آخرین خبرها
شرکت حل مشکلات اینترنتی

شرکت حل مشکلات اینترنتی

این روزها قطع و وصل اینترنت یکی از پرچالش ترین مسائل در میان کاربران این شبکه است؛ چرا که اجرای بسیاری از فعالیت های روزانه، کسب درآمدها، استفاده از اپلیکیشن ها، عملیات های بانکی و….. وابسته به اتصال اینترنت می باشد. به زبان ساده تر چرخ زندگی در این عصر با اینترنت می چرخد.

به طور میانگین 4.7 میلیارد نفر در سرتاسر جهان از اینترنت استفاده می‌کنند. با توجه به آمار روزافزون جمعیت جهانی و در نظر گرفتن ۷.۸ میلیارد جمعیت جهان، تعداد کاربران اینترنت، ۶۱.۴ درصد جمعیت جهانی است. امروزه بیش از هر زمانی کارها در بستر آنلاین انجام می شوند و وجود اینترنت یه ضرورت محسوب می شود برای کارهای ساده ای مانند گرفتن تاکسی تا موارد پیچیده ای مانند عملیات های بانکی نیازمند اتصال به اینترنت می باشیم.

یکی از راه های دسترسی به اینترنت با سرعت نسبتاً خوب تهیه سرویس ADSL است. برای استفاده از این سرویس نیازمند یک خط تلفن ثابت و یک مودم می باشید و استفاده از این سرویس نیاز کاربران خانگی، فروشگاه ها و شرکت های کوچک را مرتفع می نماید.

به هرحال برای تهیه سرویس اینترنت با توجه به نیاز خودتان و یا برای راه اندازی مودم و تنظیم مجدد آن نیاز به داشتن اطلاعات کافی دارید تا مشکلات بدیهی را با توجه به رواج آن بررسی و حل نمایید. در ادامه به اقدامات اولیه برای راه اندازی مودم می پردازیم.

در این بین شرکت های حل مشکلات اینترنتی نیز به کاربران کمک میکنند تا با بررسی مشکلات کمترین وقفه را در مورد استفاده از شبکه اینترنت تجربه کنید و همچنین با کمک این شرکت ها روش های راحتی را برای حل مشکلات خود انتخاب نمایید.

باز نشدن صفحه 192.168.1.1 تنظیمات مودم

یکی از اولین اقدامات بعد از تهیه اینترنت ADSL و خرید مودم، باز کردن صفحه مرورگر و ایجاد تغییراتی در پیش فرض تنظیمات مودم می باشد این اقدام برای راه اندازی اولیه و در مواقعی که نیاز به تنظیم مجدد مودم داریم انجام میشود.  همانطور که سخت افزار مودم ها پیچیده نیستند برای کانفیگ مودم هم ضرورت ندارد حتما توسط کارشناس انجام شود و خودتان با توجه به مراحل و نوع مودم می توانید این کار را انجام دهید.

مشکلات متعددی وجود دارند که باعث می‌شوند نتوانید تنظیمات مودم را تغییر دهید. یکی از مشکلات کاربران مودم هایADSL ، باز نشدن صفحه  192.168.1.1 در مرورگر  است که موجب عدم دسترسی به تنظیمات مودم     می شود. دلایل بسیاری باعث باز نشدن صفحه تنظیمات در مروگر می باشد که گاهاً علی رغم برقرار بودن اتصال اینترنت بازم هم با آن مواجه می شویم و به قطع راه حل هایی برای برطرف کردن مشکلات رایج وجود دارد که می توانید از آن ها بهره مند شوید.

به طور خلاصه می توانیم این طور بیان کنیم که برای راه اندازی مودم ها نیاز داریم تا ابتدا مودم را کانفیگ کنیم و برای کانفیگ مودم و یا ایجاد تغییر در ساختار اولیه مودم باید بتوانیم صفحه 192.168.1.1 را در مرورگر خود باز کنیم گاهی در این مسیر با مشکلاتی مواجه می شویم که با توجه به نوع مودم خودتان و بررسی مراحل بدون نیاز به حضور کارشناس مجرب می توانید این مشکلات را مرتفع نمایید.

همانطور که اشاره شد یکی از راه های ورود به دنیای اینترنت مودم ها(Modem)  هستند که با گذشت زمان تغییرات بسیاری در ساختار آن ها ایجاد شده است مودم ها ممکن است به صورت داخلی و به شکل یک تراشه درون دستگاه قرار گرفته باشند و یا به صورت خارجی و یک قطعه سخت افزاری جدا از آن استفاده شوند. در این میان استفاده از مودم های مرتبط به سرویس های ADSL  بسیار رایج هستند و همانطور که میدانید، وجود خط تلفن ثابت و یک مودم خارجی در استفاده از سرویس ADSL کاملاً ضروری می باشد. 

در سال های اخیر مودم های  TP-LINKو D-LINK  مورد توجه بودند ولی در حال حاضر مودم آشنای اول مورد استقبال کاربران ADSL  قرار گرفته است و به علت تنظیمات ساده و پشتیبانی شرکت مخابرات استفاده از آن مرسوم می باشد. مودم ها نیازمند کانفیگ CONFIG  به معنی پیکره بندی می باشند و به زبان ساده کانفیگ یعنی انجام تنظیمات اولیه برای راه اندازی یک مودم است.

راهنمای نصب و کانفیگ مودم آشنای اول

تنظیمات مودم آشنای اول کار پیچیده ای نیست بعد از باز کردن صفحه 192.168.1.1 (که در موارد فوق اشاره شد) می توانید تنظیمات اولیه مودم را انجام دهید تا در حین استفاده از مودم این تغییرات اعمال شوند.  لازم به یادآوری است که از هر برند و شرکتی مودم تهیه کنید نیازمند کانفیگ می باشد و راه اندازی اولیه مودم ها دارای نکات متفاوتی می باشند ولی در هر صورت همه مودم ها نیازمند کانفیگ اولیه می باشند و در غیر این صورت قابل استفاده نخواهند بود. اگر مودم آشنای اول تهیه کرده اید و در حال تنظیم آن هستید میتوانید از لینک : تنظیمات مودم آشنای اول برای انجام مراحل کمک بگیرید.

نگهداری و پشتیبانی شبکه

برای داشتن یک شبکه پایدار و استاندارد نیازمند یک تیم پشتیبان مجرب هستید تا علاوه بر اطمینان یافتن از صحت انجام کار از مشکلات آتی نیز جلوگیری نمایید و در صورت نیاز بدون دغدغه از تیم متخصص خود راهنمایی دریافت نمایید. پشتیبانی شبکه به مفهوم نگهداری و رفع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه و حفظ اطلاعات می باشد در این خصوص روش های پشتیبانی متفاوتی توسط شرکت ها ارائه می شوند. از جمله پشتیبانی به روش حضور نیروهای متخصص، پشتیبانی از شبکه های کامپیوتری به صورت دوره ای و حضور کارشناسان در روزهای مشخص شده، نگهداری از شبکه و ارائه خدمات از راه دور، و … که با توجه به نیاز خود می توانید با این شرکت ها قراردادی را منعقد نمایید.

عکس 4

در این مقاله سعی کردیم حل مشکلات اینترنتی و رفع مشکلات رایجی مانند باز نشدن صفحه 192.168.1.1 و همچنین کانفیگ مودم آشنای اول و روش های پشتیبانی شبکه را برای شما بازگو کنیم. ضمن تشکر از همراهی شما و مطالعه این مطلب تا سطر پایانی اگر سوالی در زمینه موارد مطرحه شده و یا جهت رفع مشکلات کامپیوتری، اینترنتی و سخت افزاری خود داشتید می توانید با مجموعه رایانه کمک تماس بگیرید. رایانه کمک سالهاست در کنار شما است، راه های تماس با ما از طریق ثبت سرویس های حضوری در سایت به آدرسrayanehkomak.com و همچنین شماره هوشمند9099071540 که از طریق تلفن های ثابت و همچنین شماره اعتباری0217129 میتوانید از طریق موبایل یا تلفن ثابت با ما در ارتباط باشید.

همچنین ببینید

آموزش نصب و دانلود همراه بانک سپه – مهر و بانک شهر برای آیفون با لینک مستقیم

اپلیکیشن‌های همراه بانک موبایل مانند همراه بانک مهر ایران برای ایفون و یا سایر بانک‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *