رسانههای اجتماعی در سالهای اخیر نقش بسیار مهمی در زندگی انسانها ایفا کردهاند و در حال حاضر دارند روز به روز نقش خود را در زندگی ما پررنگتر میکنند. در حال حاضر زندگی افراد زیادی از طریق همین رسانههای اجتماعی خصوصاً اینستاگرام میگذرد. در این مقاله قصد داریم با ۵ مورد از بهترین و پرطرفدارترین […]
رسانههای اجتماعی در سالهای اخیر نقش بسیار مهمی در زندگی انسانها ایفا کردهاند و در حال حاضر دارند روز به روز نقش خود را در زندگی ما پررنگتر میکنند. در حال حاضر زندگی افراد زیادی از طریق همین رسانههای اجتماعی خصوصاً اینستاگرام میگذرد. در این مقاله قصد داریم با ۵ مورد از بهترین و پرطرفدارترین رسانههای اجتماعی آشنا شویم. در صورتی که شما هم میخواهید با این رسانهها آشنا شوید و از آنها به نفع خودتان استفاده کنید، تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.
در حال حاضر سواد صرفاً خواندن و نوشتن نیست بلکه اجرای مختلف و متنوعی دارد که یکی از آنها سواد رسانه است. در سواد رسانه ما باید بتوانیم با رسانههای اجتماعی پرطرفدار جهان کار کنیم و از آنها برای رسیدن به اهداف و برنامههای کمک بگیریم. در ادامه تصمیم داریم با ۵ مورد از رسانههای اجتماعی پرطرفدار جهان آشنا شویم. در صورتی که شما هم میخواهید سواد رسانهای خود را ارتقا دهید و از این رسانهها برای رسیدن به اهداف و برنامههای خود استفاده کنید تا پایان این مقاله با ما همراه شوید.
امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام با بیش از یک میلیارد کاربر فعال، یکی از محبوبترین شبکههای اجتماعی در جهان به حساب میآید و در ایران نیز بیش از ۵۰ میلیون نفر عضو این شبکه اجتماعی هستند. روزانه افراد زیادی برای سرگرمی، کسب و کار و یا آموزش از اینستاگرام استفاده میکنند و این شبکه اجتماعی نیز روز به روز خود را به نیاز کاربران نزدیکتر میکند. به همین دلیل اینستاگرام توانست خیلی زود در میان کاربران محبوب شود و خود را بیش از پیش رشد و گسترش دهد؛ به طوری که امروز به عنوان یکی از پرطرفدارترین رسانههای اجتماعی در سراسر جهان شناخته میشود.
حضور کاربران بسیار زیاد در اینستاگرام باعث شد تا بسیاری از افراد به کسب و کار در آن بپردازند و از پتانسیل بسیار بالای آن نهایت استفاده را ببرند. امروزه اینستاگرام به یکی از بهترین و پولسازترین پلتفرمها برای کسب درآمد تبدیل شده است وکار با آن میتواند درآمد بسیاری خوبی را به سمت شما سرازیر کند. اگر شما هم بتوانید به صورت حرفهای و تخصصی در اینستاگرام فعالیت کنید، زمینههای شغلی بسیار خوبی برای شما ایجاد میشود که میتوانید با استفاده از آنها به کسب و کار بپردازید.
همیار آکادمی به عنوان یکی از مجموعههای تخصصی فعال در حوزه آموزش کسب و کار اینترنتی، یک دوره ویژه برای آموزش کسب درآمد از اینستاگرام راه اندازی کرده است. علی حاجی محمدی مدیرعامل و بنیانگذار همیار آکادمی، شخصاً تدریس این دوره را بر عهده دارد و تلاش میکند تمام دانش خود را در این دوره در اختیار شما قرار میدهد تا بتوانید درآمد بسیار خوبی از طریق اینستاگرام کسب کنید. افرادی که تاکنون در دوره آموزش کسب درآمد از اینستاگرام همیار آکادمی شرکت کردهاند، توانستهاند با پشتکار و تلاش، درآمدهای بسیار خوبی برای خوشان رقم بزنند. در ادامه به چند مورد از آمار و ارقام مهم در مورد اینستاگرام اشاره شده است. این آمار و ارقام نشان میدهد که کاربران زیادی از اینستاگرام استفاده میکنند و ما اگر بتوانیم در این رسانه بازاریابی کنیم و محتوای عالی تولید کنیم، خیلی زود به نتیجه میرسیم.
توییتر هم یکی دیگر از رسانههای اجتماعی محبوب است که در آن انواع و اقسام محتوا منتشر میشود و در صورتی که تمایل داشته باشید میتوانید این محتواها را دانلود کنید ولی پیش از هر چیز باید روش دانلود از توییتر را یاد بگیرید. بر اساس آمار و ارقام جدید توییتر بیش از ۳۳۰ میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد و اگر بخواهید در این رسانه بازاریابی کنید و مشتری جذب کنید مطمئن باشید که مخاطبان زیادی به سمت شما جذب خواهند شد. مطمئن باشید که کار و تلاش در شبکههای اجتماعی جواب میدهد ولی باید اینقدر هوشیار و هوشمند باشید که بتوانید متناسب با هر رسانه، محتوای عالی تولید کنید تا مخاطبان خیلی سریع به سمت شما جذب شوند.
پینترست هم مانند اینستاگرام، تلگرام و دیگر شبکههای اجتماعی، یک شبکه اجتماعی است که طرفداران و علاقمندان زیادی دارد و افراد بسیار زیادی به عنوان یک منبع خلاقیت از آن استفاده میکنند. در حال حاضر، تصاویر در بین سایر محتواهای موجود در فضای مجازی و اینترنت طرفداران بیشتری دارند و پینترست با ساختاری که دارد به این نیاز کاربران به بهترین شکل ممکن پاسخ میدهد. البته این رسانه هنوز در ایران آن گونه که باید و شاید شناخته نشده و کاربران آن مثل اینستاگرام زیاد نیستند ولی مطمئن باشید که به زودی تعداد کاربران این رسانه هم افزایش خواهد یافت.
این رسانه بیشتر مخصوص محتوای تصویری است و هر روز محتواهای بینظیری در آن منتشر میشود. در صورتی که بخواهید محتواهای عالی این رسانه را روی گوشی یا کامپیوتر خود دانلود، خیلی راحت میتوانید این کار را انجام دهید ولی نکتهای که باید بدانید این است که ابتدا روش دانلود از پینترست را خیلی حرفهای یاد بگیرید تا بتوانید خیلی راحت با این رسانه کار کنید.
پینترست از دو واژه پین «Pin» و اینترست «Interest» تشکیل شده است. وقتی ساختار این شبکه اجتماعی را ببینید متوجه خواهید شد که پین همان «پونز» است و اینترست هم که به معنای علاقه و علاقمندی است. در واقع این شبکه اجتماعی مجموعهای از تختهها یا بوردها با موضوعات مختلف است که تصاویر و محتواهای جذاب و زیبایی به این تختهها پونز شده یا چسبانده شده است.
شبکه اجتماعی پینترست هر موضوعی را دربرمیگیرد. هر کسی که دنبال ایده باشد و سراغ پینترست برود دست خالی از این شبکه اجتماعی خارج نمیشود. کاربرانی که وارد این شبکه اجتماعی میشوند میتواند بورد یا تخته خودشان را داشته باشند و تصاویر مورد علاقه خود را در آن پین کنند. پینترست امکان پسندیدن و لایک کردن تصاویر سایر کاربران را برای شما فراهم کرده است. البته اگر به تصویر خاصی علاقه دارید میتوانید آن را ریپین «Repin» کنید. این امکان در پینترست وجود دارد که کل یک بورد را ریپین کنید.
در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیارد پین در پینترست وجود دارد و کاربرانی که وارد این شبکه اجتماعی میشوند میتوانند در مورد هر موضوعی که جستجو کنند تصاویر جذابی مشاهده کنند و لذت ببرند. Pinterest فرصتهای بسیار خوبی در اختیار برندهای مختلف قرار میدهد تا با تصاویر و محتوای عالی، برند خودشان را معروف کنند.
لینکدین یکی از بهترین و بزرگترین رسانههای اجتماعی است که از سوی کسب و کارها توجه چندانی به آن نمیشود. اکثر افراد تصور میکنند که فقط باید تمرکز خود را روی اینستاگرام بگذارند ولی نمیدانند که بازاریابی در لینکدین، چه مزایا و محاسنی دارد و تا چه اندازه میتواند در برندسازی، افزایش مشتریان بالقوه و افزایش فروش موثر باشد.
لینکدین از نگاه متخصصان و مخاطبان، یک شبکه اجتماعی حرفهای و تخصصی است که امکان ایجاد ارتباطات قدرتمند و ارزشمند را فراهم میکند. در صورتی که قصد دارید کسب و کار خود را بیش از پیش توسعه دهید و به تعداد مشتریان و مخاطبان خود بیفزایید، لینکدین (Linkedin) یکی از بهترین ابزارهایی است که در اختیار دارید. مطالعات نشان میدهد که لینکدین، بزرگترین شبکه اجتماعی تخصصی در جهان است.
همچنین مطالعات نشان میدهد که لینکدین بیش از ۷۲۲ میلیون کاربر فعال ماهانه دارد. شاید میزان کاربران این رسانه از تعداد کاربران اینستاگرام (۱ میلیارد کاربر) و فیسبوک (۲٫۷۴ میلیارد کاربر) کمتر باشد ولی مسلماً تعداد کاربران اصیل و وفادار آن خیلی بیشتر از سایر رسانهها است. هر دقیقه سه نفر از طریق لینکدین در یک سازمان استخدام میشوند. کارایی بالای لینکدین سبب شده است که کسب و کارهای زیادی در این رسانه حضور پیدا کنند. تولید محتوا در لینکدین در سال ۲۰۲۰، ۶۰ درصد افزایش یافته است.
لینکدین یک رسانه اجتماعی تخصصی است و طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی از طریق همین رسانه در سازمانها مشغول به کار شدهاند. شما هم میتوانید با حضور در این رسانه برای کسب و کار خود بازاریابی کنید و روابط مثبت و موثر زیادی بسازید. همچنین اگر میخواهید یک نیروی کارآمد و کاربلد برای کسب و کار خود استخدام کنید، میتوانید از این رسانه کمک بگیرید.
یوتیوب یک رسانه اجتماعی عالی برای انتشار محتوای ویدیویی است. مطالعات نشان میدهد که تولید محتواهای ویدیویی بسیار تأثیرگذار هستند و مخاطبان به این نوع از محتوا علاقه خاصی دارند. در حال حاضر یوتیوب، قطب و مرکز محتواهای ویدیویی جذاب، آموزنده و سرگرمکننده قرار گرفته است. به کمک این رسانه اجتماعی میتوانید در زمینههای مختلف ویدیو پیدا کنید. در صورتی که شما هم میخواهید فعالیت خود را در این رسانه آغاز و ویدیوهای خود را در آن بارگذاری کنید، کافی است یک ایده خوب داشته باشید و با سادهترین ابزارها تولید محتوا در این رسانه را شروع کنید.
امروزه یوتیوب به صورت ماهانه بیش از ۲٫۳ میلیارد کاربر فعال دارد و همین موضوع باعث شده است که بسیاری از کسب و کارها تمرکز خود را روی این رسانه بگذارند و برای بازاریابی در آن تلاش کنند. این رسانه اجتماعی کمک قابل توجهی به دیده شدن کسب و کارها توسط مخاطبان میکند. در صورتی که بازدید ویدیوهای شما بالا باشد، یوتیوب به شما درآمد اختصاص میدهد. البته کسب درآمد از طریق یوتیوب شرایط خاصی دارد که در ادامه به این شرایط اشاره شده است:
تولید محتوا در یوتیوب به شما کمک میکند که برند مورد علاقه خود را بسازید، فروش محصولات و خدمات خود را افزایش دهید و همچنین ترافیک وبسایت خود را بالا ببرید.
همیار آکادمی سالها است که در راستای پیاده کردن فرهنگ کسب و کارهای اینترنتی در ایران تلاش میکند و در مسیر رسیدن به این هدف، دورههای آموزشی مختلف و متنوعی راه اندازی کرده است. همچنین این مجموعه در وبسایت خودش بخشی تحت عنوان مقالات دارد که در بین این مقالات، مقالات آموزشی مختلفی برای آشنایی با ابزارها و اپلیکیشنهای روز منتشر کرده است. در صورتی که تمایل دارید مقالات ارزشمند این مجموعه را مطالعه کنید کافی است به سایر همیار آکادمی بروید. سپس از بخش فوقانی این سایت، وارد بخش مجله شوید و در نهایت روی مقالات کلیک کنید. به عنوان مثال یکی از مقالات عالی این سایت، مقاله دانلود از اسپاتیفای است که طرفداران زیادی دارد و تاکنون به کاربران زیادی کمک کرده است. در صورتی که تمایل دارید مهارت خود را برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی افزایش دهید، پیشنهاد میشود که مقالات همیار آکادمی را مطالعه کنید.
منبع این مقاله: وبسایت همیار آکادمی
این مطلب بدون برچسب می باشد.
تمامی حقوق این سایت محفوظ است.