آخرین خبرها

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای

تصفیه آب خانگی با استفاده از دستگاه های تصفیه آب 6 مرحله ای، به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بالای آب تولید شده، در سالیان اخیر مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. این دستگاه ها با استفاده از فیلترهای مختلفی که هر کدام وظیفه خاصی را در تصفیه آب بر عهده دارند، آب را از ذرات و مواد مضر و آلاینده های مختلفی که در آب وجود دارند، تصفیه می کنند و آبی با کیفیت بالا را تولید می کنند.

یکی از مزایای این دستگاه ها نسبت به دستگاه های دیگر، تعداد کمتری از فیلترهای مورد نیاز برای تصفیه آب است. این مسئله باعث می شود که هزینه تعویض فیلترها کمتر از دستگاه های دیگر باشد. از طرفی، فیلترهای اضافی در دستگاه های دیگر می تواند هزینه های بیشتری برای تعویض فیلترها و سرویس دهی دستگاه ایجاد کند. در ادامه توضیحات کامل تری ارائه می نماییم.

زمان تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله

دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای، از فیلترهای متعددی برای حذف آلاینده های مختلف در آب استفاده می کند. با این حال، به دلیل آلودگی آنها پس از مدتی، تعویض آنها در زمان مناسب بسیار حائز اهمیت است. برای دستگاه تصفیه آب 6 مرحله ای، زمان تعویض فیلتر به شرح زیر است:

  • فیلتر مرحله 1: فیلتر الیافی از جنس پلی پروپیلن که باید هر 4 تا 6 ماه یکبار تعویض شود.
  • فیلتر مرحله 2: فیلتر کربن پودری یا کربن گرانول که باید هر 6 ماه یکبار تعویض شود.
  • فیلتر مرحله 3: فیلتر کربن بلاک یا الیافی 1 میکرون که باید هر 6 ماه یکبار تعویض شود.
  • فیلتر مرحله 4: ممبران اسمز معکوس که بسته به شرایط آب منطقه، باید بین 1 تا 2 سال تعویض شود.
  • فیلتر مرحله 5: پست کربن که باید بین 9 تا 12 ماه تعویض شود.
  • فیلتر مرحله 6: مینرال که باید بین 9 تا 12 ماه تعویض شود.

دلیل تفاوت در زمان تعویض فیلترهای مختلف

در بالای این صفحه مشاهده کردید که زمان تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب با یکدیگر متفاوت است و برخی باید زودتر و برخی دیرتر تعویض شوند. فیلتر مرحله اول که شامل فیلتر الیاف پروپیلنی است، باید به زودی تعویض شود؛ زیرا کار اصلی این فیلتر، جذب رسوبات درشت و املاح سایز بزرگ و گل و لای موجود در آب شهری است. این فیلتر با جذب رسوبات به مرور زمان تغییر رنگ می دهد؛ در ابتدا به صورت رنگ چای دمی کمرنگ در می آید و با گذشت زمان، این رنگ تیره تر می شود و رو به سیاهی می رود. در برخی مناطق که کیفیت آب بسیار پایین است، ممکن است این فیلتر زودتر از زمان اعلام شده سیاه شود و نیاز به تعویض داشته باشد.

برخلاف پمپ کشاورزی، فیلترهای مرحله دوم و سوم، چون بیشتر از فیلترهای بعدی در معرض آب شهری قرار می گیرند، باید طبیعتاً زودتر از آن ها تعویض شوند. کارایی این فیلترها، حذف کلر موجود در آب است، که برای بدن مفید نیست و به هیچ عنوان نباید به فیلتر ممبران در مرحله چهارم برسد؛ زیرا عملکرد آن را مختل می کند و دستگاه در این صورت به کلی کارایی خود را از دست می دهد.

زمان تعویض فیلتر ممبران، چون این فیلتر، اصلی ترین فیلتر دستگاه است و با کیفیت بالایی ساخته شده و کمتر در معرض گل و لای است، تیزهوشانی بیشتری دارد و نیازی به تعویض ندارد.

آموزش تعویض فیلتر تصفیه آب 6 مرحله ای

تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی کاری نسبتاً آسان است، اما باید مراحل آن را با دقت و بدون اشتباه انجام داد تا هیچگونه مشکلی مانند نشتی یا مشکلات دیگر به وجود نیاید. در این بخش، شما را در شش مرحله ی تعویض فیلتر تصفیه آب خانگی یاری می کنیم.

در مرحله اول، شیر ورودی دستگاه تصفیه آب را ببندید، سپس شیر مخزن را که در بالای مخزن تصفیه آب با رنگ آبی قرار دارد، ببندید. شیر برداشتی که بر روی سینک ظرفشویی شما نصب شده است را باز کنید تا آب داخل مخزن خالی شود. همچنین، در مرحله بعد، شیر میکس تصفیه آب را نیز باز کنید تا آب های باقی مانده در مخزن خالی شود.

با چرخاندن هوزینگ های تصفیه آب، که محفظه های عمودی فیلتر هستند، آن ها را باز کنید. در صورت نیاز، می توانید از آچار هوزینگ استفاده کنید تا باز شدن آن ها را راحت تر کنید.

حالا همه چیز آماده است تا فیلترهای تصفیه آب خود را تعویض کنید. فیلترهای قدیمی و نیازمند تعویض را از داخل هوزینگ تصفیه آب خارج کنید.

از داخل هوزینگ ها به طور کامل با آب شستشو داده و کارتریج فیلترهای جدید را درون آنها قرار دهید. مطمئن شوید که فیلترها به درستی جا شده و واشرهای آنها به کنار نمی افتند. سپس هوزینگ های تصفیه آب را در محل خود بچسبانید. در این مرحله، حلقه های اورینگ را به طور کامل و در کنار هم قرار دهید.

شلنگی که به ورودی ممبران متصل است را از جای خود بیرون آورید. سپس شیر ورودی را دوباره باز کنید و به دستگاه اجازه دهید تا برای مدتی کار کند تا اطمینان حاصل کنید که هیچ آب سیاهی در آب تصفیه شده موجود نیست.

اهمیت تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب

فیلتر تصفیه آب خانگی مانند خرید پمپ آب یکی از لوازم مصرفی ضروری تصفیه آب محسوب می شود. باید در طول سال یک تا دو بار تعویض شود تا بتواند به صورت کامل و بهینه کار کند. در صورت عدم تعویض فیلتر در زمان مناسب، آب تصفیه شده ممکن است طعم و بوی نامناسبی به خود بگیرد و همچنین کیفیت بد آب شما ممکن است به قطعات دیگر تصفیه آب نظیر فیلتر ممبران در مرحله چهارم آسیب وارد کند.

کلر موجود در آب برای فیلتر ممبران مضر است، به همین دلیل فیلتر کربنی به عنوان پیش تصفیه اضافه می شود. اگر فیلترهای پیش تصفیه کهنه شوند و به خوبی کار نکنند، ممکن است کلر و مواد فیزیکی از فیلترهای دو مرحله اول عبور کرده و به ممبران برسد. این موضوع باعث می شود که عمر ممبران کمتر از حالت عادی شود.

بنابراین، تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب یکی از اصلی ترین وظایف صاحبان دستگاه تصفیه آب است. تعویض فیلتر بهترین زمان و بهترین کیفیت فیلترها باید رعایت شود تا دستگاه به صورت کامل و بهینه کار کند و آب تصفیه شده با کیفیت واقعی را ارائه دهد.

معرفی برترین مرکز ارائه خدمات تخصصی

تصفیه آب در خانه، امری حائز اهمیت بوده و تعویض فیلترهای دستگاه تصفیه آب، یکی از مواردی است که به صورت دوره ای باید انجام شود. اگر شما نیز به دنبال یک مرکز تخصصی برای تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب خانگی خود هستید، سایت سولار مکانیک به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای شما می تواند مطرح گردد.

سایت سولار مکانیک با بهره گیری از تیمی مجرب و کارآزموده، بهترین خدمات تعویض فیلتر دستگاه تصفیه آب و فروش تخصصی پمپ سیرکولاتور را به شما ارائه می دهد. این سایت با استفاده از فیلترهای با کیفیت و برندهای معتبر، می تواند بهترین عملکرد را برای دستگاه تصفیه آب شما فراهم کند.

در این سایت، تخصصی ترین کادر فنی و مهندسی با بالاترین سطح کیفیت، فیلترهای تصفیه آب را با بهترین شرایط به محل شما تحویل می دهند و با حضور در محل، عملیات تعویض فیلتر را با بهترین شرایط و بدون نیاز به هیچ گونه ابزار و تجهیزات خاصی انجام می دهند.

در نهایت، تعویض تخصصی فیلتر تصفیه آب خانگی توسط سایت سولار مکانیک، یکی از بهترین راهکارهایی است که می تواند به شما کمک کند تا بهترین عملکرد را از دستگاه تصفیه آب خانگی خود به دست آورید.

 

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *