آخرین خبرها
نهال سیب پیوندی

آیا درخت سیب قرمز پرسودترین رقم میوه در ایران است؟

از گذشته تا کنون سیب یکی از ارقام پرطرفدار و سودآور از نگاه عده زیادی از باغداران بوده است. که به علت نگهداری آسان و محصول دهی عالی، همواره حاشیه سود بسیار عالی را در بیشتر باغ‌های کشور به همراه داشته است. درخت سیب قرمز به علت رنگ و طعم میوه معمولا نظر بیشتر خریداران را به خود جلب نموده است. در این مطلب قصد داریم تا بیشتر درباره این درختان پرطرفدار بدانیم. پس با ما همراه باشید.

انواع نهال سیب

آیا درخت سیب قرمز پرسودترین رقم سیب در ایران است؟

درختان سیب زیادی وجود دارند که میوه‌هایی به رنگ قرمز تولید میکنند. اما فقط برخی از آنها با نام درخت سیب قرمز شناخته میشوند. مثل نهال سیب قرمز فرانسه؛ نهال سیب قرمز مراغه؛ نهال سیب قرمز لبنان.

که در این میان نهال سیب قرمز فرانسوی یکی از معروف ترین ارقام نهال سیب قرمز به حساب میاید. این رقم برای اولین بار در کشور آمریکا تولید شد. از ویژگی‌های مهم در درخت سیب قرمز محصول دهی بسیار عالی درختان آن است. این رقم یکی از پرمحصول ترین ارقام میوه در کشور به حساب میاید که قادر است در هر هکتار بین 60 تا 80 تن باردهی به همراه داشته باشد.

درخت سیب قرمز به علت انجام پیوند و تقویت درختان توسط نهالستان؛ از سالهای اولیه پس از کاشت باردهی خود را آغاز نموده و با رسیدن به سن بلوغ؛ یعنی حدود 3 تا 4 سالگی باردهی آن هرساله و حداکثری خواهد بود. با توجه به سن پایین محصول آوری و حجم و کیفیت بالای محصولات؛ به علاوه قیمت نهال سیب بسیار مقرون به صرفه؛ این رقم را به پرسودترین رقم در بین درختان سیب تبدیل نموده است.

اگر قصد احداث باغ سیب قرمز فرانسوی را دارید؛ لازم است بدانید درختان سیب قرمز برای انجام عمل گرده افشانی نیاز به قرارگیری در کنار یک رقم گرده زا مثل نهال سیب زرد لبنانی را دارند. تنها در صورت برطرف سازی نیازهای درخت است؛ که درخت میتواند بهترین عملکرد را از خود به نمایش بگذارد.

یکی دیگر از نیازهای مهم در نهال سیب قرمز قرار گیری در موقعیت جغرافیایی مناسب است. یعنی علاوه بر آب وهوا و شرایط اقلیمی باید به ارتفاع از سطح دریای منطقه باغی که قصد داریم درخت سیب قرمز را بکاریم نیز توجه داشته باشیم. این درختان بهترین سازگاری را در ارتفاع 1300 تا 2000 متری از سطح دریا به همراه خواهند داشت.

با برطرف سازی نیاز درختان سیب قرمز و حفظ سلامت درخت؛ نگهداری صحیح و رشد مناسب؛ این درختان تا بیش از 30 سال عمر مفید خواهند داشت. در طول این 30 سال؛ درخت محصولاتی با کیفیت؛ شیرین؛ خوش خوراک و بسیار درشت با وزنی حدود  200 گرم تولید میکنند. پوسته قرمز رنگ و نازک و شفاف میوه برروی گوشته زرد مایل به سفید آن قرار دارد. از سیب قرمز فرانسه به صورت تازه؛ در تهیه کیک و غذا و یا تولید کمپوت و کنسرو و… استفاده میشود.

بهترین نهال سیب پاکوتاه

نحوه خرید و کاشت نهال سیب در باغ چگونه است؟

باغ اکثر ارقام درخت سیب چه درخت سیب قرمز باشد چه رقم دیگری؛ معمولا به روش یکسانی احداث میشود. البته احداث باغ در برخی از ارقام تفاوت‌های کوچکی نیز با یکدیگر خواهند داشت.

به طور کلی عملیات احداث باغ از یک فصل پیشتر از کاشت نهال سیب آغاز خواهد شد. در این بخش قصد داریم تا به همراه یکدیگر نهال سیب قرمز را در باغ بکاریم.

  • برای کاشت نهال سیب خاک باغ را چگونه آماده کنیم؟

در ابتدا و یک فصل پیشتر از خرید نهال سیب و کاشت آن در باغ؛ لازم است تا زمین باغ خود را آماده کنیم. برای این کار به روش توصیه شده در سایت پالیز اقدام به انجام آزمایش خاک باغ خواهیم نمود. پس از دریافت نتایج با توجه به کمبودهای منابع معدنی در خاک و یا برای اصلاح آن از کودهای آلی و شیمیایی استفاده میکنیم. خاک در این مرحله باید به خوبی شخم شده و ترکیب شود.

زهکشی مناسب به حرکت بهتر آب در خاک کمک میکند. این مورد از پوسیدگی در ریشه و ابتلای درختان به بیماری‌های قارچی پیشگیری خواهد نمود. سپس گودال کاشت را به اندازه 80 تا 110 سانتی متر و با فاصله 5 در 5 متر مربع در خاک ایجاد نمایید.

  • از کجا بفهمیم نهال سیب سالم است یا خیر؟

نهال سیبی را خریداری کنید که شناسنامه معتبر و رسمی دارد. به این ترتیب توسط کارشناسان خبره باغداری تولید و اصلاح و نگهداری شده است. در نتیجه عاری از هرگونه آفت و بیماری خواهد بود. و بهترین سازگاری را با منطقه اعلام شده از خود نشان میدهد. از طرفی نهال سیب شناسنامه دار دارای مجوز رسمی و کارت سلامت از سوی جهاد کشاورزی میباشد. به همراه این نهال‌ها کارت قرنطینه و گواهی عاری از آفات فرستاده خواهد شد. که نشان میدهد نهال کاملا سالم است. نهالستان پالیز کلیه نهال‌های شناسنامه دار سیب را تا 2 سال گارانتی میکند. یعنی در صورت بروز هرگونه مشکل احتمالی؛ شما میتوانید درخواست خود را پیگیری نمایید.

از طرفی با تماس با مشاوران ما از طریق تلفن؛ آنلاین و حضوری میتوانید کلیه سوالات خود را در خصوص نحوه آبیاری؛ کوددهی؛ کاشت و سمپاشی و… از ما جویا شوید.

پس از خرید نهال سیب و بررسی سلامت نهال؛ آن را در محلول پرالیناژ فرونموده و سپس در خاک بکارید. محلول پرالیناژ باعث ضدعفونی و گیرایی بهتر نهال خواهد شد.

  • نکات تکمیلی درباره کاشت نهال سیب:

در هنگام کاشت نیازی به انجام هرس سربرداری وجود ندارد.

نهال را بلافاصله پس از کاشت 2 مرتبه و با 10 لیتر آب؛ آبیاری کنید. نوبت بعدی آبیاری 6 روز بعد با 10 لیتر آب است.

نهال سیب پیوندی

چرا نهال سیب را از نهالستان پالیز بخریم؟

نهالستان پالیز بزرگترین و معتبرترین نهالستان واقع در شمال غربی کشور شهر میاندوآب است. که با بهره گیری از دانش کارشناسان خبره و متخصصین باغداری؛ اقدام به تولید و اصلاح انواع ارقام نهال با بهترین کیفیت و مناسب برای کاشت در کلیه شهرهای کشورمان نموده است. نهالستان پالیز با مدیریت جناب آقای قاسمی؛ دارای مجوز رسمی از موسسه ثبت نهال و بذر و جهاد کشاورزی میباشد. و به همراه نهال سیب شناسنامه دار؛ گارانتی معتبر 2 ساله؛ گواهی عاری از افت؛ کارت قرنطینه و گواهی سلامت ارائه میدهد.

برای خرید عمده نهال سیب پیوندی شناسنامه دار و ثبت سفارش می توانید به وبسایت نهالستان پالیز نهال مراجعه نمایید.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۸ – ۰۹۱۴۴۵۰۱۰۰۷

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان ۲۴ متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب، کمربندی شمالی، میدان ولایت، اتوبان ولایت

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *