آخرین خبرها

آیا می توان از ربات ارز دیجیتال برای ترید روزانه استفاده کرد؟

با پیشرفت تکنولوژی در تمامی عرصه‌ها، انجام بسیاری از کارها ساده شده‌است. در خصوص فعالیت در بازار ارزهای مجازی نیز این امر صادق است. به‌عنوان مثال، ربات ارز دیجیتال کمک کرده‌است تا انواع معاملات در زمان کم و به‌صورت خودکار انجام گیرد. بات معامله گر ارز دیجیتال به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که می‌توان خودکارسازی معاملات را به آن‌ها سپرد. شایان ذکر است برخی از این ربات‌ها، پولی هستند و از برخی دیگر می‌توان به‌صورت رایگان استفاد کرد. ما در این مطلب قصد داریم به معرفی این ربات بپردازیم و چگونگی عملکرد آن را با شما در میان بگذاریم.

ربات ارز دیجیتال چیست و چه عملکردی دارد؟

ربات ارز دیجیتال به برنامۀ خودکار و اتوماتیکی گفته می‌شود که با ساده‌سازی فرآیند سرمایه‌گذاری، توانسته است به آسان انجام شدن معاملات کمک کند. ویژگی استفاده از بات معامله گر، در این است که مزایای بیشتر و خطاهای کمتری دارد. از مهم‌ترین ویژگی‌های این ربات‌ها می‌توان به عاری از عواطف و احساسات بودنشان اشاره کرد. به این ترتیب از انجام معاملات بدون فکر و تمرکز و یا به‌صورت هیجانی که گاهی توسط انسان‌ها انجام می‌شود جلوگیری خواهد کرد.

قابلیت دیگری که ربات ارز دیجیتال را به بهترین ربات ارز دیجیتال تبدیل کرده‌است، ساعات کاری این ربات است. همان‌طور که می‌دانید، بازارهای سنتی مالی، در ساعت مشخصی کار خود را شروع می‌کنند و در ساعت مشخصی هم اقدام به تعطیلی می‌نمایند و دیگر آن‌که در همان محدودۀ زمانی، ممکن است دچار نوساناتی شوند. اما دربارۀ بات معامله گر چنین چیزی وجود ندارد، به همین دلیل است که معامله‌گرها و تریدرها می‌توانند به‌راحتی با آن کار کنند و به مدیریت معاملات خود بپردازند، زیرا همان‌طور که می‌دانید، بازار رمز ارزها فعالیت خود را به‌صورت شبانه‌روزی انجام می‌دهد و تعطیلی ندارد.

حال اگر چنین ربات‌هایی وجود نداشته باشد، خود معامله‌گران باید هر لحظه پای سیستم بنشینند و به خریدوفروش بپردازند. در حالی که ربات ارز دیجیتال برای این منظور به ‌وجود آمده‌است که تریدرها بتوانند با کمک آن‌ها، سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال خود را با اطمینان بیشتری انجام دهند. این ربات‌ها سبب می‎شوند تا چنانچه شما در زمانی خاص امکان دسترسی به بازار را ندارید و از سیستم خارج شده‌اید بهترین موقعیت برای خرید یا فروش را از دست ندهید. بنابراین می‌توان گفت ربات ارز دیجیتال می‌تواند به شکل شبانه روزی به خرید و فروش ارز دیجیتال بپردازد.

آیا می‌توان به بات معامله گر ارز دیجیتال اعتماد کرد؟

اینکه می‌توان به این بات معامله گر اعتماد کرد یا خیر، بستگی به انتخاب و نظر شما دارد. بعضی از این ربات‌های ارز دیجیتال به شکل‌ه‎ایی طراحی شده‌اند که از الگوریتم‌های پیشرفته‌ای برای این منظور استفاده کرده‌اند. این دسته از بات‌‎های تلگرام، انتخاب مناسب‌تری برای کسب سود بیشتر و برخورداری از کمترین میزان ضرر است. نکتۀ مهمی که درمورد قیمت ربات ارز دیجیتال باید اشاره کرد، این است که قیمت‌شان به تعداد معاملاتی که می‌توانند انجام دهند و نوع پشتیبانی‌ای که از آن‌‎ها می‌‎شود بستگی دارد.

اما پیشنهاد ما به شما این است که برای سپردن کار معاملات خود به ربات ارز دیجیتال، بهتر است از ربات‌های رایگان استفاده نکنید، زیرا قابل‌اعتماد نیستند و ممکن است تمامی سرمایۀ شما ازبین برود. با توجه به این‌که جهت طراحی ربات ارز دیجیتال از الگوریتم‌های خاصی استفاده می‌شود، اما باز هم نباید به آن‌ها اطمینان کامل داشت، زیرا هنوز هیچ نرم‌افزار معامله‌گری نتوانسته است در رقابت با مغز انسان به موفقیت دست یابد. اما باز استفاده از نوع پیشرفتۀ بات ارز دیجیتال، برای ترید کردن مناسب‌تر است.

ما در ادامه سعی داریم بهترین ربات ارز دیجیتال که توسط معامله گران مورد استفاده قرار می‌گیرد را به شما معرفی کنیم.

چند نوع بات معامله گر در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد؟

در حال حاضر ربات‌های ارز دیجیتال بسیاری توسط کاربران به‌کار گرفته می‌شوند که با استفاده از آن‌‎ها، ‎می‌توان به‌صورت شبانه‌روزی، به ترید کردن مشغول شد. ما در ادامه به معرفی چند نمونه بات ارز دیجیتال خواهیم پرداخت:

  • ربات آربیتراژ

این ربات‌ به‌گونه‌ای طراحی شده‌است که می‌تواند قیمت ارزهای مختلف را در صرافی‌های گوناگون بررسی کند و با توجه به تغییراتی که وجود دارد، معاملات را به انجام رساند. مزیت مهمی که استفاده از این ربات به‌همراه دارد، این است که قیمت را در صرافی‌های آنلاین بررسی می‌کند و براساس تغییراتی که ایجاد می‌شود، دست به انجام معاملات می‌زند. از آنجا که ممکن است نوسان قیمت در صرافی‌های ارز دیجیتال زیاد باشد، ربات آربیتراژ یکی از ربات‌های محبوب تریدرهای ارز دیجیتال به‌شمار می‌آید

  • ربات ترند

یکی از بهترین‌ ربات ارز دیجیتال که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت، ربات ترند است. این ربات هنگامی که مشاهده می‌کند قیمت یک ارز مخصوص رشد پیدا کرده‌است، دست به باز کردن یک سفارش خرید می‌زند.

  • ربات وام‌دهی ارز دیجیتال

از دیگر ربات‌های ارز دیجیتال که برای این منظور طراحی شده‌است، می‌توان به قابلیت‌ها و امکانات ربات وام‌دهی ارز دیجیتال اشاره کرد.

بات معامله گر ارز دیجیتال چه خدماتی را ارائه می‌کند؟

اگر ربات ارز دیجیتالی که از آن استفاده می‌کنید از الگوریتم‌های درست و استانداردی برخوردار باشد، می‌تواند خدمات زیر را به شما ارائه کند.

  • تحلیل داده

ربات‌های معامله گر جست‌وجو می‌کنند و داده‌های خام بازار را از منابع مختلف جمع‌آوری و رصد می‌نمایند، سپس آن‌ها را تفسیر و پس از آن، اقدام به خریدوفروش ارز دیجیتال می‌کنند. بسیاری از انواع ربات‌ ارز دیجیتال برای ارائه نتایج بهتر، امکان شخصی‌سازی نوع داده را هم در اختیار کاربران قرار ‎می‌دهند.

  • پیش‌بینی ریسک

این ویژگی باید در ربات‌ ارز دیجیتال وجود داشته باشد، زیرا می‌توانند برای تخمین ریسک بالقوۀ یک دارایی، از داده‌های بازار بهره ببرند. همچنین اطلاعاتی که جمع‌‎آوری می‌کنند، به بات معامله گر کمک می‌‎کند تا بتوانند نسبت به میزان حجم سرمایه‌گذاری یا ترید تصمیم‌گیری کنند.

  • خرید یا فروش ارز دیجیتال

لازم است بدانید ربات‌های معامله‌گر برای خرید یا فروش استراتژیک رمز ارزها، از کلیدهای API استفاده می‌کنند. کلید API به‌‌عنوان رمز عبوری عمل می‌کند که برنامۀ خریدوفروش شما برای مدیریت حساب و ایجاد سفارش به آن نیازمند است. این امر سبب می‌شود تا از خرید عمدۀ توکن‌ها جلوگیری شود.

جمع‌بندی

در حال حاضر صرافی‌های آنلاین برای صرفه‌جویی در زمان و انجام یک خرید و یا معاملۀ درست توسط کاربران، از ربات ارز دیجیتال استفاده می‌کنند. همان‌طور که در بخش‌های پیشین نیز اشاره کردیم، با استفاده از این ربات می‌توانید خریدوفروش انواع رمز ارزهایی که مایلید را به آن بسپارید.

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *