آخرین خبرها

آیا چت روم ها هنوز طرفدار دارند؟

گلشن چت، مرام چت و بسیاری چت روم دیگر امروز مشغول فعالیت هستند و کاربران فعالی نیز در خود دارند. بسیاری از افراد فکر می­کنند که با ظهور شبکه­های اجتماعی دیگر دوران چت روم­ها به سر رسیده و کسی به سراغ این اتاق­های گفت­وگو نمی­رود.

باید بدانید که پیش از تعطیل­شدن چت روم یاهو بسیاری از افراد بعد از چیزی حدود 15 سال هنوز داخل این چت روم فعال بودند و دوست داشتند که فعالیت این شرکت ادامه داشته باشد.

با این توضیح حالا دیگر می­دانید که چت روم­ها هنوز هم پرطرفدار هستند و بسیاری از افراد در آنها به­دنبال دوست­یابی و کسب ارتباط با افراد جدید می­گردند.

در این مقاله همراه ما باشید تا چت روم­ها را بیشتر بررسی کنیم و در آخر نیز به شما بهترین چت روم ایران را معرفی نماییم.

چت روم چیست؟

گلشن چت، چت روم یاهو و بسیاری از دیگر چت روم­ها در اصل اتاقی آنلاین برای گفتگو هستند. این اتاق­های گفتگو در مراحل ابتدایی خود بسیار ساده بودند و امکانات پیش پا افتاده­ای داشتند. اما به مرور زمان قابلیت­هایشان بیشتر شد و محبوبیت چشمگیری پیدا کردند.

شما می­توانید در این اتاق­های گفت­وگو با کمترین اطلاعات نام­نویسی کنید و به صحبت با دیگر افراد مشغول شوید.

اتاق گفت­وگو در شکل اصطلاحی خود ممکن است برای کنفرانس­های آنلاین نیز مورد استفاده قرار بگیرد که در اینجا منظور ما چنین چیزی نیست. اولین چت روم آنلاین در ایالات متحده امریکا شروع به کار کرد و سپس به دیگر نقاط جهان نیز راه یافت.

توضیحات بیشتر درباره محیط چت روم

اتاق­های گفت­وگو، محیط­هایی نسبتا شلوغ که در آن همیشه کاربران مختلف درباره موضوعات خاصی مشغول صحبت هستند.

گاهی چت روم­های مختلف حتی به موضوع خاصی هم محدود نیستند و کاربران می­توانند در آنها درباره هر چیزی صحبت کنند. در چنین محیط­هایی معمولا افرادی وجود دارند که رتبه برتری از دیگران را برای مدیریت روم در اختیار گرفته­اند.

به این افراد مدیر یا ادمین گفته می­شود. کاربران عادی نیز گاهی می­توانند توسط صاحب چت روم یا دیگر مدیرها به چنین درجه­ای برسند.

تاریخچه چت روم به چه زمانی برمی‌گردد؟

چت روم­ها مربوط به زمانی هستند که اینترنت از حالت تک‌بعدی خودش خارج شد و امکان برقراری ارتباط کاربران با هم در آن پدید آمد.

برای اولین بار در سال 1974 ایده چنین چیزی تست شد اما مدت­ها طول کشید تا به­عنوان یک ایده عملی به جهانیان معرفی شود. اولین چت روم­ها عموما بین برنامه­ نویس­­ها برای صحبت­های تخصصی به‌وجود آمد اما بعد­تر اتاق­های گفت­وگوی زیادی برای تمام افراد معرفی شد.

برای نمونه چت روم یاهو یکی از اولین چت روم­های جهان است که امروز دیگر فعالیتی ندارد. گلشن چت یکی از چت­های مدرن فارسی است که هم­اکنون قابلیت استفاده دارد و شما می­توانید وارد آن شوید.

چت روم­ها چه مزیتی نسبت به شبکه­های اجتماعی دارند؟

شبکه­های اجتماعی لزوما برای گفت­وگو نیستند بنابراین در آنها محتوا متمرکز نیست. اما چت روم­ها تنها برای این کار به­وجود آمده­اند و بهتر از همه، افرادی که داخل آنها هستند هم برای همین هدف وارد چنین بستری شده­اند.

پس شما نسبت به شبکه­های اجتماعی می­توانید خیلی راحت­تر در این شبکه­ها دوستیابی کنید یا با دیگر افراد ارتباط داشته باشید.

در شبکه­های اجتماعی محتوا توسط خود شبکه کنترل می­شود اما در چت روم­ها مدیران همیشه بر روی محتوا نظارت دارند. پس امنیت چنین بستری بیشتر است.

بهترین چت روم حال حاضر ایران کدام است؟

در حال حاضر در ایران چت روم­های زیادی مشغول به فعالیت هستند اما چت روم گلشن بهترین آنهاست. در این چت روم شما می­توانید همواره افراد فعالی را ببینید که مشغول گفت­وگو هستند.

استفاده از این چت روم نیز بسیار ساده است و شما می­توانید با چند کلیک در آن نام­نویسی کنید. مدیران نیز در این اتاق گفت­وگو همواره درحال رصد چت­ها هستند تا کسی خلاف قوانین چت روم عمل نکند. پس از این بابت نیز خاطر جمع باشید.

چگونه از چت روم گلشن چت استفاده کنیم؟

برای استفاده از چت گلشن ابتدا باید به وب­سایت آن وارد شوید. خلاف شبکه­های اجتماعی که برای نام­نویسی از شما اطلاعات بسیاری دریافت می­کنند چت روم­ها از قدیم نیازی به چنین اطلاعاتی نداشتند و نام­نویسی شما را با کمترین اطلاعات ممکن انجام می‌دهند.

در گلشن چت نیز ما با چنین چیزی رو­به­رو هستیم و شما می­توانید با استفاده از یک ایمیل نام­نویسی کنید. با ورود به وب­سایت، افراد فعال در چت به شما نمایش داده خواهد شد که یک ویژگی فوق­العاده است برای زمان­هایی که می­خواهید از تعداد افراد فعال در روم مطلع شوید.

جمع­بندی

گلشن چت یکی از چت روم­های فعال در ایران است و قابلیت زیادی نیز دارد. چت روم­ها متعلق به زمانی پیش از شبکه­های اجتماعی هستند و امروز این شبکه­ها کاربران بیشتری دارند اما مزیت­های چت روم باعث می­شود که هنوز هم بسیاری از کاربران ترجیح بدهند که از اتاق­های گفت­وگو برای برقراری ارتباط استفاده کنند.

افرادی که منزوی هستند یا نمی­توانند در محیط­های اجتماعی برای خود دوستی بیابند با استفاده از چنین چت روم­هایی اعتماد به نفس خود را تقویت خواهند کرد و موفق­تر خواهند بود.

ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید. امیدواریم از مطالب­ گردآوری­شده بیشترین استفاده را کرده باشید. برای استفاده از چت روم گلشن چت کافی­است سری به­وبسایت این مجموعه بزنید.

 

همچنین ببینید

آموزش نصب و دانلود همراه بانک سپه – مهر و بانک شهر برای آیفون با لینک مستقیم

اپلیکیشن‌های همراه بانک موبایل مانند همراه بانک مهر ایران برای ایفون و یا سایر بانک‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *