آخرین خبرها

آیتم های موجود در کنترل سنتر آیفون چه کارایی دارند؟

کنترل سنتر یا Control Center در آیفون به وسیله کشیدن انگشتان به سمت بالا ظاهر می شود. این قسمت برای راحتی و سهولت دسترسی به موارد مهم مانند (دیتا، حالت Airplane Mode، دوربین و …) که البته قابل شخصی سازی نیز می باشد، درنظر گرفته شده است. اما به صورت پیش فرض هرکدام از قسمت های مختلف کنترل سنتر چه کاربردی دارند؟ در این مطلب با همراه باشید تا کاربرد تک تک گزینه های این قسمت را با شما به اشتراک بگذاریم. ضمناً اگر می توانید برای خرید اپل ایدی تا کمترین هزینه و بالاترین کیفیت به آیدی تاپ (idtop.ir) مراجعه کنید.

قسمت Now Playing

کاربران می توانند با انتخاب این قسمت به راحتی به موزیک های در حال پخش دسترسی پیدا کنند. همچنین با انتخاب گزینه های موجود در این قسمت می توانید موزیک را پلی، استپ و به جلو و عقب برگردانید.

قفل Rotation

فعال کردن این گزینه دقیقاً برای زمانیست که قصد دارید با چرخاندن گوشی یا یا تبلت خود تصویر را به صورت افقی ببینید. البته این گزینه بر روی برخی از برنامه ها مانند یوتیوب تأثیری نمی گذارد.

قسمت Do Not Disturb

این آیتم که به شکل یک قرص ماه است از iOS 6 به بعد وارد گوشی های آیفون شد. کاربرد Do Not Disturb برای زمانیست که شما در یک جلسه یا محیط کاری خاصی هستید که نباید هیچگونه تماس و پیامی برای شما ارسال شود، این قابلیت دقیقاً برای همین موضوع است، هرچند برای استفاده از آن باید از تنظیمات مربوطه شرایط ویژه ای را برایش تعریف کنید اما به راحتی از قسمت کنترل سنتر فعال می شود.

قسمت Screen Mirroring

به زبان ساده قسمت اسکرین میرورینگ برای اتصال گوشی یا تبلت شما از طریق وای فای به تلویزیون است که به راحتی می توانید از بخش کنترل سنتر به آن دسترسی پیدا کنید.

تنظیم نور و تنظیم صدا

دو بخش تنظیم نور و تنظیم صدا در قسمت کنترل سنتر به صورت استوانه ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که البته اپل با عکس بلندگو و خورشید این دو قسمت را از هم متمایز کرده است. شما می توانید با سوایپ کردن روی این دو گزینه به سمت بالا و پایین تنظیماتشان را تغییر دهید.

دسترسی به دوربین، ماشین حساب، ساعت و چراغ قوه

دسترسی به گزینه های ساده تری مثل دوربین، ماشین حساب و … به راحتی از قسمت کنترل سنتر امکان پذیر است، همچنین شما می توانید از قسمت تنظیمات هر بخشی را که به سلیقه خودتان می خواهید وارد این قسمت کنید.

حالت Airplane Mode یا هواپیما

این گزینه که نماد آن یک هواپیمای کوچک و جمع و جور است می تواند اتصال شما را به تمامی شبکه ها از جمله دیتا و آنتن دهی سیم کارت، وای فای، بلوتوث و … را قطع کند. برای راحتی هرچه بیشتر کاربران Airplane Mode یا هواپیما در کنترل سنتر و اولین گزینه قرار داده شده است. البته این گزینه در قسمت تنظیمات یا همان Setting نیز در دسترس است.

دیتای سیم کارت یا Cellular Data

اپل برای سهولت دسترسی کاربران به اینترنت سیم کارتشان بخش Cellular Data را نیز وارد گزینه های کنترل سنتر کرده است. این آیتم به شکل یه آنتن مخابراتیست که در حال ارسال فرکانس می باشد.

وای فای و بلوتوث

دو گزینه وای فای و بلوتوث نیز از کاربردی ترین مواردیست که هر کاربر نیاز به دسترسی هرچه سریعتر به آنها را دارد. به راحتی می توانید با سوایپ کردن به سمت بالا و در قسمت پایینی Airplane Mode و Cellular Data به این دو گزینه دسترسی پیدا کنید.

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *