آخرین خبرها

از صفر تا صد طرح توجیهی شهرداری مطلع گردید

از طرح توجیهی شهرداری چه می‌دانید؟ یکی از کاربردی‌ترین طرح‌هایی که با به تصویب رسیدن و یا نرسیدن، مزایای فوق العاده‌ای را برای موسسین در بر دارند، این طرح‌ها هستند.

آیا می‌دانید منظور از طرح توجیهی شهرداری چیست؟ از این طرح با عنوان طرح امکان سنجی نیز یاد می‌کنند. افرادی که به دنبال یک تجربه‌ی موفقیت آمیز از انجام یک پروژه هستند، حتما با این طرح آشنایی دارند. حتما شما هم در زمینه‌ی شهرسازی و غیره شاهد بسیاری از طرح‌های مختلف بوده‌اید. برخی از این طرح‌ها قابلیت اجرایی را در بر داشته و برخی دیگر امکان اجرایی شدن را در بر نخواهند داشت. طرح توجیهی این امکان را فراهم می‌کند که مخاطبین فرایند اجرایی بودن یک پروژه را به طور کامل بررسی نمایند. این طرح تمامی جوانب مهم و اصلی یک پروژه، طرح و یا یک سیستم پیشنهادی را بررسی نموده و پس از اطمینان از سودآوری و اجرایی شدن ایده‌آل آن، پروژه را به مرحله‌ی اجرا می‌رسانند.

طرح توجیهی شهرداری را بشناسید:

شناخت طرح توجیهی شهرداری مزایای بسیار زیادی را برای موسسین و سرمایه گذاران در بر دارد. زمانی که طرح جدید و یا یک سیستم پیشنهادی به مرحله‌ی اجرا نزدیک می‌شوند، باید مورد آنالیز و تحقیق قرار گیرند. این تحقیق و آنالیز، طرح مورد نظر و یا سیستم پیشنهادی را از جهات گوناگون مورد بررسی قرار می‌دهد. از جمله جنبه‌هایی که در این زمینه مورد بررسی قرار می‌گیرند، عبارتند از:

  • جنبه‌های فنی
  • جنبه‌های قانونی
  • جنبه‌های اقتصادی

طرح توجیهی شهرداری می‌تواند تمامی نقص‌ها و کاستی‌های موجود در یک طرح را نمایان کند. بنابراین مهندسان مشاور شهرسازی می‌توانند به راحتی و در کمترین زمان ممکن اقدام به رفع این مشکلات نمایند. این امر می‌تواند در دستیابی به یک نتیجه‌ی حیرت انگیز و موفقیت آمیز بسیار موثر باشد.

شرایط اجرای بهترین طرح توجیهی:

شاید این سوال برای شما پیش آید که: بهترین طرح توجیهی شهرداری از چه شرایطی برخوردار است؟ طرح‌های توجیهی که از عملکرد هوشمندانه و موفقیت آمیزی برخوردار هستند، از ویژگی‌های مهمی تبعیت می‌کنند. از جمله ویژگی‌های بسیار مهم در بهترین و ایده‌آل‌ترین طرح‌های توجیهی عبارتند از:

  • بررسی دقیق پیشینه‌ی پروژه و طرح مورد نظر
  • بررسی دقیق توضیحات خدمات پروژه و یا محصول طرح مورد نظر
  • بررسی صورت حساب‌های مالی و حسابداری
  • بررسی بیانیه مدیریت و عملکرد آنها
  • بررسی سیاست‌های مناسب برای بازاریابی
  • بررسی انواع داده‌های مالی
  • بررسی تمامی تعهدات مالی
  • بررسی تمامی الزامات قانونی برای اجرای طرح یا پروژه مورد نظر

به طور کلی می‌توان گفت که: طرح توجیهی شهرداری تمامی پتانسیل‌های موثر بر روی موفقیت یک طرح و یا پروژه را ارزیابی می‌نماید. این خصوصیت منحصر بفرد موجب شده است که بسیاری از سرمایه گذاران و موسسان مختلف، اقدام به بهره برداری از این طرح نمایند.

بررسی انواع طرح توجیهی شهرداری:

طرح‌های توجیهی در انواع مختلفی ارائه می‌شوند. اگر شما نیز به دنبال یک انتخاب دقیق و هوشمندانه هستید، حتما از اطلاعات مهندسان مشاوره شهرسازی در هفت شهر آریا استفاده کنید. چرا که با این روند می‌توانید موفقیت را از آن خود نموده و پله‌های ترقی را به راحتی بپیمایید. مهندسان حرفه‌ای و توانمندی که در این زمینه فعال هستند، نوع طرح توجیهی را بر اساس حیطه کاری پروژه انتخاب می‌نمایند. از انواع این طرح‌ها می‌توان به:

  • طرح توجیهی تغییر تراکم ساختمانی
  • طرح توجیهی تغییر طبقات ساختمانی
  • طرح توجیهی تغییر کاربری

و غیره اشاره نمود. بهره برداری از انواع طرح توجیهی شهرداری این امکان را برای سرمایه گذاران فراهم می‌کند که هرگز اقدام به ساخت پروژه‌هایی که با شکست مواجه می‌شوند، ننمایند. این نوع از طرح‌های توجیهی می‌توانند بر روی نگهداری از سرمایه‌های مورد نظر برای یک طرح و یا پروژه، بسیار موثر باشند. این نوع از برنامه‌ها بر روی بسیاری از برنامه‌های زمانبندی، ملاحظات اقتصادی و غیره یک پروژه و یا یک طرح بسیار موثر هستند.

طرح‌های توجیهی شهرداری

شرایط عملیاتی بودن یک پروژه با طرح توجیهی:

طرح توجیهی شهرداری بر روی عملیاتی بودن یک پروژه بسیار تاثیرگذار خواهد بود. عملیاتی بودن یک طرح و یا یک پروژه به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. شناخت این عوامل می‌تواند موفقیت در پروژه را برای موسسین به همراه داشته باشد. حال باید بدانید که دستیابی به این امر مهم با تکیه به برخی از قوانین مهم انجام می‌پذیرد. اطلاع از این قوانین می‌تواند طی کردن پروسه‌ی قانونی را سهولت بخشیده و علاوه بر کاهش زمان، بر روی کاهش هزینه‌ها نیز نقش بسزایی داشته باشد.

برای طی کردن پروسه‌ی قانونی طرح توجیهی شهرداری، استفاده از دانش و تخصص افراد ذیصلاح و کاربلد بسیار هوشمندانه تلقی می‌گردد. در این مسیر می‌توانید شاهد مراحل و قسمت‌های مختلفی باشید که هر کدام از آنها با دانش حرفه‌ای به تایید افراد ذیصلاح می‌رسند. برای این امر می‌توانید از کادر مجرب و متخصص هفت شهر آریا استفاده کنید.

موارد تحت بررسی در طرح توجیهی شهرداری:

آیا می‌دانید چه مواردی در طرح توجیهی شهرداری مورد بررسی قرار می‌‌گیرند؟! طرح‌های توجیهی در بر دارنده‌ی نکات و موارد تخصصی بسیار زیادی هستند که آگاهی از آنها نیازمند دانش تخصصی و حرفه‌ای است. لذا بسیاری از سرمایه گذاران، طراحان و موسسین از دانش افراد مجرب و مهندسان کاربلد و حرفه‌ای در این زمینه، استفاده می‌کنند. این طرح‌ها می‌توانند، مفید یا غیر مفید بودن، اجرایی بودن و یا عدم اجرایی بودن و کاربردی بودن یا عدم کاربردی بودن یک پروژه را مورد بررسی قرار داده و شرایط بهره برداری مفید از سرمایه گذاری را نیز فراهم نمایند.

  • افزایش تراکم ساختمانی (تبدیل یک ساختمان 4 طبقه به ساختمان‌های 5 الی 6 طبقه)
  • تغییر کاربری (تغییر کاربری مکان‌های ساختمانی به مراکز تجاری)
  • تغییر پهنه شهری

با استفاده از این طرح‌ها، سرمایه گذاران می‌توانند به فواید استفاده از کاربری‌های جدید دست یافته و از مزایای فوق العاده‌ی آنها بهره مند گردند. بنابراین در عصر شاهد می‌توان شاهد افزایش استفاده از این طرح‌های مفید و تاثیرگذار بود. مهندسان مشاور شهرسازی می‌توانند بهترین راهنما برای ارائه‌ی پیشنهادات ایده‌آل به شمار بروند.

کاربرد طرح توجیهی

کاربرد طرح‌های توجیهی:

یکی از مهمترین و اصلی‌ترین کاربر طرح توجیهی شهرداری، بررسی شرایط سوددهی یک پروژه است. اهداف سرمایه گذاران و موسسین برای بهره برداری از پروژه‌های مختلف متفاوت است. این طرح مفید می‌تواند بر روی برنامه ریزی دقیق مدیران جهت بهره برداری از منابع مالی، استفاده از تکنولوژی‌های مدرن، استفاده از نیروهای کاری زبده و … بسیار موثر باشد. با توجه به کاربرد بسیار ایده‌آل و تاثیرگذار طرح‌های توجیهی، استفاده از آنها بسیار مقرون به صرفه تلقی می‌گردد. لازم است بدانید که بسیاری از این طرح‌ها توجیهی نیازمند به تصویب رسیدن در کمیسیون ماده 5 شورای عالی شهرسازی را در بر خواهند داشت.

همچنین ببینید

خرید دوربین لامپی

دوربین لامپی به دوربین مداربسته‌ای گفته می‌شود که از نظر ظاهری شبیه به لامپ‌های قدیمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *