آخرین خبرها

استاندارد سازی راه ها توسط تجهیزات ترافیکی و تجهیزات ایمنی

در جوامع کنونی ، حمل و نقل یکی از مولفه های مهم زندگی بشر بوده و یکی از مقوله های اصلی در سیستم حمل و نقل موضوع ایمنی می باشد . با توجه به تعداد تصادفات جاده ای و مرگ و میر ناشی از آن ، متأسفانه ایران در راس کشورهایی قرار دارد که بیشترین میزان مرگ و میر در سوانح رانندگی را دارد ، بنابراین ، این امر منجر به بررسی علل تصادفات شده است . برای دستیابی به ایمنی بالا ، عوامل زیادی از جمله شرایط جوی مناسب ، علائم و نشانه های هشدار دهنده ، قوانین مهار کننده ، وسایل نقلیه ایمن تر ، رعایت قوانین توسط رانندگان و … نقش دارند . در اینجا ، ما به بررسی و ارزیابی هر یک از تجهیزات ترافیکی و تجهیزات ایمنی بر عملکرد جاده ها می پردازیم و وضعیت تجهیزات کنترل ترافیکی موجود در سطح شهر و جاده ها را تعیین می کنیم.
استفاده از علائم راهنمایی و رانندگی در سطح شهر ، ایمنی و امنیت در رانندگی را افزایش می دهد . کم بودن علائم و جایگذاری نامنظم و نابجای آنها ، سبب تصادف و اشتباهات خطرآفرین رانندگان در مسیر می شود . منظور از این علائم تنها استفاده از تابلوهای راهنمایی و رانندگی نیست بلکه کلیه خط کشی های کناره و وسط خیابان ها ، استفاده از چشم گربه ای ها و چراغ های خطر و کلیه تجهیزات ترافیکی شامل این علائم می شوند .
نصب تمامی تجهیزات ترافیکی در مکان های مناسب ، راهنمایی های صحیح و به موقعی را به رانندگان ارائه می دهد . این علائم کاملا خوانا و قابل درک برای عموم مردم می باشد ، اما رانندگان نیز باید قبل از اقدام به رانندگی اطلاعات کافی در مورد قوانین راهنمایی و رانندگی و علائم جاده ای داشته باشند تا با توجه به آنها از بسیاری از خطرات احتمالی در رانندگی جلوگیری شود.

نقش علایم و تجهیزات ترافیکی در کاهش تصادفات

تابلوهای راهنمایی و رانندگی یکی از تجهیزات ترافیکی هستند که در کل به سه دسته بازدارنده یا انتظامی ، اخباری و اخطاری تقسیم می شوند . تابلوهای بازدارنده که ممنوعیت ، ضرورت و محدودیتی را اعلام می کنند و معمولا به شکل دایره هستند . تابلوهای خطر نیز نشان دهنده خطری است که راننده در راه با آن مواجه می شود مانند لغزندگی در جاده و یا رسیدن به یک پیچ پرخطر که این تابلوها اکثرا به شکل مثلث ساخته می شوند و اما علائم اخباری که شامل اطلاعات مربوط به یک مکان ، مسیر یا … را ارائه می دهند و اکثرا مستطیل شکل هستند . در تهیه و ساخت تمامی تابلوهای ذکر شده ، باید به خوانایی ، سادگی محتوی ، روشنایی و وضوح نمادها توجه کرد . این علائم معمولا بر روی پایه هایی با ارتفاع مناسب قرار داده می شوند و به وسیله یک منبع درونی یا با استفاده از شبرنگ ها ، روشنایی تابلوها تامین می شود.
خط کشی ها به منظور منظم نمودن حرکت وسایل نقلیه ، مشخص کردن کناره مسیر ها و پرتگاه ها و برای مشخص کردن محل عبور عابران پیاده ترسیم می شوند . مرغوب ترین و بهترین رنگ مورد استفاده برای خط کشی ها ، رنگ سرد می باشد زیرا دوام و ماندگاری بالایی داشته و خاصیت ضد لغزندگی نیز دارد . برای رویت بهتر این خط کشی ها در شب و انعکاس نور خودروها ، از مواد منعکس کننده نور در رنگ استفاده می کنند و ضخامت این رنگها بر روی سطوح در حدود 6 میلی متر می باشد . در حاشیه جاده ها بر روی این خط کشی ها از چشم گربه ای برای بالا بردن دقت رانندگان استفاده می کنند . خط کشی ها در دو رنگ زرد یا سفید می باشند که به صورت ممتد ، منقطع و دوبل کشیده می شوند . هر کدام از این خطها برای ایمنی بیشتر معنی و مفهوم خاصی را به رانندگان می رساند.

تجهیزات ترافیکی لازم برای کنترل رانندگان

از دیگر تجهیزات ترافیکی مهم و ضروری می توان به چراغ های راهنمایی و رانندگی اشاره کرد . این چراغ ها در سه رنگ قرمز ، زرد و سبز تولید می شوند . چراغ زرد نشانه احتیاط ، قرمز ایست و سبز نشانه حرکت می باشد . این چراغ ها نقش مهمی در تقاطع ها و جلوگیری از تصادفات دارند.
از دیگر تجهیزات ترافیکی مهم در شهر سرعت گیرها می باشند . سرعت گیر ها در نزدیکی تقاطع ها ، خطوط عابر پیاده ، چهارراه ها و نزدیکی بیمارستان ها و مدارس برای احتیاط و کاهش سرعت نصب می شوند .
امروزه شهرداری ها ، سطح شهر و تمامی جاده ها را به کلیه تجهیزات ترافیکی لازم و مورد نیاز مجهز کرده اند .  استوانه و مخروط های ترافیکی ، بشکه های ترافیکی و آینه ها از دیگر لوازم لازم برای ایمن سازی راه ها می باشند.
تجهیزات کنترل ترافیک مرزها و محدودیت ها را مشخص می کنند و با ایجاد موانع ، به مدیریت ترافیک در جاده ها و امکانات داخلی کمک می کنند . موانع و نوارهای جداکننده و نشانگرها ، مناطق بسته و خطرناک و موارد دیگر را به رانندگان نشان می دهند . برای مثال بشکه های ترافیکی ، مخروط ها ، استوانه ها و خط کشی خطوط به طور موقت تشکیل می شوند تا بخش های جاده را در هنگام ساخت و تعمیر مسدود کنند.

مدیریت ترافیک با تجهیزات ایمنی

مدیریت موثر ترافیک برای کاهش تعداد فزاینده تصادفات جاده ای ، جراحات و تلفات ضروری است . طیف گسترده ای از تجهیزات ایمنی ترافیکی، برای مدیریت تردد عابر پیاده و وسایل نقلیه و به حداقل رساندن احتمال تلفات قابل پیشگیری، در فروشگاه اینترنتی بازار ترافیک ارائه شده است. تجهیزات کنترل ترافیک به طور خاص با استفاده از مواد با کیفیت بالا طراحی و ساخته شده اند. بازار ترافیک طیف کاملی از تجهیزات ایمنی راهنمایی و رانندگی را ارائه می دهد که شامل : علائم هشدار دهنده ، موانع جداکننده ، مخروط ها ، سرعت گیرها ، تجهیزات پارکینگی مانند  میله های ایمنی برای پارکینگ ها ، تابلوها و آینه های محدب می باشد . بازار ترافیک تلاش کرده است تا با طراحی نوآورانه محصولات ، قیمت های رقابتی و بالاترین کیفیت را به شما ارائه دهد . بنابراین می توانید برای مدیریت جمعیت ، ایمنی جاده و کنترل پارکینگ خود از تجهیزات کنترل ترافیک این فروشگاه آنلاین استفاده نمایید .
از تجهیزات ترافیکی در کارهای ساختمانی یا تعمیرات جاده ها ، ساخت جاده جدید ، توسعه صنعتی ، تنظیم مسیر رژه ها ، نمایشگاه ها ، پارکینگ مراکز خرید و ساختمانهای تجاری ، سایت های تصادف یا اورژانس ، اجتماعات کنار جاده ای ، ساخت مسیرهای عابر پیاده ، کمربندی های سبز و مزارع کنار جاده و برای مصارف داخلی و خارجی استفاده می شود.
تجهیزات ایمنی ترافیکی می توانند کاملاً فنی انتخاب شوند، به همین دلیل در فروشگاه اینترنتی بازار ترافیک ، یک تیم متخصص آماده است تابه شما کمک کند بهترین محصولات را برای نیازهای خود انتخاب کنید.
امروزه با استفاده دقیق از این تجهیزات ، ایمنی و امنیت در رانندگی تضمین شده است. خطوط جداکننده در خیابان ها همراه با گل میخی ها مسیر دقیق را برای رانندگان مشخص می کنند و همچنین با استفاده از مخروط ها و استوانه ها رانندگان متوجه محدودیت ها و مسدود شدن مسیرها می شوند. استفاده به جا از چراغ های راهنمایی و رانندگی سبب جلب توجه به موقع رانندگان و رعایت قوانین می شود. در این صورت با رعایت رانندگان و خدمات شهرداری، شهری ایمن خواهیم داشت.

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *