آخرین خبرها

افزایش درآمد از یوتیوب با تبلیغات گوگل

کسب درآمد از یوتیوب به عنوان یکی از روش‌های بسیار خوب کسب درآمد دلاری شناخته می‌شود که در آن کاربران می‌توانند با استفاده از خلاقیت خود، درآمد بسیار خوبی از این شبکه داشته باشند. اما وجود تعداد زیادی از تولید‌ کنندگان محتوا در این شبکه باعث افزایش رقابت در یوتیوب شده است و در حال حاضر کاربران برای داشتن درآمد مناسب از یوتیوب نیاز دارند تا از متد‌های مختلف برای افزایش بازدید و سابسکرایبرهای کانال خود استفاده کنند. تبلیغات گوگل و یا همان گوگل ادز یکی از بهترین روش‌هایی است که در آن کاربران می‌توانند به راحتی و در مدت زمان کم، سابسکرایبرهای کانال و بازدید ویدئوهای خود را افزایش دهند.

تبلیغ در یوتیوب یکی از گزینه‌های تبلیغاتی گوگل ادز می‌باشد که در آن کاربران به ازای پرداخت مبلغی مشخص به گوگل، می‌توانند طیف گسترده‌ای از مخاطبان را هدف قرار داده و ویدئوهای کانال خود را به آن‌ها نشان دهند.

برای سفارش تبلیغات یوتیوب تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید یک اکانت گوگل ادز می‌باشد تا با استفاده از آن ویدئوهای خود را به کاربران یوتیوب نشان دهید. البته که تبلیغ در این شبکه چندان هم آسان نبوده و داشتن تجربه و به کار بردن خلاقیت در طراحی کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند اثرگذاری تبلیغات شما را بیشتر کرده و نتایج بهتری را برای شما حاصل کنند.

در این مقاله سعی کرده‌ایم با ارائه یک سری از تکنیک‌های کاربردی به شما کمک کنیم تا با استفاده از تبلیغات یوتیوب، در مدت زمان کمی ویدئوهای کانال خود را به تعداد زیادی از کاربران هدف نشان دهید.

انواع مختلف تبلیغات یوتیوب

قبل از پرداختن به استفاده از گوگل برای پروموت کردن کانال یوتیوب، بهتر است تا با انواع مختلف متدهای تبلیغاتی این شبکه که به کمک آن‌ها می‌توانید طیف وسیعی از کاربران را هدف بگیرید آشنا شوید:

  • TrueView In-Stream Ads: این نوع از تبلیغات قبل از شروع ویدئو و یا در حین تماشا ویدئو به کاربران نشان داده شده و آن‌ها می‌توانند پس از گذشت 5 ثانیه تبلیغات را رد کنند. نکته جالب در رابطه با این تبلیغات این است که در این روش، شما زمانی هزینه تبلیغات را پرداخت می‌کنید که کاربران حداقل 30 ثانیه از ویدئو شما را تماشا کرده و یا اینکه با آن درگیری داشته باشند.
  • TrueView Discovery Ads: در این مدل از تبلیغات، ویدئوهای شما در نتایج سرچ یوتیوب و یا در لیست ویدئوهای پیشنهادی در ستون سمت راست به کاربران نشان داده می‌شوند. در این نوع از تبلیغات شما تنها زمانی به گوگل پول می‌دهید که کاربر بر روی ویدئو شما کلیک کرده باشد.
  • Bumper Ads: تبلیغاتی که در آن شما می‌توانید ویدئوهای کوتاه خود را به کاربران نشان دهید. در این متد تبلیغاتی کاربران نمی‌توانند تبلیغات شما را رد کرده و حتماً باید تا انتها آن را مشاهده کنند. توجه داشته باشید که طول این تبلیغات 6 ثانیه است.

1. اهداف تبلیغات خود را مشخص کنید

قبل از طراحی کمپین‌های تبلیغاتی بهتر است تا استراتژی تبلیغاتی خود را تعیین کنید که در آن اهدافی که برای کانال خود دارید به خوبی مشخص شده باشند. آیا هدف از تبلیغات این است که تعداد سابسکرایبرهای خود را افزایش دهید یا اینکه تمرکز شما بر روی افزایش بازدید ویدئوهای کانال می‌باشد؟ مشخص کردن اهداف تبلیغاتی این امکان را به شما می‌دهد تا کمپین‌هایی را طراحی کنید که بهترین نتیجه را برای شما می‌گیرند.

2. مخاطبان هدف خود را تعیین کنید

یکی از نکات قابل توجه تبلیغات یوتیوب این است که در آن گزینه‌های هدف‌گیری مختلفی برای شما فراهم شده‌اند تا با استفاده از آن‌ها بتوانید به خوبی مخاطبان هدف تبلیغات خود را مشخص کنید.

در تبلیغات یوتیوب شما می‌توانید مخاطبان هدف خود را بر اساس علایق، اطلاعات دموگرافیکی یا نحوه رفتار آن‌ها در پلتفرم تعیین کنید. حتی این امکان برای شما فراهم شده است تا مخاطبان یک کانال و یا ویدئوهای مشخصی را به عنوان کاربران هدف تبلیغات خود مشخص کنید. پیشنهاد می‌شود از گزینه‌های مختلف هدف‌گیری استفاده کنید تا ویدئوهای خود را به کاربرانی نشان دهید که به موضوع کانال شما علاقه‌مند بوده و احتمال تبدیل شدن آن‌ها به سابسکرایبرهای جدید شما بالاتر می‌باشد.

3. محتوا تبلیغاتی جذابی برای ارائه داشته باشید

برای تهیه محتوا تبلیغاتی پیشنهاد می‌شود که به جای استفاده از ویدئوهای معمولی کانال خود، ویدئوهای اختصاصی برای تبلیغات خود بسازید. توجه داشته باشید که در تبلیغات یوتیوب، شما تنها چند ثانیه برای جلب توجه مخاطبان وقت دارید؛ پس ثانیه‌های ابتدایی ویدئو تبلیغاتی شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می‌باشد و باید همواره این موضوع را در نظر داشته باشید.

با یک هوک قوی شروع کنید که در همان وهله اول توجه کاربران را به خود جلب کند، پس از آن با تهیه محتوا جذاب ارزش ویدئوها و کانال خود را برای آن‌ها بیان کنید و در نهایت، با استفاده از یک CTA خلاقانه درخواست خود را به کاربران منتقل کنید. این درخواست می‌تواند پیشنهاد به سابسکرایب کردن کانال و یا تماشا ویدئو یا ویدئوهای خاصی از کانال شما باشد.

4. بر نحوه عملکرد تبلیغات خود نظارت کنید

پس از راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی خود، همواره عملکرد آن را با استفاده از آنالیتیکس یوتیوب رهگیری کنید. آنالیتیکس یوتیوب این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهد تا فاکتورهای مختلفی همچون CTR تبلیغات، آمار بازدیدهای ویدئوها و یا audience retention را مشاهده کنید. از این داده‌ها استفاده کنید تا عملکرد تبلیغات خود را در طول زمان افزایش داده و در نهایت بتوانید آمار بازدید و تعداد سابسکرایبر‌های کانال خود را افزایش دهید.

5. بودجه منطقی را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید

چنانچه بتوانید در تبلیغات یوتیوب هزینه‌های خود را به خوبی مدیریت کنید؛ این متد تبلیغاتی می‌تواند به عنوان یک گزینه به‌صرفه اقتصادی برای پروموت کردن کانال شما در نظر گرفته شود. البته که هزینه تبلیغ در یوتیوب در کشور ما با توجه به پایین بودن رقابت در این حوزه، نسبت به سایر کشورها بسیار پایین‌تر می‌باشد.

چنانچه در ابتدا راه خود برای تبلیغ در یوتیوب هستید؛ پیشنهاد ما به شما این است که بودجه کمی را برای تبلیغات خود در نظر بگیرید. مدتی تبلیغات خود را ران کرده و در صورت گرفتن نتایج دلخواه می‌توانید به مرور بودجه تبلیغاتی خود را افزایش دهید تا تعداد بیشتری از کاربران یوتیوب را به سابسکرایبرهای کانال خود تبدیل کنید.

6. آزمون و خطا کنید

از اینکه متدهای مختلف تبلیغاتی را تست کرده و یا اینکه از گزینه‌های هدف‌گیری متفاوتی برای تبلیغات خود استفاده کنید نترسید. آزمون و خطا کردن در تبلیغات یوتیوب کاملاً عادی و در واقع به عنوان یک ضرورت در نظر گرفته می‌شود؛ چراکه تا زمانی که شما گزینه‌های مختلف تبلیغاتی را امتحان نکنید، نمی‌توانید فرمت درست تبلیغات که بهترین نتیجه را برای شما به همراه خواهد داشت پیدا کنید.

تبلیغات یوتیوب یکی از بهترین گزینه‌ها برای پروموت کردن کانال شماست

هدف‌گیری دقیق طیف گسترده‌ای از کاربران، به‌صرفه بودن و مهم‌تر از همه گرفتن نتیجه در مدت زمان کمی‌تری نسبت به سایر روش‌ها، همگی مواردی هستند که تبلیغات در یوتیوب را به یک گزینه فوق‌العاده برای افزایش تعداد سابسکرایبرهای یک کانال و یا بالا بردن آمار بازدید ویدئوهای آن تبدیل می‌کنند. چنانچه پس از خواندن این مطلب شما نیز تصمیم به سفارش تبلیغات یوتیوب گرفته‌اید؛ کارشناسان آژانس تبلیغاتی جی ادز (g-ads.org) می‌توانند شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *