آخرین خبرها
اندروید باکس برای بازی

اندروید باکس برای بازی مناسب است؟ مقایسه با xbox و ps5

آیا اندروید باکس برای بازی مناسب است ؟ در مقایسه با xbox یا ps5 کدام یک ارزش خرید دارد . برای پاسخ به این سوال تا انتهای این گزارش ما را همراهی کنید تا ویژگی ها و مزیت های خرید هر یک را بررسی کنیم .

آتاری و سگا و … اولین تجربه اجرای بازی برای دهه 60 و 70 بر روی تلوزیون بود . اما رفته رفته با پیشرفت صنعت گیمینگ سری های پر طرفدار ps3 و ps4 و ps5 یا حتی مدل های xbox نیز به بازار آمدند و رفته رفته شاهد افزایش محبوبیت این گجت ها برای گیمر ها بودیم . از طرفی دیگر به دلیل کاربرد های بسیار بالای تلفن های همراه هوشمند در میان کاربران بازی های طراحی شده برای این سیستم عامل نیز توسعه پیدا کردند و هم اکنون می بینیم که بسیاری از بازی ها مانند پابجی یا call of duty یا …. طرفداران زیادی را در نسل جوان به سمت خود جلب کرده است .

اما برای کسب تجربه کاربری بهتر همانند ps5 یا xbox ، می توان بازی های اندروید را بر روی تلوزیون داشت ؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا تعریف مختصری در مورد اندروید باکس ها به شما ارائه خواهیم داد که به وسیله آن می توانید انواع بازی های اندرویدی خود رابر روی تلوزیون خود نصب و اجرا کنید .

اندروید باکس چیست ؟

اندروید باکس ها گجت های هوشمندی با سیستم عامل اندروید همانند تلفن همراه شما می باشد که می تواند بسیاری از کاربرد های گوشی های اندرویدی را بر روی تلوزیون برای کاربران خود داشته باشد . از جمله کاربرد های  اندروید باکس ها می توان به موارد زیر اشاره کرد .

  • امکان نصب و اجرای انواع بازی ها بر روی تلوزیون
  • امکان نصب و اجرای انواع نرم افزار های اندرویدی
  • با اندروید باکس قادر خواهید بود تا پلتفرم های سرویس های نمایشی آنلاین نظیر فیلیمو و نماوا و نتفیلیکس یا حتی یوتیوب را بر روی تلوزیون داشت .
  • امکان اتصال به اینترنت از طریق کابل lan یا وای فای و وبگردی در دنیای اینترنت
  • امکان بهره مندی از شبکه های اجتماعی نظیر تلگرام یا اینستاگرام یا … بر روی تلوزیون

و بسیاری از کاربرد های دیگر که با اتصال آسان به هر نوع نمایشگری نظیر پروژکتور یا مانیتور یا تلوزیون یا …. از آن بهره مند شوید . اما اگر اندروید باکس برای بازی انتخاب می کنید لازم است به مواردی که در ادامه به آن می پردازیم توجه کنید .

اندروید باکس

آیا اندروید باکس برای بازی مناسب است ؟

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره شد به دلیل آن که اندروید باکس ها ساختاری بسیار شبیه به گوشی های اندرویدی دارند می توان از آن ها نیز بهره برداری گیمینگ داشت اما لازم است به مواردی هنگام تهیه اندروید باکس گیمینگ توجه داشت .

ویژگی های سخت افزاری انواع مدل های اندروید باکس گیمینگ

همانند تلفن های همراه و سایر تجهیزات الکترونیکی که برای بازی انتخاب می شود می بایست سخت افزاری با توانایی پاسخگویی برای این مقاصد انتخاب کرد . در مدل های اندروید باکس گیمینگ باید مواردی همچون cpu و حافظه رم را بررسی کنید که در ادامه نسبت به معرفی آن ها می پردازیم .

پردازشگر مرکزی یا cpu

پردازشگر مرکزی یا همان cpu که واحد اصلی پردازش اطلاعات را در اندروید باکس ها و سایر گجت های هوشمند بر عهده دارد ، نقش اساسی را در ایفای مقاصد گیمینگ از خود نشان خواهد داد . علاوه بر آن به دلیل تجمیع این تراشه با واحد گرافیکی ، اهمیت cpu را در اندروید باکس ها برای نقش آفرینی گیمینگ دو چندان خواهد کرد . درحال حاظر بهترین و محبوب ترین cpu هایی که در اندروید باکس ها استفاده می شود توسط شرکت های rockchip و amlogic و allwinner تولید می شود که پردازنده های مناسب برای بازی عبارتند از :

  • amlogic : سری های s905 x4 و s905 x3 و s905 w2 برای بازی مناسب می باشد
  • rockchip : سری های rk3566 و rk3588 برای بازی مناسب است .
  • allwinner : سری h618 برای بازی مناسب است

همانطور که به آن اشاره شد تراشه مرکزی و پردازنده گرافیکی در اندروید باکس ها تجمیع شده است . به عبارت دیگر در دو مدل یکسان که دارای پردازنده مرکزی یکسانی هستند ، پردازشگر گرافیکی را یکسان خواهید یافت . بنابر این دقت در انتخاب بهترین cpu می تواند نتایج گرافیکی بهتری را برای شما رقم بزند .

حافظه رم

همانطور که می دانید رم در دستگاه های الکترونیکی به عنوان حافظه کوتاه مدت استفاده می شود . در انتخاب مدل های اندروید باکس برای بازی سعی کنید بیشترین حافظه رم را برای این منظور انتخاب کنید . حد الامکان با صرف هزینه بیشتر و با انتخاب مدل هایی که به رم های DDR4 مجهز هستند ،  دستگاه اندروید باکس شما را قادر خواهد ساخت تا نقش بسیار موثرتری را در اجرای روان تر بازی های اندرویدی رقم بزند .

سایر عواملی که در انتخاب اندروید باکس گیمینگ توجه داشته باشید

عوامل سخت افزاری و نرم افزاری مانند نوع و ورژن سیستم عامل و ظرفیت حافظه داخلی و قابلیت اتصال انواع دسته بازی ها وجود دارد که در نقش آفرینی مقاصد گیمینگ می تواند در مدل های اندروید باکس برای بازی تاثیر قابل توجهی را داشته باشد .

نوع بازی های نصب شده بر روی مدل های اندروید باکس

پس از انتخاب و خریداری بهترین سخت افزار در مدل های اندروید باکس برای بازی و مقاصد گیمینگ  ، باید در نوع بازی نیز توجه ویژه ای داشته باشید . به طور کلی بازی هایی که برای سیستم عامل اندروید طراحی می شوند دو نوع هستند :

  1. بازی هایی که از کنترلر های اندروید باکس پشتیبانی می کنند و بعد از نصب می توان آن ها را با دسته بازی یا موس یا حتی کیبورد به اجرا دراورد .
  2. بازی هایی که تنها برای اجرای دستورات از صفحه لمسی طراحی و برنامه نویسی شده اند که در این صورت با عدم کارایی کنترلر هایی مانند دسته بازی رو برو خواهیم شد . برای حل این مشکل کافیست تا بازی های مورد نظر را با شبیه ساز هایی مانند OCTAPUS یا SHOOTING PLUS V3 اجرا کرده و دستورات دسته بازی را به اپلیکیشن های شبیه ساز بدهید .

اندروید باکس گیمینگ

برای بازی اندروید باکس بخریم یا XBOX و PS5 ؟

در پاسخ به این سوال باید ابتدا کاربری که قصد خرید اندروید باکس برای بازی یا هر کنسول دیگری دارد با توجه به علایق و انتظارات خود می تواند تصمیمات بهتری را اتخاذ نماید اما به طور کلی در قسمت زیر نسبت به بررسی مزایا و معایب اندروید باکس با هر کنسول دیگری می پردازیم .

مزایا :

  • قیمت انواع مدل های اندروید باکس از کنسول های بازی بسیار پایین تر و ارزان تر است . اگر نگاهی به لیست قیمت اندروید باکس های بازار بیاندازید به این نکته پی خواهید برد که حتی بهترین اندروید باکس های بازار قیمت کمتری نسبت به انواع کنسول بازی دارند .
  • اندروید باکس ها علاوه بر مقاصد گیمینگ کاربرد های دیگری دارند و می تواند تمامی امکانات تلفن های همراه اندرویدی را در اختیار شما قرار دهد .
  • بازی های اندرویدی مانند پابجی یا call of duty یا … طرفداران زیادی نسبت به سایر کنسول ها دارند .
  • اندروید باکس ها دارای سیستم عامل اندروید می باشند که بسیار فراگیر تر از سایر گجت ها می باشد .

معایب :

  • اندروید باکس ها قدرت سخت افزاری پایین تری نسبت به سایر کنسول های بازی دارند .

دسته بازی و پروژکتور دو وسیله ضروری برای گیمر ها

در کنار انتخاب خرید اندروید باکس یا سایر کنسول ها ، پروژکتور یا دسته بازی دو وسیله ضروری برای گیمر ها برای بهره مندی از لذت بیشتر در بازی می باشد . چنانچه هر کنسول بازی را انتخاب کنید نیازمند خرید دسته بازی خواهید بود . همچنین با انتخاب و خرید ویدئو پروژکتور می توانید در منزل خود سینما روم ( cinema room ) ایجاد کرده و با اتصال اندروید باکس خود به پروژکتور، در کنار لذت بیشتر تماشای فیلم ، تجربه هیجان انگیزی از بازی های اندرویدی در صفحه نمایش بزرگتر به دست آورید .

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا ارزش خرید اندروید باکس برای بازی را در کنار سایر کنسول های بازی بررسی کنیم . فروشگاه اینترنتی تکنومال که یکی از بهترین فروشگاه اندروید باکس موجود در ایران می باشد با بهره گیری از تیم مجرب  آمادگی پاسخگویی به سوالات شما هموطنان عزیز در زمینه خرید اندروید باکس و مشکلات آن را دارد .

 

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *