آخرین خبرها
انواع اسکریپت صرافی ارز دیجیتال

انواع اسکریپت صرافی ارز دیجیتال

زیربنای طراحی سایت صرافی ارز دیجیتال  را می توان اسکریپت های آن در نظر گرفت. موضوعی که در این مقاله قصد داریم مفصلا به آن بپرازیم. شاید برای شما هم سوالاتی از این قبیل پیش آمده باشد:

جای نگرانی نیست! از آنجایی که این مقاله هر آنچه که درباره اسکریپت های صرافی باید بدانید را برای شما پوشش می دهد. مطالعه این مقاله به شما کمک می کند تا بهترین تصمیم را برای انتخاب اسکریپت مناسب هنگام راه اندازی سایت صرافی خود بگیرید. پس در ادامه با ماهمراه باشید.

اما پیش از آن، بهتر است با ماهیت و عملکرد اسکریپت ها آشنا شویم. این موضوع به ما کمک می کند تا بررسی دقیق تری بر آنها داشته باشیم.

اسکریپت صرافی ارز دیجیتال چگونه کار می کند؟

اسکریپت یک برنامه است که با زبان برنامه نویسی خاصی نوشته شده است. همچنین به فایل های زبان برنامه نویسی گفته می شود که بر روی سایت یا سرور، عمل خاصی را انجام می دهند.

به عبارت دیگر، دستورالعمل هایی هستند که به کمک آنها می توان برخی وظایف طولانی و یا تکراری را به طور خودکار انجام داد.

بنابراین اسکریپت صرافی، کدی است که برای طراحی سایت و مبادلات ارزهای دیجیتال برنامه ریزی شده است. به عبارت دیگر شما می توانید امکانات زیادی همچون خرید و فروش و انجام معاملات، استعلام قیمت ارز دیجیتال، انتقال خودکار ارز به کیف پول، پشتیبانی پرداخت، دریافت آدرس کیف پول و.. را در وبسایت صرافی خود با امنیت بالا پشتیبانی کنید.

لازمه این ویژگی ها، کد نویسی های اختصاصی، بهینه  و چند منظوره است که امکان همگام سازی با اسکریپت ها را برای شما فراهم کند.

حالا که با ماهیت اسکریپت های صرافی آشنا شدیم، وقت آن رسیده به سراغ معرفی انواع اسکریپت های ارز دیجیتال رفته و ویژگی های آنها را بیان کنیم. پس ادامه مطالعه مقاله را از دست ندهید.

انواع اسکریپت صرافی های ارز دیجیتال

این روزها بازار ارز دیجیتال به یکی از روش های کسب درآمد برای معامله گران تبدیل شده. طبیعتا با گسترش این فضا، پلتفرم ها و بسترهایی که به کاربران نیز عرضه می شود با تنوع بیشتری همراه است. به راستی کدام یک از این پلتفرم ها بر دیگری برتری دارند؟

تا زمانی که به درک درستی از تفاوت این پلتفرم ها نرسیده باشیم، نمی توانیم پلتفرم معاملاتی مناسب خود را انتخاب کنیم. در ادامه با انواع اسکریپت های صرافی ارز دیجیتال آشنا می شویم تا آگاهانه به تصمیم گیری بپردازیم.

1)   اسکریپت صرافی مستقیم( over-the-counter) یا OTC

سایت هایی هستند که در ساختار خود والت یا کیف پول ارز دیجیتال ندارند. تبادلی که در این سایت ها انجام می شود از نوع تبادل مستقیم و عملکرد آن مانند صرافی کاربر به مدیر است. جایی که تنها تعداد کمی از دارایی های رمزنگاری می توانند مستقیما توسط کاربران از سرپرست خود، خریداری یا فروخته شوند.

در اسکریپت صرافی ارز دیجیتال مستقیم، قیمت خرید و فروش توسط مدیر تعیین می شود. مدیران این نوع سایت ها مبلغی را به عنوان سود سایت به ارزهای دیجیتال خود اضافه کرده و آنها را به فروش می رسانند.

ویژگی های اسکریپت صرافی مستقیم

  • خرید و فروش سریع
  • قیمت لحظه ای
  • سطح امنیت بالا
  • اجباری بودن فرآیند احراز هویت

2)   اسکریپت صرافی ارز دیجیتال P2P

دسته دوم، وبسایت هایی هستند که کیف پول در ساختار آنها وجود دارد. مبادلات peer to peer به مبادلاتی گفته می شود که کاربران به صورت همتا به همتا به فعالیت می پردازند. این نوع صرافی ها بر روی پلتفرم غیرمتمرکز کار می کنند که در واقع مکانیسمی برای ایجاد اعتماد در بین کاربران حوزه کریپتو رقم می زند.

این موضوع باعث شده قیمت های خرید و فروش به سفارش های ثبت شده بستگی داشته باشد. نکته دیگر دریاره کارمزد در این گونه بسترها است که بر اساس تراکنش های انجام شده، مبلغی از موجودی کیف پول به عنوان کارمزد برداشت می شود.

یکی دیگر از ویژگی های صرافی P2P سطح امنیت این پلتفرم ها است. از آنجایی که این پلتفرم به صورت غیرمتمرکز فعالیت می کنند، سطح امنیت بالایی را پشتیبانی می کنند.

مزایای طراحی صرافی ارز دیجیتال P2P

  • کیف پول چند ارزی
  • دسترسی به بازار جهانی
  • اختیاری بودن فرآیند احراز هویت
  • تضمین امنیت هویتی و معاملاتی
  • دریافت درگاه بانکی برای صرافی
  • تنوع در روش های پرداخت

معایب طراحی صرافی ارز دیجیتال P2P

  • هزینه بر بودن اضافه کردن رمزارز جدید
  • نیازمندی به تیم پشتیبانی و فنی به صورت 24 ساعته
  • رقابت سخت با همتایان
  • وجود ریسک های امنیتی
  • وجود مشکلات در هنگام مدیریت موجودی

3)   اسکریپت تبادل بر پایه تبلیغات (Ads-Based Exchange)

دسته ای دیگر از اسکریپت های صرافی در حقیقت از همان الگوریتم peer to peer استفاده می کند. این بستر معاملاتی تاثیری در اساس تبادل ها ندارد و تنها به عنوان واسطه امکان عقد قراردادهای هوشمند را بین افراد فراهم می کند.

در این نوع پلتفرم ها، فروشندگان در ازای پرداخت مبلغی این امکان را دارند که اگهی فروش خود را در سایت بارگذاری کنند. همچنین خریدارها می توانند از بین آگهی های موجود، به خرید رمز ارز منتخب بپردازند.

به عبارت دیگر امکان معامله به صورت ناشناس برقرار است و خریداران مبلغ مورد نظر را مستقیما به فروشندگان پرداخت واریز می کنند.

از این رو این بستر جایگزین اصلی بسترهای OTC به شمار می رود که برای راه اندازی آن به زیرساخت ها و سخت افزارهایی با هزینه های کمتری نیاز داریم. این در حالی است که پتانسیل تولید درآمد از این بسترها بیشتر است.

جمع بندی

خسته نباشید! شما به انتهای مطالعه مقاله انواع اسکریپت صرافی ارز دیجیتال رسیدید. در این لحظه مروری کوتاه به آنچه که گفته شد خواهیم داشت.

در ابتدای مقاله درباره ماهیت اسکریپت ها صحبت کردیم. گفتیم اسکریپت ها کدهایی از زبان های برنامه نویسی هستند که برای انجام عملی خاص برنامه ریزی شده اند. منظور از اسکریپت های صرافی نیز کدهایی است که در پلتفرم صرافی، انجام معامله را برای افراد ساده تر و بهینه تر می کنند.

در قدم بعد به سراغ بررسی انواع اسکریپت های صرافی رفتیم. اولین مورد اسکریپت های صرافی مستقیم یا OTC را بررسی کردیم. گفتیم این بسترها فاقد کیف پول هستند و عموما توسط مدیران صرافی کنترل و قیمت گذاری می شوند. اما برتری هایی همچون اعلام قیمت های لحظه ای و خرید و فروش سریع را دارا هستند.

نوع دوم اسکریپت های صرافی P2P بودند که نوعی صرافی غیرمتمرکز محسوب می شوند. کاربران به صورت مستقیم به معامله با هم می پردازند. از مزایای آن به چند ارزی بودن، تنوع روش های پرداختی، اتصال به درگاه های مختلف، اختیاری بودن فرآیند احراز هویت و .. اشاره کردیم. اما ریسک امنیتی بالا، مدیریت مشکل موجودی ها و… را به عنوان معایب این نوع صرافی ها برشمردیم.

به عنوان آخرین نوع از اسکریپت های صرافی ارز دیجیتال به سراغ اسکریپت های تبادل بر پایه تبلیغات رفتیم. این نوع پلتفرم ها که نوعی الگوریتم P2P به حساب می آیند، نقش یک واسطه را ایفا می کنند.

امیدوارم با مطالعه این مقاله به شناخت خوبی از اسکریپت های صرافی ارز دیجیتال رسیده باشید.

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *