آخرین خبرها

بررسی و مقایسه ۳ بروکر مشهور فارکس

در حال حاضر تعداد بسیار زیادی بروکر در دنیا وجود دارند که هر کدام خدمات متفاوتی را به کاربران خود ارائه می‌کنند. در این بین تعدادی از کارگزاری‌ها نیز وجود دارند که با وجود شرایط تحریم همچنان به کاربران ایرانی اجازه فعالیت را داده و این کاربران می‌توانند از مزایای بروکر‌ها بهره‌مند شوند. در ادامه مطلب قصد داریم به بررسی بروکر لایت فارکس، آمارکتس و آلپاری پرداخته و آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم.

بررسی بروکر آلپاری

یکی از بروکر‌های با سابقه در حوزه فارکس که سالهای زیادی است با ایرانیان همکاری کرده و خدمات خود را در اختیار آن‌ها قرار داده است بروکر آلپاری نام دارد. این بروکر سال ۱۹۹۸ در کشور روسیه و شهر کازان به ثبت رسیده و تقریبا اکثر معامله گران ایرانی با آن آشنا هستند.

کاربران بروکر آلپاری می‌توانند علاوه بر جفت ارزها و CFD نمادهای معاملاتی دیگری مانند شاخص ها، رمز ارزها، طلا، نفت و دیگر نماد‌ها را در این کارگزاری با یکدیگر مبادله کرده و در حال حاضر بیش از ۲۵۰ نماد معاملاتی در آن قابل دسترس هستند.

یکی از ویژگی‌های متمایز کننده این بروکر از بسیاری از بروکر‌های دیگر امکان افتتاح حساب با حداقل ۱ دلار واریزی به شمار می‌آید. آلپاری با در اختیار قرار دادن راه‌های متنوع واریز و برداشت از طریق ریال، پرفکت مانی، بیت کوین، تتر و دیگر رمز ارزها به کاربران خود باعث گردیده در کمترین زمان و به راحتی تراکنش‌ها صورت پذیرد.

بروکر آلپاری با پشتیبانی از زبان فارسی و از طریق تلگرام، چت آنلاین، ایمیل، واتس اپ، وایبر و مسنجر حمایت مناسبی به صورت ۲۴ساعته از کاربران ایرانی خود داشته و معامله گران می‌توانند معاملات خود را بر پلتفرم‌های معاملاتی متاتریدر ۴.۵ و همچنین Webtrader به انجام برسانند.

یکی از امکاناتی که یک بروکر در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد میزان لوریج یا اهرم معاملاتی است. آلپاری در این زمینه عملکرد خوبی داشته و کاربران آن می‌توانند از حداکثر لوریج ۱:۳۰۰۰ در معاملات خود بهره ببرند. یکی دیگر از ویژگی‌های قابل ذکر در این کارگزاری امکان افتتاح حساب‌های متنوع در آن بوده به طوری که یک نوع حساب نانو، دو نوع حساب استاندار و ۳ نوع حساب ECN در آن می‌توان باز کرد.

با توجه به این موضوع طیف وسیعی از افراد از افراد تازه کار گرفته تا افراد حرفه‌ای می‌توانند حساب مربوط به خود را انتخاب کرده و بر اساس آن اقدام به معامله کنند. این شرکت مانند بسیاری از شرکت‌های دیگر دارای رگوله معتبر درجه یک بین المللی برای ایرانیان نبوده و تنها دارای یک مجوز فعالیت از جزیره موهلی با نام Mwali International Services Authority برای کاربران ایرانی است.

بررسی بروکر آمارکتس

AMarkets نام بروکری است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۷ با ثبت شرکت در جزیره سنت وینسنت آغاز کرده و یکی از معدود کارگزاری‌هایی است که با پشتیبانی از زبان فارسی به کاربران ایرانی خدمات ارائه می‌کند.

بروکر آمارکتس نسبت به بروکر آلپاری از تعداد بیشتری نماد معاملاتی پشتیبانی کرده به طوری که در حال حاضر بیش از ۴۰۰ نماد را در آن می‌توان مبادله کرد. میزان لوریج قابل دسترس و پلتفرم‌های معاملاتی در آمارکتس و آلپاری مشابه یکدیگر بوده و هر دو کارگزاری قابلیت کپی تریدینگ را دارند.

بروکر آمارکتس علاوه بر راه‌های واریز و برداشت که در آلپاری وجود دارد، تاپ چنج و اسکریل را نیز در اختیار کاربران خود قرار داده است. علاقه مندان به افتتاح حساب در بروکر آمارکتس می‌توانند از چهار نوع حساب Standard، Fixed، ECN و Crypto بهره برده و با توجه به سطح دانش و استراتژی‌های معاملاتی خود هر یک از این نوع حساب‌ها را افتتاح کنند.

بروکر آمارکتس

میزان کمیسیون دریافت شده به ازای هر لات معامله در حساب‌های ECN بروکر آمارکتس ۵ دلار بوده در حالی که این مقدار در آلپاری ۳.۲ دلار است. کمترین مبلغ قابل واریز جهت افتتاح حساب در آمارکتس ۱۰۰ دلار بوده که نسبت به آلپاری بسیار زیاد‌تر است.

آمارکتس نیز مانند آلپاری از مجوز درجه یک بین المللی برای ایرانیان برخوردار نبوده و تنها دارای مجوز فعالیت Mwali International Services Authority از موهلی است. پشتیبانی از کاربران در این بروکر از طریق چت آنلاین در سایت، تلگرام و ایمیل صورت می‌گیرد.

بررسی بروکر لایت فارکس

بروکر لایت فارکس یا همان لایت فایننس از دیگر بروکر‌هایی است که به ایرانیان خدمات ارائه کرده و بسیاری از معامله گران ایرانی با این بروکر پا به عرصه‌ی فارکس گذاشته اند. بروکر لایت فارکس در اسلذ ۲۰۰۵ شرکت خود را در جزایر مارشال به ثبت رسانده و دفتر مرکزی ان در قبرس واقع شده است.

در بروکر لایت فارکس نیز مانند بروکر آلپاری می‌توان حداقل با ۱ دلار افتتاح حساب کرده و اقدام به فعالیت کرد. از شباهت‌های دیگر این بروکر با بروکر آلپاری می‌توان به تعداد نماد‌های معاملاتی و پلتفرم‌های معاملاتی و همچنین راه‌های واریز برداشت اشاره کرد.

لایت فارکس نسبت به دو بروکر پیشین لوریج پایین‌تری را در اختیار کاربران خود قرار داده به طوریکه کاربران می‌توانند حداکثر از اهرم ۱:۱۰۰۰ در معاملات خود استفاده کنند. در بروکر لایت فارکس امکان افتتاح سه نوع حساب کلاسیک، ECN و سنت وجود دارد.

لایت فارکس دارای یک مجوز فعالیت درجه دو بین المللی برای مشتریان اروپایی خود بوده و کاربران ایرانی تنها از رگوله نه چندان معتبر FSA برخوردار هستند. این بروکر به لحاظ پشتیبانی از کاربران خود عملکرد مناسبی داشته و علاوه بر چت آنلاین و ایمیل و تلگرام، از طریق تماس تلفنی و در ۱۲ ساعات از روز پاسخگوی کاربران در روز‌های کاری هفته می‌باشد.

یکی از مزایای لایت فارکس تولید و در دسترس قرار دادن محتوی آموزشی رایگان برای کاربران خود محسوب می‌شود. میزان کمیسیون دریافتی در حساب‌های ECN بروکر لایت فارکس نسبت به دو بروکر دیگر بالاتر بوده و ۱۰ دلار در هر لات معامله برآورد می‌شود.

سخن نهایی

با توجه به بررسی‌هایی که انجام شد هر یک از سه بروکر مورد نظر دارای مزایا و معایب متفاوتی بوده و در بسیاری از جهات نیز بسیار به یکدیگر شباهت دارند. با این حال انتخاب یک بروکر می‌تواند به فاکتور‌های مختلفی بستگی داشته و بسیار وابسته به روحیات و استراتژی هر شخص بستگی دارد.

به طور کلی می‌توان بروکر آمارکتس را یکی از مدرن‌ترین بروکر‌های حال حاضر به شمار آورد و از طرف دیگر بروکر لایت فارکس سابقه بسیار طولانی در بازار فارکس را دارد.

همچنین حساب‌های بسیار متنموع بروکر آلپاری نیز می‌تواند بسیار وسوسه برانگیز بوده و نیاز‌های طیف وسیعی از معامله گران را برطرف کند. بنابراین هر شخص با توجه به میزان سرمایه، علاقه مندی‌های فردی و استراتژی‌های شخصی خود می‌تواند هر یک از این بروکر‌ها را انتخاب کرده و اقدام به معاملاتی پر سود کند.

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *