آخرین خبرها

بهترین دستگاه بدنسازی برای آقایان

در علم ورزشی مخصوصا ورزش بدنسازی همواره تمرینات با روش‌ها و دستگاه‌های مختلف مورد توجه برای آقایان و بانوان بوده و متخصصین ورزشی استفاده از برخی دستگاه‌هارا برای بانوان یا آقایان بیشتر توصیه می‌کنند. این مورد نشان دهنده این است که شما بعنوان آقا یا خانم برای نتیجه‌گیری بهتر باید به سراغ دستگاه‌هایی بروید و از برنامه هایی استفاده کنید که متناسب با شرایط بدنی شما هستند. البته باید درنظر داشت که تمرینات بدنسازی با تمامی دستگاه‌ها لازم است و شما هیچوقت نباید از تمرین با دستگاهی خاص به دلایل مختلف فرار کنید. ما دراین مقاله قصد داریم تا درخصوص تفاوت‌های بدنسازی آقایان و بانوان صحبت کرده و بهترین دستگاه‌های بدنسازی برای برخی تمرینات آقایان را معرفی کنیم و توضیحاتی را نیز درخصوص تمرین با این دستگاه‌ها بیان کنیم. اگر شماهم مشتاق به کسب اطلاعات درخصوص این دستگاه‌ها هستید تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت بدنسازی بانوان و آقایان

ممکن است برای هرکسی سوال شود که بدنسازی آقایان با بانوان چه تفاوت‌هایی دارد؟ درپاسخ به این سوال باید گفت بزرگترین تفاوت بدنسازی آقایان و بانوان در اولین قدم توانایی جسمی است که آقایان با بانوان دارند. برای مثال اگر یک آقا با یک سال سابقه تمرینی بتواند 150 کیلو پرس پا بزند، ممکن است یک خانم با همین سابقه تمرینی بتواند 100 کیلو پرس پا بزند. این نشان دهنده تفاوت جسمی است که میان آقایان و بانوان وجود دارد. البته همیشه و درتمامی موارد اینچنین نیست اما تفاوت بدنسازی از اینجا شروع می‌شود. تفاوت بعدی نحوه انجام برخی تمرینات در برخی عضلات است. مثلا آقایان تمرینات پایین تنه به نسبت کمتری نسبت به بانوان دارند و بیشتر تمرینات را صرف تقویت عضلات بالاتنه می‌کنند اما بانوان معمولا برای تمرینات پایین تنه تمرکز بیشتری دارند. این تفاوت‌ها به همینجا ختم نمی‌شود و نکته حائز اهمیت دراین مورد، وجود تفاوت در رژیم غذایی و مصرف مکمل‌های بدنسازی در آقایان و بانوان نیز هست.

دستگاه بدنسازی مناسب آقایان برای بازو

استفاده در دستگاه‌های متنوع در تمرینات هرعضله تاثیر بسزایی در رشد آن عضله دارد. مثلا برای عضلات بازو شما امکان استفاده از دستگاه‌های گوناگونی را دارید که هرکدام قسمتی خاص از بازو را تقویت می‌کنند. شما باید برای تمرینات این عضله به این نکته نیز توجه داشته باشید که اگر قصد خرید یا استعلامقیمت دستگاه بدنسازی برای باشگاهتان را دارید حتما دستگاه‌هایی را انتخاب کنید که ورزشکار بتواند برای تمامی نقاط عضله از آن استفاده کند. درادامه سه دستگاه مناسب برای تقویت عضلات بازو را مثال می‌زنیم.

دستگاه بازو

دیگر دستگاه دستگاه بازو است که باتوجه به قابلیت تغییره حالت پایه‌ دستگیره‌ها، شما می‌توانید حرکات جلوبازو و پشت بازو را با این دستگاه انجام دهید. انجام حرکات جلوبازو دستگاه جفت و تک تک، جلوبازو آرنولدی، جفت بازو دست باز، پشت بازو سوئینگ، پشت بازو دیپ، پشت بازو کیک بک وغیره ازجمله حرکات بدنسازی است که می‌توان با این دستگاه انجام داد.

دستگاه خرک و میله هالتر

با یک خرک و یک میله هالتر شما به راحتی می‌توانید بصورت ایستاده یا نشسته تمریناتی مثل جلوبازو هالتر دست باز و دست جمع، جلوبازو سه حالته، پشت بازو فرانسوی، پشت بازو پرسی وغیره را انجام دهید.

دستگاه سیمکش

بهترین دستگاه ممکن برای بازو دستگاه سیمکش است. دستگاه سیمکش به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید در حالات مختلفی عضلات جلوبازو و پشت بازوی خودرا با دستگیره‌های مختلف تقویت کنید. مثلا شما با این دستگاه می‌توانید تمرینات جلوبازو سیمکش دست جمع یا دست باز، جلوبازو فیگوری، جلوبازو طناب، جلوبازو سیمکش تک دست، پشت بازو طناب، پشت بازو سیمکش دست جمع و دست باز، پشت بازو معکوس، پشت بازو مچ برعکس وغیره را انجام دهید.

دستگاه ورزشی مناسب مردان برای پا

تقویت عضلات پا اما با دستگاه‌های زیادی ازجمله هوازی و بدنسازی امکان پذیر است. در ادامه سه دستگاه را برای تقویت عضلات پا مثال می‌زنیم.

تردمیل

تردمیل یکی از بهترین دستگاه‌ها برای تقویت عضلات پا است. شما با افزایش شیب دستگاه به راحتی می‌توانید تمامی تمرکز ورزش را برروی عضلات پا گذاشته و به تقویت این عضلات تنها با خرید تردمیل کمک کنید.

اسمیت

دستگاه دیگر دستگاه اسمیت است که شما انواع و اقسام تمرینات پا را می‌توانید با این دستگاه انجام دهید. تمریناتی مثل اسکوات اسمیت، پرس پا خوابیده روی زمین با اسمیت، ساق ایستاده، لانگز اسمیت و غیره ازجمله تمرینات قابل انجام با اسمیت هستند.

دستگاه هاگ اسکوات

دستگاه دیگر هاگ اسکوات است که این دستگاه به شما قابلیت انجام تمریناتی مثل اسکوات، هاگ پا، هاگ پا معکوس، پرس پا ایستاده و غیره را می‌دهد.

بهترین دستگاه بدنسازی شکم برای آقایان

دستگاه‌های شکم تنوع بالایی دارند که درادامه سه نمونه از بهترین‌هارا مثال می‌زنیم.

دستگاه سیمکش

با دستگاه سیمکش شما می‌توانید در حالات مختلفی شکم خودرا تقویت کنید.

شکم کرانچ

این دستگاه برای تقویت عضلات زیرشکم عالی‌ است.

میز شیب دار

با استفاده از میز شیب دار شما تمامی نواحی عضله شکم را می‌توانید تقویت کنید.

برنامه ورزشی بدنسازی مبتدی برای آقایان

  • گرم کردن بدن به مدت 10 دقیقه
  • نشر جانب دمبل 3 ست 10 تکراری
  • پرس سرشانه دمبل 3 ست 10 تکراری
  • زیربغل لت دست باز از جلو 4 ست 10 تکراری
  • زیربغل قایقی دست جمع 3 ست 12 تکراری
  • پلاور دمبل خوابیده 3 ست 8 تکراری
  • پرس سینه + قفسه سینه دمبل 3 ست 8 تکراری
  • بالاسینه هالتر 3 ست 12 تکراری
  • کراس اور 3 ست 12 تکراری
  • جلوران + پشت ران 4 ست 12 تکراری
  • ساق ایستاده 4 ست 15 تکراری
  • 20 دقیقه تردمیل
  • 10 دقیقه دوچرخه

خرید بهترین دستگاه‌های بدنسازی برای مردان

اگر قصد خرید انواع دستگاه‌های بدنسازی را دارید به شما فروشگاه دنیز اسپرت را معرفی می‌کنیم. در فروشگاه دنیز اسپرت شما علاوه بر امکان مقایسه و بررسی محصولات می‌توانید از مشاوره رایگان پیش از خرید نیز بهره برده و با خیال راحت از یکی از معتبرترین و با سابقه ترین فروشگاه‌های ورزشی کشور با امکان ضمانت اصالت و سلامت کالا و خدمات پس از فروش در سراسر کشور استفاده نمایید.

همچنین ببینید

جریمه فدراسیون برای علیرضا جهانبخش

حمیرا اسدی، رئیس روابط بین الملل فدراسیون در مورد اتفاقات هفته گذشته در خصوص علیرضا …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *