آخرین خبرها

بهترین زمان برای سرمایه گذاری روی ارز دیجیتال

با افزایش رونق بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال در جهان بسیاری از افراد پیگیر خرید ارز های دیجیتال و به‌خصوص خرید بیت کوین در این چند سال اخیر شده‌اند. با افزایش ارزش ارزهای دیجیتال در این مدت علاقه کاربران به خرید و فروش رمزارزها در این بازار بیشتر شد. به همین دلیل با بیشتر شدن شمار کاربران و حجم بالای معاملات، آگاهی از بهترین زمان معامله و خرید ارزهای دیجیتال به یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در این بستر تبدیل شد.

بازار کریپتوکارنسی برخلاف بازار بورس در 24 ساعت از شبانه روز و در هر روز هفته در جریان است و هیچ تعطیلی در آن به چشم نمی‌خورد. از طرفی این بازار نوسانات شدیدی دارد و همین دو مورد باعث شده تا تشخیص بهترین زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتال برای کاربران کمی دشوارتر شود.

با اطلاع از بهترین زمان سرمایه گذاری بر روی رمزارزها می‌توانید به  ارز مورد نظر خود به موقع ورود کنید و در زمان مشخصی نیز از آن با سود خوبی خارج شوید. به گزارش کیف پول من، بزرگترین، امن‌ترین و اولین صرافی ایران، شناسایی بهترین زمان سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال کاملا حیاتی و حائز اهمیت در این زمینه به حساب می‌آید.

روش متوسط هزینه دلاری

روش متوسط هزینه دلاری (Dollar Cost Averaging) تکنیک سرمایه‌گذاری برای کاهش تاثیر نوسانات بازار از طریق سرمایه‌گذاری بخش مشخصی از دارایی مطابق برنامه زمانی منظم است. به عنوان مثال در این روش می‌گوییم که قصد داریم هر ماه 100 دلار برای خرید ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنیم.

با این تکنیک زمانی که بازار نزولی باشد، می‌توان ارز بیشتری با همان میزان سرمایه مشخص شده خریداری کرد و در چنین حالتی اگر بازار به روند صعودی بازگردد، سود بیشتری نصیبمان خواهد شد. در مقابل اگر در زمان روند صعودی بازار با 100 دلار ارز دیجیتال کمتری با همان سرمایه خریداری کنیم، با ضرر کمتری مواجه خواهیم شد.

به عبارتی با این تکنیک سوار بر موج روند بازار می‌شویم و در بلند مدت ارزش سرمایه خود را تا حد ممکن حفظ می‌کنیم. البته این به شرطی صدق می‌کند که ارزهای دیجیتال معتبر و با پشتوانه تکنولوژی قوی را انتخاب کنیم که نیازمند این انتخاب مطالعه و بررسی بازار از منابع معتبر و بروزی همچون کیف پول من است.

تکنیک روش متوسط هزینه دلاری تنها برای کریپتوکارنسی صادق نیست؛ بلکه این روش در بازارهای سنتی نیز از سال‌ها قبل اجرا می‌شود. در بازار سنتی معمولا بیشتر افراد از نظرات افراد باتجربه در این بازارها استفاده می‌کنند‌؛ اما در بازار ارزهای دیجیتال لازم است اطلاعات مربوط به خرید و فروش ارز دیجیتال و بهترین زمان سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها از سایت‌ها، پلتفرم‌ها و صرافی‌های به‌روز پیگیری شود.

خرید خودکار دوره‌ای

برخی صرافی‌ها برای کاهش دردسر فرایند خرید ارزهای دیجیتال به روش هزینه دلاری، این کار را به صورت دوره‌ای و در زمان و مبلغ مشخص شده از سوی کاربر برای خرید یک ارزدیجیتال مشخص تکرار می‌کنند. در این روند تنها کاری که باید کاربر انجام دهد، شارژ مستمر حساب کاربری است.

روش متوسط ارزش دلاری

این روش نیز مشابه تکنیک متوسط هزینه دلاری است؛ با این تفاوت که این روش به صورت هوشمندانه‌ای طوری تنظیم می‌شود که در زمان روند نزولی بازار، هزینه بیشتری سرمایه‌گذاری شود؛ اما در زمان روند صعودی بازار میزان سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند.

برای مثال فرض کنید که می‌خواهید در یک ارز دیجیتال ابتدای سال 1000 دلار سرمایه‌گذاری کنید و تا پایان سال دارایی خود را با کسب سود به 4000 دلار برسانید. برای این منظور ارز دیجیتالی را در نظر بگیرید که ارزش هر واحد آن در ابتدای سال 10 دلار است و شما با خرید 100 واحد از آن به میران 1000 دلار سرمایه‌گذاری خود را روی آن ارز دیجیتال شروع می‌کنید.

مطلب پیشنهادی : بهترین زمان برای خرید بیت کوین

در سه ماهه دوم اگر قیمت هر واحد به 12.5 دلار برسد، می‌توانید با 1000 دلار بعدی، 60 توکن از آن ارزدیجیتال را بخرید. در سه ماهه سوم اگر ارزش آن ارز در هر واحد به 8 دلار افت کند، می‌توان 215 واحد در آن توکن سرمایه‌گذاری کرد.  در نهایت اگر در سه ماهه آخر سال ارزش هر واحد از آن رمز ارز مجدد به 10 دلار برسد، تنها با خرید 25 واحد ارزش کل دارایی‌ها به 4000 دلار می‌رسد.

با مقایسه دو روش متوسط هزینه دلاری و متوسط ارزش دلاری می‌توان نتیجه گرفت که در روش متوسط ارزش دلاری بیشترین خرید در زمان روند نزولی و کمترین خرید در زمان روند صعودی انجام گرفته است. این در حالی است که در روش متوسط هزینه دلاری با یک میزان سرمایه مشخص بدون توجه به روند نزولی و صعودی، خرید مشخصی انجام گرفته است.

عوامل موثر در تشخیص بهترین زمان سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال

در زمان مشخص کردن بهترین زمان خرید و سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال باید یک سری نکات، اصول و قوانین را در نظر بگیریم و بر اساس شرایط و این نکات و اصول، بهترین موقعیت سرمایه‌گذاری را تشخیص دهیم. در ادامه عوامل موثر بر بهترین زمان خرید و فروش در بازار کریپتوکارنسی را شرح می‌دهیم:

انتشار اخبار مثبت و تاثیرگذار

در حالت کلی هر خبر مثبت و تاثیرگذاری بر روند بازار ارزهای دیجیتال مانند بروزرسانی شبکه، سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ و یا افراد سرشناس بر روی یک ارز دیجیتال و حتی تعریف و تمجید افراد معروف در مورد آن ارز می‌تواند منجر هب افزایش قیمت آن ارزدیجیتال شود. با این حال دقت کنید که همواره هر خبری در افزایش قیمت ارزهای دیجیتال تاثیرگذار نیست و نباید نگران از دست رفتن سرمایه (FOMO) شد.

بنابراین نباید به صورت هیجانی تکنیکی مانند روش ارزش دلاری را کنار گذاشت و براساس اخبار به یکباره مبلغ بالایی در ارز دیجیتال مورد نظر سرمایه‌گذاری کرد. برای این که در مورد عدم تاثیر همیشگی اخبار به ظاهر مثبت برای شما ذکر کنیم، می‌توانیم مثالی در رابطه با زمان افتتاح صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ بزنیم.

رونق بازار در حوزه خاص

بعضی مواقع ممکن است با انتشار یک خبر در مورد حوزه‌ای ارزهای دیجیتال، تعدادی از ارزهای دیجیتال که مربوط به آن حوزه هستند، رشد صعودی پیدا کنند. با این روش بهترین زمان برای خرید تعداد مشخصی از ارزهای دیجیتال فراهم می‌شود؛ به شرطی که در صرافی معتبری ثبت نام کنید که از اکثر ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند تا به این شیوه بتوانید تمامی آن ارزهای دیجیتال را خریداری نمایید.

مطلب پیشنهادی : کلود ماینینگ چیست؟

در مثالی دیگر اخباری مبنی بر ذخیره فایل غیرمتمرکز پس از به راه افتادن حجم بالایی از انتقادها برای هزینه بالای سرویس ذخیره ابری متمرکز منتشر شد. بعد از این اتفاق ابتدا قیمت ارزدیجیتال پرچمدار این حوزه یعنی فایل کوین رشد صعودی پیدا کرد و متعاقبا در سایر پروژه‌های مشابه ارزهای سیاکوین و استوریچ نیز وارد روند صعودی بازار شدند. بنابراین این جریان به سود تمام فضای ذخیره غیرمتمرکز و توکن‌های مربوط به این حوزه منجر شد.

افزوده شدن توکن به صرافی معتبر

اضافه شدن یم توکن به صرافی ارزدیجیتال معتبر و مورداعتماد با در نظر گرفتن بزرگ و کوچک بودن آن پلتفرم خرید و فروش ارزدیجیتال اثرات کم و زیادی بر روی افزایش قسمت آن رمزارز می‌تواند داشته باشد.

انتخاب صرافی معتبر برای تشخیص بهترین زمان خرید ارزهای دیجیتال

پس از این که تصمیم گرفتید به صورت بلند مدت در خرید ارز دیجیتال با روش‌های هزینه دلاری یا ارزش دلاری سرمایه‌گذاری کنید، لازم است سراغ انتخاب صرافی مناسب برای سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال بروید.

 

همچنین ببینید

آیا کنسول بازی تلویزیون را خراب می‌کند؟+بهترین روش استفاده

کنسول‌های بازی همچنان به محبوبیت خود ادامه می‌دهند و به بخشی جدایی‌ناپذیر از سرگرمی امروزی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *