آخرین خبرها

بهترین شیوه رنگ آمیزی کمد اداری

شاید با خودتان فکر کنید که در عصر جدید، دیگر نیازی به خرید کمد ادارای برای ذخیره‌کردن فایل‌ها نیست؛ زیرا کامپیوتر جای این کمد‌ها را به‌طور کامل گرفته است. اما حقیقت این است که  انواع رنگ بندی کمد اداری و انواع مختلف جنس‌های این نوع کمد‌، هنوز هم به شکل رایجی در ایران و حتی در کشورهای پیشرفته جهان استفاده می‌شوند.

ممکن است در آینده زمانی بیاید که دیگر خرید انواع کمد اداری در دنیا جایگاهی نداشته باشد؛ اما هنوز بشر به این مرحله نرسیده است و راستش را هم بخواهید شاید نمی‌خواهد برسد؛ چون بسیاری از افراد برگه‌های پرینت‌شده را بیشتر از انواع الکترونیکی دوست دارند.

اگر شما هم از این دسته افراد هستید و یا کارمندان شما وسایلی برای ذخیره‌سازی فیزیکی در محیط اداری دارند، با کمک این مقاله انواع جنس و رنگ بندی کمد اداری را بشناسید تا بتوانید یک انتخاب خوب داشته باشید.

کمد اداری چیست؟

کمد اداری کمدی است که در محیط‌های اداری بیشترین کاربرد را دارد. رنگ بندی کمد اداری و همچنین، جنس و مدل آنها معمولا با انواعی که در داخل خانه استفاده می‌شود متفاوت است. کمد‌های اداری بیشتر بر کارکرد تاکید دارند تا بر تزئینات. آنها طوری ساخته می‌شوند که بتوانند بیشترین کارایی را در کمترین فضا ارائه دهند و در عین حال زمان طولانی را بدون نیاز به نگهداری زیاد دوام بیاورند. رنگ بندی کمد اداری و جنس آن، معمولا ساده‌تر از کمدهای خانگی است.

ممکن است برخی از افراد از کمد اداری در اتاق مطالعه یا کتابخانه شخصی خود استفاده کنند تا بتوانند بیشترین بهره‌وری را از فضا داشته باشند.

انواع جنس کمد اداری

کمدهای اداری می‌توانند در جنس‌های مختلفی ساخته شوند، اما انواع چوبی و فلزی کاملا رایج هستند.

کمد اداری چوبی

کمد اداری چوبی شیک و زیبا است و معمولا از جنس ام‌دی‌اف ساخته می‌شود. انواع چوبی معمولا در شرکت‌هایی استفاده می‌شوند که دکوراسیون داخلی برای آنها مهم است و محیط نسبتا خصوصی دارند؛ زیرا چوب نسبت به فلز بیشتر در معرض تخریب است و برای دوام بیشتر باید از آن به‌خوبی نگهداری شود. رنگ بندی کمد اداری چوبی، بسته به رنگ روکش ام‌دی‌اف متغیر است، اما معمولا رنگ‌های خنثی مانند طوسی، سفید، قهوه‌ای روشن و بژ بیشترین کاربرد را در محیط‌های اداری مدرن دارند.

کمد اداری فلزی

کمد اداری فلزی مرسوم‌تر از انواع چوبی است؛ این کمد‌ها ارزان‌تر بوده و دوام بیشتری هم دارند. آنها نیاز به نگهداری زیادی نداشته و به همین دلیل بیشتر در ادارات دولتی و مدارس استفاده می‌شوند. رنگ بندی کمد اداری وابسته به رنگی است که روی آن اعمال می‌شود و در این‌جا هم رنگ‌های خنثی کاربرد بیشتری دارند. رنگ چکشی، رنگ کوره‌ای مایع و رنگ کوره‌ای پودری معمولا برای رنگ‌کردن فلزات، از جمله کمد اداری فلزی استفاده می‌شوند.

رنگ بندی‌های جذاب کمد اداری

رنگ بندی کمد اداری می‌تواند بسیار متنوع باشد. حتی می‌توانیم بگوییم رنگ‌بندی این کمد‌ها نسبت به انواع چوبی از تنوع بیشتری برخوردار است. با این حال، همان‌طور که گفتیم، همه انواع رنگ بندی کمد اداری چندان پرطرفدار نیستند و معمولا پالت‌های خنثی بیشترین کاربرد را دارند.

برای رنگ‌کردن این کمد‌ها معمولا از سه شیوه رنگ‌آمیزی استفاده می‌شود: رنگ چکشی، رنگ کوره‌ای مایع و رنگ کوره‌ای پودری

1.   رنگ چکشی

این رنگ نیمه‌صنعتی است و در سه رنگ قرمز، آبی و سبز تولید می‌شود. احتمالا آن را بر روی سطوح فلزی دیده‌اید. این رنگ کاملا بافت‌دار و ضخیم است. ترکیبات رنگ چکشی شامل ترکیب آلکید اصلاح‌شده با وینیل، پودر آلومینیوم غیر‌ورقه‌ای، دی متیل سیلوکسان اصلاح‌شده، رزین‌ سیلیکونی، استایرن و رنگدانه تیره هستند. رنگ چکشی در دو نوع مایع (برای مصارف خانگی) و پودری (برای مصارف صنعتی) تولید می‌شود.

رنگ چکشی قرمز

2.   رنگ کوره‌ای مایع

این نوع رنگ از انواع رنگ بندی کمد اداری پس از پاشش بر روی سطح فلز در حرارت بالا داخل کوره خشک می‌شوند. آنها براق هستند و می‌توان با اعمال لایه ضخیم‌تر از آنها، محافظت بیشتری را از لایه زیرین انجام داد. این رنگ‌ها در برابر مواد شوینده، رطوبت و ضربه بسیار مقاوم هستند و ممکن است قبل از پاشش، با بارهای الکتریکی منفی باردار شوند.

3.   رنگ کوره‌ای پودری

این رنگ‌ها نیز پس از پاشش در کوره خشک می‌شوند، اما کاملا پودری هستند. آنها توسط تفنگ‌های ویژه‌ای به‌شکل اتوماتیک یا دستی بر روی سطح فلز پاشیده می‌شوند؛ اما قبل از پاشیده‌شدن ممکن است با بار منفی باردار شوند تا جذب ذرات مثبت فلز شده و به خوبی روی سطح قرار بگیرند. رنگ‌های پودری الکترواستاتیک بهترین نوع رنگ صنعتی است که کمترین اثرات مخرب زیست‌محیطی را دارد و سلامت کارگران را تهدید نمی‌کند.

پاشش رنگ کوره‌ای پودری الکترواستاتیک

کاربردهای کمد اداری

ادارات معمولا از کمد اداری در موارد زیر استفاده می‌کنند:

  • تامین امنیت مدارک مهم: در هر اداره و شرکتی، مدارک مهمی وجود دارد که باید از آنها محافظت شود. اگر قصد شما از خرید این نوع کمد‌ها تامین امنیت مدارک مهم است، باید بیشتر از رنگ بندی کمد اداری، به قفل‌های آن توجه کنید. انواع معمول این کمدها دارای قفل‌های عادی هستند، اما اگر محتویات مورد نظر نیاز به امنیت بیشتری دارند، می‌توانید از قفل‌های اختصاصی‌تر و حتی قفل‌های دیجیتالی استفاده کنید.
  • ذخیره‌سازی فضا: ذخیره‌سازی فضا یکی دیگر از اهداف استفاده از کمد در ادارات است. یک کمد خوب همه‌چیز را نظم می‌دهد و به خوبی داخل خود ذخیره می‌کند.
  • دوام زیاد: دوام زیاد از اهداف تهیه کمد اداری نیست، اما تنها کمدهایی که دوام زیادی دارند مورد توجه ادارات قرار می‌گیرند. کمدهای فلزی معمولا بادوام‌تر هستند، با این حال، انواع بادوام چوبی را نیز می‌توانید پیدا کنید.

جمع بندی

برای خرید کمد مناسب برای محیط کاری، باید علاوه بر رنگ بندی کمد اداری، مواردی مانند جنس و هدف استفاده را نیز در نظر بگیرید. هدف به‌کارگیری کمد، می‌تواند نقش زیادی در انتخاب جنس، رنگ و مقاومت داشته باشد.

با سنجش همه موارد فوق قادر خواهید بود یک کمد اداری خوب را انتخاب نمایید. گاهی لازم است چند نوع مختلف کمد اداری را باهم تلفیق کنید تا جوابگوی نیازهای شما باشد.

شما می‌توانید طیف وسیعی از کمدهای اداری را  در رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلف از صنایع فلزی مهر خریداری کنید.

همچنین ببینید

مزایای استفاده از دوربین مداربسته وای فای در منازل و کسب‌وکارها

امروزه امنیت یکی از اولویت‌های اصلی هر خانه و کسب‌وکاری است. با پیشرفت تکنولوژی، دوربین‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *