آخرین خبرها

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی نوعی بیمه خدمات کاربردی اشخاص است که برای مسافرانی که قصد سفر دارند صادر می‌شود تا در حین سفر برای حوادث غیرمتقربه‌ای که ممکن است بیفتد بیمه باشید. با خرید بیمه مسافرتی شرکت بیمه متعهد می‌شود که تا هزینه های اضافی ناشی از خسارت جانی مانند هزینه های درمانی و پزشکی فوری مانند گم شدن مدارک شناسایی و چمدان و بار و لغو پرواز و … را طبق مبلغی که برای بیمه نامه نوشته شده است پرداخت کند. بیمه نامه مسافرتی برای کاهش هزینه های پزشکی در بسیاری از کشورها که هزینه درمان و پزشکی در آن ها گران است راه حلی بسیار مناسب است که در هنگام سفرتان میتوانید با خرید آن از سفرتان اطمینان حاصل کنید.

انواع بیمه های مسافرتی که برای سفرتان می‌توانید تهیه کنید.

بیمه مسافرتی به دو نوع بیمه مسافرتی خارج از کشور و بیمه مسافرتی داخلی تقسیم می‌شود. جالب است بدانید که بیمه مسافرتی علاوه بر مسافرانی که عازم خارج ایران هستند برای مسافرانی که بیه ایران می‌آیند نیز صادر می‌شود.

بیمه مسافرتی برای سفرهای داخلی چگونه است؟

بیمه مسافرتی در سفرهای داخلی همان بیمه حوادث است که بسیاری از افراد از آنها استفاده می‌کنند. اگر کسی به داخل ایران سفر کرده باشد می‌تواند از بیمه نامه سفر داخلی استفاده کند و حوادثی که ممکن است در طی سفرشان بیفتد را پوشش می‌دهند. پوشش های بیمه در حوادث سفرهای داخلی شامل جبران غرامت فوت، نقص عضو یا از کار افتادگی دائم، هزینه های پزشکی و غرامت روزانه را شامل می‌شود.

بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی

بیمه مسافرتی سفرهای خارجی شامل دو نوع بیمه مسافرتی شینگن و بیمه مسافرتی کشورهای غیر شینگن می‌شود. محدوده جغرافیایی بیمه مسافرتی برای سفرهای خارجی متفاوت است و برای مناطق مختلف متفاوت است.

هریک از این بخش ها شامل سراسر جهان، سراسر جهان به جز آمریکا و کانادا، کشورهای اتحادیه اروپا و عضو شینگن، منطقه های حوزه خلیج فارس، آفریقا و خاورمیانه و ترکیه و عربستان سعودی و عراق و سوریه می‌شود که بسته به نوع سفرتان که در کدام منطقه قرار گرفته‌اند متفاوت است.

بیمه مسافرتی دانشجو برای سفرهای خارجی

بیمه مسافرتی دانشجو نوعی بیمه است که به آن بیمه ویزای تحصیلی هم می‌گویند این بیمه فقط برای کسانی که می‌خواهند به عنوان دانشجو به خارج از ایران اعزام شوند مناسب است و معمولا یکسال اعتبار دارد.

بیمه های مسافرتی چه حوادثی را پوشش می‌دهند؟

منظور از پوشش بیمه های مسافرتی خسارت ها و حوادثی است که بیمه نامه آن ها را پوشش میدهد و اصلی ترین پوشش های بیمه مسافرتی موارد زیر را شامل می‌شود.

هزینه های پزشکی :هزینه های مراقبت پزشکی و بستری شدن در بیمارستان برای درمان بیماری ها یا حوادث و صدمات ناشی از حوادث.

هزینه های دندانپزشکی:درمان های ضروری برای درمان عفونت های شدید دندان، دندان درد، کشیدن دندان و بقیه مشکلاتی که به صورت اورژانسی ممکن است برای دندان هایتان پیش بیاید.

هزینه های بازگشت از سفر: در صورتی که اتفاقی برایتان بیفتد که بیشتر از 10 روز نیاز به بستری شدن داشته باشید هزینه های بازگشتتان از سفر را بیمه متقبل می‌شود.

هزینه رفت و آمد و اقامت یکی از بستگان درجه یک بیمار: اگر فردی که بیمه مسافرتی دارد مریض شود و نیاز به بیشتر از 10 روز بستری شدن داشته باشد یکی از همراهان درجه یک بیمار میتواند به بیمارستان رفته و از بیمار مراقبت کند.

هزینه مسائل حقوقی برای فردی که بیمه مسافرتی خریده: در مواردی که فرد بیمه شده بدلیل رعایت نشدن قوانین شهروندی در کشورهای خارجی نیاز به خدمات حقوقی پیدا می‌کنند پوشش بیمه مسافرتی میتواند هزینه های مربوط به مشاوره و پیگیری پرونده را تقبل کند. همچنین بیمه مسافرتی در پرداخت حق الوکاله، هزینه های دادگاه و فرآیند دفاع را پرداخت می‌کند.

هزینه های مربوط به بار و مدارک مسافر و تاخیر پرواز شامل هزینه های خسارت سرقت و مفقودی بار و … را می توانید رعایت کنید.

لحظه آخر با ارائه تورهای کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی همواره بهترین خدمات را به همراه بیمه مسافرتی به مسافران خود ارائه می‌دهد.

منبع: lahzeakhar.com

همچنین ببینید

معرفی بهترین شرکت های تبلیغاتی ایران در 1403 (قیمت + ویژگی ها)

ساخت تیزر تبلیغاتی همواره یکی از بهترین و موثرترین روش های تبلیغاتی بوده و هست. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *