آخرین خبرها

تفاوت‌ کرکره برقی خانگی و فروشگاهی

از جمله ابزارهای امنیتی و محافظتی که همزمان در خانه‌ها و فروشگاه‌ ها و اماکن مختلف دیگر کاربرد دارد، انواع کرکره برقی است. در این مقاله قصد داریم تفاوت‌ های میان کرکره برقی خانگی و فروشگاهی را مطرح کنیم.

انواع کرکره برقی

استفاده از کرکره‌های برقی اکنون دیگر سال‌ ها سابقه دارد. سهولت استفاده و زیبایی در طراحی کرکره برقی را به سرعت در میان مردم محبوب و پر کاربرد کرد. در واقع کرکره برقی می تواند حفاظ امنیتی هر ساختمانی باشد. انواع کرکره برقی به طور کلی شامل موارد زیر می‌شود:

  • کرکره برقی خانگی
  • کرکره برقی فروشگاهی
  • کرکره برقی صنعتی
  • کرکره برقی پارکینگی

در ادامه با بررسی ویژگی‌ها و کاربردهای کرکره برقی خانگی و فروشگاهی تلاش می‌کنیم تفاوت میان آن‌ها را آشکار کنیم.

کرکره برقی خانگی چیست؟

از پرکاربردترین انواع کرکره‌های برقی، کرکره برقی خانگی است. کرکره برقی خانگی در کنار کارایی امنیتی و حفاظتی، به دلیل سهولت استفاده و زیبایی ظاهری نیز مورد پسند کاربران زیادی قرار دارد و می‌تواند در انواع و اشکال مختلف سلیقه افراد زیادی را تامین کند.

جنس کرکره‌ برقی خانگی، معمولا از آلومینیوم است که توسط فوم‌های ویژه‌ی پر می‌شود. فوم ویژه‌ای که در کرکره‌های برقی خانگی استفاده می‌شود، خاصیت عایق دارد و در واقع برای جلوگیری از انتشار صدا در خانه از آن استفاده می‌شود.

یکی از تفاوت‌های عمده میان کرکره برقی خانگی و فروشگاهی در همین متریال سازنده این دو کرکره است. اصولا کرکره برقی خانگی از نظر استحکام، در مقایسه با کرکره برقی فروشگاهی، از استحکام کمتری برخوردار است. این به معنای عدم امنیت این نوع کرکره‌ های خانگی نیست؛ میزان استفاده از کرکره برقی خانگی تعیین کننده متریالی است که در ساخت آن‌ به کار می‌رود و این مسئله از امنیت این کرکره‌ها چیزی کم نمی‌ کند.

کرکره برقی خانگی بسیار سبک طراحی و ساخته می شود، تا هم فرآیند نصب و هم نحوه استفاده از آن بسیار ساده باشد. در نهایت باید به این نکته اشاره کنیم که عموما از کرکره برقی خانگی برای درب ورود و خروج ویلا یا مجتمع های مسکونی استفاده می شود.

کاربردهای کرکره برقی خانگی

به طور کلی کرکره های برقی عایق صدا و حرارت هستند، بنابراین از ورود گرد و خاک به فضای داخلی ساختمان جلوگیری می کنند. کرکره برقی خانگی اصولا از تنوع رنگ و طرح های مختلفی نیز برخوردار است که هر سلیقه ای را تامین می کند. همچنین با نمای ساختمان ها نیز هماهنگی کافی خواهد داشت. به علاوه کرکره برقی می تواند به نمای ساختمان زیبایی خاصی بدهد.

اصولا یک کرکره برقی خانگی استاندارد، طول عمر بالایی دارد و خیلی دیر نیاز به تعمیر پیدا خواهد کرد. استفاده از تیغه های استاندارد در طول عمر این نوع کرکره ها بسیار تاثیرگذار است. بنابراین مهم است که در هنگام خرید، با دقت کافی کرکره استاندارد را انتخاب کنید، زیرا تعمیر کرکره برقی شامل هزینه های بالایی می شود.

همانطور که گفتیم، کرکره برقی  مقاومت بسیار بالایی دارد و بسیار مستحکم است. بنابراین در مقابل شرایط آب و هوایی مختلف سازگار خواهد بود. عواملی مثل بارندگی یا اشعه خورشید نمی تواند موجب رنگ پریدگی این کرکره ها بشود. به همین خاطر کرکره برقی خانگی در میان مردم محبوبیت زیادی کسب کرده است.

علاوه بر این کرکره برقی خانگی، در قیاس با درب های آهنی قدیمی، هم طول عمر بیشتری دارند و هم از فرآیند نصب ساده تری نیز برخوردارند. در واقع هیچ محدودیتی برای نصب این تجهیزات وجود ندارد و به سادگی در همه ساختمان ها نصب می شوند.

اکنون در ساختمان های تجاری ، مراکز فروش و آپارتمان های مسکونی استفاده از کرکره برقی رایج شده است. به دلیل کاربردی بودن این نوع کرکره ها و همینطور زیبایی که این تجهیزات به نمای ساختمان می دهند طرفدارارهی زیادی پیدا کرده اند.

کرکره برقی فروشگاهی چیست؟

استفاده از کرکره در فروشگاه‌ ها سابقه ای بسیار طولانی دارد. با ورود کرکره برقی به بازار ، فروشگاه‌ها کم کم مجهز به کرکره برقی شدند. استفاده ساده تر و زیبایی در طراحی عواملی بود که تمام فروشگاه دارها را به سمت استفاده از این نوع کرکره کشاند. شاید بتوان از کرکره برقی به عنوان مهمترین عامل امنیتی در مغازه ها و فروشگاه ها نام برد. از این رو استفاده از کرکره برقی در فروشگاه ها، بسیار بیشتر از خانه ها رایج شده است. تنوع در زیبایی و طراحی های متفاوت ظاهر و موتور کرکره برقی، سبب شده حتی فروشگاه های لوکس هم بتوانند گزینه های مورد نظر خودشان را در میان انواع کرکره برقی فروشگاهی پیدا کنند. ضریب ایمنی بالای این تجهیزات نیز البته در انتخاب آن ها تاثیر مستقیم خواهد داشت. از جمله ویژگی های مهم کرکره برقی فروشگاهی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • برخورداری از استحکام و مقاومت بالا
  • جلوگیری از ورود سارقان و ممانعت از سرقت
  • طراحی های شکیل و زیبا، مناسب برای فروشگاه های کوچک و بزرگ
  • دارای نوع شفاف و سوراخ دار برای به نمایش گذاشتن اجناس فروشگاه در عین امنیت در زمان های تعطیلی
  • استفاده از متریال سبک غیر فلزی برای کارایی بهتر و مطلوب تر

کلام نهایی

کرکره برقی انواع مختلفی دارد؛ کرکره برقی خانگی و کرکره برقی فروشگاهی از پر کاربردترین انواع این تجهیزات امنیتی است. عمده تفاوت میان کرکره برقی خانگی و فروشگاهی در متریال ساخت و کاربرد انواع مختلف آن است. کرکره خانگی ظریف تر و سبک تر است و در عین حال کرکره فروشگاهی دارای استحکام بالاتر. اما در نهایت هر دو انواع کرکره برقی خانگی و فروشگاهی در میان کاربران از جمله تجهیزات پرکاربرد به شمار می‌ روند. برای محاسبه و مشاوره خرید کرکره برقی به دی سی ای کالا مراجعه نمایید.

همچنین ببینید

مزایای استفاده از دوربین مداربسته وای فای در منازل و کسب‌وکارها

امروزه امنیت یکی از اولویت‌های اصلی هر خانه و کسب‌وکاری است. با پیشرفت تکنولوژی، دوربین‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *