آخرین خبرها

تفاوت گیت تردد نفر رو و دستگاه اکسس کنترل در چیست؟

بنابراین زمان خرید گیت عبور و مرور لازم است که ابتدا بررسی کنید که به چه میزان امنیتی در محل مورد نیاز دارید؟ بنابراین با توجه به محل مورد نظر، و میزان امنیتی که نیاز دارید، بهترین گیت تردد نفر را خریداری کنید. همچنین یکی از مهم ترین مواردی که زمان خرید گیت کنترل ورود و خروج باید مد نظر داشته باشید، میزان قیمت و بودجه ای است که سازمان در اختیار دارد، می توانید اقدام به خرید نمایید.

یکی از بهترین انواع دستگاه های لازم و ضروری برای سازمان ها که از آن برای حضور و غیاب و نظارت بر رفت و آمد کارمندان از آن استفاده می کنند، گیت کنترل تردد یا اکسس کنترل است. این دو دستگاه در نگاه اول ممکن است کارایی و عملکرد مشابه و یکسانی با یک دیگر داشته باشند. در صورتی که این گونه نیست و گیت تررد نفر و اکسس کنترل تفاوت های ویژه ای با یک دیگر دارند و شناخت این تفاوت ها برای خرید بهتر ضروری است.

به طور کلی از دستگاه کنترل تردد یا دستگاه اکسس کنترل برای کنترل و بررسی و نظارت تردد پرسنل و کارمندان در سازمان های خاص و امنیتی و برای ایجاد امنیت بیشتر استفاده می شود. روند عملکرد و استفاده از اکسس کنترل بدین صورت است که محدودیت ها و رفت و آمدهای مجاز از قبل در آن ذخیره و مشخص شده است. بدین صورت که فرد پس از احراز هویت شدن با یکی از روش هایی که توسط سازمان تایید شده از جمله کارت، کد، تشخیص چهره، تشخیص عنبیه و اثر انگشت، می تواند به اتاق ها یا سالن های مجاز برود. در صورتی که از گیت تردد می توان در مکان های مختلف که حتی وجود و ایجاد امنیت در آن ها اهمیت زیادی هم ندارد، استفاده کرد.

در واقع هدف از استفاده از گیت تردد نفر  نظارت دقیق بر ورود و خروج پرسنل در ساعات مقرر، بررسی اجرا یا عدم اجرای قوانین سازمانی، کنترل دقیق ترددها در تمام ساعات شبانه روز، دریافت گزارشات دقیق در صورت لزوم و ارائه آن به مدیر بخش و … است. برای مثال از گیت ورود و خروج در زندان ها، بخش های اختصاصی شرکت ها، گاو صندوق های بزرگ، بانک ها، انبار‌های اختصاصی کارخانجات، آزمایشگاه ‌ها، مراکز نظامی، مراکز اطلاعاتی، مراکز پژوهشی و تحقیقات، فرودگاه‌ ها، ورزشگاه ‌های بزرگ، اتاق های دیتاسنتر، بخش ‌های مختلف بیمارستانی، ورودی ‌ایستگاه ‌های اتوبوس شهری، قطار یا مترو، اتاق ‌های امنیتی، محل ثبت و آرشیو اطلاعات سری استفاده می شود.

در حقیقت برای شناخت بهتر تفاوت گیت ورود و خروج و اکسس کنترل می توان گفت که این دو دستگاه از نظر سخت افزاری نیز با یک دیگر تفاوت هایی دارند. برای مثال در اکسس کنترل اطلاعات ورود و خروج و اطلاعات هویتی هر فرد ثبت و ذخیره می شود. در صورتی که در گیت تررد نفر، برای اجازه دسترسی و ورود افراد، به یک راهبند هم نیاز است. بنابراین می توان گفت که در گیت تردد نیازی به برق و رله های خروجی است و در اکسس کنترل به این تجهیزات نیازی نیست.

قیمت گیت کنترل تردد

یکی از مهم ترین مواردی که زمان تهیه کردن و خرید گیت ورود و خروج مطرح می شود، قیمت کنترل تردد است. امروزه با توجه به این که نیاز به ایجاد امنیت و برقراری آن در سازمان ها و حتی در سازمان های معمولی و مکان های عمومی افزایش چشمگیری پیدا کرده، انواع گیت کنترل تردد با ویژگی های خاص و مختلف طراحی و تولید می شود. بر همین اساس قیمت گیت کنترل تردد متفاوت خواهد بود.

عوامل تاثیر گذار در قیمت گیت ورود و خروج پرسنل

همان طور که در پاراگراف بالاتر هم ذکر شد، انواع گیت تردد نفر رو با ویژگی های مختلف و بر اساس نوع کاربری های متفاوت طراحی و تولید می شوند. بنابراین عوامل مختلفی در تعیین قیمت گیت ورود و خروج متفاوت خواهد بود. از جمله مهم ترین عوامل تعیین کننده قیمت گیت کنترل تردد می توان موارد زیر را نام برد:

  • نوع کاربری گیت کنترل تردد

همان طور که در پاراگراف های بالاتر هم ذکر شد، یکی از مهم ترین کاربردهای خرید گیت کنترل تردد ایجاد و افزایش امنیت است. به همین دلیل بر اساس کاربرد و مکان مورد نظر لازم است که از گیت ورود و خروج مورد نیاز استفاده شود. برای مثال از گیت های شیشه ای برای مکان های پر تردد استفاده می شود.

  • تعداد تردد

گیت های ورود و خروجی که در مکان های عمومی و پر تردد استفاده می شود، لازم است که ساختار محکم تر و بدنه مستحکم تری داشته باشد. چرا که بدیهی است با افزایش تردد باید گیت قابلیت تحمل برخوردها، فشارها و کشش های متفاوت را داشته باشد. برای مثال قیمت گیت کنترل تردد در باشگاه ها، کارخانجات، ورزشگاه ها و … بالاتر خواهد بود.

  • جنس بدنه

گیت های ورود و خروج از آهن یا استیل با رنگ الکترو استاتیک یا از ترکیب مواد پلیمری و شیشه ساخته می شود. گیت هایی که از جنس استیل قیمت بالاتری دارد.

  • کشور سازنده و برند آن

انواع گیت ورود و خروج در کشورهایی مختلف بلژیک، آلمان، ترکیه، هلند و ایتالیا طراحی و ساخته می شوند. بنابراین قیمت هر برند متفاوت خواهد بود.

  • ظاهر گیت و سرعت عمل

در صورتی که سرعت عمل بالای گیت ورود و خروج برای شما اهمیت دارد، خرید گیت های پروانه ‌ای، باله ‌ای و شیشه ای بهترین انتخاب است. این نوع گیت ها دارای ظاهری زیبا و عملکرد سریع و مناسبی هستند.

خرید گیت کنترل ورود و خروج

تا این قسمت از مقاله با اهمیت و مزایای استفاده از گیت ورود و خروج و تاثیری که در افزایش امنیت سازمان و مکان های مختلف دارد، آشنا شدید. بنابراین زمان خرید گیت عبور و مرور لازم است که ابتدا بررسی کنید که به چه میزان امنیتی در محل مورد نیاز دارید؟ بنابراین با توجه به محل مورد نظر، و میزان امنیتی که نیاز دارید، بهترین گیت تردد نفر را خریداری کنید. همچنین یکی از مهم ترین مواردی که زمان خرید گیت کنترل ورود و خروج باید مد نظر داشته باشید، میزان قیمت و بودجه ای است که سازمان در اختیار دارد، می توانید اقدام به خرید نمایید.

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *