آخرین خبرها

جاذبه های دیدنی استانبول زیبا

یکی از کشورهایی که در نزدیکی ایران قرار گرفته است و سالانه گردشگران زیادی به آن سر میزنند کشور ترکیه است. در بین تمام شهر هایی که در ترکیه قرار دارد استانبول جایگاه بسیار ویژه ای در بین گردشگران باز کرده است و سالانه افراد زیادی از آن دیدن می‌کنند.

استانبول شهری است که زیبایی های منحصر به فردش چشم گردشگران را جذب کرده است و عطر و طعم غذاهایش با سایر کشورهای خاورمیانه فرق دارد.

شهر استانبول شهر توریستی است اگر قصد سفر به استانبول را دارید می توانید رزرو تور استانبول را انجام دهید و بهترین سفر را رقم بزنید.

جاذبه های توریستی استانبول آنقدر زیاد هستند که در این مطلب شما را با برخی از آنها آشنا می‌کنیم. جمله جاذبه‌های مهم آن می‌توان به:

  • ایاصوفیا
  • مسجد سلطان احمد
  • آب انبار تاریخی باسیلیکا
  • قصر توپکاپی گمشده
  • کاخ دلما
  • باغچه روملی حصار
  • برج گالاتا
  • جزایر پرنس
  • بازار بزرگ استانبول
  • کلیسای چورا
  • مسجد رستم پاشا
  • موزه هنر مدرن استانبول
  • خیابان استقلال
  • میدان تقسیم
  • مسجد سلیمانیه
  • تنگه بسفر
  • مسجد فاتح

استانبول اشاره کرد.

ایاصوفیه، مسجدی اسرارامیز

یکی از معروف ترین جاهای دیدنی استانبول ایاصوفیه است ایا صوفیه جایی است که در بین قسمت اروپایی استانبول قرار گرفته است و به مدت هزار سال جز کلیسای امپراتوری روم شرقی محسوب می شد.

در قرن پانزدهم توسط معمار عثمانی سینان به مسجد باشکوهی تبدیل شد و امروزه به یکی از زیباترین مراکز گردشگری ترکیه تبدیل شده است که سالانه گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند.

مسجد آبی رنگ استانبول

مسجد سلطان احمد مسجدی بسیار باشکوه است که در میان جاهای دیدنی استانبول بسیار محبوب است. این مسجد در بین جاهای دیدنی استانبول بسیار منحصر به فرد است و از کاشی های آبی ساخته شده است و قدمت این مسجد به ۴۰۰ سال پیش برمی گردد و به یکی از مراکز بسیار مهم و تبدیل شده است که در نزدیکی مسجد ایاصوفیا قرار گرفته است.

قصری وارونه در ترکیه

یکی از مکان هایی که بسیار پرطرفدار است قصر وارونه یا آب انبار تاریخی باسیلیکا است این یکی از جاذبه‌های مهم استانبول به حساب می‌آید و در نزدیکی دو مسجد بالا قرار گرفته و در زمان امپراتوری بیزانس ساخته شده است در زمان های قدیم که به استانبول قسطنطنیه گفته می‌شود این آب انبار ساخته شد و شکوه و عظمت آن باعث شده که به این قصر قصر وارونه هم گفته شود که از زیباترین مناطق دیدنی و گردشگری استانبول است

قصر توپکاپی، قصری منحصر به فرد در دل استانبول

یکی از جاذبه های گردشگری که بسیار منحصر به فرد است قصر توپکاپی است که فاصله آنچنانی با انبار باسیلیکا ندارد و شما می توانید در ان زیبایی های بی شماری را مشاهده کنید.

کاخ دلما باغچه

کاخ دلما باغچه یکی از کاخ های بسیار منحصر به فردی است که دست کمی از برج های اروپایی ندارد و باقی مانده از دوره عثمانی است. این کاخ زیبایی های خاص خودش را دارد و توانسته است جایگاه بسیاری را به خود اختصاص دهد.

روملی حصار

یکی از قلعه های بسیار معروفی که در تنگه بسفر قرار دارد روملی حصار است. در این قلعه شما زیبایی های منحصر به فردی را مشاهده می کنید و با دیدن ان سری به گذشته استانبول می زنید.

برج گالاتا

برج گالاتا ها یکی از برج های منحصر به فرد و دیدنی است که هر چقدر دلتان می‌خواهد می توانید در آن کوچه گرد و خیابان گردی کنید.

عمر هفتاد ساله دارد و ارتفاع آن به ۶۷ متر می رسد که در زمان امپراطوری شرقی ساخته شد و جز بلندترین بناهای تاریخی بوده است گشت و گذار در کوچه های بخش آسیایی استانبول خاطره بسیار منحصر به فرد را برای شما رقم می زند.

جزایر پرنس

اگر به دنبال آرامش هستید و برایتان مهم است که هنگامی که به استانبول سفر کردید آرامش داشته باشید به جزایر پرنس سفر کنید این جزیره از جزایر کوچک و بزرگ ساخته شده است و نزدیک به یک ساعت تا استانبول فاصله دارد این جزیره مورد استفاده گردشگران زیادی قرار گرفته است.

بازار بزرگ استانبول

یکی از جاذبه های خاص استانبول است که همیشه پر از مسافر است و مردم محلی معمولاً صنایع دستی شان را در این بازار به فروش می رساند .

این بازار در سال ۱۴۵۵ ساخته شد و به مرور زمان گسترش پیدا کرد تمام راهروها و بازارهای آن سرپوشیده هستند و منطقه حیرت انگیزی را به وجود آورده است.

از خوراکی تا لباس های محلی را می توانید در این بازار پیدا کنید.

کلیسای چورا

میراثی از دوران بیزانس است یکی از شگفت انگیزترین مکان ها در استانبول است که در قرن ۱۶ میلادی به مسجد تبدیل شد. اما امروزه به یک موزه در استانبول تبدیل شده است و در نزدیکی سلطان مسجد سلطان احمد قرار گرفته است.

مسجد رستم پاشا مسجد پر از گل رنگارنگ

این مسجد یکی از مهم ترین جاهای دیدنی استانبول است که به دستور رستم پاشا و توسط معمار سینان ساخته شد. از موقعیت زمینی استفاده کرد و چند زیربنا مخزن دوکان در آن ساخت و او به نقاشی های گل میخک گل مینا گل لاله و گل زنبق اهمیت بسیار زیادی می داد بنابراین در این مسجد از این گل ها ایهام گرفت و یکی از زیباترین مسجد استانبول به حساب می آید.

موزه هنر مدرن

یکی از موزه های که طرفداران زیادی دارد موزه هنر مدرن است. جز جاهای دیدنی استانبول است که فروشگاه های مختلفی را در خود جای داده است.

خیابان استقلال و میدان تقسیم

با قدم گذاشتن در آن به حال و هوای ترکیه پی می برید این خیابان نمای منحصر به فرد دارد و زیبایی ان دیدنی است قیمت لباس و پوشاک در خیابان ارزان است و می توانید در ان به خرید بپردازید.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانی یکی از مهمترین نمادهای استانبول است که مسجد در سال ۱۳۵۷ تا ۱۵۵۶ تاسیس شد و به دستور سلطان سلیمان اول همراه با معماری سنان ساخته شد و یکی از مهم ترین جاهای دیدنی استانبول است که زیبایی ان چشم نواز است.

تنگه بسفر تنگه ای خاص در خاورمیانه

این تنگه یکی از شگفتی های کشور ترکیه به حساب می‌آید که در بین قاره اروپا و آسیا قرار گرفته است و زیبایی های منحصر به فردی دارد شما در اطراف آن کاخ های زیبا را مشاهده می کنید.

مسجد فاتح استانبول

از مسجد هایی است که با معماری خاصی اذین شده است این مسجد معماری خاص ترکی را دنبال می‌کند و مجموعه عظیمی است که با ادیان مختلف گسترش پیدا کرده است از مهمترین بخش مسجد فاتح می توان به مکتب بیمارستان شفا آسایشگاه و کاروان اشاره کرد.

 موزه پرا استانبول

اگر اهل دیدن نقاشی های چند ساله هستید می توانید به موزه پرا استانبول سر بزنید. این موزه طرفداران بسیار زیادی دارد و یکی از غنی‌ترین و حیرت انگیز ترین موزه های این شهر است که مجموعه زیبا و دیدنی به وجود آورده است.

در سال ۲۰۰۵ افتتاح شد و تاکنون گردشگران زیادی را به خود اختصاص داده است با استقبال بی نظیر روبرو بوده است و زیبایی‌های ساختمان در چشم همه خیره کننده هستند که ترکیبی از زیبایی های دنیای مدرن معماری تاریخی سنتی هستند .

در این موزه نقاشی های تاریخی بسیار چشم نواز هستند و به پیشبرد فرهنگ و هنر کمک فراوانی می‌کند این موزه دارای نمایشگاه های مختلفی است که هر بخش حرفی برای گفتن دارد.

برج دختر

یکی از برج های بسیار معروف که در استانبول زیبا قرار گرفته است برج دختر است در کنار تنگه بسفر قرار گرفته است و برای رسیدن به آن باید سوار بر قایق شد.

پیشینه تاریخی بسیار قوی دارد و از ساختمان های کوچکی ساخته شده است بدنه این برج از بتن است و بالای این ساختمان سنگی به چشم می‌خورد که حدود ۲۳ متر ارتفاع دارد.

اگر می خواهید تور استانبول را رزو کنید می توانید این کار را از طریق وب سایت سفر آس 24 انجام دهید و با خیال راحت راهی سفری پر از خاطره شوید.

همچنین ببینید

7 رستوران برتر اهواز که قبل از سفر به این شهر باید بشناسید

آشنایی با بهترین جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌های شهر، ازجمله مهم‌ترین اقدامات بعد از خرید بلیط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *