آخرین خبرها

جاذبه‌ های گردشگری در لامرد

لامرد شهری گرم‌و‌خشک اما زیبایی است که دیدن آن به هر گردشگری توصیه می‌شود. این شهر در جنوبی‌ترین قسمت استان فارس قرار دارد و یکی از جاذبه‌های زیبا و دیدنی این منطقه به‌شمار می‌رود. به‌دلیل تاسیس نیروگاه‌ها و کارخانه‌های متنوع در سال‌های اخیر، بسیاری از مردم آن را شهری برای کار می‌شناسند. سفر به لامرد و آشنایی با مردم آن یک تجربه دلنشین و دوست‌داشتنی خواهد بود. با دریافت بلیط هواپیما لامرد تنها در چند ساعت می‌توان به این شهر رسید و از زیبایی‌های منحصر‌به‌فرد آن دیدن کرد.

لامرد، سرزمینی سبز در میانه زمستان

بافت این شهر گویای قدیمی و سنتی بودن آن است؛ و احساس شهرهای جنوبی کشور را در فرد زنده می‌کند. از جمله بخش‌های دیدنی و طبیعی آن می‌توان به آبشارها، چشمه‌ها، تنگه‌ها و … اشاره کرد که دیدن از آن‌ها توصیه می‌شود. در سفر به این شهر کافیست فرصتی مناسب را به دیدن و گشت‌و‌گذار در طبیعت آن اختصاص داد تا متوجه زیبایی‌های آن شد. فصل زمستان بهترین فصل جهت بازدید از این شهر و زیبایی‌های آن است تا بتوان در میانه سرما شهری سرسبز و دیدنی را ملاقات کرد. نکته جالب توجه اینجاست که از میانه فروردین تا آذرماه هوای این شهر بسیار گرم و طاقت‌فرسا است، به‌همین خاطر ماه‌های زمستان برای مسافرت پیشنهاد می‌شوند.

جاذبه‌های زیبا و دیدنی لامرد کدام‌اند؟

برخلاف تصور عموم که شهرهای جنوبی در ذهن آن‌ها گرم، خشک، غیرقابل تحمل و کویری هستند، باید به لامرد سفر کرد و از نزدیک با زیبایی‌های نهان آن آشنا شد. هتل‌های بزرگ و لوکس این شهر شرایط اقامت باکیفیت را برای گردشگران فراهم کرده‌اند. هتل‌های امیریه، مروارید و حافظیه ساعات خوشی را برای هر مسافری به ارمغان خواهند آورد. در ادامه مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های این شهر معرفی خواهند شد:

امام زاده شاه فرج‌الله

این امام‌زاده در یکی از باصفاترین مناطق شهرستان لامرد قرار دارد که دیدن آن خالی از لطف نیست. امام‌زاده فرج‌الله در دامنه کوه نر واقع شده است و از هوایی نسبتا مطلوب در مقایسه با بخش‌های پست شهر برخوردار است. جاده این امام‌زاده بازسازی شده است و هر ماشینی به‌راحتی به آنجا می‌رسد. جهت زیارت و ملاقات این محل باید به بخش علامرودشت و از آنجا به مسیر روستای کهنویه بروید. نکته حائز اهمیت اینجاست که این روستا محلی محبوب برای طرفداران کوهنوردی است تا از طبیعت زیبا و دامنه‌های کوه آن بهره ببرند.

تنگ ترمان

تنگ ترمان یکی از جاذبه‌هایی است که با دیدنش گالری موبایلتان را از عکس‌های آن پر خواهید کرد. در گذشته این تنگ محل زندگی مردم لامرد بوده است. هوای خنک و وجود چشمه‌های جوشان آن را به مکانی بی‌نظیر در میان دشت‌های خشک لامرد تبدیل کرده است. قنات‌های زیادی در این منطقه حفاری شده‌اند که خود بخشی از جاذبه‌های آن به‌شمار می‌روند. بومیان لامرد از آب‌های این چشمه‌ها برای کشاورزی و دامداری استفاده می‌کنند. محصولاتی مانند گندم، انار، خرما، لیمو و… شرایط رشد بسیار خوبی در این تنگ و اطراف آن دارند.

بازار دهشیخ

دهشیخ در فاصله 10 کیلومتری از شرق این شهرستان قرار دارد و از دیگر مناطق دیدنی و جذاب لامرد محسوب می‌شود. در واقع دهشیخ را منطقه‌ای بازرگانی در لامرد می‌دانند و آن را با بانه در کردستان یا گناوه در بوشهر مقایسه می‌کنند. این بازار، محلی بسیار مناسب و مقرون ‌به‌صرفه جهت خرید سوغاتی است که هر گردشگری باید از آن دیدن کند. معماری بازار به‌گونه‌ای است که همه مغازه‌ها در یک امتداد به سمت اشکنان قرار گرفته‌اند و موقعیت نسبتا خوبی برای خرید‌کردن دارند. انواع اجناس خارجی مانند کیف، کفش، پوشاک، مبلمان، تجهیزات ماشین، اسباب‌بازی و … در این بازار موجود است.

مجموعه علیخان

یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های لامرد که در بخش اشکنان واقع شده است، مجموعه علیخان نامیده می‌شود. این مجموعه تاریخی از یک حمام و مسجد قدیمی تشکیل شده است که ساخت آن را به اواخر دوره قاجار نسبت می‌دهند. آب‌انبار علیخان کمی دورتر از این مجموعه قرار دارد و خود یک جاذبه طبیعی و فرهنگی محسوب می‌شود.

جالب اینجاست که براساس کتب به‌دست آمده سابقه و عمر اشکنان از شهرستان بیشتر است و بافتی به‌مراتب قدیمی‌تر دارد. آثار تاریخی از زمان گبرها و زرتشتیان در کوه‌های اطراف به‌دست آمده‌اند که نشان از اهمیت استراتژیک این منطقه در گذشته دارند. علیخان یک حاکم قدرتمند در زمان خود بوده و نامش در تاریخ ایران ثبت است. هندسه‌سازی بسیار زیبا با گچ‌بری‌های هنرمندانه شبستان مسجد نشان‌دهنده قدرت ایرانیان در هنر معماری است.

امام‌زاده میراحمد

این امام‌زاده از جاذبه‌‌های زیبای لامرد به‌‌حساب می‌آید و در بخش اشکنان این شهرستان واقع شده است. این امام زاده یک مکان مذهبی و زیارتی به‌شمار می‌رود و سالانه افراد زیادی جهت گردشگری به این مکان مراجعه می‌کنند. امام‌زاده میر‌احمد در پای کوه و در دل طبیعتی چشم‌‌نواز قرار گرفته است که دیدن از آن خالی از لطف نخواهد بود.

تنگ خور

تنگ خور یکی از خوش آب‌و‌هواترین مناطق در لامرد است که گشت‌و‌گذار در آن احساس سرزندگی را در فرد بیدار می‌کند. این تنگ در مسیر لامرد به هرمزگان قرار دارد و با نخلستان‌های زیبا و استوارش چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. این منطقه خود یکی از مناطق گردشگری برای مردم لامرد به‌شمار می‌رود و در بیشتر ایام تعطیل شلوغ است. تعدا زیادی گودال آب در این محل وجود دارد و مکانی مناسب برای شنا هستند، اما پیش‌از شنا‌کردن باید حتما محل مناسب آن را از محلی‌ها پرسید. باید با کفش مناسب به این محل رفت؛ چراکه در دل کوه قرار دارد و صخره‌های نسبتا تیزی در آن دیده می‌شود.

تل علامرودشت

این تل یکی از مناطق بسیار جذاب در لامرد است که آن را به ثبت ملی رسانده‌اند. احتمالا قدمت این تل به دوران پیش‌از اسلام می‌رسد و به کوهی پست متصل است. در بلندترین بخش این تل ویرانه‌های یک عبادتگاه مربوط به دوران زرتشتیان دیده می‌شود که باید حتما از آن دیدن کرد.

هفت برکه

آب‌انبارهای سفیدرنگ و برکه‌های آب موجود در هفت برکه آن را به منظره‌ای زیبا و دلنواز تبدیل کرده‌اند. این محل با نظم دقیق و هندسه‌ای منظم ساخته شده است و جهت تامین آب آشامیدنی مورد استفاده قرار می‌گیرد. مردم لامرد از منابع آبی این منطقه جهت تامین آب خود استفاده می‌کنند، پس محلی ارزشمند برای آن‌ها به‌شمار می‌رود.

دیدن لامرد و جاذبه‌های دیدنی‌اش را با فلای‌تودی تجربه کنید

برای دیدن شهر زیبای لامرد و جاذبه‌های متعددی که در اطراف آن وجود دارد می‌توان از فلای‌تودی کمک گرفت. این مجموعه با تجربه‌ای طولانی در زمینه گردشگری به شما کمک می‌‌کند تا در کوتاه‌ترین زمان و در فرصتی مناسب خود را به لامرد رسانده و از زیبایی‌های آن لذت ببرید. بهترین روش برای مسافرت به این شهر خرید بلیط هواپیما لامرد است، بنابراین توصیه می‌‌شود پیش‌از سفر بلیط خود را رزرو کنید. دیدن جاذبه‌های لامرد را حتما در برنامه خود قرار دهید و شک نکنید که پشیمان نخواهید شد.

همچنین ببینید

سفر در سرزمینی کهن با قصه‌هایی ناگفته

در قلعه‌ای کهن و تاریخی در دل جنگل‌های بکر و دیدنی، جادویی پنهان است. این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *