آخرین خبرها

جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید

جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید. فرقی نمی‌کند که چه متراژی در اختیار دارید یا با چه کمبودهایی در ظروف و وسایل مواجه هستید. کلی ایده‌های جذاب وجود دارد که شناخت آن‌ها می‌تواند این مکان کانونی را که رفت‌وآمد زیادی هم در آنجا صورت می‌گیرد، به محیطی دنج با حس‌وحالی خلاقانه تبدیل کند.

اگر دقت کنید، وقتی مهمانی در منزل‌تان برپا می‌شود، همه خانم‌ها بعد از صرف غذا، لحظاتی در آشپزخانه جمع می‌شوند و به گفت‌وگو با هم می‌پردازند. با این ورود، خیلی‌ها ناخودگاه یک دور فضا را از نظر می‌گذرانند تا به سلیقه شما در چیدمان دکور پی ببرند. همین مسئله، نشان از اهمیت این محیط در خانه دارد. پس اگر می‌خواهید سلیقه خود را در ایجاد جو مثبت آشپزخانه بهبود ببخشید، با نکات این این مقاله همراه شوید.

با ارتقای نورپردازی، جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید

تا جایی که می‌توانید، دکوراتیوهای روشنایی سقفی را در آشپزخانه افزایش دهید و نورپردازی یکنواختی را در سراسر این محیط برقرار سازید. روشنایی کافی، باعث می‌شود که نقاط قوت آشپزخانه شما جلوه بهتری داشته باشد و شما هم تسلط خود را در هنگام کارکردن بالا ببرید.

نورافکن‌های تزئینی هالوژنی، ال.ای.دی، چراغ‌های خطی و لوسترها، منبع غنی جذابیت در آشپزخانه‌های کوچک هستند اما زیباتر از آن، جریان نور طبیعی در محیط است. اگر آشپزخانه شما، پنجره‌ای به فضای بیرون دارد، آن را با پرده‌های ضخیم و چندلایه نپوشانید.

با سازمان‌دهی وسایل، جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید

چیدمان منطقی وسایل، علاوه‌بر این‌که فضای بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد، مانع از به‌هم‌ریختگی و شلوغی‌هایی می‌شود که متراژ محیط را کوچک‌تر از آنچه که هست، نمایان می‌کنند. بدین منظور، استفاده از فضاهای ذخیره‌سازی، مانند کشو، قفسه، کابینت، بوفه و پیشخوان، به استفاده بهینه از فضا و مرتب‌کردن اصولی اقلام آشپزخانه منجر می‌شود.

فضا را با رنگ و بافت بیشتری مخلوط کنید

افزودن رنگ و بافت به دیوارها، کابینت‌ها، میز و کف آشپزخانه، ترفند جالب دیگری برای زیبایی‌بخشی به دکوراسیون آشپزخانه است. استفاده از کاغذ دیواری، کاشی و برچسب‌ها با طرح و الگوهای منحصربه‌فرد و پس‌زمینه‌های شاد، درصورتی‌که متناسب با شخصیت شما و سبک کلی حاکم بر منزل باشد، گزینه خوبی برای دکورسازی به‌نظر می‌رسند.

به‌کارگیری عناصری مانند چوب، گرانیت، کوارتز و سنگ مرمر، با رنگ و بافت‌های متنوعی که به روح معماری فضا می‌دهند، هیجان بصری چشم‌نواز، گرما و لطافت خاصی را ایجاد می‌کنند.

با کابینت های شیشه ای و آینه ای، جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید

کابینت‌هایی با درب‌های شیشه‌ای و آینه‌ای، جلوه بصری جذابی را به عمق فضا می‌بخشند و با بزرگ‌تر نشان‌دادن محیط آشپزخانه، چشم‌ها را فریب می دهند. این ترفند دکورسازی، با انعکاس نور، روشنایی برقرار در فضا را قدرت می‌دهد و درخشندگی خاصی را به نگاه شما منتقل می‌کند. اگر درب‌ کابینت‌ها شیشه‌ای هستند، سعی کنید، ظروف و وسایل درون آن، چیدمانی شیک و به‌روز داشته باشد.

اگر فضای کافی در آشپزخانه دارید، از قفسه های دیواری استفاده کنید

سبک جدیدی که در دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی رایج شده، قراردادن قفسه کتاب کوچک یا قفسه‌های دیواری است که می‌توانند جایگاهی برای کتاب‌های دستور غذا، ظروف دکوری، ظروف ادویه‌جات یا تابلوهای هنری باشند. این طراحی داخلی، آشپزخانه را به محیطی شیک، مدرن و کاربردی تبدیل می‌کند و انگیزه صاحب منزل را برای حضور در آشپزخانه و فعالیت در آنجا افزایش می‌دهد.

با میز و صندلی های طرح مینیمال، جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید

وقتی صحبت از دکوراسیون آشپزخانه می‌شود، ناخودآگاه به این فکر می‌کنید که با انتخاب چه سبکی از میز و صندلی، می‌توانید طراحی این بخش از محیط منزل را به‌شکلی زیبا تکمیل کنید؟ پیشنهاد ما سبک مینمال است؛ با این‌که طراحی پیچیده و اندازه بزرگی ندارند، اما همین سادگی آن‌ها که با رنگ‌های روشن تلفیق یافته، یک ایده عالی برای دگرگونی فضاست.

یک نکته مهم در انتخاب میز و صندلی آشپزخانه بگوییم که شاید با بحث زیبایی چندان مرتبط نباشد اما دانستن آن ضروری است. سعی کنید بهترین کیفیت را در انتخاب جنس این عناصر در نظر بگیرید تا در شرایط محیطی آشپزخانه و در برابر حرارت و رطوبت، دچار تغییر ساختار نشوند.

اگر می‌ خواهید جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید، از وسایل کوچک و جمع‌ وجور استفاده کنید

صرفا به این دلیل که آشپزخانه کوچکی دارید، نباید از خریدن وسایلی که با سلیقه شما تناسب دارند، خودداری کنید. امروز شما لوازم ضروری آشپزخانه را در هر اندازه‌ای می‌توانید بیابید و محدودیتی دراین‌باره نخواهید داشت. به‌طور مثال، یخچال‌های کوتاهی که زیر کابینت قرار می‌گیرند، اجاق‌های رومیزی یا میز و صندلی‌های ظریف، هم فضای شما را بهینه مصرف می‌کنند و هم به‌دلیل طراحی به‌روز خود، شکل مدرن و جذابی به محیط می‌دهند.

بر ایجاد خطوط راه راه افقی در آشپزخانه تاکید کنید

چرا خطوط راه‌راه افقی؟ احتمالا این سوالی است که اکنون خیلی از شما می‌پرسید. همان‌طور که لباس‌های راه‌راه افقی، افراد را چاق‌تر نشان می‌دهد، پهن‌کردن کف‌پوش‌هایی به‌شکل راه‌راه یا ایجاد این نوارها به‌کمک لمینت یا کاشی در دیوار‌های آشپزخانه، می‌تواند تجسمی از یک مساحت بزرگ را به ذهن شما القا کند. بزرگ‌بودن فضای آشپزخانه، خود دلیلی بر جذابیت این محوطه است.

با محصولات اسنپ شاپ، جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید

صرف‌نظر از این‌که شما چه گرایشی برای دکورسازی آشپزخانه و ساختن فضای راحت و کارآمد دارید، می‌توانید نیاز خود را از کالاها و لوازم ضروری آشپزخانه، از فروشگاه آنلاین اسنپ برطرف کنید. کافی‌است وارد اپلیکیشن اسنپ شوید و بر روی گزینه فروشگاه (به رنگ بنفش) کلیک کنید. با انتخاب کالای مورد نیاز خود در دسته‌بندی‌های مختلف، سفارش‌تان را در کم‌ترین زمان و در روز و ساعت مشخص‌شده تحویل بگیرید

اگر برای جذابیت‌بخشی به آشپزخانه و بهبود ظاهر و عملکرد آن، قصد دارید به خرید وسایل برقی بیشتری بپردازید، اسنپ شاپ، این موقعیت را برای شما فراهم کرده تا با دسترسی به بهترین کالاها با طراحی ظاهری شیک و کارایی‌های مفید، رنگ‌ولعاب متفاوتی به آشپزخانه‌تان ببخشید. قهوه ساز فلاویا، اسپرسوساز فکر و مایکروویو با برند ال جی، بهترین محصولات پیشنهادی اسنپ شاپ برای شماست. با این محصولات از برندهای معتبر دنیا، فضایی شیک و درعین‌حال کاربردی بسازید.

جمع‌بندی

با اندیشه‌های خلاقانه و اقدامات مبتکرانه می‌توانید جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید. اگر از دکوراسیون فعلی این فضا خسته‌ شده‌اید و به‌دنبال تغییراتی هستید که تاثیرگذاری خوبی بر دکور کلی منزل شما داشته باشد، با عمل به پیشنهادهای این مقاله، ترفندهای زیبایی‌شناسی و فناوری را با یکدیگر ترکیب کنید تا زین‌پس، با عشق و هیجان بیشتری، به آشپزی یا صرف وعده‌های مفصل غذایی درون آن بپردازید.

سوالات متداول:

اولین اقدام شما برای این‌که جذابیت آشپزخانه خود را بالا ببرید، چیست؟

نخستین اقدام هر فرد برای جذابیت‌بخشی به دکوراسیون منزل، باید جمع‌آوری ایده‌ها، دیدن تصاویر و شناختن سبک‌های طراحی باشد تا بتواند فضا را آن‌طور که شایسته است، بسازد.

چطور می‌توان یک آشپزخانه کوچک را بزرگ‌تر جلوه داد؟

استفاده هوشمندانه از نورپردازی، تزئینات خطوط افقی دیوار و کف‌پوش‌ها، چیدمان بهینه و اصولی، حذف وسایل غیرضروری و به‌کارگیری عناصر رنگ روشن، موجب بزرگ دیده‌شدن محوطه آشپزخانه می‌شود.

چگونه از فضای موجود در آشپزخانه، بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم؟

استفاده از فضای ذخیره‌سازی مانند کابینت، کمد و قفسه‌ها، به سازمان‌دهی بهتر وسایل کمک و از به‌هم‌ریختگی و کمبود جای کافی پیشگیری می‌کند.

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *