آخرین خبرها

خرید گیفت کارت

این روزها با توسعه اینترنت و رشد تکنولوژی، کسب و کارهای مختلف نیز شکل جدیدی به خود گرفته‌اند. حتی در این بین نحوه پرداخت‌ها نیز تغییرات قابل توجهی داشته‌است. احتمالا با اپلیکیشن‌های مختلفی که در حوزه آنلاین وجود دارند، آشنا هستید و حتما روزانه از یک یا چند اپ موبایلی استفاده می‌کنید. نکته اینجاست که بسیاری از این اپ‌ها رایگان هستند. آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده‌اید که این اپلیکیشن‌ها از چه راهی کسب درآمد می‌کنند و یا تا کنون از نسخه‌های پولی این اپ‌ها استفاده کرده‌اید؟ بیشتر اپلیکیشن‌هایی که می‌شناسید به صورت رایگان دانلود می‌شوند، اما برای این که بتوانید از امکانات و برنامه‌های آن استفاده کنید، باید هزینه آن را پرداخت کنید. اهمیت خرید گیفت کارت در چنین شرایطی آشکار می‌شود. خرید کیفت کارت نشان می‌دهد در دنیای دیجیتال امروز پرداخت‌ها نیز شکل جدیدی به خود گرفته‌اند.

گیفت کارت چیست؟

قبل از هر چیزی بهتر است به تعریف مشخصی از گیفت کارت برسیم. گیفت کارت در واقع نوعی ارز مجازی یا اعتبار غیرنقدی است که بانک‌های جهانی و کمپانی‌های مختلف آن‌ها را در ازای دریافت وجه به کاربران عرضه می‌کنند تا بتوانند از خدمات، امکانات و آپشن‌ فروشگاه‌های آنلاین استفاده کنند. آنچه در مورد این کارت‌ها اهمیت می‌یابد، اعتبار غیرقابل انتقال آن‌هاست. این کارت‌ها را می‌توان نوعی کارت هدیه دانست که به جای پول نقد استفاده شده و صرفا برای خرید اینترنتی کاربرد دارند‌. ضمن این که این کارت‌ها پس از گذشت تاریخ انقضا قابل شارژ نیستند و پس از اتمام اعتبار ارزشی ندارند. یکی از نکات جالب در خرید گیفت کارت، این است که به نام دارنده کارت ثبت نمی‌شوند.‌ از آنجا که این روزها فروشگاه‌های آنلاین و اپلیکیشن‌ها کاربرد و محبوبیت بسیاری در بین مردم دارند، گیفت کارت‌ها نیز به عنوان هدیه‌های محبوب کاربران مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گیفت‌ کارت‌ها انواع مختلفی دارند. از محبوب‌ترین آن‌ها می‌توان به گیفت کارت اپل، گیفت کارت استیم، گیفت کارت پلی استیشن و غیره اشاره کرد. از اولین گیفت کارت‌هایی که وارد ایران شدند نیز، می‌توان گیفت کارت اپل را نام برد. به همین خاطر مردم ایران گیفت کارت را بیشتر به نام اپل می‌شناسند. این نکته را در نظر داشته‌باشید که کاربران ایرانی به دلیل تحریم‌های حاکم بر کشور و عدم ارتباط با بانک‌های جهانی، نمی‌توانند به صورت مستقیم به خرید گیفت کارت بپردازند‌. گیفت کارت‌ها دقیقا مانند کارت هدیه به اندازه اعتباری که دارند، امکان خرید از شرکت‌های هدف را برایتان فراهم می‌کنند. به عنوان مثال: با یک گیفت کارت پنج دلاری تنها می‌توانید پنج دلار خرید کنید. در ادامه به معرفی محبوب‌ترین گیفت‌ کارت‌های دنیا می‌پردازیم.

گیفت کارت اپل

شرکت‌های مختلفی که در بستر اینترنت فعال دارند، گیفت کارت‌های خود را با نام‌های اختصاصی عرضه می‌کنند. در این راستا شرکت اپل گیفت کارت خود را با نام آیتونز به مخاطبان خود معرفی کرده‌است. اگر صاحب یک گوشی اپل باشید، به خوبی می‌دانید که برای دریافت بسیاری از خدمات یا خریدها به یک اپل آیدی احتیاج دارید. اپل آیدی شناسه‌ای است که می‌توانید از طریق آن از خدمات شرکت اپل استفاده کنید. برای خرید گیفت کارت اپل، باید اپل آیدی خود را دریافت کنید. با توجه به مسئله تحریم باید از آیدی غیر ایرانی استفاده کنید. برای خرید این کارت اعتباری نیز باید شرکت معتبری را انتخاب کنید. گیفت کارت اپل در مبالغ مختلفی شارژ می‌شود و شما می‌توانید به دلخواه میزان شارژ آن را انتخاب کنید.


گیفت کارت استیم

برای آگاهی از اهمیت خرید گیفت کارت استیم، لازم است با این شبکه آنلاین بزرگ آشنا شوید. استیم یک شبکه آنلاین بازی برای گیمرهاست. در واقع استیم نوعی شبکه اجتماعی است که گیمرها در آن حضور دارند. این شبکه از قابلیت‌های بسیاری مانند بازی‌های دسته جمعی آنلاین برخوردار است. استیم در نوع خود یک فروشگاه بزرگ از بازی‌های رایگان و پولی است. گیفت کارت استیم یکی از امکانات این شرکت است که می‌توانید با استفاده از آن، بازی‌های استیم را خریداری کنید. بهتر است بگوییم گیفت کارت استیم، یک راهکار مناسب برای شارژ اکانت استیم و شرکت در بازی‌های آنلاین دسته‌جمعی است. گیفت کارت استیم امکانات بسیاری را در دسترس شما قرار می‌دهد‌. به عنوان مثال: می‌توانید به هزاران بازی دسترسی داشته و آن‌ها را روی فضای ابری ذخیره کنید. هم‌چنین تمامی بازی‌ها به صورت خودکار برای شما آپدیت می‌شوند.

گیفت کارت پلی استیشن

گیفت کارت پلی استیشن از خدمات کمپانی سونی است. همان‌طور که گفتیم، هر شرکت گیفت کارت خود را با یک نام اختصاصی معرفی می‌کند. پلی استیشن کنسول پرطرفدار شرکت سونی است و گیفت کارت آن در واقع نوعی پیش‌پرداخت برای استفاده از خدمات این کنسول است. پلی استیشن از محصولات دیجیتالی مختلفی تشکیل شده‌است که برای دسترسی به آن‌ها باید پرداخت الکترونیکی انجام دهید. نکته اینجاست که این پرداخت‌ها از طریق کارت‌های اعتباری انجام می‌شود؛ اما از آنجا که برخی کشورها در پرداخت‌های بین‌المللی مشکل دارند، می‌توانند با خرید گیفت کارت پلی استیشن، پروسه پرداخت را تسهیل کنند. حال باید پرسید گیفت کارت پلی استیشن چه کاربردی دارد. شما می‌توانید با خرید این گیفت کارت، بازی بخرید، فیلم و سریال تماشا کنید و از دنیای سرگرمی آنلاین پلی استیشن پلاس لذت ببرید.

خرید گیفت کارت PSN یا همان گیفت کارت پلی استیشن در مبالغ مختلف انجام می‌شود. از آنجا که پلی استیشن کنسول بازی محبوب بسیاری از افراد به خصوص جوانان و نوجوانان است، شما می‌توانید با خرید این کارت و هدیه‌کردن آن به دوستان و خانواده خود، آن‌ها را خوشحال کنید. کارت هدیه این کمپانی در دو نوع گیفت کارت پلی استیشن و گیفیت کارت پلی استیشن پلاس عرضه می‌شود. البته کارت هدیه پلی استیشن پلاس کاربرد بیشتری دارد.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفتیم، گیفت کارت نوعی کارت اعتباری و ارز رایج در بسیاری از کشورهاست که به صورت کد عرضه شده و امکان خرید و فعال‌سازی بسیاری از خدمات و امکانات اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌سازد. در مورد خرید این نوع کارت‌ها که به عنوان کارت هدیه شناخته می‌شوند، یک نکته مهم مطرح می‌شود و آن هم این است که کاربران ایرانی به دلیل محدودیت‌های ناشی از تحریم، امکان خرید مستقیم گیفت کارت را نداشته و باید از خدمات شرکت‌های معتبر در این حوزه‌ استفاده کنند‌.

همچنین ببینید

آشنایی با روش های تضمینی درآمدزایی از واتساپ

واتساپ ابزاری قدرتمند برای تضمین درآمد زایی است. همچنین بهتر است به یک ضرب المثل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *