آخرین خبرها

دکوراسیون داخلی منزل از طراحی تا بازسازی ساختمان

اگر بخواهیم معنی واژه ی دکوراسیون را در لغت نامه ی فارسی جستجو کنیم به معانی آراستن، چیدمان و مرتب کردن می رسیم. زمانی هم که صحبت از دکوراسیون داخلی می شود، منظورمان همان نحوه چیدمان و انتخاب مناسب و درست وسایل در قسمت های مختلف خانه است. هر خانه دارای قسمت های مختلفی چون اتاق نشیمن، اتاق خواب، آشپزخانه، حمام و دستشویی می باشد که تمامی این بخش ها نیازمند طراحی دکوراسیون خاص خود می باشند.


امروزه طراحی داخلی به دلیل جذابیت فراوانش بسیار همه گیر شده و تنها به خانه های مسکونی محدود نمی شود. در بیمارستان ها، هتل ها، فروشگاه ها و … نیز از حرفه طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می شود. شاید برخی از افراد تصور کنند چیدمان منزل آنقدر ها هم کار پیچیده ای نیست و هر فردی با توجه به سلایق خود می تواند در طراحی و دیزاین خانه اش موفق باشد. اما باید بدانید که نکات و قوانین بسیاری جهت استفاده از فضای منزل به بهترین شکل خود وجود دارد و طراحان داخلی برای بدست آوردن این مهارت، آموزش های فراوانی را کسب کرده اند. طراحان داخلی با تکیه بر دانش خود، با کمترین هزینه جلوه ویژه و خاصی را به منزل شما می بخشند و فضای خانه تان را به فضایی زیبا و دلپذیر تبدیل می کنند.

اگر قصد شرکت در کلاس طراحی داخلی آنلاین یا حضوری در تهران را دارید میتوانید به آموزشگاه طرحستان بروید.

طراحی دکوراسیون داخلی

به هماهنگ سازی اجزای داخلی خانه که با هدف زیباتر شدن و تبدیل شدن آن به یک فضای گرم و دل انگیز صورت می گیرد، طراحی دکوراسیون داخلی منزل می گویند. اگر یک خانه ی کوچک و نقلی دارید با طراحی دکوراسیون داخلی می توانید از فضای موجود بهترین استفاده را کرده و جلوه ی آن را با ایجاد هماهنگی بین اجزا، رنگ ها و وسایل به بیشترین میزان برسانید. همچنین نکته ی بسیار مهمی که طراحی دکوراسیون را برای افراد جذاب می کند، استفاده از طراحی داخلی با توجه به شخصیت، احساسات و سلیقه ی شما خواهد بود.
با طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود می توانید احساس راحتی، شادی و لذت بخش را در خانه خود احساس کنید. همانطور که می دانید اگر در خانه خود احساس خوبی داشته باشید آرامش بیشتری داشته و خوشحال تر زندگی خواهید کرد. طراحان داخلی به خوبی میان اجزا و لوازم گوناگون همچون مبلمان، رنگ دیوارها و … ارتباط برقرار کرده و به صورت هماهنگ با یک دیگر از آن ها بهره می برند. اگر یک فضای کلی از خانه ای که می خواهید در آن زندگی کنید در ذهن خود داشته باشید، می توانید مراحل گوناگون چیدمان دکوراسیون را انجام دهید. اغلب افراد برای شروع چیدمان منزل جدید خود به سراغ خرید مبلمان می روند. اما باید توجه داشته باشید که اگر مبلمان خاصی را انتخاب کردید در آینده جهت چیدمان سایر اجزا و قسمت های خانه تان با محدودیت های زیادی مواجه می شوید. از این رو قبل از هر چیزی پیشنهاد می کنیم یک نقشه کلی از دکوراسیون را در ذهن خود کشیده و تصور کنید که در کنار این میل چه نوع تلویزیون، میز تلویزیون، پرده، فرش و … باید استفاده کنید. زمانی که تصویر کلی از تمام وسایلی که می خواهید برای چیدمان منزلتان از آن ها استفاده کنید، در ذهنتان ایجاد کردید حالا می توانید اقدام به خرید کرده و رویای خود را به واقعیت بدل کنید.
اگر به خاطر سپردن ایده هایتان برایتان دشوار است به سراغ یک قلم و کاغذ رفته و تمامی خواسته های خود را در آن وارد کنید. حتی می توانید یک ترسیم کلی از فضایی که می خواهید داشته باشید بر روی کاغذ ایجاد کنید. گاهی ممکن است به طراحان داخلی حرفه ای نیازی نداشته و با رعایت اصول طراحی دکوراسیون، چیدمان منزلتان را بر عهده بگیرید.

اصول چیدمان منزل

قبل از هر چیزی باید از خود بپرسید که قصد دارید چه زندگی را داشته باشید؟ آیا علاقه مند به خانه های سنتی هستید یا طرفدار مد و به روز بودن هستید؟ شاید هم ممکن است یک فضای آرام و پر از آرامش را به هر چیز دیگر ترجیح دهید. بنابر این یکی از اصلی ترین اصول ها برای چیدمان منزلتان پرسش این سوال ها بوده و تعیین آن ها پیش از خرید می تواند بر روی بسیاری از چیزها اثر گذار باشد.
اگر ایده خاصی را در ذهن ندارید جای نگرانی نخواهد بود چرا که همانطور که گفتیم افراد زیادی هستند که در این حوزه تحصیل کرده و مهارت های فراوانی کسب کرده اند تا بتوانند به شما در طراحی داخلی منزلتان و ایجاد مناسب ترین چیدمان به شما کمک کنند.

ترفند های چیدمان دکوراسیون داخلی

• توجه به نقش مبلمان در منزل و هماهنگی سبک، همخوانی روکش و طرح مبل با رنگ دیوار ها و سایر وسایل خانه
• انتخاب قاب عکس ها و قاب های هنری متناسب با فضای خانه و روحیه حاکم در آن
• هماهنگی تابلو ها با سایر قسمت ها
• توجه به نورپردازی و تاثیر نور و روشنایی بر دکوراسیون
• انتخاب رنگ نور متناسب با سلیقه و حس و حال فضای خانه
• پارتیشن بندی فضا در دکوراسیون ( مخصوص خانه هایی با متراژ بالا )
• رنگ آمیزی دیوارها و انتخاب بهترین رنگ و هماهنگ با سایر قسمت های خانه
• توجه در تغییر و تحول در کفپوش خانه ها متناسب با دکوراسیون داخلی منازل
• استفاده از برخی عناصر و المان ها در یک خانه ( استفاده از شومینه به جای بخاری یا پکیج ها )
• به کار گرفتن کتابخانه در طراحی دکوراسیون داخلی
• قرار دادن کتاب های مختلف داخل طبقه ها و شلف ها و ایجاد فضای فرهنگی و لاکچری از این طریق
• پر کردن قفسه ها با جام های افتخار، تابلو ها، وسایل یادگاری و …
• استفاده از گل های آپارتمانی در داخل فضای خانه که سبب ایجاد طراوت و سرزندگی در فضای خانه شده و روحیه افراد را نیز تحت تاثیر خود قرار می دهد
• انتخاب نوع گلدان مثل گلدان سنتی، مدرن و …

استفاده از سبک های مختلف در قسمت های متفاوت خانه

اگر می خواهید از سبک های مختلف در هر قسمت از خانه تان استفاده کنید در ابتدا باید به فضای خانه خود بنگرید. اگر فضای خانه شما دارای ابعاد کوچکی است و قسمت های مختلف به یکدیگر دید دارند، بهتر است از یک سبک استفاده کنید تا از این طریق آرامش در محیط برقرار باشد. اما اگر در خانه ای بزرگ زندگی می کنید و قسمت ها از یکدیگر مجزا هستند، می توانید از چندین سبک نیز جهت طراحی دکوراسیون منزلتان بهره ببرید.

بیشتر بدانید:

آموزش گرافیک طرحستان

همچنین ببینید

خرید دوربین لامپی

دوربین لامپی به دوربین مداربسته‌ای گفته می‌شود که از نظر ظاهری شبیه به لامپ‌های قدیمی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *