آخرین خبرها

رازهایی که مشاوران کنکور درباره انتخاب منابع کنکور ریاضی نمیگویند!

یکی از سرنوشت‌سازترین سال‌ها در زندگی افراد بدون شک به سال کنکور مربوط می‌شود و داوطلبان در این سال با چالش‌های بسیاری مواجه خواهند شد که یکی از آن‌ها انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی است. داوطلبان برای آنکه بتوانند عملکرد مناسبی در آزمون داشته باشند، باید منابع کنکور ریاضی که کامل هستند را تهیه و مطالعه کنند تا بتوانند به مهارت لازم برای تست زدن برسند. از همین رو ما در ادامه نکاتی را در اختیارتان قرار می دهیم تا بتوانید با کمک آن ها بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 را انتخاب کنید.

می توانید از مشاور کمک بگیرید

پیش از آنکه به بررسی نکات موثر در انتخاب منابع بپردازیم، باید به شما بگوییم که کمک گرفتن از یک‌ موسسه مشاوره کنکور نیز می‌تواند انتخاب مناسبی برای پیدا کردن منابع کنکور باشد؛ چراکه مشاوران کنکور با توجه به علم و دانش و همچنین تجربه‌ای که دارند می‌توانند سطح آموزشی شما را بسنجند و سپس با توجه به وضعیت شما بهترین منابع را معرفی کنند.

اولین موضوعی که در جلسه مشاوره کنکور ریاضی به آن پرداخته می‌شود، منابع کنکور ریاضی است. همان‌طورکه می‌دانید این رشته پنج درس تخصصی دارد که این پنج درس شامل ریاضی و حسابان، هندسه، گسسته و آمار و احتمال، فیزیک و شیمی می‌شود. شما باید برای هریک از این درس‌ها بهترین منابع را انتخاب کنید تا بتوانید طی یک سال از آن‌ها بهترین استفاده را داشته باشید.

باید گقت که زمان در سال کنکور حرف اول را می‌زند ‌و نمی‌توان چند منبع انتخاب کرد تا شاید یکی از آن‌ها برای شما مناسب باشد. مشاوره کنکور ریاضی رابین یکی از بهترین مجموعه‌های مشاوره تحصیلی به شمار می‌آید که می‌تواند به شما در مسیر موفقیت در سال کنکور کمک کند. در جلسات مشاوره این مجموعه علاوه ‌برآنکه برنامه مطالعاتی در اختیارتان قرار می‌گیرد، بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 نیز معرفی خواهد شد تا شما بتوانید از زمانی که دارید بهترین استفاده را داشته باشید.

نکاتی که باید هنگام انتخاب منابع کنکور ریاضی به آن‌ها توجه داشت!

حال شرایطی را درنظر می‌گیریم که شما به هردلیلی در سال کنکور زیر نظر مشاور پیش نمی‌روید؛ بنابراین خودتان باید منابع مناسب را بررسی و انتخاب کنید تا بتوانید با مطالعه آن‌ها به نتیجه‌ی دلخواه برسید. از آنجایی که انتخاب این منابع سخت است، ما تصمیم داریم نکاتی را در اختیارتان قرار دهیم تا با توجه به آن‌ها پیش بروید و انتخاب درستی داشته باشید!

شناسایی بهترین انتشارات

موضوعی که وجود دارد این است که بسیاری از داوطلبان کنکور فکر می‌کنند که باید تمام منابع مورد نیاز خود را از یک انتشارات تهیه کنند، در حالی که چنین طرز فکری کاملا اشتباه است و نیازی به چنین کاری نخواهد بود.

شما به عنوان یک دانش آموز کنکوری در جریان انتشارات مختلف هستید و می‌دانید که تعداد این انتشارات از آنچه فکر کنید بیشتر است؛ اما مسلما تمام منابع از یک انتشارات کیفیت مشابه ندارند، به طوری که برخی از آن‌ها قوی و با کیفیت و برخی دیگر ضعیف و به درد نخور هستند. پس کاری که شما باید انجام دهید این است که از هر انتشارات بهترین منابع را شناسایی کنید و در ادامه نسبت به تهیه آن‌ها اقدامات لازم را انجام دهید.

انتخاب بهترین کتاب

در بخش قبل به این موضوع اشاره کردیم که امکان انتخاب تمام منابع کنکور ریاضی از یک انتشارات کار غلط و نادرستی است؛ اما از طرفی افرادی هستند که به دنبال یک نام کتاب به عنوان بهترین منبع می‌گردند. این موضوع گاهی اوقات به این حالت تبدیل می‌شود که داوطلبان به دنبال کتابی که رتبه برتر سال قبل استفاده می‌کرده می‌افتند و معتقد هستند که اگر آن کتاب را تهیه کنند می‌توانند آن‌ها نیز رتبه بالایی به دست آورند.

دقت داشته باشید که چنین چیزی اصلا درست نیست و نمی‌توانیم بگوییم که فلان کتاب ضامن قبولی 100 درصد شما است؛ چراکه کتاب مناسب برای هر شخص با شخص دیگر فرق دارد و سطح دانش آموز و میزان آگاهی آن شخص نوع و اسم کتاب را مشخص می‌کند. نکته‌ای که باید به آن در این بخش اشاره کرد، این است که کتاب‌های منابع کنکور ریاضی به طور کلی سه دسته دارند که عبارتند از:

کتاب‌های سطح قوی: اگر شما دانش‌آموزی هستید که می‌توانید در آزمون‌های آزمایشی میانگین درصد بالای 70 داشته باشید، کتاب‌های سطح قوی برای شما مناسب هستند. این کتاب‌ها درسنامه خیلی کاملی ندارند و روی تست تمرکز کرده‌اند یا بالعکس درسنامه آن‌ها از سطح کتاب بالاتر است و نکاتی در آن‌ها گفته می‌شود که در کتاب درسی شما وجود ندارد.

کتاب‌های سطح متوسط: اگر دانش آموزی هستید که به فضای کنکور و تست زدن آشنایی دارید کتاب‌های سطح متوسط انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود؛ تست و درسنامه این کتاب‌ها نه آنقدر قوی و نه آنقدر که فکر کنید ضعیف هستند و می‌توانند به شما در آموزش بیشتر و بهتر کمک کنند.

کتاب‌های سطح ضعیف: آخرین دسته‌بندی که می‌توان برای کتاب‌ها در نظر گرفت، کتاب‌های سطح ضعیف است. این سطح از کتاب برای دانش آموزانی که سال دهم و یازدهم درس خواندن را جدی نگرفته‌اند مناسب خواهد بود و می‌توانند با آن کم کم تست زدن را یاد بگیرند.

پس در مجموع باید گفت که امکان گفتن یک اسم تحت عنوان بهترین منابع کنکور ریاضی وجود ندارد و شما باید با توجه به سطح و موقعیتی که دارید کتاب مناسبی برای خود تهیه کنید تا بتوانید با کمک آن به نتیجه مورد نظر برسید.

انتخاب کتاب با توجه به ماهیت درس

برای انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 باید بدانید که در کنکور این سال دیگر دروس عمومی وجود ندارند و شما باید تنها برای دروس تخصصی کتاب کار و منبع مطالعاتی تهیه کنید. اما برای اینکه بتوانید بهترین منابع کنکور ریاضی را انتخاب کنید باید با ماهیت هر یک از درس‌های تخصصی آشنا شوید تا در ادامه بتوانید انتخاب درستی انجام دهید.

از همین رو ما در ادامه برای هریک از دروس تخصصی رشته ریاضی با توجه به ماهیتی که دارند کتابی را معرفی ‌می‌کنیم تا بررسی‌های لازم را انجام دهید و درصورتی که مطمئن شدید انتخابتان درست است به سراغ تهیه آن کتاب بروید.

  • ریاضیات و حسابان از مهمترین دروس تخصصی رشته ریاضی به شمار می‌آیند که باید وضعیت خود را در این دروس تقویت کنید؛ چراکه می‌تواند رتبه شما را تعیین کند. نشر الگو یکی از انتشاراتی به شمار می‌آید که منابع سطح قوی مناسبی را برای درس ریاضیات و حسابان دارد و اگر سطح شما قوی است می‌توانید به سراغ کتاب‌های این انتشارات بروید.
  • درس گسسته از دیگر دروس تخصصی رشته ریاضی است که پیچیدگی و چالش‌های مخصوص به خود را دارد و تهیه یک کتاب مناسب برای آن ضروری خواهد بود. نشر الگو برای این درس نیز منابع مناسبی دارد که می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.
  • درس هندسه در حقیقت یکی از درس‌های چالش برانگیز به شمار می‌آید که باید آن را به صورت مفهومی یاد بگیرید؛ پس به سراغ کتابی بروید که هم درسنامه قوی دارد و هم تست‌های آن مناسب و حرفه‌ای است.
  • اگر به دنبال یک منبع مناسب برای درس فیزیک هستید پیشنهاد ما به شما کتابی است که درسنامه‌های طولانی و سنگینی ندارد و می‌تواند تمام نکات را به درستی و به شکل جمع و جور در اختیار شما قرار دهد. تست‌های کتاب نیز باید استاندارد باشند.
  • درس شیمی نیز یکی از دروس سرنوشت ساز در کنکور است و از آنجایی که در چند مدت اخیر تغییرات زیادی را تجربه کرده باید منبع مناسبی برای آن تهیه کرد. مبتکران یکی از انتشاراتی به شمار می‌آید که برای سال کنکور شما مناسب است و می‌تواند در یادگیری به شما کمک کند.

کلام آخر

انتخاب درست منابع کنکور ریاضی، یکی از فاکتورهای اصلی در مسیر موفقیت است؛ چراکه اگر شما انتخاب درستی در زمینه انتخاب بهترین منابع کنکور ریاضی نداشته باشید نمی‌توانید دروس را بخوانید و با نکات ریز و درشت آن‌ها آشنا شوید، در نتیجه شکست خواهید خورد. از همین رو در این مقاله نکاتی را در اختیارتان قرار دادیم تا با کمک آن‌ها بتوانید بهترین منابع کنکور ریاضی 1403 را انتخاب کنید.

همچنین ببینید

چگونه بهترین دوره طراحی لوگو را انتخاب کنم؟

طراحی لوگو بهترین راه‌کار برای معرفی کسب و کارها به مشتریان و ماندگار شدن در …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *