آخرین خبرها

راهنما خرید تصفیه آب صنعتی

از آنجا که آب جزء یکی از ملزومات مهم در بیشتر صنایع به حساب می‌آید، دستگاه تصفیه آب صنعتی به علت  تصفیه و بازیابی آب، جایگاه منحصر به فردی را به ‌دست آورده است. در این مقاله ما قصد داریم به معرفی این دستگاه بپردازیم و جوانب مختلف آن را مورد بررسی قرار داده و نکات مهم خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی را با شما در میان بگذاریم.

کارایی دستگاه تصفیه آب صنعتی

به علت کمبود منابع آب شیرین و قابل استفاده، دستگاه تصفیه آب صنعتی سیستمی می باشد که می‌توان به وسیله آن منابع آب زیرزمینی و سطحی را برای مصارف مختلف تصفیه نمود و از آن استفاده کرد. این دستگاه وسیله‌ای است که جهت کنترل خوردگی و رفع مواد بر اثر اکسید شدن، کنترل رسوب‌گذاری به علت وجود نمک در آب، کنترل رشد باکتری‌ها و انواع میکروب‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه نه تنها در صنایع، بلکه در منزل و برای تامین آب شرب نیز با عنوان دستگاه تصفیه آب خانگی کارایی دارد که موجب حذف کلیه آلاینده‌ها مثل نمک، مواد شیمیایی، رسوبات، فلزات سنگین و هر نوع ناخالصی در آب شده و آن را به آب شیرین و مورد نیاز مصرفی تبدیل می‌کند.

تصفیه آب صنعتی به روش‌های مختلفی انجام می شود. ولی کارآمدترین و تاثیر گذار ترین روش تصفیه آب به روش اسمز معکوس یا (RO) می باشد که برای به کارگیری این روش از دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می شود. روش اسمز معکوس، شیوه‌ای است که از آن حتی برای تصفیه آب دریا نیز استفاده می‌کنند. چون در بیشتر کشورها که به راحتی به سفره‌های آب زیرزمینی دسترسی ندارند، آب مورد نیاز مصرفی خود را با تصفیه آب دریا و تصفیه آب‌های شور تهیه کرده و در شبکه خانگی برای شست و شو و آشامیدن و در سایر صنایع در زمینه‌های گوناگون مورد استفاده قرار می‌دهند. دستگاه تصفیه آب صنعتی در حوزه‌های متعددی مثل کشاورزی، باغداری و گلخانه‌ها، کارخانه‌های آب معدنی و نوشابه، در تولید مواد غذایی، آزمایشگاه‌ها و صنایع دارویی و بهداشتی، صنایع نساجی و بافندگی، مراکز پرورش طیور، استخرهای پرورش ماهی، فروشگاه‌های تهیه و توزیع آب تصفیه شده و بسیاری از صنایع دیگر کارایی دارند.

جهت خرید آب شیرین کن صنعتی به آدرس زیر مراجعه فرمایید:

https://absaze.com/%d8%af%d8%b3%d8%aa%da%af%d8%a7%d9%87-%d8%a2%d8%a8-%d8%b4%db%8c%d8%b1%db%8c%d9%86-%da%a9%d9%86-%d8%b5%d9%86%d8%b9%d8%aa%db%8c

نکات قابل توجه در خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

  1. قبل از خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی حتما دقت کنید که شرکت مورد نظر برای نصب و راه اندازی دستگاه تصفیه آب باید میزان نیاز شما به آب و منبع تامینی که در دسترس شما است را بررسی کند و طراحی بی نقصی از چگونگی و عملیات نصب را در نرم‌افزارهایی تهیه کرده و به شما ارائه کند.
  2. قبل از ساخت و خرید دستگاه، میزان حجم مورد نیاز آب و کیفیت آن را دقیقا تعیین کرده و در اختیار پیمانکار بگذارید.
  3. مشخصات و ویژگی‌های منبع آبی که دستگاه تصفیه از آن تغذیه می‌کند را دقیقا بررسی کرده و در اختیار کارشناسان قرار دهید. همچنین باید دمای آب مورد نظر را نیز تعیین نموده و اطلاع دهید. به این منظور بیشتر شرکت‌ها فرمی را در اختیار شما قرار داده که شامل سوال‌هایی در همین زمینه است و می‌توانید با استفاده از آن‌ها به آسانی کلیه اطلاعات مورد نیاز را به اطلاع متخصصان شرکت برسانید.
  4. دقت کنید که آیا دستگاه تصفیه آب صنعتی شما نیاز به سیستم پیش تصفیه دارد یا خیر. چون اگر منبع آبی که دستگاه تصفیه را تامین می‌کند شامل باکتری یا سختی بسیاری مثل فلزات سنگین همچون کلسیم و منیزیم باشد، لازم است از سیستم پیش تصفیه برای دستگاه استفاده نمود. چون شیوه‌ی اسمز معکوس در دستگاه‌های تصفیه آب صنعتی تنها موجب کاهش TDS آب می‌شوند و این امر منجر به محدودیت‌هایی برای تصفیه و عمل پاکسازی در آن می‌شود که باید این مورد را در نظر داشته باشید.

پس در نتیجه آنالیز منبع آب و تهیه مشخصات دقیق از آن در این خصوص امری حیاتی می باشد. لازم به ذکر است که پیش تصفیه‌ها به دو صورت آنتی اسکالات و رزین‌های سدیمی از متداول‌ترین انواع در حوزه تصفیه آب به حساب می‌آیند.

  1. به پارامتر SDI دقت کنید و آن را در اختیار پیمانکار بگذارید. شاخص SDI، نشان‌دهنده‌ی میزان ذرات معلق و کلوئیدها در منبع آب و در واقع میزان کیفیت آب ورودی به دستگاه تصفیه آب صنعتی را نشان می‌دهد. اگر SDI آب بالاتر از 5 باشد حتما باید از سیستم پیش تصفیه استفاده شود. ولی از آنجا که آزمایشگاه‌ها اغلب نسبت به این پارامتر بی‌توجه هستند، حتما بخواهید که شاخص SDI را اندازه‌گیری نموده و در اختیار شما قرار دهند.
  2. شرکتی که مسئولیت نصب دستگاه تصفیه آب صنعتی شما را به عهده دارد. پس از آگاهی از مشخصات منبع تامین آب، می‌تواند هزینه‌های عملیاتی و هزینه‌های تمام شده دستگاه را برآورد کند. پس در نتیجه درخواست کنید تا شما را در جریان میزان هزینه‌هایی که دستگاه سبب می‌شود، قرار دهد. برای نمونه باید بدانید که هزینه برق یا مواد شیمیایی دستگاه تصفیه آب صنعتی مورد نظرتان در طول روز چه مقدار است.
  3. با نکاتی که در خصوص خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی بیان شد، دانستیم که شرکت‌های نصب کننده این دستگاه باید قبل از طراحی و تهیه آن، اطلاعاتی را درخواست نموده و طبق احتیاجات و شرایط شما به ساخت دستگاه بپردازند. بنابراین اگر شرکتی در زمان خرید یک طراحی از پیش تعیین شده را در اختیارتان قرار داد حتما از انتخاب خود صرف‌نظر کرده و به سازمان‌هایی معتبر و مجرب برای تهیه سیستم تصفیه آب مراجعه کنید.

آشنایی با قیمت خرید دستگاه تصفیه آب صنعتی

عوامل متعددی بر تعیین قیمت دستگاه تصفیه آب صنعتی به روش RO موثر هستند که در ادامه به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • میزان خالصی آب خروجی و تصفیه شده
  • میزان ناخالصی آب ورودی از منبع تامین کننده
  • تعداد فیلترهایی که در دستگاه تعبیه شده‌اند
  • قدرت و کارایی پمپ‌ها در اسمز معکوس (هر چه ظرفیت دستگاه تصفیه بالاتر باشد، پمپ‌ها نیز باید قوی‌تر در نظر گرفته شوند)
  • نوع و جنس قطعات تعبیه شده در دستگاه
  • کیفیت شاسی و لوله کشی در دستگاه
  • نوع آلاینده‌ها و میزان سختی که در آب باید رفع شود.

بیشتر: خرید دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی آب سازه

 

درباره گروه صنعتی و تخصصی آب سازه

گروه صنعتی و مهندسی آب سازه در سال ۸۹، با تکیه بر دانش فنی مهندسین محیط زیست و آب دانشگاههای تهران، خواجه نصیر و صنعتی شریف و تجربیات اجرایی سایر عوامل شرکت، در تهران تاسیس شده است. امروزه این شرکت به عنوان یکی از شرکت های مهندسی بزرگ در زمینه تولید و تامین تجهیزات تصفیه خانه های آب و فاضلاب شامل انواع سیستم های فلزی، پلی اتیلنی، کامپوزیتی و ترکیبی فعال می باشد. پیدا کردن راه حل مناسب جهت تصفیه انواع پساب های صنعتی و بهداشتی و راهکارهای مهندسی جهت تصفیه و بهبود انواع آب های صنعتی و خاکستری، از خدمات اصلی شرکت و شعار ماست.

بیشتر: پکیج تصفیه فاضلاب آب سازه

گروه مهندسی آب سازه در راستای عرضه خدمات زیست محیطی و مهندسی خود با بهره گیری از دانش روز و مشاوره با اساتید دانشگاههای معتبر کشور، اقدام به بروزرسانی توان فنی خود طی چندین سال فعالیت در عرصه این صنعت نموده است.

همچنین ببینید

سریع‌ترین روش ارسال مرسولات به خارج از کشور

به دنیای مدرن خوش آمدید، جایی که مرزها معنایی ندارند و مردم می توانند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *