آخرین خبرها

رده بندی کواد کوپترها

رده بندی کواد کوپترها

با پیشرفت علم و تکنولوژی ، محصولات بسیاری در جهت رفع نیاز بشر در زمینه های مختلف به وجود آمدند. بسیاری از این وسایل و محصولات به قدری در زندگی انسان ها جای گرفته اند که دیگر به راحتی نمی توان آن ها را حذف و یا جایگزین نمود. تعداد بالایی از اختراعات و تولید محصولات برای رفع نیاز های ضروری و اولیه به کار رفته و تعدادی نیز در جهت سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت انسان به وجود آمدند. کوادکوپتر ها از جدیدترین محصولاتی است که هم در جهت رفع نیازی های اساسی و هم برای گذراندن اوقات فراغت و برای سرگرمی به وجود آمده و حال در زندگی افراد مختلف جای گرفته است.

سایما آرسی بزرگترین مرجع خرید کوادکوپتر دوربین دار ، فروش ماشین کنترلی و خرید هواپیما کنترلی در ایران می باشد.

اگر شما هم یکی از افراد علاقه مند به پرواز، پرنده ها و کوادکوپتر ها هستید، حتما به دنبال خرید یکی از آن ها هستید. برای خرید و استفاده از کوادکوپترها باید پیش از خرید به دریافت اطلاعات دقیق از رده بندی کوادکوپتر ها برسیم. چرا که از اساسی و مهم ترین مسائل مهم در خرید کوادکوپترها ، سطح مهارت و توانایی شما در استفاده از کوادکوپتر است. بنابراین باید طبق سطح مهارتتان در برخورد با کوادکوپتر ها و کنترل و پراوز آنها نسبت به رده بندی کوادکوپتر ها ، آکاهی و اطلاعات داشته باشید. در ادامه به بررسی و رده بندی کوادکوپترها بر اساس معیارهای موجود می پردازیم. به طورکلی کوادکوپترها در سه رده ی اصلی بالا رده، پایین رده و میان رده قرار می گیرند.

رده بندی کواد کوپتر های پایین رده

همانطور که از عنوان پیداست، کوادکوپترهایی که در این دسته قرار می گیرند؛ از لحاظ امکانات مناسب افراد مبتدی هستند. به طورکلی کوادکوپترهای سرگرمی و تفریحی، کوادکوپترهای مناسب بازی کودکان و کوادکوپترهای مناسب افراد مبتدی در رده بندی کوادکوپتر های پایین رده قرار می گیرند. این کوادکوپترها، از لحاظ قیمت نیز رنج پایینی از قیمت ها را شامل می شوند. کوادکوپترهای موجود در پایین رده در انواع مختلفی از لحاظ شکل ظاهری و امکانات تولید می شوند. بنابراین سلایق متفاوتی می توانند از ان ها استفاده کنند.

اما اگر بخواهیم کمی کلی تر، درباره ی رده بندی کوادکوپتر های پایین رده صحبت کنیم؛ باید به ویژگی و خصوصیات کلی این محصولات که باعث شده در رده بندی کوادکوپترها در رده ی پایین قرار بگیرند اشاره کنیم. همه ی این محصولاتی که در این دسته قرار می گیرند دارای ویژگی های یکسانی هستند که باعث می شود در کنارهم باشند.

  • قیمت: یکی از مسائل تعیین کننده در رده بندی کوادکوپتر ها قیمت است. به صورت کلی کوادکوپترهای پایین رده در رنج قیمت دو تا پنج میلیون تومان قرار می گیرند.
  • سطح مهارت: مهارت لازم برای استفاده و پراوز این کوادکوپترها در سطح مبتدی و همچنین کودکان و نوجوانان علاقه مند است. بنابراین اگر به کواد کوپتر ها علاقه مند هستید، اما مهارت زیادی در کنترل آن ها ندارید می توانید نسبت به خرید کوادکوپترهای پایین رده اقدام کنید.
  • برد پرواز: یکی از مهم ترین مسائل در رده بندی کوادکوپتر ها، برد پرواز است. برد پرواز برای کوادکوپترهای پایین رده معمولا تا 500 متر است.
  • منبع تغذیه: منبع تغذیه کوادکوپترهای پایین رده اغلب الکتریکی بوده و از طریق باتری ها و آداپتور قابل شارژ هستند. همین مسئله باعث می شود که این کوادکوپترها نسبت به انواع سوختی آن ها کوچکتر باشند و نیز کنترل و مراقبت از آن ها به راحتی انجام می شود.
  • امکانات: امکانات رده بندی کوادکوپتر های پایین رده کم و در حد معمولی است. بنابراین نمی توان برای کارهای تخصصی از آن انتظار داشت و فقط برای سرگرمی و تفریح از آن ها استفاده می شود.

بنابراین می توان نتیجه گرفت؛ از لحاظ قیمت، امکانات و سطح مهارتی مناسب ترین کوادکوپتر برای کودکان و افراد مبتدی در رده بندی کوادکوپتر های پایین رده قرار می گیرند.

رده بندی کوادکوپتر های میان رده

امکاناتی که در رده بندی کوادکوپتر های میان رده یافت می شود نسبت به انواع پایین رده آن بیشتر است. اگر پرواز را با کوادکوپتر های پایین رده آغاز کردید و حال دیگر فردی نیمه حرفه ایی هستید؛ می توانید به دنبال خرید یکی از کوادکوپترهای میان رده باشید. حال به بررسی خصوصیات کلی این کوادکوپترها که موجب شده در این رده بندی کنار یکدیگر قرار بگیرند، می پردازیم.

  • سطح مهارت: سطح مهارت لازم برای استفاده از این کوادکوپترها در حد نیمه حرفه ای است. کوادکوپتر های نیمه حرفه ای بیشتر در جهت تفریح و سرگرمی و تا حدودی برای انجام کارهای تخصصی مناسب هستند. به عبارتی اگر به دنبال تجربه پرواز و فیلم برداری هستید و یا می خواهید فیلم برداری با کوادکوپتر و هلی شات ها را آغاز کنید می توانید از این کوادکوپترها استفاده کنید. در مواردی کوادکوپترهای بسیاری در رده بندی کوادکوپتر های پایین رده یافت می شوند که امکانات نسبتا بالایی داشته و می توانند برای کارهای تخصصی نیز از آن ها استفاده کرد.
  • قیمت: همانطور که از پیش می دانیم، قیمت مسئئله ی تعیین کننده ای در خرید است. قیمت رده بندی کوادکوپتر های میان رده از انواع پایین رده بیشتر بوده و در حدود پنج تا پانزده میلیون قرار می گیرد.
  • ویژگی ها و امکانات پرواز: کوادکوپترهایی که در دسته های میان رده قرار می گیرند؛ در برخی از ویژگی ها همانند کوادکوپترهای پایین رده و در برخی مثل کوادکوپترهای بالا رده هستند. به عنوان مثال؛ رده بندی کوادکوپترهای میان رده، همانند پهبادهای بالا رده دارای ویژگی بازگشت به نقطه ی شروع و نیز همانند انواع پایین رده دارای برد 500 متر هستند. بنابراین در کوادکوپترهای میان رده، مخلوطی از ویژگی های بالا و پایین رده را با هم داریم.

اگر برای اهداف تجاری خود، مثل فیلم برداری ها به دنبال یک کوادکوپتر با قیمت مناسب می گردید؛ می توانید از میان گزینه های موجود در رده بندی کوادکوپتر های میان رده یکی را انتخاب و خریداری کنید. چرا که این کوادکوپتر ها با توجه به امکانات نیمه حرفه ای که ارائه می دهند، دارای قیمت مناسبی هستند.

رده بندی کوادکوپتر های بالا رده

همانطور که از عنوان پیداست؛ کوادکوپترهای فوق العاده و حرفه ای در رده بندی کوادکوپتر های بالا رده قرار می گیرند. این پهباد ها امکانات پرواز بینظیر و شگفت آوری را دارند و تنها مناسب افراد حرفه ای و همچنین فعالیت های تخصصی هستند. قیمت کوادکوپتره ای بالا رده از پانزده میلیون تومان شروع شده و تا قیمت های بسیار بالاتر ادامه دارد. در قبال هزینه ی بالایی که برای این پهباد ها می پردازید، امکانات ویژه ای نیز دریافت می کنید که نیازمن سطح مهارت بالایی است. از جمله امکانات کلی و منحصر به فرد رده بندی کواد کوپتر های بالا رده می توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • قابلیت دنبال کردن سوژه ی مشخص (Follow Me)

امکانات ویژه و مجذوب کننده ای باعث قرار گیری این پهباد ها در رده بندی کوادکوپترهای بالا رده شده اند. بنابراین اگر جزو افرادی هستید که به پرواز و کنترل کوادکوپترها مسلط هستید و همچنین به دنبال انجام کارهای تخصصی هستید، کوادکوپترهای بالا رده مناسب شما هستند. از کوادکوپترهای بالا رده در پروژه های عمرانی و ساختمان سازی، پروژه های فیلم برداری و عکس برداری، تهیه نقشه های هوایی و شناخت منطقه و غیره استفاده می شود.

 

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *