آخرین خبرها
اجاره ویلا

سفری متفاوت به شهر همیشه بارانی با اجاره ویلا

نم باران و سرسبزی طبیعت، سمفونی پرندگان و رقص ابرها در آسمان شهر رشت، نه تنها اهالی شهر، بلکه گردشگران را نیز سرمست و عاشق می‌کند. رشت در مرکز استان گیلان و همسایگی دریای خزر واقع شده است و به خاطر آب و هوای بسیار عالی و فاصله کمی که تا دریا دارد، به عنوان یکی از جذاب‌ترین شهرهای شمال ایران شناخته می‌شود.

در این شهر گردشگری، حال و هوایی متفاوت دارد و دیدنی‌های بسیاری که در گوشه و کنار شهر خودنمایی می‌کنند، به گردشگران اجازه نمی‌دهند حتی یک لحظه را به فکر خواب و استراحت باشند. سفر به رشت یعنی طبیعت گردی و شکم گردی و خرید از بازارهای پر رنگ و لعاب و پر جنب و جوش. در این بین فرصتی نیز فراهم است تا در رستوران‌ها و بازارهای محلی همزمان با چشیدن طعم‌های خوش خوراکی‌ها و غذاهای گیلانی و خرید چندتایی سوغاتی از هر غرفه و مغازه، گپ و گفتی با اهالی خونگرم و با صفای رشت داشته باشید و از گویش و لهجه شیرینشان بسی لذت ببرید.

ممکن است قبل از رسیدن به مقصد به فکر اجاره ویلا برای دو تا چند روز باشید؛ اما به شما قول می‌دهیم که از همان بدو ورود به شهر رشت، ای کاش‌ها به خاطر کم بودن فرصت گردش در شهر و ماندن در دل طبیعت رشت، برای شما شروع شوند. بنابراین سعی کنید حداقل با یک برنامه سفر یک هفته‌ای، این مقصد را در پیش بگیرید تا از جز به جز زیبایی‌های و خوشمزگی‌های این شهر بی بهره نمانید. بعد از تعیین مدت زمان سفر می‌توانید با خیالی آسوده اجاره ویلا، سوئیت، بومگردی را از سایت شب انجام دهید تا سفر برای شما بدون هیچ دغدغه‌ای درخصوص جا و مکان اقامت، تبدیل به موقعیتی لذت بخش شود.

گردشگرانی که به رشت سفر می‌کنند، نیمی از روحشان در شهر می‌ماند و نیمی دیگر اسیر طبیعت رویایی آن می‌شود. نمی‌دانیم بین شکم گردی و طبیعت گردی، کفه ترازو برای شما به کدام سمت سنگین‌تر می‌شود؛ اما بدون شک اگر وقت کافی داشته باشید، می‌توانید یک دل سیر در گوشه و کنار شهر و اطراف آن گردش کنید و تجربه‌های متفاوت و به یادماندنی را از هر آنچه که رشت را برای شما معنا می‌کنند به دست آورید.

پیشنهاد ما برای طبیعت گردی در رشت، ابتدا بازدید از دریاچه سقالکسار است. این دریاچه در روستای سقالکسار و در فاصله‌ای بسیار کم با شهر رشت قرار دارد. سقالکسار با امکاناتی بسیار خوب به عنوان پاک‌ترین و زیباترین دریاچه گیلان شناخته می‌شود و به خاطر استفاده از این لوکیشن برای فیلم سینمایی ماهی و گربه، بسیاری از افراد از وجود آن در دل طبیعت رویایی رشت خبر دارند.

آب سقالکسار بسیار شفاف و تمیز است، به طوری که انعکاس درختان انبوه اطراف دریاچه، بر سطح آب، جذابیت این جاذبه گردشگری را دوچندان کرده است و با خلق چشم اندازی حیرت انگیز، هر بیننده و گردشگری را پای تماشای دریاچه میخکوب می‌کند.

ترکیبی چشم‌نواز از رنگ‌ها در بازار محلی رشت

اجاره ویلا رشت

در سفر به رشت امکان ندارد که گردشگران قید رفتن به بازار بزرگ و محلی آن را بزنند. رشت را همه گردشگران به رنگ و لعاب و عطر و طعم‌های بی نظیری که ترکیب آنها تنها در این شهر دست‌یافتنی است، می‌شناسند. بنابراین در سفرتان به این شهر شمالی خوش آب و هوا، حتما مجاب خواهید شد که نه یک بار بلکه چندین بار مسیرتان به بازار محلی رشت بخورد و هر بار دست پر از آنجا بیرون بیایید.

بعد از اجاره ویلا رشت و رسیدن به مقصد، می‌توانید در محل اقامتتان یک استراحت کوتاه داشته باشید؛ سپس برای رفع تمام خستگی‌های راه و چشم انتظاری‌هایی که برای دیدن جذابیت‌های شهر رشت داشته‌اید، اولین قدم را برای بازدید از بازار محلی این شهر بردارید. بازار محلی رشت در میدان شهرداری و خیابان امام خمینی آن قرار دارد. مسیر رفتن به این بازار را می‌توانید علاوه بر ماشین شخصی با تاکسی نیز طی کنید. در روزهای شلوغ بهتر است به جای استفاده از ماشین، با تاکسی به بازار بزرگ رشت بروید.

بازار محلی شهر رشت از بخش‌های بسیار زیادی از جمله طاقی بزرگ، طاقی کوچک، طاقی سعادت، کاروانسرای محتشم، کاروانسرای چینی‌چیان، کاروانسرای ملک و… تشکیل شده است. در گوشه و کنار این بازار می‌توانید شاهد جلوه‌های زیبا و گوناگون فرهنگ بومی مردم این منطقه باشید، که در سرتاسر بازار پراکنده و مشهود هستند. این بازار 24 هکتار مساحت دارد و قدمت آن به دوره قاجاریه و اوایل دوره پهلوی برمیگردد. علاوه بر طاقی‌ها، 14 کاروانسرا بخش اعظمی از این بازار را تشکیل داده‌اند و هر کدام به واسطه راسته‌های مختلف به هم متصل شده‌اند.

در بازار بزرگ رشت، انواعی از تازه‌ترین خوراکی‌های محلی، محصولات کشاورزی، ماهی‌ها، میوه‌ها و سبزیجات، کلوچه‌های محلی و هزاران خوراکی رنگارنگ و خوشمزه دیگر را می‌بینید که همان روز به بازار آمده‌اند و عطرشان تمام فضای بازار را فرا گرفته است. علاوه بر خرید خوراکی از این بازار، می‌توانید سری هم به مغازه‌های فروش صنایع دستی بسیار زیبای رشتی بزنید و برای سوغاتی و یادگاری، چند محصول دلخواه را خریداری کنید.

بازدید از روستایی خوش آب و هوا در نزدیکی مشهد

جاهای دیدنی مشهد

برخلاف تصور، در اطراف شهرهای بزرگی مانند مشهد و تهران، روستاهایی وجود دارند که از نظر گردشگری بسیار غنی و پررونق هستند. به همین خاطر یکی از بهترین تجربه‌های گردشگری، سفر به دل روستاهایی است که از چشم اندازهایی دلبرانه و چشم نواز برخوردار هستند.

جاهای دیدنی مشهد تنها پارک‌های آبی و بوستان‌ها و مراکز خرید و شهربازیی‌هایی نیستند که بسیاری از گردشگران بدون معطلی کل وقت سفرشان را به بازدید از آنها اختصاص می‌دهند و فراموش می‌کنند که بخش زیادی از ظرفیت گردشگری شهر مشهد، به اطراف آن تعلق دارد و روح زندگی در جایی دور از شلوغی شهر در جریان است. این روستاها می‌توانند مقصدی برای گشت و گذاری یک روزه تا چند روزه و همینطور تجربه سکوت و آرامشی وصف نشدنی باشند.

یکی از بهترین مناطق روستایی که در سفر به مشهد می‌توانید از آن بازدید کنید، منطقه آشنا و خوش آب و هوای شاندیز است. در دل این منطقه روستای زشک با جاذبه‌های گردشگری بسیاری قرار دارد، که در سفرتان به مشهد پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن بازدید کنید. در روستای زشک رودخانه‌های فصلی و دائمی زیادی در جریان هستند و به دلیل آب و هوای مطبوعی که این روستا دارد، در فصل تابستان جمعیت آن رو به افزایش می‌رود. اگر قصد سفر به مشهد و بازدید از تمام این جاذبه ها را دارید قبل از سفر نسبت به اجاره سوئیت مشهد اقدام نمایید تا با خیالی آسوده سفری مطمئن را تجربه کنید.

باغ‌های سرسبز میوه، آب و هوای معتدل، چشم اندازهای زیبا، چشمه سارهای متعدد، چایخانه‌ها و رستوران‌های سنتی، جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بسیار و غیره و غیره در کنار هم ترکیب جذابی از روستای زشک هستند که موجب شده‌اند تا امروزه گردشگران آن را به عنوان یکی از بهترین مکان های دیدنی مشهد بشناسند.

همچنین ببینید

7 رستوران برتر اهواز که قبل از سفر به این شهر باید بشناسید

آشنایی با بهترین جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌های شهر، ازجمله مهم‌ترین اقدامات بعد از خرید بلیط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *