آخرین خبرها

سه رکوردر پرفروش و پرطرفدار زوم

این روزها افراد زیادی به دنبال ضبط حرفه‌ای صدا در خارج از محیط استودیو هستند. برای این کار هم اغلب به سراغ خرید رکوردرهای دستی می‌روند. اما از آنجایی که رکوردرهای موجود در بازار تنوع زیادی دارند و در مدل‌ها و برندهای مختلفی موجود هستند، کمی انتخاب از میان آنها دشوار است. بر همین اساس ما قصد داریم در این مطلب به بررسی سه رکوردر پرفروش و پرطرفدار از برند محبوب Zoom بپردازیم و با ویژگی‌ها و کاربردهای هر یک از آنها آشنا شویم.

چرا رکوردرهای زوم محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند؟

زمانی که صحبت از رکوردرهای دستی می‌شود، کمتر کسی است که به برند زوم اشاره‌ای نداشته باشد. دستگاه‌های ضبط صدای زوم برای دریافت صداهای فوق العاده شفاف و با کیفیت جهت ساخت پادکست، گزارش‌، انواع مصاحبه و … مناسب هستند و امکانات زیادی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. این ضبط کننده‌های دیجیتال کاملا قابل حمل هستند و در یک کیف دستی به خوبی جا می‌گیرند. بیشتر رکوردرهای زوم دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی هستند که از طریق آنها میتوان در خارج از استودیو نیز به صداهای با کیفیت بالا دسترسی پیدا کرد. برای همین است که این روزها دستگاه‌های رکوردر Zoom محبوبیت زیادی پیدا کرده‌اند و جزو پرفروشترین رکوردرهای موجود در بازار ایران به شمار می‌روند.

دستگاه ضبط کننده صدای زوم و بهترین زمان استفاده از آن

رکوردر Zoom دستگاهی است که برای ضبط صدای حرفه‌ای خارج از محیط استودیو به کار برده می‌شود. به این دستگاه‌ها ضبط کننده دیجیتال، ویس رکوردر و ضبط کننده پرتابل یا قابل حمل هم گفته می‌شود. ضبط کننده‌های زوم در سبک‌ها و مدل‌های مختلفی وجود دارند و برای مواردی چون ضبط موسیقی، ضبط پادکست، مصاحبه‌های جدید، مباحث آموزشی و غیره استفاده می‌شوند. برخی از این دستگاه‌ها به سایر تجهیزات ضبط مانند میکسرهای صوتی، میکروفون‌های خارجی و حتی سازها متصل می‌شوند و امکانات بیشتری را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

در رابطه با این موضوع که چه زمانی بهتر است از رکوردرهای زوم استفاده شود، باید اشاره کرد که زمانی که قصد ضبط صدا در فضاهای خارجی باشد و کنترلی بر روی صداهای محیط نباشد، میتوان از این رکوردرها بهترین استفاده را کرد. این دستگاه‌ها که به عنوان ضبط کننده‌های میدانی (field recorders) نیز شناخته می‌شوند، از میکروفون‌های داخلی و ویژگی‌هایی برخوردار هستند که قادر به حذف نویزهای ناخواسته در محیط می‌باشند. از این رو از طریق آنها میتوان به صداهای با کیفیت بالا دست پیدا کرده و به وسیله آنها به ضبط صدا برای ویدیوهای یوتیوب، فیلم‌های مستند و دیگر پروژه‌ها پرداخت.

معرفی سه مدل از بهترین رکوردرهای زوم در بازار

حال که با رکوردرهای برند زوم و دلایل محبوبیت آنها آشنا شدیم، بهتر است به سراغ معرفی سه رکوردر پرفروش و پرطرفدار زوم برویم.

  • رکوردر Zoom H5

دستگاه رکوردر زوم Zoom H5 از دستگاه‌های پرفروش برند زوم است که برای کار با آن نیاز به دانش فنی بالایی نبوده و هر فردی میتواند خیلی زود کار با آن را یاد بگیرد. از این دستگاه رکوردر میتوان برای ضبط مستندها، پادکست و سایر محتواهای صوتی استفاده کرد. در رابطه با ویژگی‌های کلیدی رکوردر Zoom H5 میتوان به مواردی چون ضبط همزمان 4 آهنگ و صوت، فیلتر صوتی low-cut، رابط صوتی USB چند کاناله و استریو برای PC/Mac/iPad اشاره کرد. در دستگاه زوم H5 میتوان سطوح صدای از پیش تعریف شده را برنامه ریزی کرده تا ضبط خودکار صداها طبق موارد از پیش تعیین شده صورت بگیرد. این دستگاه از طریق باتری‌های قلمی یا USB bus قابل تغذیه است و عمر باتری آن در حالت ضبط با فایل استریو 10 ساعت و در حالت مولتی فایل 20 ساعت است. فرمت‌های ضبط آن نیز WAV و MP3 (فقط حالت استریو) است.

  • رکوردر Zoom H6

دومین رکوردر که جزو بهترین رکوردرهای زوم به شمار می‌رود، رکوردر Zoom H6 است. این دستگاه یک ضبط کننده قابل حمل همه کاره است که از آن میتوان برای ضبط موسیقی، پادکست و گزارشات خبری به خوبی استفاده کرد. در رابطه با ویژگی‌های کلیدی رکوردر زوم H6 میتوان به مواردی چون عملکردهای ضبط خودکار، پیش ضبط و ضبط پشتیبان به همراه کپسول‌های ورودی قابل تعویض اشاره کرد. این ضبط کننده صدا از صفحه نمایش  LCD تمام رنگی به ابعاد 2 اینچ برخوردار است و منبع تغذیه آن باتری‌های قلمی، USB bus یا آداپتور برق می‌باشد. فرمت‌های ضبط در این رکوردر هم شامل WAV و MP3 است.

رکوردر زوم Zoom H6 از مجوز دانلود رایگان برنامه Steinberg Cubase LE برخوردار است که یک نرم افزار تولید موسیقی حرفه‌ای می‌باشد. همچنین امکان استفاده از نرم افزار ویرایش صوتی WaveLab LE در این دستگاه فراهم است. برای همین کاربران میتوانند از این برنامه‌ها برای افزایش کیفیت صدای خود استفاده کنند و بهترین خروجی را با آن دریافت نمایند.

  • رکوردر Zoom H8

رکوردر زوم Zoom H8 از دیگر رکوردرهای محبوب برند زوم است که در سال 2020 میلادی به بازار عرضه شده است. یکی از مهمترین ویژگی‌های این رکوردر، سازگاری بالای آن است. رکوردر دیجیتالی زوم Zoom H8 از یک رابط مبتنی بر برنامه استفاده میکند که میتواند برای رفع نیازهای منحصر بفرد کاربران تغییر کند. این دستگاه از سه رابط کاملا متفاوت برای ضبط صداهای پادکست، موسیقی و ضبط‌های میدانی برخوردار است و عملکرد بسیار فوق العاده‌ای دارد. از دیگر ویژگی‌های کلیدی رکوردر Zoom H8 میتوان به ضبط همزمان تا 12 آهنگ و ضبط مستقیم بر روی کارت SD، SDXC و یا SDHC تا حداکثر 512 گیگابایت اشاره کرد. نوع میکروفون این رکوردر، کندانسور Omnidirectional است و فرمت ضبط صدا در آن از نوع WAV می‌باشد. صفحه نمایش دستگاه هم از نوع LCD لمسی تمام رنگی به ابعاد 2.4 اینچ است.

انتخاب و خرید بهترین رکوردر زوم بر اساس نیازهای شخصی

رکوردرهای زوم بسیار متنوع هستند و ما در اینجا تنها به سه مدل از پرفروشترین‌های آنها اشاره کردیم. ضبط کننده‌های دیجیتالی میدانی بیشتر برای ضبط موسیقی‌های زنده، پادکست و مصاحبه‌ها و گزارش‌های خبری مناسب هستند. این دستگاه‌های همه کاره از ویژگی‌های زیادی برخوردار هستند که میتوانند به صورت موثری توسط کاربران مورد استفاده قرار بگیرند. علاوه بر این برای انتخاب بهترین رکوردر زوم، بهتر است به بودجه و نوع محتوایی که قرار است به تولید آن بپردازید، توجه داشته باشید. با توجه به این موارد میتوانید انتخاب رکوردر را برای خود تا حد زیادی آسان نمایید. بر این اساس نیازهای خود را با ویژگی‌ها و قابلیت‌های رکوردر مطابقت دهید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

چند نکته قابل توجه پیش از خرید رکوردر

  • عمر باتری و منبع تغذیه: به عمر باتری رکوردر توجه داشته باشید تا بتوانید تا مدت زمان لازم از آن استفاده نمایید.
  • فرمت‌های ضبط: مطمئن شوید که رکوردر امکان ضبط در فرمت‌های مورد نظر شما را داشته باشد.
  • ضبط تعداد آهنگ‌ها به طور همزمان: تعداد آهنگ‌هایی که میتوانید به طور همزمان ضبط کنید، فاکتور مهم دیگری است که برای انتخاب رکوردر باید در نظر داشته باشید.

جمع بندی

در صورتی که قصد دارید به ضبط صدا با کیفیت بالا در فضاهای خارج از استودیو دست پیدا کنید، میتوانید به سراغ خرید رکوردرهای پرفروش و پرطرفدار زوم بروید. رکوردهای Zoom h8، Zoom h6 و Zoom h5 سه دستگاه بسیار پرفروش از برند زوم هستند که در این مطلب به بررسی آنها پرداختیم. با توجه به موارد اشاره شده میتوانید بهترین رکوردر را انتخاب و خریداری کنید. برای خرید رکوردر زوم h8 و سایر رکوردرها میتوانید از فروشگاه آوا تصویر اقدام نمایید.

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *