آخرین خبرها

سودهایی که در باغ های گردو پنهان اند؛ چیست؟

آیا میدانید نهال گردو یکی از پرسودترین ارقام نهال میوه در اکثر شهرهای کشورمان به حساب میاید. دلیل این مورد استفاده از سایر بافت های این گیاه پرسود علاوه بر میوه گرانبهای آن میباشد. یعنی شما میتوانید از باغ گردوی خود درآمدزایی جانبی نیز داشته باشید. در این مطلب قصد داریم تا روش های درآمدزایی از باغ گردو را مورد بررسی قرار دهیم. پس با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

درختان گردو یکی از پرسودترین ارقام نهال میوه در تمامی شهرهای کشور به حساب میایند. خوشبختانه نهال گردوی پرمحصول برای کاشت در همه شهرها حتی مناطق بسیار گرمسیری و سردسیری و یا معتدل؛ گرم و خشک و یا پرباران وجود دارد. که با انتخاب هوشمندانه بهترین نهال گردو؛ بیشترین درآمدزایی را برای شما به همراه خواهند داشت. برای مثال بهترین نهال گردو سردسیری انتخابی هوشمندانه برای کاشت حتی در مناطقی که سایر نهال های میوه قادر به رشد نمیباشند، محسوب میشود.

مهم ترین فاکتورهایی که هنگام انتخاب و خرید نهال گردو باید در نظر داشته باشید چیست؟

در هنگام خرید نهال گردو باید شرایط آب وهوایی و اقلیمی موجود در منطقه و باغتان را بدست آورده و با مقایسه آنها با شرایط مطلوب برای پرورش درختان گردو؛ بهترین نهال گردو سردسیری را در باغ خریداری کنیداز مهم ترین فاکتورهای مورد بررسی :

  • ارتفاع از سطح دریا
  • حداکثر و حداقل دمای منطقه
  • میزان رطوبت و بارندگی
  • شرایط آب وهوایی و اقلیمی

با کسب اطلاعات فوق و مقایسه آنها با بخش اطلاعات محصول (در سایت پالیز اطلاعات مربوط به کلیه ارقام نهال گردو قرار داده شده است.) بهترین رقم که بیشترین سازگاری را با باغ شما دارد را انتخاب نمایید. همچنین شما باغداران محترم میتوانید با مشاوران ما در نهالستان پالیز به صورت رایگان و از طریق تماس تلفنی؛ آنلاین و حضوری در ارتباط باشید.

روش های درآمدزایی از باغ گردو چیست؟

برخلاف سایر ارقام نهال میوه که درآمدزایی از آنها تنها به فروش محصولات محدود میشود. ارقام درختان گردو؛ درآمدهای جانبی و بسیار عالی برای باغداران به همراه خواهند داشت. از مهم ترین روش های درآمدزایی از باغ گردو موارد زیر است:

نگهداری آسان و کم هزینه : درختان گردو مقاومت بسیار عالی در برابر بیماری ها و آفات؛ کم آبی و خشکسالی از خود نشان میدهد. این مورد هزینه های نگهداری از درختان را کاهش میدهد. بنابراین احداث باغ گردو نسبت به سایر ارقام میوه؛ بسیار کم هزینه تر است.

فروش میوه گردو : فروش میوه گردو مزایای بسیار عالی نسبت به سایر ارقام میوه خواهد داشت. از آنجایی که میوه گردو قابلیت انبار مانی بسیار زیادی دارد. این یعنی ریسک های ناشی از نگهداری این میوه کاهش یافته و با هزینه های کمتری همراه خواهد بود. از طرفی این میوه مصارف بسیار زیادی دارد. از میوه گردو علاوه بر تازه خوری در تهیه غذا، سالاد؛ کیک و شیرینی و دسر و… نیز استفاده میشود. از طرفی میوه گردو به 3 طریق به فروش میرسد. به همراه پوسته سبز رنگ؛ با پوسته چوبی و یا به صورت مغز شده. که قیمت آنها به ترتیب بیشتر است.

استفاده در صنایع مختلف : استفاده از گردو در صنایع مختلف از جمله پتروشیمی؛ آرایشی بهداشتی، رنگرزی و… مرسوم است. استفاده از پوسته سبز گردو در صنایع پتروشیمی و پالایشگاه نفتی و تولید رنگ های طبیعی؛ و استفاده از مغز گردو برای تولید شامپو و لوازم آرایشی و… تنها بخشی از مصرف این میوه گرانبها در صنایع خواهد بود. به این ترتیب شما مشتریان بالقوه ای در این صنایع به همراه خواهید داشت.

روغن گردو : گردو دارای روغن طبیعی است که ضررهای آن به مراتب کمتر از روغن های موجود در بازار است. روغن گردو توسط متخصصین طب سنتی برای تقویت مو، پوست؛ درمان برخی از بیماری ها نیز توصیه میشود.

برگ گردو : کمتر درختی وجود دارد که برگ آن نیز قابلیت تبدیل به درآمد را داشته باشد. برگ گردو علاوه بر طب سنتی در برخی از صنایع نیز مورد استفاده قرار میگیرد.

چوب گردو : چوب میوه گردو در تولید نئوپان مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین پس از کهنسالی درختان گردو؛ شما میتوانید با فروش چوب گردو؛ درآمد بسیار عالی را کسب کنید.

نهال گردوی باکیفیت و استاندارد را از کجا بخریم؟

برای خرید نهال گردو با کیفیت بالا و شناسنامه دار؛ حتما باید به مراکز تولید و عرضه نهال گردو مجوزدار مراجعه نموده و پس از دریافت مشاوره رایگان؛ بهترین رقم گردو براساس شرایط اب وهوایی و اقلیمی در شهرتان را خریداری کنید.

نهالستان پالیز بزرگترین و معتبرترین مرکز تولید انواع ارقام نهال گردو، ارقام نهال بادام و میوه میباشد. این مرکز کلیه ارقام نهال گردو را تحت نظر جهادکشاورزی و موسسه ثبت نهال و بذر تولید و عرضه میکند. تمامی نهال های گردو در نهالستان پالیز دارای گارانتی معتبر 2 ساله؛ گواهی سلامت؛ گواهی عاری از آفات و کارت قرنطینه و همچنین شناسنامه معتبر و رسمی میباشند. کلیه مدارک معتبر و رسمی نهال گردو پس از ثبت سفارش به همراه نهال برای شما باغداران محترم ارسال خواهد شد. به این ترتیب ریسک های ناشی از خرید نهال گردو به حداقل میرسد.

شما باغداران محترم میتوانید از مشاوره های رایگان ما در حوزه نحوه احداث باغ گردو؛ کوددهی؛ هرس؛ آبیاری و… به صورت آنلاین؛ تلفنی و حضوری بهره مند شوید. همچنین برای دریافت اطلاعات بیشتر و مطالعه مقالات تخصصی ما؛ میتوانید به سایت ما به آدرس https://paliznahal.ir/ مراجعه فرمایید.

شماره تماس : واحد پشتیبانی و فروش نهالستان پالیز  09144501008 – 09144501007

آدرس دفتر : آذربایجان غربی، میاندوآب، خیابان 24 متری فرهنگیان شرکت پالیز

آدرس گلخانه : آذربایجان غربی، شهرستان میاندوآب؛ کمربندی شمالی؛ میدان ولایت؛ اتوبان ولایت

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *