آخرین خبرها

سیستم های گیمینگ به چه پاورهایی نیاز دارند؟

به طور خلاصه میتوانیم به این قطعه، قلب هر سیستم پردازشی بگوییم. قطعه‌ای که در ظاهر و در نگاه اول، هیچ نکته هیجان‌انگیزی در خود ندارد اما بدون وجود آن هیچ کامپیوتری، کار نخواهد کرد. کاربرد آن نیز کاملا از اسمش پیداست؛ قطعه‌ای که وظیفه آن تامین انرژی الکتریکی(برق) است که قطعات و سخت‌افزارهای سیستم شما به آن احتیاج دارند را برعهده دارد. نکته‌ای که برای انتخاب و خرید منبع تغذیه کامپیوتر باید در خاطر داشته باشید این است که پاورها را معمولا براساس توان آنها در تامین نیروی برق نامگذاری می‌کنند. به طور کلی، یک منبع تغذیه مطلوب، پاوری است که در عین تولید انرژی موردنیاز، برق کمتری مصرف کرده و درنتیجه آن گرمای کمتری تولید کند و بدین‌ ترتیب، استهلاک، کاهش یافته که خود باعث افزایش عمر مفید منبع تغذیه می شود.

اهیمت منبع تغذیه در سیستم های گیمینگ در چیست؟

وقتی صحبت به سیستم‌های گیمینگ می‌رسد، انتخاب یک پاور مناسب اهمیتی دوچندان میابد. فرض کنید به قسمت حساس بازی رسیده‌اید که ناگهان پاور دچار مشکل شده و تمام زحمات شما در یک لحظه از بین میرود! علاوه‌ بر این، سیستم‌های گیمینگ، به دلیل استفاده از قطعات متفاوت با سیستم‌های معمولی، نیاز به ولتاژهای مشخصی برای تامین نیروی مدنظرشان دارند که در غیر اینصورت یا عملکرد درستی نخواهند داشت و یا طول عمر مفید آن‌ها کاهش می‌یابد.

برای تهیه منبع تغذیه کامپیوتر های گیمینگ باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

1.  نوع پاور:

پاورها، از نظر خروجی به سه دسته ماژولار، نیمه ماژولار و غیر ماژولار تقسیم بندی میشوند. در نوع ماژولار، تمامی خروجی‌ها به پین‌های مختص به خود مجهز شده‌اند تا تنها در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرند. در منابع تغذیه نیمه ماژولار، کابل‌های اصلی نظیر کابل مادربرد و پردازنده به صورت پیش‌فرض بر روی منبع تغذیه قرار میگیرند اما کابل‌هایی نظیر SATA به شکل کانکتوری روی منبع تغذیه قرار دارند. در نوع غیر ماژولار هم همانطور که احتمالا حدس میزنید به صورت پیش‌فرض، تمامی کابل‌‌ها بر روی منبع تغذیه قرار دارند. به طور معمول منابع تغذیه رده بالا، از نوع ماژولار هستند.

2. توان خروجی:

در انتخاب منبع تغذیه مناسب سیستم خود، در ابتدا نیاز به یک محاسبه سرانگشتی از توان موردنیاز آن دارید. راحت‌ترین کاری که میتوانید انجام دهید، استفاده از محاسبه‌گرهای آنلاین است؛ کافی است قطعات سیستم موردنظرتان را به همراه تعداد آنها درج نمایید. پس از آن در حین انتخاب، یک نکته مهم را به خاطر داشته باشید، توان پاور را کمی بیشتر از توان موردنیازتان درنظر بگیرید. این توصیه به دو دلیل مطرح می‌شود: یک اینکه معمولا پاورها، درصدی از توان خود را در اثر گرما از دست می‌دهند و دوم، در گذر زمان، توان منبع تغذیه، افت خواهد کرد. معمولا توان پاورها از 300 تا 2000 وات است.

3. ایمنی

گاهی به دلیل نوسانات ممکن است به پاور و قطعات داخلی سیستم شما آسیب وارد شود. برندهای معتبر، در منابع تغذیه تولیدی خود، از تکنولوژی‌هایی برای اصلاح این مورد استفاده میکنند. لذا در تهیه منبع تغذیه کامپیوتر خود حتما به وجود چنین تکنولوژی‌هایی توجه کنید.

4. برند:

همانطور که پیش‌تر اشاره کردیم، برند انتخابی شما، پارامتر مهمی در کیفیت پاور سیستم انتخابی شماست.

برندهای معتبری که میتوانید از بین آنها پاور مناسب سیستم خود را انتخاب کنید عبارتند از:

· منبع تغذیه گیگابایت:

محصولات شرکت گیگابایت به کیفیت بالا مشهور هستند. با اینکه این شرکت به تازگی به تولید پاور روی آورده است، اما توانسته موفقیت تحسین‌برانگیزی را در این مدت کسب نماید. پاورهای تولیدی شرکت گیگابایت از نوع ماژولار و غیر ماژولار هستند و توان خروجی آن‌ها بین 450 تا 1000 ولت است. اگر به دنبال خرید منبع تغذیه گیگابایت برای سیستم گیمینگ خود هستید میتوانید سری به وب سایت جالبو بزنید و اطلاعات بیشتری در خصوص سایر ویژگی‌های محصولات این شرکت کسب کنید.

· منبع تغذیه کولر مستر:

بی‌شک، یکی از شرکت‌های پیشرو در صنعت تولید لوازم کامپیوتر، شرکت کولر مستر است. طراحی و تولید منبع تغذیه کولر مستر به نحوی است که سبب شده این پاورها با بازدهی حداکثری و حداقل میزان نویز شناخته شوند. یکی از معروف‌ترین تولیدات این شرکت سری MWE Gold Full Modular است که برای کاربران از سطح میان رده تا حرفه ای طراحی شده‌اند.

· منبع تغذیه گرین:

یکی از پرطرفدارترین شرکت‌های تولیدکننده لوازم جانبی  و تجهیزات کامپیوتری، شرکت گرین است. منبع تغذیه گرین، یکی از گزینه‌های خوب در دسترس است که امکانات مختلفی را بنا به نیاز شما در اختیارتان میگذارد. ضمن اینکه محصولات این شرکت با قیمت مناسبی در بازار به فروش می‌رسند.

· منبع تغذیه ترمالتیک:

ترمالیک برندی تایوانی است که در سال 1999 کار خود را آغاز کرد. محصولات این شرکت از پاور و کیس گرفته تا سیستم‌های خنک کننده، در بازار ایران توانسته‌اند جایگاه مطلوبی را کسب نمایند.

· منبع تغذیه سادیتا:

یکی از نام‌های آشنا برای افرادی که با لوازم و تجهیزات کامپیوتری سر و کار دارند، سادیتا است. شرکت سادیتا تولید کننده انواع مختلفی از تجهیزات، از موس و کیبورد گرفته تا پاور سیستم است. منبع تغذیه سادیتا و به طور کلی محصولات این شرکت، با توجه به کیفیت مطلوب، تنوع و قیمت مناسب، توانسته‌اند در بازار، جایگاه و طرفداران خاص خود را بیابند. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصولات این شرکت میتوانید به وب سایت جالبو مراجعه کنید.

از کجا میتوان پاور مناسب سیستم های گیمینگ را با قیمت مناسب تهیه کرد؟

اگر به دنبال خرید منبع تغذیه کامپیوتر برای سیستم گیمینگ خود هستید یا به لوازم جانبی یا تجهیزات کامپیوتر از موس و کیبورد گرفته تا انوع پاورها و حتی لوازم شبکه، موبایل و تبلت و یا نوت‌بوک و لپ‌تاپ هستید، وب سایت جالبو گزینه مناسبی برای خرید به شمار می‌آید. جالبو https://jalbo.net ضمانت کالاهایی که در وب‌سایت خود به فروش میرساند را تضمین میکند. همچنین 7 روز ضمانت بازگشت کالا و بازپرداخت وجه و پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته، ویژگی است که سبب شده این فروشگاه، رشد قابل توجهی را از زمان ورود خود به بازار تجربه کند.

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *