آخرین خبرها

طراحی سایت با دات نت چه مزایایی دارد؟

طراحی سایت با دات نت مزایایی دارد که ممکن است با انها آشنا نباشد. در این مقاله کمی به این موضوع می پردازیم. طراحی سایت کاری نسبتا آسان است که نیازمند ذوق هنری و دانش است که هرکسی با تلاش میتواند به آن دست یابد. امروز به طراحی حرفه ای وب سایت می پردازیم و پس از آن به طراحی فروشگاه آنلاین می پردازیم و در نهایت، نگاهی به طراحی سایت دات نت می اندازیم.

طراحی حرفه ای وب سایت

در ادامه می‌رسیم به بحث اصلی‌مان که در مورد نکاتی کلیدی برای ساخت سایت است و من سعی می‌کنم مواردی را توضیح دهم تا به شما کمک کند سایت بهتری را برای خودتان بسازید.

۱نقش مهم گرافیک سایت

موارد زیادی در ایجاد گرافیک مناسب برای سایت دخیل هستند. یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به آن توجه شود، رنگ‌بندی مناسب سایت است. روانشناسی رنگ‌ها، خودش بحثی جداست که در مورد آن می‌توان چیزهای زیادی نوشت. در ساخت وب سایت هم این مورد اهمیت زیادی دارد. احتمالاً برخی از وب‌سایت‌ها را دیده‌اید که در طراحی آن‌ها، از ترکیب رنگ مناسبی استفاده شده و توانسته نظر شما را جلب کند. از دیگر مواردی که در گرافیک سایت نقش دارند، می ‌توان به فونت آن اشاره کرد. متاسفانه هنوز هم وب ‌سایت ‌هایی را می ‌بینیم که کاربران میلیونی در ماه دارند، اما محتوای سایت را با فونت پیش‌فرض مرورگر نشان می‌ دهند! فونت ‌های فارسی زیادی در سال‌های اخیر طراحی شده ‌اند که می‌توان به فونت زیبای ایران سنس اشاره کرد که می ‌توان گفت، تحول بزرگی را در وب فارسی ایجاد کرد.

به هر حال گرافیک سایت نقش زیادی در رضایت کاربران دارد و اگر خودتان مهارت کافی را در این زمینه ندارید، می‌توانید از خدمات طراحی سایت ما استفاده کنید. البته سایت باید در عین حال که گرافیک خوبی دارد، کارایی لازم را هم برای کاربر داشته باشد. در این مورد هم وب‌سایت‌هایی را دیده‌ام که علی ‌رغم اینکه گرافیک خوبی دارند، اما زمانی که با آن‌ها کار می‌کنیم و بخش ‌های مختلف را بررسی می‌کنیم، می‌بینیم که برخلاف ظاهر جذاب، کارایی مناسبی ندارند.

۲سرعت بارگذاری مناسب سایت

از دیگر مواردی که باید در ساخت سایت به آن دقت کنید، این است که سایت ‌تان حتماً سرعت مناسبی داشته باشد. سرعت سایت، به یکی از فاکتور های اصلی گوگل برای رتبه ‌دهی به سایت ‌ها تبدیل شده و سایت ‌هایی که سرعت مناسبی نداشته باشند، رفته ‌رفته رتبه ‌های صفحات آن‌ ها در موتورهای جستجو مخصوصاً گوگل، پایین می ‌آید. شما در طراحی وب سایت تان چه از سیستم ‌های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید و چه آن را به صورت کدنویسی طراحی کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که کدهای آن، باید اختلالی در سرعت سایت ‌تان ایجاد نکنند. مثلاً بسیاری از قالب ‌هایی که برای وردپرس وجود دارند، از سرعت مناسبی برخوردار نیستند و نمی ‌توانند جوابگوی نیازهای کاربران باشند.

طراحی فروشگاه آنلاین

استفاده صحیح از رنگ‌ها و تعادل میان آن‌ها در میزان نرخ پرش و نرخ تبدیل تفاوت ایجاد می‌کند. رنگ‌ها ابزار قدرتمند و با اهمیتی در طراحی یک سایت به شمار می‌آیند. در نتیجه باید اصول استفاده از رنگ‌ها و ترکیب آن‌ها در طراحی سایت رعایت گردد. برای مثال استفاده از رنگ‌های متضاد، المان‌های سایت را مشخص‌تر و واضح‌تر نشان می‌دهد.هنگام طراحی سایت در انتخاب رنگ باید موضوع سایتی که در حال طراحی قالب آن هستید را در نظر بگیرید. برای مثال در سایت‌های علمی و تحقیقاتی محتوا و مقالات از اهمیت بیشتری برخوردار هستند و باید از رنگ بندی ساده استفاده شود. نکته جالب دیگر استفاده از متن سیاه به همراه پس زمینه سفید است. این رنگ‌بندی ساده از خستگی چشم کاربر جلوگیری کرده و موجب می‌شود کاربر مدت زیادی را برای خواندن مقالات صرف کند.

در طراحی سایت‌ فروشگاهی و خدماتی بهتر است از رنگ‌های شاد و تند استفاده شود. به خصوص برای دکمه‌ها و نوشته‌های خاص تا توجه مشتری برای کلیک یا ثبت نام بیشتر جلب شود. استفاده از رنگ های تند فقط باید در بخش هایی که قصد دارید توجه کاربر جلب را جلب کنید، صورت گیرد. استفاده بیش از حد از رنگ های تند و کنتراست بالا باعث خستگی و نارضایتی کاربر خواهد شد.

طراحی سایت دات نت

طراحی کردن یک سایت با استفاده از زبان برنامه نویسی دات نت می‌تواند مزایای زیادی را به همراه داشته باشد، که بدین صورت مشهور شده و طرفداران زیادی نیز دارند. یکی از مزیت‌های اصلی این زبان، مستقل بودن است بدین معنی که نیاز به زبان‌های دیگر برنامه نویسی نیست و برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از دات نت به صورت همزمان با زبان‌های برنامه نویسی دیگر نیز کار کنند. برنامه‌هایی که به وسیله دات نت ساخته می‌شوند را می‌توان بر روی پلتفرم‌های مختلفی مانند لینوکس و ویندوز IOS اجرا نمود.

حال که با این موارد آشنا شدید، متوجه اهمیت بالا وب سایت ها در زمینه های متفاوت میشوید. این امر به این دلیل امکان پذیر است که داشتن شناختی نسبی از وب سایت ها و نحوه راه اندازی آنها به شما کمک میکند تا تصمیم های بهتری در هنگام انتخاب یا ساخت وب سایت خود بگیرید. از این جهت، برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت سفارش برای دریافت وب سایت مورد نظر خود میتوانید به وب سایت cms-iran.com نگاهی بیندازید که سابقه درخشانی در زمینه راه اندازی وب سایت ها در زمینه ای متفاوت دارد.

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *