آخرین خبرها

ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال یک وسیله کاربردی برای کسانی که در زمینه ترید رمزارزها فعالیت می کنند. قیمت ارزهای دیجیتال معمولا یا براساس تتر یا دلار در صرافی ها نشان داده می شود، در حالی که واحد پول کشور ما ریال است.

سرمایه گذاران در این حالت به صورت دقیق متوجه نمی شوند که قیمت ارزها دقیقا چقدر است و سود یا ضررشان به چه میزانی است. برای حل این مشکل باید از ماشین حساب ها که برای تبدیل قیمت ارزهای دیجیتال به تومان است استفاده کنید. اما این ماشین حساب ها چگونه عمل می کنند و استفاده از آن ها چه مزایایی دارد در ادامه توضیح می دهیم.

ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که می دانید در اکثر صرافی های بین المللی و داخلی قیمت رمزارزها به تتر است و گاهی اوقات نیز براساس سایر رمزارزها مانند بیت کوین یا اتریوم نشان داده می شود. حال که بسیاری از تریدرها علاقمند هستند که بدانند قیمت هر ارز به تومان چقدر می شود. زیرا برای محاسبه سود و زیان نیاز که قیمت توکن ها را براساس پول رایج کشور خود بدانیم.

صرافی های داخلی برای حل این مشکل مبدل ارز دیجیتال که مانند یک ماشین حساب است را ارائه کردند. این نوع ماشین حساب ها به صورتی طراحی شدند که شما با وارد کردن مقدار و نوع ارز دیجیتال می توانید قیمت آن رمزارز را به تومان بدست آورید. نحوه کارکرد این نوع ماشین حساب بسیار ساده است و براساس یک الگوریتم خاص عمل می کنند.

مبنا محاسبه قیمت ارزهای دیجیتال در این ماشین حساب ها، قیمت جهانی آن است. تصور کنید که شما اتریوم دارید. فرمول محاسبه قیمت این اتریوم به تومان به صورت زیر است:

قیمت اتریوم به تومان= قیمت جهانی اتریوم * مقدار * قیمت هر تتر

اما چرا برای محاسبه قیمت ارزهای دیجیتال از قیمت تتر استفاده می شود؟

تتر چیست؟

تتر یک ارز دیجیتال استیبل کوین که قیمت آن همیشه ثابت و برابر با 1 دلار آمریکا است. این رمزارز دارای پشتوانه دلار است و قیمت تمامی ارزهای دیجیتال به تتر در صرافی ها نشان داده می شود. شما برای خرید ارزهای دیجیتال مختلف چه از صرافی های داخلی و چه خارجی نیاز دارید که تتر بخرید.

خرید تتر فقط از طریق صرافی های داخلی امکان پذیر است. شما برای خرید این ارز دیجیتال فقط کافی در یک صرافی داخلی حساب کاربری بسازید و از طریق درگاه مستقیم بانکی به وسیله کارتی بانکی به هر میزان که می خواهید تتر بخرید.

اما باید به یک نکته مهم توجه کنید که قیمت تتر در ایران تغییر می کند. زیرا هر تتر برابر با 1 دلار و قیمت دلار نیز نسبت به تومان مدام در حال تغییر است. به همین دلیل هم نیاز که شما از ماشین حساب های موجود در صرافی ها برای تعیین قیمت ارز دیجیتال خود استفاده کنید تا متوجه شوید قیمت واقعی رمزارزی که خریدید چقدر است.

دلیل استفاده از ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال

گاهی اوقات شما قصد خرید مقدار مشخصی از یک ارز را دارید و شما نمی دانید که باید به چه میزان کیف پول خود را شارژ کنید که بتوانید آن را بخرید. در این حالت فقط کافی مقدار آن ارز را در ماشین حساب های مبدل رمزارز وارد کنید تا مقداری که باید کیف پول خود را شارژ کنید مشخص شود.

دلیل دیگر استفاده از این ماشین حساب ها این است که قیمت تتر در ایران به خاطر نوسان قیمت دلار تغییر می کند. به همین دلیل گاهی اوقات با وجود اینکه قیمت یک رمزارز کاهش یافت اما سودش شما افزایش پیدا کرد. زیرا قیمت دلار افزایش یافت که به تبع آن قیمت تتر که یکی از عوامل تعیین کننده قیمت ارزهای دیجیتال بیشتر شد.

گاهی اوقات نیز برعکس این موضوع اتفاق می افتد و با وجود افزایش قیمت یک ارز دیجیتال، شما ضرر می کنید زیرا قیمت دلار کم شد. بنابراین برای محاسبه سود خالص که از سرمایه گذاری در بازار کرپیتوکارنسی بدست می آورید نیاز است که از ماشین حساب های مبدل رمزارز استفاده کنید. در اکثر صرافی ارز دیجیتال داخلی این نوع ماشین حساب ها برای محاسبه قیمت وجود دارد.

ماشین حساب مبدل رمزارز صرافی اکس اونیکس

یکی از صرافی های که ماشین حساب مبدل رمزارز در آن وجود دارد exonix است. شما برای استفاده از ماشین حساب این صرافی نیازی نیست که حساب کاربری بسازید. فقط کافی است وارد صفحه مربوط به ماشین حساب این صرافی شوید و نوع ارز موردنظرتان را انتخاب کنید.

سپس تعداد ارزی که دارید را در کادر مربوطه وارد کنید. بعد از مشخص کردن این اطلاعات، معادل قیمت رمزارز موردنظرتان به تومان و دلار نمایش داده می شود. در این صرافی قیمت براساس قیمت جهانی لحظه ای رمزارزها محاسبه می شود.

یکی دیگر از امکانات این ماشین حساب نشان دادن قیمت ارزهای دیجیتال بر مبنا یکدیگر است. به عنوان مثال شما می خواهید بدانید که قیمت 10 تا دوج کوین برابر با چند لایت کوین است. برای این کار باید در قسمت ارز مبدا لایت کوین را انتخاب کنید و در کادر مقابل آن عدد 10 را بنویسید. سپس در کادر ارز مقصد، لایت کوین را انتخاب کنید. سیستم به صورت خودکار قیمت این رمزارز را محاسبه می کند.

اگر قصد خرید ارز دیجیتال دارید این ویژگی می تواند به شما کمک کند. شما می توانید متوجه شوید که برای خرید 10 دوج کوین نیاز است که چند لایت کوین را بفروشید.

خرید ارز دیجیتال

یکی از بازارهای مالی پرسود در چند سال گذشته، بازار کریپتوکارنسی بود که شما می توانید فقط با چند کلیک در هر مکانی وارد بازار آن شوید و به معامله بپردازید. برای سرمایه گذاری در این بازار نیاز است که ابتدا در یک صرافی ارز دیجیتال معتبر مانند صرافی خرید و فروش ارز دیجیتال اکس اونیکس حساب کاربری بسازید.

شما با عضویت در این صرافی این امکان را دارید که اکثر ارزهای دیجیتال برتر را بخرید و بفروشید. اگر دسترسی به کامپیوتر ندارید، اپلیکیشن آن را بر روی گوشی خود نصب و از تمام خدمات آن استفاده کنید. در صورت ایجاد هر گونه مشکل و یا سوالی از طریق پشتیبانی آنلاین، تیکت و تلفن با پشتیبانان این صرافی ارتباط برقرار کنید. پشتیبانان این صرافی به صورت 24 ساعته در هفت روز هفته آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند.

سوالات متداول

آیا امکان دسترسی به ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال با گوشی های هوشمند هست؟

بله. شما فقط کافی است که وارد جستجوگر گوگل شوید و عبارت ماشین حساب مبدل ارز دیجیتال اکس اونیکس را سرچ کنید و وارد صفحه مربوطه شوید.

آیا برای محاسبه قیمت دلار نیز می شود از این ماشین حساب استفاده کرد؟

بله. از آنجا که قیمت هر تتر برابر با 1 دلار است، شما می توانید از این ماشین حساب برای محاسبه قیمت دلار نیز استفاده کنید. البته قیمت دلار در بازار با تتر همیشه یکسان نیست و کمی با هم اختلاف دارند.

قیمت مبنا برای محاسبه قیمت ارزهای دیجیتال چیست؟

قیمت مبنا در این ماشین حساب ها قیمت جهانی ارزهای دیجیتال است.

 

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *