آخرین خبرها

مزایا و معایب دوربین عکاسی نیکون | دلیل اصلی پیشرفت این برند در چند سال گذشته

کمپانی نیکون در بازار جهانی دوربین عکاسی رتبه دوم را به خود اختصاص داده است و پیش از آن، شرکت کانن در جایگاه نخست قرار دارد؛ این رتبه بندی باعث رقابت سنگین این دو برند شده است که در چندین سال گذشته ( تقریبا از سال 2015 تا 2020 ) به اوج خود رسیده است.

دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری DSLR محصولاتی هستند که دائم در حال ارتقاع می باشند و از مدل های قدیمی مثل دوربین های کامپکت، دوربین عکاسی بسیار پیشرفته تری هستند؛ از این رو، کانن و نیکون دائم در حال ارتقاع محصولاتش به سبک DSLR هستند و سه دوربین 5D MARK IV، 6D MARK II و D850 جزو شاهکار های تولید شده توسط این دو کمپانی می باشند!

” اگر در دوربین عکاسی حرف D را درون نام او مشاهده کردید، مطمئن باشید آن محصول DSLR است “

 دوربین های عکاسی نیکون، کانن، سونی و نظایر آنها… در اکثر مواقع مزیتشان بیشتر از عیب هایشان است و اگر بخواهیم معایب یک دوربین تصویر برداری و فیلم برداری را شناسایی کنیم، متوجه می شویم تمام عیب ها در طی مدت زمان بهره وری کاربران ایجاد شده اند.

با این تفاسیر متوجه می شویم هیچ دوربین عکاسی ای در طی مراحل تولید و توزیع در بازار، عیب و مشکلی ندارد و اگر پس از مدتی کاربر با مشکلی مواجه شد، لزوم دارد به فروشگاهی که از آن خریداری کرده است مراجعه کند و یا به نمایندگی آن برند، مراجعه کند.

دوربین عکاسی نیکون

خب تا اینجای کار متوجه شدید که دوربین عکاسی نیکون، کانن و… نمی توانند عیب و یا مشکلی داشته باشند و اگر ضعفی درون دوربین مشاهده شد، دلیلش مدل آن محصول می باشد زیرا که هر محصول، مزیت های مختص به خود را دارد و از دوربین قبلی اش، قوی تر می باشد.

علاوه بر آن، مزیت، کاربرد و امکانات دوربین های تصویر برداری و فیلم برداری نیکون بسیار شبیه به محصولات رقیبش ( کانن ) است و خیلی کم پیش می آید که یک محصول از ویژگی و قابلیت هایی بهره ببرد که دیگر دوربین ها از آن بی بهره باشند.

متقاضیان به جهت مشاهده ویژگی و امکانات هر دوربین عکاسی می توانند از سایت های معتبر و فروشگاه های نزدیک محل  زندگیشان، بازدید کنند و محصول مورد نیاز خود را به راحتی خریداری کنند.

خب از بحث اصلی خودمان دور نشویم؛ پس از بررسی مزایا و معایب دوربین های عکاسی، برویم به سراغ پیشرفت نیکون در چندین سال گذشته…

کمپانی نیکون تقریبا از سال 2016 سرمایه، هدف و تمرکز اصلی خود را برای تولید منحصر بفرد ترین دوربین های DSLR گذاشت و در نتیجه می توان گفت، به هدفش رسید!

تا قبل از پیدایش دوربین های سری DSLR کانن و نیکون در حال رقابت بر روی دوربین های معمولی بودند و کاربران امکانات فوق العاده را در دست نداشتند؛ این عامل باعث شد تا شرکت هایی که سهم اصلی بازار دوربین نیکون را در دست داشتند، به این فکر بیفتند که محصولاتشان را به صورت گسترده ای ارتقاع دهند.

علاوه بر آن ( دوربین های عکاسی و فیلم برداری DSLR ) دارای رده بندی هایی برای کاربران مبتدی، نیمه حرفه ای، حرفه ای و فوق حرفه ای هستند که این عوامل باعث شد عکاسان خیابانی، آتلیه داران، تصویر برداران از حیات وحش، فیلم برداری از مراسم عروسی و… به سوی خرید این سری از دوربین های تصویر برداری بی افتند!

با این تفاسیر بیایید نگاهی به سه محصول DSLR مبتدی، نیمه حرفه ای و حرفه ای نیکون بیندازیم و هر یک را بررسی کنیم.

دوربین عکاسی D850 نیکون

این دوربین عکاسی جزو بهترین، منحصر بفرد ترین و بی نظیر ترین محصولات شرکت نیکون می باشد که اگر می خواهید به کارکرد و فوق العاده بودن آن پی ببرید، لزوم دارد بدانید این دوربین تصویر برداری و فیلم برداری با کیفیت، سه سال پیاپی در جایگاه نخست بازار جهانی قرار داشته است.

ویژگی و امکانات این دوربین عکاسی عبارت اند از تصویر برداری که با رزولوشن 5504×8256 انجام می شود و می توان گفت در مقایسه با دیگر محصولات نیکون، شاهکار است! توانایی ضبط ویدیو با کیفیت FULL HD و 4K که بهره وری از هر دو کیفیت توسط یک دوربین عکاسی، کار بسیار پیچیده ای است، دقت حسگر این محصول 47 مگاپیکسل می باشد و…

دوربین عکاسی D7500 نیکون

دوربین تصویر برداری D7500 NIKON جزو محصولات میان رده و نیمه حرفه ای این شرکت عنوان می شود که در تمام سبک های تصویر برداری و فیلم برداری می تواند فعالیت کند؛ این در حالی است که کیفیت این دوربین نیز نرمال و رو به بالا می باشد.

ویژگی و امکانات این دوربین عکاسی عبارت اند از عکاسی با رزولوشن 4024×6048، فیلم برداری با کیفیت FULL HD و 4K، وجود حسگر CMOS با تعداد 25 عدد و… که اطلاعات تکمیلی این دوربین تصویر برداری در وب سایت های موجود ایرانی قابل مشاهده است.

دوربین عکاسی D3500 نیکون

این محصول از سالی که وارد ایران شد، مورد بازدید بسیاری از کاربرانی که به تازگی قصد دارند وارد حرفه تصویر برداری و فیلم برداری شوند قرار گرفت؛ از سویی دیگر این محصول فقط و فقط مختص به افرادی است که قصد دارند فعالیت خود را با یک دوربین ارزان قیمت و به اصطلاح کار راه انداز، شروع کنند!

دوربین عکاسی D3500 نیکون توانایی عکاسی با رزولوشن 6000×4000 را دارد و کیفیت ضبط ویدیو با این محصول، FULL HD می باشد؛ علاوه بر آن دقت کل حسگر های این دوربین 25 مگاپیکسل می باشد و…

سخن پایانی

هدف ما از این مقاله معرفی تکمیلی دوربین های عکاسی برند نیکون نبود بلکه سعی داشتیم دلیل اصلی رشد این شرکت را به شما بگوییم؛ از آن طرف اطلاع داشتن از 3 دوربین برتر و پرکاربرد این برند، بسیار برای شما مفید است و به سوی خرید از محصولات دیگر و ضعیف تر نمی روید!

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *