آخرین خبرها

مشخصات یک سایت حرفه ای

اگر کسب و کار آنلاینی دارید باید بدانید وبسایت شما ویترین شما خواهد بود از این رو شما برای داشتن بهترین و جذاب‌ترین ویترین، باید یک سایت خوب و حرفه‌ای طراحی کنید. در بحث طراحی وبسایت تنها زیبایی، معیار اصلی نیست برای اینکه نیازهای مشتریان شما رفع گردد شما نیاز دارید تا پارامترهای مختلفی را مدنظر داشته باشید و با رعایت اصول مشخصی پا در این عرصه بگذارید. چه بسا که سطح وب پر است از وبسایت‌هایی که به علت عدم رعایت اصول طراحی سایت متروکه هستند و یا با رفتارهای غلط، از سمت گوگل اخطار دریافت کرده و رتبه‌های بدی دریافت کرده‌اند. با مطلب امروز ما همراه باشید تا شما را با اصول طراحی یک وبسایت حرفه‌ای آشنا کنیم.

مشخصات یک سایت حرفه ای

داشتن نام دامنه مناسب

 اولین نکته‌ای که برای یک وب سایت در قدم اول اهمیت دارد، نام دامنه مناسب است. هر سایت برای اینکه کاربران بتوانند آن را جستجو کرده و پیدا کنند باید یک آدرس اینترنتی داشته باشد که با www شروع می‌شود. انتخاب نام دامنه مناسب مانند نام افراد می‌تواند مهم و تاثیر گذار باشد. نام دامنه باید دارای ویژگی‌های زیر باشد:

  • کوتاه و جذاب باشد و تعداد کاراکتر کمتری داشته باشد
  • معنا و مفهوم داشته باشد
  • نام آن به کسب و کار شما مرتبط باشد
  • تلفظ راحتی داشته باشد
  • از چند نوشتار مختلف برخوردار نباشد تا مخاطب به راحتی آن را بیابد

درست است که ویژگی‌های بالا از اهمیت زیادی برخوردار هستند و وجود آن‌ها می‌تواند برای سایت شما مثبت باشد اما گاهاً با وجود میلیون‌ها سایت و نام دامنه در سطح وب، امروزه پیدا کردن نام دامنه خوب و با معنا که کوتاه هم باشد کار بسیار سختی شده است. از این توصیه می‌کنیم نامی را انتخاب کنید که تلفظ خوب و روانی داشته باشند تا در ذهن مخاطب حک شود.

ظاهر، زیبایی و ترکیب رنگ های سایت

زمانی که شما وارد مغازه یا فروشگاهی می‌شوید قبل از انتخاب جنس مورد نظرتان به ظاهر محیط اطرافتان توجه می‌کنید و در نگاه اول حسی که از ظاهر و رنگ محیط می‌گیرید اهمیت فراوانی روی شما می‌گذارد. جایی که زیبا، آرام و دلنشین باشد شما را ترغیب می‌کند تا بیشتر در آن محل بمانید اما فضای تاریک و شلوغ می‌تواند شما را فراری دهد، سایت نیز دقیقاً این چنین است. سایتی زیبا که المان ها و عناصر مختلف آن در عین زیبایی، ساده طراحی شده است و ترکیب رنگ مناسبی دارد می‌تواند مخاطب را به مشتری همیشگی تبدیل کند.

برای طراحی سایت در تبریز شما می‌توانید با متخصصین این حوزه مشورت کنید چرا که بر اساس اصل روانشناسی رنگ‌ها، هر کسب و کار و حوزه‌ای رنگ‌های مختص خود را می‌طلبد تا بتواند مخاطب را به سمت خود جذب کند. در طراحی یک سایت باید مباحث UI وUX  به خوبی رعایت گردد. بخش UI همان ظاهر سایت شماست و UX به تجربه کاربری گفته می‌شود. رعایت این دو بخش در طراحی وبسایت می‌تواند از نظر ظاهر و کارکرد تجربه خوبی برای کاربر ایجاد کند تا بتواند به نیاز خود را در کمترین زمان دست یابد.

محتوای مناسب و مرتبط

اگر وبسایت داشته باشید می‌دانید که محتوا پادشاه وب است و می‌تواند بین شما و سایت‌های دیگر تفاوت ایجاد کند. در طراحی سایت میزان هزینه‌ای که برای طراحی و یا زیبایی سایت می‌پردازید به اندازه محتوا مهم نیست. وبسایت شما باید دارای محتواهای مرتبط، کاربردی و مناسب باشد. این محتواها باید در طول زمان بروز شوند و مرتباً محتواهای دیگر به آن اضافه گردد. امروزه رتبه‌های اول گوگل مختص سایت‌هایی است که به صورت مرتب از انواع محتواهای متنی، تصویری، ویدیویی و صوتی برای ارائه اطلاعات موردنیاز مخاطبین به طرز صحیحی استفاده می‌کنند.

ریسپانسیو بودن سایت

ریسپانسیو بودن یک سایت یعنی، زمانی که شما با تلفن همراه خود وارد سایتی می‌شوید سایت موردنظر بتواند خود را با اندازه گوشی هماهنگ کند و عملکرد بخش‌های مختلف آن دچار مشکل نشود. با توجه به این نکته که امروزه اغلب کاربران از گوشی‌های خود برای ورود به سایت‌های مختلف استفاده می‌کنند این موضوع از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌تواند وجه تمایز یک سایت معمولی و یا حرفه‌ای باشد.

امکانات یک سایت

سایت شما زمانی می‌تواند حرفه‌ای عمل کند که علاوه بر موارد بالا، مخاطب و مشتری شما بتواند با ورود به سایت نیاز خود را با استفاده از امکانات موجود در سایت برطرف کند. این امکانات می‌تواند مرتبط با طراحی مناسب، محتوای مرتبط، محصولات و اطلاعات و… باشد. به عبارت ساده‌تر سایت شما برای هر آنچه که طراحی کرده‌اید فروش محصول، ارائه خدمات یا ارائه اطلاعات، نیاز مخاطب را به راحتی برطرف کند. هر چه امکانات شما مناسب و کافی باشد مخاطب زودتر به اهداف و نیازهای خود می‌رسد و این امر در تبدیل مخاطب به مشتری دائم نقش اساسی دارد.

بهینه سازی سایت برای گوگل

 زمانی که سایت شما با استراتژی‌های مختص در این زمینه برای موتورهای جستجوگر بهینه شده باشد مخاطب می‌تواند به راحتی شما را جستجو کرده و پیدا کند. در غیر این صورت زود خسته شده و از جستجوی شما دست خواهد کشید. با افزایش میزان وب سایت‌های موجود در هر زمینه‌ای در دنیا، سئوی یک سایت از اهمیت بیشتری برخوردار شده است در غیر این صورت سایت شما با تمام زیبایی، امکانات و محصولات بی نظیرتان برای کاربران نمایش داده نخواهد شد.

نتیجه گیری

شما برای داشتن یک سایت خوب که بتواند نیازهای مخاطبین شما را برطرف کند به امکانات و ویژگی‌های زیادی نیاز دارید. تمام این موارد دست به دست هم داده و کسب و کار و وب سایت شما را به وبسایتی حرفه‌ای تبدیل می‌کند که می‌تواند اعتبار و مشتریان زیادی را به سمت شما جذب کند. این موارد می‌تواند شامل طراحی لوگوی مناسب، بالابردن سرعت سایت، امنیت سایت، پاسخگویی سریع به مخاطبین، حل مشکلات فنی سایت، به روز بودن و آپدیت‌های مکرر و… باشد. در دنیای امروز که همه چیز وابسته به وب و اینترنت است داشتن یک وب سایت حرفه‌ای، کسب و کار شما را موفق خواهد کرد.

همچنین ببینید

آموزش نصب و دانلود همراه بانک سپه – مهر و بانک شهر برای آیفون با لینک مستقیم

اپلیکیشن‌های همراه بانک موبایل مانند همراه بانک مهر ایران برای ایفون و یا سایر بانک‌ها …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *