آخرین خبرها

مطمئن ترین ریموت برای جک پارکینگ

ریموت ها ابزار هایی برای کنترل کردن اجسام از راه دور هستند. با استفاده از ریموت ها می توان انواع درب ها نظیر درب های فروشگاهی، کرکره و درب پارکینگ را باز و بسته کرد. کاربرد دیگر ریموت ها اتصال به لامپ های ال ای دی و خاموش و روشن کردن آن ها است. در ادامه به بررسی و معرفی ویژگی هایی خواهیم پرداخت که به کمک آن ها می توانید ریموت هایی مطمئن و کارآمد را خریداری کنید.

ریموت جک پارکینگ چیست؟

ریموت جک درب پارکینگ ابزار هایی برای کنترل از راه دور درب های پارکنیگ هستند. ریموت ها وظیفه انتقال دستور باز و بسته شدن درب به جک های درب را دارند. در چنین  فرآیندی دیگر نیازی نیست برای باز و بسته کردن درب ها از اتومبیل پیاده شوید و تنها با زدن دکمه ای درب را باز یا بسته خواهید کرد.

مهم‌ ترین مزیت استفاده از ریموت های جک پارکینگ افزایش امنیت خودرو و امنیت ساختمان یا ورودی پارکینگ به طور قابل توجهی است. همچنین ریموت ها سبب می شوند تا در زمان صرفه جویی شود.

کارکرد ریموت جک پارکینگ چگونه است؟

برای باز و بسته کردن درب های پارکینگی نیاز است تا یک رسیور در فاصله مناسبی از ریموت ها و جک های پارکینگ قرار گیرد. رسیور ها دستورات ریموت ها را با استفاده از امواج و فرکانس های بلوتوثی دریافت می کنند.

نکته ای که لازم است بدانید آن است که ریموت ها می توانند تا فاصله ای حدود 100 متری جک ها را باز و بسته کنند. برد ریموت ها بستگی به فناوری بلوتوثی به کار رفته در آن ها دارد. هرچه امواج ارسالی از ریموت ها بیشتر و قوی تر باشد، دریافت امواج به وسیله رسیور راحت تر صورت خواهد گرفت.

مطمئن ترین ریموت برای باز کردن درب پارکینگ کدام است؟

برای باز کردن درب ها به وسیله ریموت لازم است ریموت و رسیور به یک دیگر متصل شوند، انجام این کار در ارتباط با برد اصلی رسیور ها است. دکمه هایی روی برد رسیور برای کد دهی وجود دارد که با استفاده از آن ها می توانید وظایف مشخصی را به ریموت محول کنید.

پس از انجام دادن مراحل بالا رسیور و ریموت به یک دیگر متصل خواهند شد. از این پس هنگامی که امواج از سمت ریموت به رسیور برسد، رسیور به صورت خودکار این امواج را تشخیص می دهد و با استفاده از آن ها دستورات را اجرایی می کند. با همه این ها اما مناسب ترین نوع ریموت برای انجام دادن این کار کدام است؟

اگر شما هم چنین سوالی دارید باید بدانید که ریموت ها در سه مدل در بازار ایران عرضه می شوند و هر نوع از این ریموت ها سطح امنیتی متفاوتی دارند. ریموت های موجود در بازار ایران عبارت اند از ریموت های لرنینگ کد، ریموت های بلوتوثی و ریموت های هاپینگ کد. در ادامه به معرفی و بررسی انواع ریموت ها خواهیم پرداخت.

ریموت لرنینگ کد

ریموت های لرنینگ کد یکی از پر مصرف ترین و محبوب ترین مدل ریموت ها در ایران هستند. این ریموت ها در ایران به نام ریموت های لرنی یا ریموت کد لرن نیز شناخته می شوند. این ریموت ها به صورت مستقیم و معمولا به دست نصاب روی گیرنده لرن خواهند شد، این کار باعث متصل شدن ریموت به گیرنده می شود.

همانطور که گفته شد، این نوع ریموت یکی از محبوب ترین مدل ریموت ها در ایران است و در فرکانس های مختلفی نیز تولید می شوند. پر فروش ترین نوع این محصول بر اساس فرکانس، ریموت هایی با فرکانس های 433 و 315 هستند. از ریموت های 433 برای باز و بسته کردن درب ها و کرکره ها استفاده می شود. ریموت های 315 هم معمولا مناسب دزدگیر ها هستند.

ریموت بلوتوثی

یکی دیگر از انواع ریموت ها که برخی از ویژگی های آن ها بالاتر ذکر شد ریموت های بلوتوثی هستند. این ریموت ها با استفاده ازامواج بلوتوث کار خود را انجام می دهند. ریموت های بلوتوثی یا همان ریموت کپی کد، به راحتی به دستگاه گیرنده متصل می شوند و به نوعی سبب صرفه اقتصادی و زمانی خواهند شد.

ریموت هاپینگ کد

این نوع ریموت دارای امنیت بسیار بالایی است. برای استفاده از ریموت های هاپینگ کد باید حتما از گیرنده یا رسیور هایی استفاده کنید که از نوع هاپینگ کد هستند و با ریموت ها خوانایی دارند.

برای اضافه کردن ریموت های هاپینگ کد روی گیرنده ها باید مانند ریموت های لرنینگ کد عمل کنید. با این حال چه چیزی باعث بالا رفتن سطح امنیت در ریموت های هاپینگ کد شده است؟

تفاوت ریموت های هاپینگ کد و ریموت های لرنینگ کد در آن است که ریموت های لرنینگ کد به راحتی روی ریموت های بلوتوثی کپی می شوند و از آن پس ریموت های بلوتوثی نیز می توانند کارایی ریموت های لرنینگ کد را داشته باشند اما نمی توان ریموت های هاپینگ کد را روی نوع بلوتوثی آن ها کپی کرد.

نحوه کپی کردن در ریموت بلوتوثی

برای کپی کردن ریموت ها روی ریموت بلوتوثی، کافی است ریموت ها را کنار یک دیگر نگه دارید و سپس دکمه هایی که نیاز است تا در جای یک دیگر کپی شوند را هم زمان برای چند ثانیه فشار دهید. در این حالت ریموت های بلوتوثی شروع به چشمک زدن خواهند کرد و هنگامی که چراغ چشمک زن به صورت ثابت نور را از خود ساطع کند، کار کپی کردن به پایان رسیده است. این کار را می توانید برای هر یک از کلید های موجود روی ریموت ها انجام دهید.

کلام آخر

ریموت ها ابزار هایی برای کنترل کردن اجسام از راه دور هستند. با استفاده از ریموت ها می توان جک درب پارکینگ را به راحتی و در کم ترین زمان باز و بسته کرد. در این مقاله سعی شد تا شما عزیزان را با مطمئن ترین ریموت های جک پارکینگی موجود در بازار ایران آشنا کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد.

همچنین ببینید

مزایای استفاده از دوربین مداربسته وای فای در منازل و کسب‌وکارها

امروزه امنیت یکی از اولویت‌های اصلی هر خانه و کسب‌وکاری است. با پیشرفت تکنولوژی، دوربین‌های …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *