آخرین خبرها

معرفی انواع دستگاه های پروش آبزیان در سال 1402

آشنایی با انواع دستگاه های هوادهی استخر پروش آبزیان

هوادهی روشی است که از آن طریق اکسیژن محلول در آب با هوا در حالت تعادل در می آید . هر وسیله ای که بتواند آب و هوا را مخلوط کند نوعی هواده است ولی چون راندمان کار و مصرف انرژی و هزینه اجرا خیلی اهمیت دارند ما برای هوادهی از دستگاه مخصوص هواده استفاده می کنیم .

هوادهی استخر ماهی

جابجایی و گردش دائمی آب استخر.

برای تزریق اکسیژن به آب استفاده می شود.

پرتاب کردن آب به هوا که باعث مخلوط شدن قطرات آب با هوا شده و باعث تولید اکسیژن می شود.

دستگاه های هواده اسپلش عمدتا برای پرورش ماهی های گرمابی و سردابی به کار می‌رود.

برای تمامی استخرهای خاکی از دستگاه هواده پدال ویل استفاده میشود.

هواده اسپلش

اين دستگاه با فواره كردن آب علاوه بر اكسيژن رساني مي تواند گازهاي مضري همانند co2 را از سطح استخر تخليه نموده و باعث كاهش دماي آب ميگردد.

 موارد مورد استفاده دستگاه اسپلش

کاربرد دستگاه هواده اسپلش در استخرهای پیش ساخته با عرض  بیش از 2 متر قابل استفاده میباشد.

برای استخر های پرورش ماهی های گرمابی همچون کپور آمور و…. معمولا از ارتفاع های کمتر از 2 متر قابل استفاده میباشد .ماشین های هواده سوپر اسپلش برای پرکار برد بودن و طرح های پر کاربرد که دارد میتواند آب استخر را از 3 متری استخر پرتاب میکند و این امر موجب خالی شدن گازهایی که میتواند به ماهی آسیب برساند میشود .

دستگاه های هواده اسپلش ابزار مناسبی برای میزان نپه داشتن دمای آب های استنخر در فصول تابستان میباشد. زیرا برای این که از زیر اب و عمق استخر پمپاژ میکند آب های گرم روی آب با آب های زیرین مخلوط میشود و آب استخر به تعادل میرسد .

 

 

از مزاياي اين دستگاه مي توان به موارد ذيل اشاره نمود.

: 1 نصب و نگهداري و راه اندازي آسان

: 2 مصرف برق پایین نسبت به دستگاه های همنوع

: 3 قابليت تنظيم ارتفاع فواره براي استخرهايي كه عرض كانالي آنها زير 3متر است

:4داراي شناور عايق از جنس pvc كه مقاومت بالايي در برابر ضربه و خوردگي و نور ماورا بنفش خورشيد دارند

: 5يكسال گارانتي و 5سال خدمات پس از فروش

قیمت فروش انواع هواده اسپلش

قیمت فروش انواع هواده اسپلش تا حدود زیادی به میزان کارکرد و وضعیت فنی دستگاه و… بستگی دارد.باید تمامی سیستم های دستگاه به علاوه به نحوه کارایی و سرعت و کیفیت عملکرد آن بررسی شود.قیمت گذاری انواع هواده اسپلش باید توسط کارشناسان و تاجران فعال و با سابقه این حوزه انجام شود.کارشناسان تمامی مشخصه های کیفی و کمی دستگاه را با استفاده از ابزار های خاص بررسی می کنند.به راحتی نمی توان قیمت فروش انواع هواده اسپلش را تخمین زد و کافی است ابتدا تمامی بررسی های فنی و آنالیز های لازم بر روی دستگاه دست دوم مورد نظر انجام شود.

هواده پدل ویل

اساس كار  پدل ويل  در پروانه هايي است كه عمود بر سطح آب مي چرخند و آب استخر را بصورت قطرات ريز به بالا پرتاب نموده و در نتيجه بخشي از اكسيژن هوا را در آب حل مي نمايد. همچنین در پدل ویل پروانه ها امواج و جریانی ایجاد میکند که می تواند حجم آمونیاک،دی اکسید کربن،متان،هیدروژن سولفور و…. آب را کاهش دهد.

دستگاه هواده پاروئی یا پدل ویل به صورت شناور بر روی سطح آب عمل میکند و برای هوادهی در مزارع پرورش میگو، مزارع ماهیان گرمابی و آب بندان ها بسیار مناسب و کارا می باشد.
پدل ویل به گونه ای طراحی شده است که تخریب بستر استخر در استخرهای خاکی را ندارد و با قابلیت هوادهی و جریان سازی منحصر بفرد خود باعث تهویه آب شده و با توجه به دور پائین دستگاه ، استهلاک پائین در پی داشته و عدم آسیب رسانی به ماهیان را نیز فراهم میاورد.

درام فیلتر 

دستگاه درام فیلتر جهت تصفیه ذرات معلق در آب است. درام فیلتر، فیلتری بسیار موثر و کارآمد برای آب های آلوده در مزارع پرورش ماهی ،فاضلاب های صنعتی، کشتارگاه ها، که این عمل را بدون وقفه انجام داده و آب را تصفیه می‌کند. ساده ترین فیلترهای مکانیکی توری های مختلفی هستند که مانع ازعبور ذرات معلق آب می شوند. اما مشکل این توری ها مسدود شدن یا کیپ شدن آنها می باشد. بنابراین آنها کمتر مورد استفاده قرار میگیرند مگر اینکه به طور مداوم به صورت معکوس شستشو شوند.  روش دیگر برای از حذف ذرات معلق، رسوب دادن یا ته‌نشین کردن این ذرات در مخازن مخصوص است. در استخرهای آرامش یا رسوبگیر سرعت حرکت آب باید به صورتی تنظیم گردد تا ذرات معلق با آرامش ته‌نشین شوند. در صورت استفاده از صفحات مشبک که به صورت لایه لایه در استخر رسوبگیر روی هم قرار می‌گیرند .راندمان ترسیب بهتر و سریع‌تر انجام می‌گیرد

در روش هیدروسیلکون باز یا ترسیب‌کننده چرخشی، جریان گردابی ذرات معلق تحت تاثیر نیروی چرخشی  آب ته‌نشین و در نقطه‌ی مرکزی سازه تخلیه می‌گردند. راندمان این روش از استخرهای رسوبگیر مستطیلی بهتر و بالاتر است و در نتیجه عمل حذف ذرات معلق بهتر انجام می‌شود.

انواع درام فیلتر

درام فیلتر استیل:
در سایز های بزرگ ساخته می شود، کاور بیرونی آن از جنس استیل، برای جلوگیری از خروج آب کثیف به بیرون می باشد.

دستگاه هواده ایرجت پرورش ماهی

هواده ایرجت یکی دیگر از دستگاه هایی است که استفاده از آن در صنعت پرورش آبزیان جریان دار است.دستگاه یاد شده از جمله ابزار های موثر در پرورش اصولی آبزیان می باشد. این دستگاه به عنوان یکی از دستگاه های جریان دهی شناخته می شود که با ایجاد جریان هایی دائمی و جدید در آب مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد ویژه هواده ایرجت :

حمل و نقل آسان دارد و برای استفاده درهمه استخر ها کارایی دارد.

قابلیت تنظیم زاویه لوله انتقال هوا

هوادهی افقی لایه های آب

از بین بردن لایه های حرارتی و غذایی در ستون عمودی آب

ایجاد جریان مناسب که برای پرورش انواع آبزیان

افزایش اکسیژن محلول در آب

هوادهی استخر پرورش آبزیان گرمابی و سردابی کارایی بالایی دارد.

جنش شناور از پلی اتیلن و مقاومت بالای قطعات این دستگاه از مزایای بالای آن در مقابل شوری آب می باشد.

کارخانه و دفتر فروش:

44782006 – 011

44782195 – 011

44782196 – 011

 

همچنین ببینید

سریع‌ترین روش ارسال مرسولات به خارج از کشور

به دنیای مدرن خوش آمدید، جایی که مرزها معنایی ندارند و مردم می توانند به …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *