آخرین خبرها

معرفی بهترین تامین کننده پودر اخرا

اخرا عبارت است از یک رنگدانه طبیعی موجود در خاک و ترکیبی از اکسید آهن و مقادیر مختلف رس و ماسه می باشد. اکسید آهن معدنی به فرمول شيميايي Fe2O3 که همون اخرا می باشد در واقع خانواده ای از رنگدانه می باشد که طیفی از رنگ های زرد تا نارنجی پررنگ یا قهوه ای را شامل می‌شود که ماده اصلی همه آنها اکسید یا هیدروکسید آهن است.

این ماده خواص ضد باکتریایی دارد و از تجزیه کلاژن ها جلوگیری می‌نماید و در گذشته از آن برای برنزه کردن یا تیره کردن پوست نیز استفاده می شده است. هیچ مدرک مستقیمی در مورد استفاده از این ماده به عنوان ماده برنزه کننده در قدیم وجود ندارد ولی قطعاتی از آن در ساحل پیدا شده که بر روی مواد نرمی مانند پوست مالیده شده اند.

کاربردهای اخرا

جهت استفاده در رنگ‌سازی، شیشه‌سازی، کاغذ و پلاستیک، صنایع آرایشی، مصالح ساختمانی، سرامیک و سیمان، صنایع الکترونیک است.

دلیل کاربردهای گسترده پودر اخرا

پودر اخرا (ochre) ماده ای غیررسمی است و برای همین استفاده از آن برای تولید محصولاتی که توسط انسان استفاده می‌شود و حتی در مواردی خوردن آن هیچ مشکلی برای سلامتی انسان ها در پی نخواهد داشت. می توان از رنگدانه های اخرا برای تولید رنگ روغنی استفاده کرد. یا انواع دیگر مصارف را از این ماده معدنی در صنعت داشت. این ترکیب به دلیل فراوان بودن در پوسته کره زمین و ارزان بودن آن همواره در طول تاریخ مورد توجه قرار گرفته است.

معرفی پودر تالک سفید مجموعه سامیران

پودر تالک سفید از ماده معدنی بنام تالک به وجود می‌آید که متشکل از مواد معدنی مانند هیدرات منیزیم و سیلیکات منیزیم است که در سنگ‌های دگرگونی (Metamorphic rock) یافت می‌شود. پودر تالک سفید، پودر پرکاربرد و یکی از نرم‌ترین و پرمصرف‌ترین مواد معدنی در جهان است. تالک رطوبت را به‌خوبی جذب می‌کند، زبری پوست را کاهش می‌دهد، پوست را خشک نگه می‌دارد و از بروز کهیر جلوگیری می‌کند.

بعضی‌ها به اشتباه بر این باورند که پودر تالک همان پودر بچه است، اما باید گفته شود که برخی از پودرهای بچه پودر تالک هستند و از ماده معدنی تالک ساخته می‌شوند. پودر تالک که در پودر بچه استفاده می‌شود، چربی، رطوبت و بو را جذب می‌کند، زبری و حساسیت را کاهش می‌دهد و از عفونت یا کهیر ناشی از انسداد پوشک کودک جلوگیری می‌کند.

شرکت بازرگانی سامیران با تکیه بر دانش و تجربه، ارائه کننده طیف وسیعی از محصولات شیمیایی و معدنی می‌باشد. جهت تهیه و خرید محصولات از سایت سامیران  samirancommerce.com دیدن کنید.

شماره تماس جهت مشاوره و خرید: 09120486833

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *