آخرین خبرها

معرفی سه شهر پر جاذبه در جنوب ایران

معمولا در تعطیلات گوناگون، سفر به شمال ایران در برنامه ی ایرانی ها قرار می گیرد. جاده های شمال شلوغ می شوند و هتل ها و رستوران ها جایی برای سوزن انداختن ندارند. در میان این هیاهو، برخی از ایرانی های باهوش جنوب کشور را برای سفر انتخاب می کنند! جنوب ایران برخلاف چیزی که در ذهن اکثر مردم جا افتاده، سرزمینی گرم و خشک با دمای همیشگی بالای 50 درجه نیست! در بسیاری از شهرهای جنوبی می توانید جاذبه هایی را ببینید که در ایران نظیر ندارند. آژانس مسافرتی پیله های عصر پرواز امکان سفر به جنوب ایران را با تورهای اقساطی فراهم کرده است. یکی از این تورهای جذاب، تور اقساطی چابهار است. در این مقاله قصد داریم شما را با سه شهر زیبا و جذاب ایران که برای سفر در تعطیلات بسیار مناسب هستند آشنا کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

تور اقساطی چابهار؛ زندگی میان بلوچ های دوست داشتنی

یکی از شهرهای زیبا و پرجاذبه ی ایران که کمتر بین توریست های ایرانی و خارجی معروف است، چابهار است. این شهرت کم چیزی از جذابیت های تور اقساطی چابهار نمی کاهد. چابهار بندری در ساحل دریای عمان است که در استان سیستان و بلوچستان قرار دارد. این بندر از طریق اقیانوس به آب های آزاد جهان راه دارد و از مهم ترین بنادر تجاری ایران است. اسم چابهار که در واقع چهاربهار بوده است، خبر از آب و هوای مطبوع در این شهر می دهد. در واقع چابهار در زمستان متوسط دمای 19 درجه را دارد که آن را برای سفر بسیار دلخواه می کند. در تابستان نیز دمای متوسط 31 درجه است. دمای تابستانی این شهر هم چندان آزاردهنده نیست، با این وجود بهترین زمان برای سفر با تور اقساطی چابهار، پاییز و زمستان است. سوزن دوزی و سکه دوزی روی لباس از هنرهای اصیل چابهار است.

وقتی با تور اقساطی چابهار سفر می کنید، باید بدانید از غذاهای معروف این شهر قلیه ماهی و کراهی میگو است. به دلیل بندری بودن چابهار، غذاهای دریایی در آن رواج دارند. جشنواره آبزیان حلال که همه ساله در چابهار برگزار می شود خبر از علاقه ی مردم این شهر به غذای دریایی می دهد. شیرینی لندو از سوغات های خوردنی چابهار است که خوب است آن را به عنوان سوغاتی تهیه کنید. جنگل حرا از جاذبه های طبیعی چابهار است. درخت های این جنگل در آب فرو رفته اند و با جزر و مد آب، کاملا زیر آب رفته و از آن بیرون می آیند. تنها چهار تالاب صورتی در جهان وجود دارد که یکی از آن ها یعنی تالار لیپار درد سفر با تور اقساطی چابهار قابل بازدید است. این تالاب علاوه بر رنگ صورتی زیستگاه جانوران خاصی مثل فلامینگو است.

تور اقساطی قشم؛ جزیره ی هرمزگانی

جزیره ی قشم، نگینی در دل خلیج فارس است. قشم بزرگ ترین جزیره ی دنیاست که مستقل نیست و تحت حاکمیت کشور ایران است. جزیره ی قشم بخشی از استان هرمزگان است و در تنگه هرمز واقع شده است. به دلیل قرار گرفتن در تنگه هرمز، این جزیره موقعیتی مهم و استراتژیک دارد. سفر با تور اقساطی قشم به شما اجازه ی بازدید از جزیره ی ایرانی خلیج فارس را می دهد. قشم به دلیل نزدیک بودن به خط استوا و قرار داشتن در دل دریا آب و هوایی مرطوب دارد. بهترین زمان برای سفر با تور اقساطی قشم، فصل پاییز و زمستان است. برخی نیز تعطیلات نوروزی خود را در این جزیره سپری می کنند که هوا کمی گرم تر از حالت مطبوع است. با این وجود تورهای نوروزی قشم سریع پر می شوند و در صورت تمایل باید به سرعت آن ها را رزرو کنید.

در سفر با تور اقساطی قشم باید حتما غذاهای محلی این جزیره را امتحان کنید. دور تا دور جزیره قشم دریاست و بدیهی است که غذای محلی آن ماهی و میگو باشد. مردم قشم غذاهای مختلفی با ماهی و میگو درست می کنند. مراکز خرید قشم نیز به دلیل قیمت ارزان تر به نسبت بسیاری از شهرهای ایران، همیشه پررونق و پر هیاهو هستند. دره ستارگان، قلعه پرتقالی ها، عبادتگاه زرتشتیان ناهید و غار نمک قشم از جمله مناطق دیدنی آن هستند. در سفر با تور اقساطی قشم فراموش نکنید که تفریحات آبی جذاب این جزیره را هم امتحان کنید.

تور اقساطی کیش، معروف ترین جزیره ایران

تور اقساطی کیش سفری به جزیره ای از بندر لنگه است. شهرستان بندرلنگه متعلق به استان هرمزگان است. با این وجود کیش را به عنوان یک منطقه آزاد می شناسند. جالب است بدانید جزیره کیش بعد از دبی و شرخ الشیخ، پربازدید ترین مقصد در خاورمیانه است. تور اقساطی کیش معمولا در فصل پاییز تا اواسط بهار رونق دارد. بعد از اواسط اردیبهشت هوا رو به گرمی می رود و از این سفر کمتر استقبال می شود. البته حسن سفر در این ماه ها، خلوت بودن جزیره و یک استراحت از ته دل است. یکی از امکانات استفاده از تور اقساطی کیش، امکان رنت خودروهای لوکس در کیش است. دلفیناریوم کیش و بازی دلفین ها در آن هم از تفریحات معروف کیش است. البته این مکان مختص به دلفین ها نیست و شیردریایی و پنگوئن هم در آن زندگی می کنند.

جزیره کیش جاذبه های طبیعی و تاریخی زیادی دارد. یکی از این جاذبه ها درخت سبز است. ریشه های این درخت مثل ساقه به طرف بالا رشد می کنند و دور درخت تنیده می شوند. جالب است که عمر این درخت بالای 500 سال است. از جاذبه های تاریخی که در تور اقساطی کیش می توانید ببینید، شهر زیرزمینی کاریز است. این شهر زیرزمینی سنگواره هایی دارد که چندصدمیلیون سال قدمت دارند! از دیگر دیدنی های کیش کشتی معروف یونانی به گل نشسته در سواحل کیش است. تفریحات زیادی در کیش اعم از موتورسواری در ساحل، پلاژ، بنابا، جت اسکی و … وجود دارند. جایروکوپتر نیز که شبیه هلیکوپتر کوچک است و در ارتفاعات پایین پرواز می کند نیز بسیار جذاب است. البته افراد زیر ده سال و بالای 115 کیلو هم نباید از این دستگاه استفاده کنند. اگر به آسمان علاقه دارید، رصدخانه تیتان کیش را از دست ندهید.

برگرفته از وب سایت آژانس مسافرتی پیله های عصر پرواز https://www.pilehparvaz.com/

همچنین ببینید

7 رستوران برتر اهواز که قبل از سفر به این شهر باید بشناسید

آشنایی با بهترین جاذبه‌های گردشگری، هتل‌ها و رستوران‌های شهر، ازجمله مهم‌ترین اقدامات بعد از خرید بلیط …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *