آخرین خبرها

مهمترین نکات سفارش دوخت کت شلوار

آقایان برای شرکت در بسیاری از مراسم و جشن‌ها نیاز به خرید یا دوخت کت شلوار دارند و بهتر است این کت و شلوار به گونه‌ای باشد که به خوبی بر تن فرد بنشیند و مناسب با ویژگی‌های بدن وی دوخته شده باشد. ما در این مطلب سعی داریم به مهمترین نکاتی که در دوخت کت شلوار اهمیت دارد بپردازیم. در ادامه نیز به تنوع مدل کت و شلوارها که نوع دوخت، این تفاوت و ویژگی را ایجاد می‌کند اشاره خواهیم کرد. در انتها نیز فروشگاه سرای پادشاهان آرسام را معرفی خواهیم کرد که یکی از بزرگ‌ترین مراکز دوخت کت شلوار در تهران به شمار می‌آید و می‌تواند بهترین مدل‌های کت و شلوار دست دوز را متناسب با بدن شما در اختیارتان قرار دهد.

کت شلوار چیست و چه انواعی دارد؟

پیش از آن که به مبحث نکات مؤثر در دوخت کت و شلوار بپردازیم، بهتر است یک تعریف کلی از کت شلوار ارائه کرده و به معرفی مدل‌های مختلف آن بپردازیم.

کت شلوار لباسی است که آقایان بیشتر برای شرکت در مهمانی‌ها، مجالس و قرارهای رسمی و .. می‌پوشند و لازم است نسبت به خرید یا دوخت آن حساس باشند چون برخلاف لباس‌هایی که خانم‌ها می‌پوشند و نهایتاً به یکی دو مهمانی و مجلس ختم شده و سپس کنار گذاشته می‌شود، آقایان می‌توانند کت شلوار را به دفعات در مهمانی‌ها و مجالس مختلف بپوشند. اگر شما جزء دسته آقایانی به شمار می‌آیید که به پوشیدن لباس شایسته و درخور برای هر مراسمی اهمیت قائلید و یا می‌خواهید سفارش دوخت یا خرید کت شلوار دامادی خود را به خیاط بدهید لازم است بدانید که کت شلوارها تفاوت‌هایی با هم دارند که می‌تواند استفاده از آن‌ها را برای مجالس مختلف جذاب نماید.

  • کت و شلوار معمولی یا suit : این نوع کت و شلوار طراحی و دوخت ساده‌تری دارد و برای دوخت کت شلوار معمولی که در زبان انگلیسی به سوت معروف است، می‌توان از پارچه‌های مختلف مانند پارچه ساده، راه راه و یا چهار خانه استفاده کرد. عموماً این نوع کت و شلوار را می‌توان بر اساس سلیقه مشتری با یقه انگلیسی و یا یقه آمریکایی دوخت. نکته دیگر آن که می‌توان دوخت کت و شلوار معمولی را با پارچه‌هایی در رنگ‌های مختلف انجام داد و دست فرد برای انتخاب رنگ در خرید و دوخت کت و شلوار فوق باز است و آقایان می‌توانند آن را برای اغلب مجالس و یا حتی محیط‌های کاری و .. بپوشند.
  • کت و شلوار تاکسیدو Taxidoتاکسیدو به نوعی از کت و شلوار گفته می‌شود که بیش از 200 سال است که دوخت و استفاده از آن رواج یافته و تفاوت آن با دوخت کت شلوار معمولی در استفاده از اکسسوری‌هایی است که برای زینت بخشی به آن استفاده می‌شود. به عنوان مثال در دوخت کت شلوار تاکسیدو از ساتن و یا ابریشم برای برخی قسمت‌ها استفاده شده و به عنوان مثال یقه‌ها، دکمه‌ها، لبه‌های جیب و همچنین کنار شلوار یک خط ممتد از جنس پارچه ساتن و یا ابریشم آن را تزئین می‌کند. البته برای پوشیدن تاکسیدو لازم است که حتماً پیراهن سفید یقه برگردان با پاپیون استفاده شود که البته استثنائاتی هم وجود دارد و فرد می‌تواند به جای پاپیون از کراوات و یا یک جلیقه هم استفاده نماید.

چه نکاتی در دوخت کت شلوار اهمیت دارد؟

همان‌طور که می‌دانید عموماً آقایان زمانی کت و شلوار می‌پوشند که بخواهند ظاهری رسمی‌تر داشته باشند و اندام آن‌ها جلوه بهتری پیدا نماید. بنابراین لازم است که هنگام خرید و یا سفارش دوخت کت و شلوار به نکات مهمی که بر زیباتر شدن کت و شلوار تأثیر می‌گذارد توجه کرد. ما در ادامه سعی داریم به این نکات اشاره کنیم.

  • اندازه سرشانه

هنگامی که قصد خرید کت شلوار آماده را دارید و یا می‌خواهید دوخت کت شلوار مورد نظر خود را به خیاط سفارش دهید لازم به اندازه سرشانه توجه کنید تا دقیقاً اندازه سرشانه شما باشد زیرا بزرگ‌تر بودن آن باعث افتادگی آستین و بزرگ جلوه دادن سرشانه می‌شود و همچنین کوچک‌تر بودن آن نیز باعث می‌شود اندام شما آن طور که واقعاً هست نشان داده نشود و بالاتنه حالت کشیدگی و تنگی پیدا نماید. یکی از مزیت‌های دوخت کت شلوار به صورت دست دوز آن است که خیاط دقیقاً به این موارد توجه می‌نماید.

  • اندازه آستین

آستین کت باید دقیقاً هم اندازه با بلندی دست شما باشد این مشکل ممکن است در هنگام خرید کت شلوار آماده بسیار پیش آید که آستین بلندتر و یا کوتاه‌تر از دستان شما باشد. اما هنگامی که سفارش شخصی دوزی کت شلوار را می‌دهید، خیاط دقیقا آستین کت را به اندازه دست شما در نظر می‌گیرد و به همین جهت کت بسیار زیباتر بر تن شما جای می‌گیرد. نکته مهم دیگر در اندازه‌گیری آستین کت آن است که حتما باید به گونه‌ای باشد که آستین پیراهن به اندازه یک سانتی متر از آستین کت بیرون بیاید. به این ترتیب لباس زیبایی بیشتری پیدا کرده و زمانی که از دکمه سردست استفاده می‌کنید زیبایی آن نمایان خواهد شد.

دکمه‌های کت

بسته به آن که شما چه نوع هیکل و اندامی دارید و آیا از کت‌هایی استفاده می‌کنید که یک طرف دکمه دارند و یا دارای دکمه‌های دو طرفه می‌باشند دوخت آن تغییر خواهد کرد. به عنوان مثال اگر سفارش دوخت کت شلوار اسپرت را می‌دهید باید بدانید که کت‌های تک دکمه بیشتر حالت اسپرت دارند و چندان جهت استفاده در مجالس رسمی پیشنهاد نمی‌شوند.

اما کت‌هایی که دارای دو دکمه هستند برای مجالس رسمی کاربرد دارند و لازم است آقایان یک نمونه از این کت و شلوار را در کمد لباس‌های خود داشته باشند. اما نکته‌ای که لازم است در خصوص بستن دکمه‌ها بدانید آن است که بهتر است همیشه یکی از آن‌ها را ببندید و بعدی را باز بگذارید. شاید لازم باشد به این نکته نیز اشاره کنیم که در مجالس لازم است هنگامی که می‌نشینید دکمه‌ها را باز بگذارید و هنگامی که می‌ایستید اقدام به بستن دکمه کت نمایید. حتی اگر لازم باشد در مجالسی که حضور دارید این کار را چند مرتبه تکرار نمایید، انجام آن ضروری است.

  • چاک کت

عمموماً کت‌ها به سه صورت بدون چاک، دارای یک چاک و یا دو چاک دوخته می‌شوند. کت‌های بدون چاک قالب بدن دوخته می‌شوند اما کت‌های چاک دار باعث می‌شوند فرد درون آن‌ها راحت‌تر باشد و امکان حرکت بیشتری داشته باشد. کت‌هایی که دارای دو چاک هستند نیز بیشتر برای افراد خیلی چاق پیشنهاد می‌شوند.

نکته مهم در دوخت شلوار

یکی از مهمترین نکات درباره سفارش شخصی دوزی کت شلوار و یا خرید کت شلوار دامادی و .. این است که باید نسبت به کت حساسیت بیشتری داشته باشید و سپس به شلوار فکر کنید. در انتخاب شلوار نیز لازم است توجه داشته باشید که بهتر است شلوار را اگر آماده می‌خرید بلندتر باشد تا شما به اندازه دلخواه خود آن را کوتاه کنید. نکته دیگر آن که عرض هر پاچه شلوار باید با طول آن یک تناسب منطقی داشته باشد. بهتر است دم پای شلوار از پشت به راحتی روی کفش بیفتد ضمن آن که باید دقت کنید طول شلوار اندازه‌ای نباشد که روی کفش دچار چین شود. هنگام خرید کت شلوار و یا سفارش دوخت کت شلوار شخصی دوز این نکته را توجه داشته باشید که اندازه شلوار در قسمت نشیمنگاه به گونه‌ای باشد که نشستن و برخاستن شما با مشکل مواجه نشود.

درباره سرای پادشاهان آرسام

اگر مایلید کت و شلوار شخصی دوزی و قالب بدن خودتان را در مراسم مختلف بپوشید لازم است دوخت کت شلوار را به مجموعه‌ای سفارش دهید که از بهترین متدهای روز دنیا برای دوخت لباس مورد نظر شما استفاده می‌نماید. مجموعه سرای پادشاهان آرسام یکی از این مجموعه‌های دوخت کت شلوار در تهران به شمار می‌آید و شما می‌توانید دوخت کت شلوار مردانه، زنانه و همچنین لباس نامزدی و عروسی و .. را به این مجموعه سفارش دهید.

سرای پادشاهان آرسام تمام تلاش خود را کرده است تا شخصی دوزی کت شلوار را در انواع مختلف و متناسب با اندام و سلیقه مشتری و همچنین با استفاده از انواع پارچه‌های با کیفیت انجام دهد. برای دیدن نمونه کارهای این مجموعه می‌توانید سری به سایت آن‌ها به آدرس الکترونیکی https://rsamsuit.com/  بزنید.

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *