آخرین خبرها

نکاتی برای افزایش عمر تقویت کننده

[ad_1]

تقویت کننده ها بدون دستگاه تقویت کننده نمی توانند کار کنند. در گذشته از لوله های خلا استفاده می شد اما امروزه ترانزیستور آنها را جایگزین کرده است. خوبی ترانزیستورها ارزان بودن ، دوام و کارایی آنهاست. از طرف دیگر ، تقویت کننده های لوله دستگاه های گرسنه ای هستند. به علاوه ، آنها شکننده هستند و گرمای زیادی تولید می کنند. اگر آمپلی فایر مبتنی بر لوله دارید ، اطمینان حاصل کنید که برای افزایش طول عمر مراحل زیر را دنبال کنید.

نکاتی برای افزایش عمر تقویت کننده لوله

پس از استفاده از آمپلی فایر در زمستان ، مطمئن شوید که قبل از روشن کردن به دمای اتاق رسیده باشد. روشن كردن آن در زماني كه سرد است ممكن است باعث خرابي قطعه شود.

اطمینان حاصل کنید که آمپر شما به دور از مایعات و نوشیدنی نشسته است. مایعات می تواند تا حدی به دستگاه شما آسیب برساند که تعمیر آن بدون صرف هزینه زیاد امکان پذیر نباشد.

همیشه از کابلهای با کیفیت بالا در دستگاه خود استفاده کنید. اگر هرکدام از کابل ها صدای پاپ یا ترق ایجاد کرد ، بدون اتلاف وقت آن را تعویض کنید. شورت می تواند باعث کاهش عمر سیستم صوتی شما شود.

هنگام اتصال دستگاه به کابینت بلندگو مراقب باشید. در حالت ایده آل ، ممکن است ابتدا بخواهید کابینت را وصل کنید. وقتی صحبت از خطوط سیگنال می شود ممکن است بخواهید از همین اصل پیروی کنید.

از بار نامناسب استفاده نکنید. به خاطر داشته باشید که بارگذاری و امپدانس برای هر نوع تقویت کننده لوله مهم است. آمپلی فایر باید براساس کابینت هایی که استفاده می کنید دارای امپدانس مناسب باشد. بارگیری نامناسب ممکن است زندگی تقویت کننده شما را تهدید کند.

در حین روشن بودن دستگاه حرکت به عقب ایده خوبی نیست. در واقع ، رشته ها و سایر اجزای موجود در لوله بیشتر در معرض آسیب در هنگام گرم شدن هستند. حتی یک ضربه جزئی می تواند باعث خرابی دستگاه شود.

قبل از بارگذاری ، فراموش نکنید که واحد خنک شود.

درصورت خاموش کردن دستگاه ، نیازی به استفاده از حالت آماده به کار نیست. تمام کارهایی که برای انجام این کار نیاز دارید تا دستگاه خاموش شود.

انداختن واحد ممکن است صدمات زیادی به تقویت کننده شما وارد کند. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که ضربه ، افت و ضربه را به حداقل برسانید. این مهم است حتی اگر دستگاه در یک حالت نرم باشد.

وقتی آمپر شما سرد است ، می توانید با استفاده از یک دمنده ، گرد و غبار ، آوار ، خز و تار عنکبوت را منفجر کنید. علاوه بر این ، می توانید برای پاک کردن لوله ها از یک لباس بدون پرز استفاده کنید. در واقع ، گرد و غبار و بقایای داخل واحد ممکن است باعث گرمای بیش از حد شود.

تقویت کننده شما باید در یک محیط کنترل شده ذخیره شود. نگهداری واحد در گاراژ ، سوله یا اتومبیل باعث کاهش چشمگیر عمر آن می شود. در واقع ، نگه داشتن بلندگوهای خود در این شرایط ممکن است باعث خوردگی تماسی و پوسیدگی محیط شود. همچنین ، این امر به شکنندگی مخروط های کاغذی می افزاید.

به طور خلاصه ، اگر شما از آمپ لوله مراقبت کنید ، این تست زمان را تحمل می کند. بنابراین ، ممکن است بخواهید این مراحل اساسی را برای افزایش عمر تقویت کننده های لوله خود دنبال کنید.

[ad_2]

همچنین ببینید

خرید سریع بیمه بدنه و بیمه شخص ثالث آرمان در کمترین زمان

بیمه آرمان یکی از شرکت‌های بیمه‌ای است که بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه را …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *