آخرین خبرها

هر آنچه که تا امروز از سری آیفون 14 اپل می‌دانیم

انتظار می‌رود که سری آیفون 14 به عنوان جانشینان آیفون 13 در آینده نزدیک معرفی شوند. این موضوع بهانه‌ای شد تا به بررسی همه اطلاعاتی بپردازیم که از مشخصات فنی آیفون 14 داریم.

این روزها کمتر کسی است که پیگیر اخبار تکنولوژی باشد اما با اخبار دنیای گوشی غریبه باشد. تردیدی هم در این نیست که هرساله یکی از موردانتظارترین و محبوب‌ترین محصولات در دنیای گوشی‌های هوشمند،‌ گوشی‌های آیفون متعلق به شرکت اپل هستند.

در این محتوا که مقاله‌ای مربوط به وب سایت تکراتو است قصد داریم با پیگیری اخبار موبایل و اطلاعات فاش شده درباره آیفون 14، شمایی کلی از محصول جدید اپل به شما ارائه کنیم.

نمایشگر آیفون 14

تصاویر و اطلاعات فاش شده درباره آیفون 14 حاکی از این است که ابعاد نمایشگر و طراحی آن شباهت زیادی با نسل قبل دارد تفاوت مهم احتمالا مربوط به برش ناچ آیفون است که حالا ظاهری شبیه به i گرفته است. با این اوصاف با نمایشگری 6.7 اینچی مواجه هستیم که البته تکنولوژی و کیفیت آن هنوز مشخص نیست. اما می‌دانیم که بخش بزرگی از این نمایشگرها را سامسونگ تولید می‌کند.

دوربین آیفون 14

دو شایعه درباره دوربین سری آیفون 14 منتشر شده است. اول اینکه برآمدگی دوربین بزرگتر از قبل است و دوم اینکه کیفیت دوربین‌ها حداقل در مدل‌های پرو به 48 مگاپیکسل افزایش پیدا خواهد کرد که در مقایسه با نسل قبل رقم بزرگی به نظر می‌رسد. البته که شایعات حاکی از کاهش کیفیت تصویربرداری آیفون با وجود افزایش تعداد پیکسل‌ها است.

سخت افزار آیفون 14

معمولا محصولات اپل با پردازنده اختصاصی این شرکت ارائه می‌شوند که بالطبع به انحصاری و یکپارچه بودن و در نتیجه عملکرد بهتر سری محصولات این شرکت کمک شایانی می‌کند.

در مورد گوشی‌های اپل، این محصولات معمولا با تراشه‌های سری A بیونیک عرضه می‌شوند و در مورد آیفون 14 شایعات حاکی از استفاده از نسخه بهبود یافته تراشه A15 در دو نسخه عادی و مکس است. تراشه‌ای که در سری آیفون 13 استفاده شده است. از سوی دیگر و برای مدل‌های پرو و پرو مکس احتمالا از تراشه A16 استفاده خواهد شد که ممکن است یک تراشه 3 نانومتری مبتنی بر لیتوگرافی TSMC باشد.

رنگبندی آیفون 14

به گزارش  Techtrends.newsگفته می‌شود که آیفون 14 پرو و پرو مکس علاوه بر رنگ‌های معمول در رنگ بنفش خاصی نیز ارائه می‌شوند تا زیر نور خورشید طیف نوری متفاوتی بازتاب دهند. از سویی مدل‌های معمولی و مکس نیز در رنگ‌های سفید،‌ آبی،‌قرمز و مشکی ارائه می‌شوند. رنگ‌های خاکستری، طلایی و نقره‌ای نیز احتمالا محدود به مدل‌های پرو است.

قیمت آیفون 14

اولین شایعات درباره آیفون 14 و قیمت آن،‌ حاکی از ثبات قیمت نسخه پایه و معمولی داشت. به مرور اما شایعاتی درباره افزایش قیمت نسخه‌های مختلف آیفون حداقل تا 100 دلار نسبت به نسل قبل منتشر شد. بر این اساس احتمالا قیمت نسخه پرو با میزان حافظه پایه چیزی حدود 1199 دلار است.

قابلیت‌های جدید سری iPhone 14

شرکت اپل معمولا در هر نسل جدیدی از محصولات خود،‌ خلاقیت‌هایی به خرج می‌دهد و قابلیت‌های نوینی را به گوشی‌های جدید اضافه می‌کند. در این بخش بد نیست به شایعات مربوط به این قابلیت‌های جدید آیفون 14 بپردازیم که مدتی است اخبار موبایل را به خود اختصاص داده‌اند.

تشخیص تصادف خودرو

گفته می‌شود که آیفون‌های جدید و البته نسل جدید اپل واچ به ویژگی‌ جالب توجه و کاربردی تجهیز خواهند شد که می‌تواند تشخیص دهد کاربر در تصادف رانندگی است یا نه. از سویی این قابلیت با تشخیص وضعیت سلامتی کاربر خود، در صورتی که او را در حالت ناهشیار تشخیص دهد با اورژانس تماس برقرار می‌کند.

مودم X65 کوالکام

گفته می‌شود که سری آیفون 14 اولین محصولات اپل خواهند بود که از مودم 10 گیگابایتی 5G استفاده می‌کنند و از این منظر سرعت بسیار قابل توجهی در اینترنت همراه به کاربر ارائه می‌کنند.

مودم مورد بحث قابلیت دیگری هم در اختیار کاربران آیفون می‌گذارد و آن امکان استفاده از ارتباطات ماهواره‌ای است. یعنی زمانی که در موقعیت اضطرار نیاز به برقراری تماس ضروری دارید اما به علت عدم دسترسی به شبکه‌های محلی امکان برقراری تماس برایتان وجود ندارد. در این شرایط کاربر می‌تواند برای سرویس‌های اورژانس پیام متنی ارسال کند یا با آن‌ها تماس بگیرد آن هم از طریق ارتباط ماهواره‌ای.

Wi-Fi 6E

مینگ چی کو تحلیلگر معروف بلومبرگ که معمولا پیش‌بینی‌های دقیقی درباره اقدامات و محصولات اپل دارد چندی پیش مدعی شده بود که در نسل جدید گوشی‌های آیفون، شرکت کوپرتینویی ارتباط Wi-Fi 6E را ارائه می‌کند. این ویژگی سبب می‌شود که محصولات اپل نه فقط از سرعت اینترنت همراه بالایی برخوردار شوند، بلکه بتوان از آن‌ها برای تجربه هرچه بهتر محتوای واقعیت افزوده و واقعیت مجازی استفاده کرد.

در واقع ارتباط Wi-Fi 6E این امکان را فراهم می‌کند که کاربر برای اتصال هدست به گوشی هوشمند نیاز به سیم نداشته باشد و دستگاه‌های مدنظر را به‌صورت بی‌سیم و با استفاده از ارتباطات Wi-Fi 6E به یکدیگر وصل کند.

حافظه‌ی ذخیره‌سازی ۲ ترابایتی

سال گذشته اپل با ارائه نسخه‌ای با 1 ترابایت فضای ذخیره‌سازی در مدل‌های پرو، اقدام جالب توجهی کرد و حالا حتی گفته می‌شود که برای نسل جدید و نسخه‌‌های پرو ممکن است شاهد تعبیه یک حافظه عظیم 2 ترابایتی باشیم. البته در این باره هنوز جزئیات بیشتری وجود ندارد.

زمان معرفی آیفون 14

یکی دیگر از تحلیلگران معروف محصولات آیفون اخیرا در گزارشی درباره زمان معرفی سری جدید محصولات اپل، تاریخ 7 سپتامبر مقارن با 16 شهریور 1401 را ذکر کرده است. گفتنی است که مدتی پیش از این،‌ یک افشاگر معروف گفته بود که گوشی‌های جدید در تاریخ 6 سپتامبر رونمایی می‌شوند.

در صورتی که این تاریخ درست باشد، بی‌تردید از یک هفته قبل از آن دعوتنامه مراسم برای رسانه‌ها ارسال خواهد شد و رویداد هم به طور مجازی برگزار می‌شود.

آنچه خواندید مقاله‌ای بود از وبسایت تکراتو که در زمینه تکنولوژی این روزها محتواهای جذابی تولید می‌کند. تکراتو را در آدرس https://techrato.com  دنبال کنید.

 

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *