آخرین خبرها

هود شیمی دست دوم بخریم؟ یا نخریم؟

در چه حالتی خرید هود شیمی دست دوم انتخاب درستی هست؟

آیا به آزمایش ما لطمه وارد می کند؟

آیا شرایط کار می تواند برای کاربر خطرناک شود؟

چه مواردی در هود شیمی دست دوم را باید بررسی کنیم تا انتخاب اشتباهی نداشته باشیم؟

هود شیمی چه نقشی در آزمایشگاه دارد؟

سوالات بالا تمام مواردی هست که اگر به آن مسلط نباشیم، تصمیم غلطی میگیریم و این تصمیم می تواند آزمایشگاه، مواد با ارزش شیمیایی و گران قیمت و یا حتی خود پرسنل را به خطر بیندازد.

اهمیت هود شیمی

هود شیمی وظیفه ایجاد محیط ایمن برای کار با مواد شیمیایی را بر عهده دارد. لیست وظایف دستگاه به شرح زیر است:

  1. ممانعت از استنشاق گاز های سمی توسط پرسنل آزمایشگاه
  2. جلوگیری از ورود مواد شیمیایی به فاضلاب شهری
  3. ایجاد یک فضای بسته و محفوظ برای جلوگیری از پرتاب و ورود مواد به صورت و چشم
  4. محفظه ای با امکانات شیر آب و شیر گاز و سینک خروجی جهت انجام امور

با توجه به وظایف هود شیمی باید مراقب باشیم که این دستگاه اگر معیوب باشد می تواند به پرسنل آسیب جبران ناپذیری برساند. به طور مثال نداشتن در طلقی یا شیشه ای حفاظت پرتاب ماده و یا جسمی از داخل هود را فراهم نمی کند و همین مورد می تواند منجر به نابینا شدن کارشناسان آزمایشگاه شود.

در کنار این موراد که متاسفانه کارفرمایان ارزشی برای آن قائل نیستند، عدم استفاده درست از دوش و چشم شوی مناسب می تواند این خطر را بزرگ تر کند، برای مثال در حال حاظر دوش و چشم شوی در ایران از قیمت پایه ۲۷.۰۰۰.۰۰۰ ریال تا قیمت ۵۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال متغیر است، تفاوت در چیست؟

دستگاه های ارزان قیمت بدلیل کیفیت پایین، نشتی آب دارند، این نشتی به میزانی هست که شما مجبور می شوید از فلکه ورودی آب را قطع کنید.
حال به صورت اورژانس یکی از کارکنان به دلیل پرتاب ماده شیمی داخل چشم به سمت دوش می دود و پس از تلاش برای باز کردن شیر آب، زمان کافی برای نجات را از دست میدهد.

به همین راحتی اخلاف قیمت ۱ میلیون تومانی یک انسان سالم را نابینا کرد.

چه مواردی را برای خرید هود شیمی دست دوم بررسی کنیم؟

بدلیل اینکه هود شیمی در محیط های خورنده به کار می رود، معمولا بدنه دستگاه ها خورده شده و مستهلک هستند. بخارت اسیدی برخی به مقداری خوردگی دارند که تک تک اجزا دستگاه هود شیمی از داخل پوسیده هستند. لذا ظاهر روپی آن شما را گمراه نکند.

هود شمی را معمولا دستگاه یک بار مصرف می توان تلقی کرد و بهتر است، دستگاه دست دوم آن را به قیمت ضایعات خریداری کنید، برای مثال وزن آن را در قیمت آهن دست دوم ضرب کنید و دستگاه را خریداری کنید (نهایتا کمی بیشتر).

مواردی که سریع در هود شیمی خراب می شوند و شما را اذیت می کنند

  1. ریل در هود شیمی بدلیل سایش و محیط کار، می تواند اصلی ترین خرابی دستگاه باشد. ریل های پلیمری ممکن است خرابی کمتری داشته باشند. حتی PVC های معمول در بازار هم ضد اسید نیستند و واکنش می دهند.
  2. فن سانتریفیوژ دستگاه دومین موردی هست که بدلیل ارتباط با بخارات اسیدی خراب میشوند. توصیه ما خرید فن های ارزان قیمت فن اشپزخانه پلیمری هست که حساسیت کمتری دارند و در صورت خرابی با هزینه کم جایگزین می شوند.

دقت کنید

گول فن سانتریفیوژ آلمانی چند هزار دور خاص ضد اسید را نخورید. این موارد عمدتا فن های ایرانی هستند که روی آنها لیبل و برند آلمان می خورد و به قیمت های بالایی به فروش می رسند.

البته فن های سانتریفیوژ پلمیری در ایران ساخته می شوند که با الکتروموتور دلخواه شما کوپل می شوند. و البته قیمت بالایی ندارند.

پیشنهاد ما برای خرید هود شیمی یا هود شیمیایی آزمایشگاه

پیشنهاد ما اول استعلام قیمت هود شیمیایی اقتصادی از رویان ایران هست. برای مثال در زمان تدوین مقاله قیمت هود شیمیایی در رویان ایران ۶۵.۰۰۰.۰۰۰ ریال یعنی ۶ میلیون و پانصد هزار تومان می باشد. این قیمت ویژه علاوه بر کاهش هزینه های شما، دردسر های یک دستگاه دست دوم و خرابی های مکرر آن را از دوش شما بر میدارد.

ویژگی های هود شیمی رویان ایران

  • هود شیمی ساخت رویان ایران از بدنه فولادی با رنگ الکترواستاتیک اپوکسی ساخته شده، رنگ ضد اسید می باشد و بدلیل نو بودن آن، چسبندگی آن به بدنه بی نظیر است.
  • رویه کار سنگ گرانیت ضد اسید کار شده، در مقابل سرامیک های موجود در بازار مقاومت بیشتری دارند.(سرامیک های موجود در بازار ایران ضد اسید در سایز ۸۰ در ۸۰ نیستند بلکه سرامیک های نانوپولیش را به جای آن به شما عرضه می کنند.)
  • شیر آب و شیر گاز با کنترل از بیرون هود در نظر گرفته شده.
  • سینک تخلیه فاضلاب در آن تعبیه شده است.
  • کمد نگهداری مواد شیمیایی در پایین دستگاه قرار دارد.
  • لامپ روشنایی و پریز برق نیز برای کار در دستگاه تعبیه شده است.

برای استلام قیمت هود شیمی با رویان ایران در ارتباط باشید.
روی لینک بالا کلیک کنید مستقیما قیمت به روز هود شیمی قابل مشاهده است.

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *