آخرین خبرها

هوشمندسازی منزل و دفتر کار با قفل و چشمی دیجیتال

با ورود به عصر دیجیتال فرآیندهای سنتی به سرعت در حال تحول به سمت دیجیتالی شدن است. خانه ها و دفترهای کار نیز یکی از عناصری هستند که در عصر دیجیتال مورد تحول قرار گرفته‌اند و به سمت هوشمندسازی رفته‌اند. استفاده از سیستم های الکترونیکی برای تنظیم خودکار دما، روشنایی و نظارت از راه دور بر محیط کار و زندگی از جمله هوشمندسازی های انجام شده است. قفل های دیجیتال و چشمی دیجیتال راهکارهای جدیدی برای هوشمندسازی و حفظ امنیت خانه و محل کار هستند.

استفاده از قفل های هوشمند دیجیتالی و چشمی دیجیتال علاوه بر اینکه موجب بالا بردن امنیت خانه در برابر سرقت می‌شود، به مدرن سازی و هوشمندسازی خانه و محل کار شما نیز منجر می‌شود و شما می‌توانید با نظارت از راه دور، درب واحد خود را بر روی افراد باز کنید و با آن ها به مکالمه بپردازید. در این مقاله قصد داریم به معرفی کامل ویژگی ها و کاربردهای قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال در حفظ امنیت و هوشمندسازی خانه و محل کار بپردازیم.

قفل دیجیتال یا قفل هوشمند

قفل های دیجیتال نسل مدرنی از قفل های درب ساختمان هستند که فرآیند باز کردن آن‌ها به صورت دیجیتالی انجام می‌شود و نیازی به کلید فیزیکی ندارند. باز کردن قفل های دیجیتال به روش‌های مختلفی قابل انجام است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • رمز عبور : تقریبا همه قفل های دیجیتال پنل زیبایی برای ورود رمز عبور دارند، شما می‌توانید مانند گوشی خود از رمز عبور یا الگوهای ترسیمی برای باز کردن این قفل ها استفاده کنید. هر عضو از خانه یا محل کار می‌تواند رمز عبور مخصوص به خود را داشته باشد و به این ترتیب می‌توان ورود و خروج افراد گوناگون را کنترل کرد. نکته جالبی که در باز کردن قفل هوشمند به وسیله رمز وجود دارد این است که می‌توانید پس از وارد کردن رمز عبور صحیح، تعداد بیشتری عدد وارد کنید تا شخص همراه شما متوجه رمز عبور قفل شما نشود. به طور مثال اگر رمز قفل دیجیتال شما 123 است، شما می‌توانید هنگام باز کردن آن 123456 وارد کنید. به این عملکرد رمز خیالی می‌گویند و به این ترتیب هیچکس نمی‌تواند با نگاه کردن به قفل متوجه رمز عبور شما شود.
  • اثر انگشت : امکان باز کردن قفل دیجیتال به وسیله اثر انگشت در برخی مدل های قفل هوشمند وجود دارد. شما می‌توانید حدود 100 اثر انگشت گوناگون بر روی این قفل ها تنظیم کنید. استفاده از حسگر اثر انگشت در قفل دیجیتال، سرعت باز کردن آن را بالاتر می‌برد و افراد به آسانی می‌توانند وارد خانه شوند.
  • سیستم تشخیص چهره سه بعدی : برخی از مدل های مدرن قفل دیجیتال از سیستم تشخیص چهره سه بعدی برای باز کردن قفل بهره می‌برند. این مدل از قفل های هوشمند می‌توانند شما را پشت در تشخیص دهند و بدون لمس قفل، درب واحد را برای شما باز کنند. سیستم تشخیص چهره در قفل دیجیتال به صورت سه بعدی و تابش نور مادون قرمز (همانند گوشی های آیفون) انجام می‌شود، سیستم امنی که نمی‌توان آن را به وسیله عکس یا تغییر چهره باز کرد.
  • باز کردن قفل دیجیتال با کارت : کارت های الکترونیکی نیز یکی دیگر از روش های باز کردن قفل های هوشمند هستند. کارت شناسایی کارمندان شما می‌تواند به گونه ای طراحی شود که قفل محل کار را بر روی آن ها باز کند.
  • باز کردن قفل به وسیله گوشی هوشمند : شما می‌توانید با نزدیک کردن گوشی هوشمند خود به قفل دیجیتال، آن را باز کنید؛ حتی می‌توانید این اختیار را به گوشی هوشمند مهمان خود منتقل کنید و مهمان شما می‌تواند به صورت یکبار مصرف قفل خانه شما را با گوشی خود باز کند.

قفل های دیجیتال علاوه بر آنکه از راهکارهای مدرن برای باز کردن در بهره می‌برند، ضد اسید، ضد حریق و ضد شوک هستند و طراحی بسیار زیبا و مدرنی دارند. همچنین می‌توان با ترکیب عملکرد قفل هوشمند و چشمی دیجیتال، منزل یا محل کار را هوشمندسازی کرد که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

چشمی دیجیتال

چشمی دیجیتال در واقع یک دوربین کوچک و یک صفحه مانیتور کوچک است که به سادگی به جای چشمی های قدیمی در نصب می‌شود. دوربین چشمی دیجیتال در بیرون از در قرار می‌گیرد و شما می‌توانید با مانیتور کوچکی که در داخل نصب می‌شود، پشت در را ببینید. قابلیت چشمی دیجیتال به همین جا محدود نمی‌شود و با استفاده از ویژگی چشمی دیجیتال می‌توانید هنگامی که خارج از خانه هستید، بر خانه خود داشته باشید. از جمله ویژگی های منحصر به فرد چشمی دیجیتال می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • زاویه دید 170 درجه چشمی دیجیتال موجب می‌شود که هیچکس قادر به مخفی کردن خود پشت در نباشد.
  • چشمی دیجیتال قابلیت اتصال به اینترنت و گوشی هوشمند شما را دارند، بنابراین از راه دور می‌توانید پشت در خود را ببینید.
  • چشمی دیجیتال قابلیت تشخیص افراد پشت درب واحد شما را دارند، هنگامی که شخصی پشت درب واحد شما حضور پیدا کند، از طریق گوشی به شما اطلاع داده خواهد شد. بنابراین چشمی دیجیتال می‌تواند در نقش نگهبان واحد شما عمل کند.
  • در چشمی دیجیتال امکان مکالمه دو طرفه وجود دارد، شما می‌توانید از راه دور با فردی که پشت درب شماست، صحبت کنید و صدای او را نیز بشنوید.
  • با استفاده همزمان از قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال، می‌توانید خانه و محل کار خود را هوشمند کنید، به این ترتیب که می‌توانید به وسیله چشمی دیجیتال فرد پشت درب را شناسایی کنید و به وسیله کنترل از راه دور، قفل دیجیتال را برای او باز کنید.

معرفی بهترین قفل هوشمند و چشمی دیجیتال

یوکا بهترین برند قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال است. یوکا یک شرکت کره ای است که به صورت اختصاصی اقدام به تولید قفل دیجیتال و چشمی دیجیتال می‌کند. عملکرد قفل دیجیتال یوکا به مراتب بهتر از قفل دیجیتال سامسونگ است و این در حالی است که قیمت قفل دیجیتال یوکا ارزان‌تر از قفل دیجیتال سامسونگ است. قفل هوشمند یوکا در ویژگی هایی همچون نصب آسان بر روی در، استحکام زبانه و مغزی بهتر از قفل سامسونگ است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این موضوع مقاله مقایسه دقیق قفل دیجیتال یوکا با قفل سامسونگ را بخوانید.

بنابراین با توجه به کیفیت بالای قفل دیجیتال کره ای یوکا و قیمت ارزان‌تر آن نسبت به قفل هوشمند سامسونگ، متوجه ارزش خرید بالا قفل یوکا خواهید شد. فقط کافی است که این دو قفل را از لحاظ کیفیت و قیمت با یکدیگر مقایسه کنید. برای مشاهده مدل های مختلف قفل دیجیتال یوکا و اطلاع از قیمت های این قفل هوشمند، می‌توانید به سایت نمایندگی رسمی قفل دیجیتال یوکا در ایران مراجعه کنید.

چشمی دیجیتال یوکا نیز بدون هیچ رقیبی بهترین برند چشمی دیجیتال موجود در بازار است و به جرات می‌توان گفت که هیچ چشمی دیجیتال دیگری، ویژگی های فوق العاده چشمی دیجیتال یوکا را ندارد. برای مشاهده انواع مدل های چشمی دیجیتال یوکا و اطلاع از قیمت چشمی دیجیتال نیز می‌تواند به سایت نمایندگی رسمی چشمی دیجیتال یوکا در ایران مراجعه کنید.

همچنین ببینید

بایدها و نبایدهای سشوار کشیدن برای موهای سالم

بیشتر مواقع استفاده نادرست از سشوار باعث می‌شود موها آسیب ببینند و زیبایی آن‌ها از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *