آخرین خبرها

ویپ چیست ؟

امروزه با گسترش و توسعه صنعت ویپینگ و ازیاد تبلیغ های این محصول ، شاید برای شما هم این سوال به وجود آمده باشد که دستگاه ویپ چیست و دقیقا چه کارایی هایی دارد ؟ آیا دستگاه های ویپ ضرر دارند یا این جمله را صنعت تولید سیگار ترویج داده است ؟ جواب این 2 سوال و تمامی جوانب دستگاه ویپ را به صورت کامل در این مقاله یعنی ویپ چیست ، میتوانید مطالعه نمایید .

واژه Vape یا Vaporizer در لغت به معنی دستگاه بخار ساز یا تولید کننده بخار میباشد . به کار بردن واژه دود برای ویپ کاملا اشتباه است ، زیرا دستگاه های ویپ تولید کننده بخار هستند ، نه دود ! همواره دود با واکنش شیمیایی سوختن همراه است . برای مثال سیگار دارای دود است زیرا تنباکوی پیچیده شده با کاغذ در حال سوختن میباشد . اما دستگاه های ویپ بخار تولید میکنند .

مایعاتی که در داخل ویپ ها ریخته میشوند که به اصطلاح جویس نام دارند ، توسط المنت داغ شده و حرارت میبیند . در نهایت با حرارت دادن به جویس و داغ شدن آن ، مایع موجود در مخزن دستگاه ویپ تبخیر شده و بخاری مانند سیگار و قلیان را تولید میکند . در این فرایند به دلیل عدم سوختن چیزی در داخل دستگاه ، بوی نا مطبوع مانند سیگار تولید نمیشود و حتی به دلیل خوش طعم بودن جویس های ویپ ، بوی مطبوع و دلنشینی از این دستگاه ساطع میشود . به همین دلیل ویپینگ و مصرف ویپ در امکان عمومی در بیشتر کشور های دنیا آزاد است .

سیستم کار ویپ چیست و عملکرد آن چگونه است ؟

به دور از توضیحات پیچیده و مقالاتی که در سطح اینترنت یافت میشود ، دستگاه های ویپ عملکردی بسیار ساده دارند . این عملکرد ساده پشت نقابی از آپشن های دستگاه ، طراحی های هوشمندانه و جذاب پنهان شده است .

برای پاسخ به سوال ویپ چیست ، ابتدا باید با قطعات ویپ و کارایی آنها آشنا شوید . به طور کلی دستگاه های ویپ دارای 3 بخش اصلی میباشند که در ادامه به توضیحات کامل این قطعات خواهیم پرداخت : 1- ماد 2-اتومایزر 3-کویل .

به تصویر بالا دقت کنید ، قسمت تحتانی دستگاه با نام اختصاری ماد ( Mod ) شناخته میشود . ماد دستگاه وظیفه نگهداری باتری دستگاه را دارد . برخی از محصولات باتری اینترنال ( داخلی ) هستند . ماد دستگاه های باتری اینترنال پلمپ میباشد و شما نمیتوانید به صورت دستی درپوش باتری را بازکرده و باتری های دستگاه را تعویض نمایید . معمولا باتری های لیتیومی تا 4 الی 5 سال بدون مشکل به کارایی خود ادامه میدهند ، در صورت خراب شدن باتری های دستگاه های باتری اینترنال ، تعمیرکاران ویپ میتوانند برای شما این قطعه را تعویض نمایند ، پس نگران این مشکل نباشید .

برخی از محصولات ویپ بر روی بدنه ی ماد دارای صفحه نمایش ، دکمه های تنظیم وات و … هستند . قطعه ی بعدی اتومایزر میباشد ، اما اتومایزر ویپ چیست ؟

سیستم کار اتومایزر ویپ چیست و چگونه است ؟

اتومایزر یکی از 3 بخش حیاتی دستگاه های ویپ میباشد ، اتومایزر شامل مخزنی شیشه ای ( در برخی از پاد سیستم ها به صورت پلاستیکی میباشد و کارتریج نامیده میشود اما سیستم کار هر دو مشابه یکدیگرند ) است که در داخل آن جویس یا مایع ویپ ریخته میشود . در داخل قطعه اتومایزر یا کارتریج ، کویل قرار داده میشود . زیرا کویل میبایست در جویس غوطه ور شود تا پنبه کویل بتواند آغشته به جویس گردد .

وقتی دکمه دستگاه را میفشارید ، قدرت را از باتری به اتومایزر و در نهایت به کویل منتقل میکنید ، این فرآیند به کمک چیپست های هوشمندی که در داخل ماد دستگاه جایگذاری شده است در کسری از ثانیه انجام میپذیرد . برای مثال در دستگاه های جدید ، مدت زمان این پروسه تا 0.001 ثانیه نیز کاهش پیدا کرده است .

نحوه کار کویل ویپ چیست و چه زمانی باید آنرا تعویض کرد ؟

قطعه آخر و مهم ترین قطعه دستگاه های ویپ کویل میباشد . اما کویل ویپ چیست ؟ کویل ویپ قطعه ای فلزی میباشد که از پنبه و المنت تشکیل شده است ، سیستم کار این قطعه را به شما توضیح داده ایم . کویل های ویپ همانند فیلتر روغن ماشین هستند و عمر مشخصی دارند . به صورت میانگین ، کویل های ویپ قابلیت تولید 4000 الی 5000 پاف ( کام ) را دارند . شما میتوانید این تعداد از کام را در مدت زمان 1 روز از دستگاه بگیرید ، یا در مدت زمان 1 سال ! تفاوتی نمیکند ، عمر کویل وابسته به میزان مصرف شما است .

اما به صورت معمول و طبق تجربیات مشتریان ما و تیم دیجی ویپ ، عمر کویل ها با توجه به مصرف معقول حدود 1 الی 2 ماه میباشد . شاید برای شما هم سوال باشد که چگونه متوجه سوختن کویل دستگاه شویم و چه زمانی باید آن را تعویض کنیم ؟ پس از گذشت این مدت( 1 الی 2 ماه ) یا 5000 پاف ، طعم رسانی دستگاه شما کاهش میابد ، کامدهی دستگاه شما کمتر میشود و از همه مهم تر طعم سوختگی را حس خواهید کرد . با ظهور این علائم میبایست کویل دستگاه را تعویض نمایید .

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم تا به زبان ساده و به دور از به کار بردن اصطلاحات تخصصی و پیچیده ، برای افرادی که تا به حال با دستگاه های ویپ آشنایی نداشته اند ، توضیحات مفیدی پیرامون مسئله ویپ چیست ارائه کنیم . شاید برایتان سوال باشد که جویس و لوازم جانبی دیگر ویپ چیست ؟ توضیح دادن لوازم جانبی ویپ در موضوع این مقاله نیست و در این موضوع سعی داشته ایم تا اجزای اصلی ویپ را معرفی کنیم . برای اطلاعات و مطالعه در مورد لوازم جانبی ویپ و جویس میتوانید از طریق منوی سایت دیجی ویپ وارد قسمت پایگاه دانش شوید و موضوع مورد علاقه خود را مطالعه بفرمایید .

 https://digivape1.com/product-category/vape/ : منبع

 

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *