آخرین خبرها

چرا گوشی آیفون هنگ می کند؟

دلایل هنگ کردن آیفون به‌خاطر نصب برنامه معیوب، وجود باگ در اپلیکیشن‌ها، پر بودن حافظه داخلی و حتی عدم به‌روزرسانی گوشی آیفون است.

تمامی دستگاه‌های گوشی از برندهای مختلف بعد از مدتی استفاده، چه بخواهیم چه نخواهیم هنگ می‌کنند و این مسئله کاملا بدیهی است؛ چرا که بعد از گذشت زمان بالاخره اپلیکیشن‌های بیشتری را روی گوشی دانلود می‌کنیم و همین مسئله باعث می‌شود که حافظه گوشی‌مان پر شود.

فرقی نمی‌کند که موبایل شما اپل باشد یا سامسونگ؛ در هرصورت فریز شدن یا همان هنگ کردن مشکلی است که شاید حداقل یک‌بار آن را تجربه کرده باشید.

این یکی از مشکلاتی است که متاسفانه برخی از کاربران آیفون با آن درگیر هستند و سوال خیلی از آن‌ها این است که چرا گوشی اپل هنگ می کند. اگر شما هم چنین مشکلی دارید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید تا بدانید که چطور باید این مشکل را برطرف کنید.

چرا گوشی اپل هنگ می کند؟

اگر بخواهیم از نظر سخت‌افزاری به مسئله‌ی هنگ کردن گوشی آیفون نگاه کنیم، خرابی هارد، خرابی رم یا حتی مشکلات CPU همه و همه می‌توانند باعث هنگ کردن گوشی آیفون می‌شوند؛ البته بهتر است این را نیز در نظر داشته باشید که خیلی کم پیش‌آمده که این مشکل مربوط به مشکلات سخت‌افزاری آیفون باشد. به این موضوع دقت داشته باشید که اگر ضربه‌ای به آیفون وارد نشود یا مایعات و آب روی این گوشی نریزد، عمده مشکل هنگ گردن آیفون مربوط به مشکلات نرم‌افزاری است.

اگر در فکر خرید گوشی آیفون هستید، پیشنهاد ما به شما این است که این محصول را از فروشگاه ایسل خریداری کنید. آخرین مدل‌های گوشی آیفون با قیمت رقابتی در مقایسه با بازار آفلاین در این فروشگاه برای کاربران در نظر گرفته شده است. تنوع بالای محصولات دیجیتال، ارسال سریع و به‌موقع ، ارائه کالای باکیفیت و اصل (اورجینال) و… همه از ویژگی‌های هستند که در فروشگاه آنلاین ایسل می‌توانید تجربه کنید.

ترفندهای حل مشکل و بررسی علت این‌که چرا گوشی اپل هنگ می کند

در بیشتر مواقع با یک ریستارت ساده این مشکل حل می‌شود. ریستارت گوشی باعث بازیابی حافظه رم، حافظه داخلی، اپلیکیشن‌های فعال و… شده و در سریع‌ترین حالت ممکن، هنگ کردن آیفون را رفع می‌کند.اما بدی این روش این است که شاید موقتا مشکل شما را برطرف کند، اما بعد از مدتی دوباره با این مشکل مواجه می‌شوید.

برای برطرف کردن این مشکل چند راهکار به شما معرفی می‌کنیم.

1. اپلیکیشن‌های آیفون را به‌روزرسانی کنید

سعی کنید همیشه اپلیکیشن‌های گوشی خودتان را به‌روزرسانی کنید؛ وقتی که دائما این کار را انجام می‌دهید، دستگاه شما سرعت بالاتری پیدا می‌کند و همین امر از هنگ کردن گوشی جلوگیری می‌کند. برای رفع این مشکل می‌توانید وارد App Store شده و گزینه Updates را انتخاب کنید. سپس اپلیکیشنی که در گوشی شما هنگ می کند را انتخاب کرده و بروزرسانی کنید. شاید بعد از طی کردن این مراحل مشکل شما به‌راحتی برطرف شود.

2. حافظه گوشی خودتان را خالی کنید

اگر حافظه گوشی شما کم باشد، اپلیکیشن‌ها نمی‌توانند به‌خوبی اجرا شوند و به پاسخ این سوال می‌رسیم که چرا آیفون هنگ می کند. برای این کار باید برنامه‌هایی که به آن‌ها نیاز ندارید را حذف کنید. برای انجام این کار، قسمت تنظیمات گوشی خودتان را باز کرده و وارد قسمت General شوید و گزینه iPhone Storage را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید تمامی برنامه‌هایی که بخش زیادی از حافظه گوشی شما را اشغال کرده‌اند، ببینید. با انتخاب هر یک از آن‌ها و زدن گزینه Delete App اپلیکیشن مورد نظر حذف می‌شود؛ در این صورت فضای ذخیره‌سازی به‌اندازه کافی دارید و معمولا کمتر پیش می‌آید که آیفون شما هنگ کند.

3. سیستم عامل آیفون را به‌روزرسانی کنید

عدم به‌روزرسانی سیتم عامل آیفون یکی از دلایل هنگ کردن این گوشی‌هاست. برای این کار باید وارد  از قسمت General گزینه Software Update را انتخاب کنید. در نهایت گزینه Install را انتخاب کرده و رمز عبور خود را وارد کنید تا عملیات به‌روزرسانی سیستم عامل آیفون انجام شود.

4. تنظیمات آیفون را ریست کنید

بهم‌ریختگی تنظیمات آیفون می‌تواند یکی از دلایل هنگ کردن این گوشی‌ها باشد و این موضوعی است که باید همیشه به آن دقت داشته باشید. این راه‌حل وقتی پیشنهاد می‌شود که با وجود راهکارهای بالا یعنی(به‌روزرسانی سیستم‌عامل و اپلیکیشن‌ها) شما هنوز این مشکل را داشته باشید. اگر تنظیمات آیفون خودتان را ریست کنید، گوشی شما به حالت اولیه برمی‌گردد؛ با این تفاوت که تمامی اطلاعات شما دست‌نخورده باقی می‌ماند و دیگر لازم نیست که نگرانی بابت این قضیه داشته باشید.

برای بررسی این‌که چرا گوشی آیفون هنگ می کند باید وارد تنظیمات گوشی آیفون شوید، از قسمت General گزینه Reset را انتخاب کنید. حالا باید گزینه Reset All Settings را انتخاب کنید و رمز عبورتان را وارد کنید تا تمامی تنظیمات گوشی به حالت اولیه برگردد.

5. آیفون را ریست فکتوری کنید

اگر هیچکدام از این راهکارهای گفته شده جواب نداد، بهترین گزینه این است که آیفون را ریست فکتوری کنید. این کار باعث می‌شود که تمامی داده و اطلاعات موجود روی گوشی از بین برود؛ به‌همین دلیل بهتر است قبل از انجام این کار، از داده‌های ضروری و مهم خودتان بکاپ بگیرید.

رفع مشکل هنگ کردن سخت‌افزاری موبایل آیفون

همان‌طور که در بالا گفتیم، در بسیاری از موارد ممکن است این مشکل به دلیل سخت‌افزار گوشی باشد، به‌خصوص وقتی که گوشی شما ضربه خورده باشد یا حتی آب و مایعات روی گوشی ریخته شده باشد. به‌غیر از این، خرابی هارد و سی پی یو می‌توانند از دلایلی باشند که چرا آیفون هنگ می کند و شما نتوانید به‌درستی از آن استفاده کنید.

اگر تمامی راهکارهای بالا را امتحان کردید و حتی ریست فکتوری هم این مشکل را برطرف نکرد؛ بدانید که مشکل سخت‌افزاری آیفون باعث هنگ کردن آن شده است، در چنین مواقعی بهترین کار این که وشی خودتان را به مراکز معتبر تعمیر موبایل بپسارید تا از لحاظ سخت‌افزاری مورد عیب‌یابی و تعمیر قرار بگیرند.

پاسخ نهایی به این‌که چرا آیفون هنگ می کند؟

در این متن به این سوال جواب دادیم که چرا گوشی آیفون هنگ می کند؟ پر بودن حافظه گوشی، نصب کردن یک برنامه معیوب، به‌روزرسانی اپلیکیشن‌های آیفون همگی از دلایلی هستند که باعث هنگ کردن این گوشی می‌شوند. البته فراموش نکنید که بیشتر مشکلات نرم‌افزاری در گوشی‌های غیراصل اتفاق می‌افاتند و خرید آیفون از فروشگاه‌های معتبر مانند فروشگاه اینترنتی ایسل می‌تواند خیال شما را از بابت اصل بودن گوشی و مشکلات اضافی راحت کند.

همچنین ببینید

قاب گوشی a14 - قاب سنتر

پرطرفداترین قاب های گوشی سامسونگ A14 کدامند؟

معرفی انواع قاب گوشی گلکسی A14 سامسونگ با توجه به تنوع بالای گوشی های سامسونگ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *