آخرین خبرها
دریل شارژی بدون سیم

چطور بهترین دریل شارژی را بخریم؟

هر آدم فنی برای کارهای خانگی یا کارگاهی به یک دریل شارژی باکیفیت نیاز دارد. دریل شارژی نه تنها قابلیت حمل بالایی دارد، بلکه می‌تواند حداکثر راحتی را برای کاربران فراهم کند. شما نیازی به پریز برق ندارید و حتی می‌توانید در حیاط خانه خود از دریل استفاده کنید. وقتی به بازار می‌روید، انواع مختلفی از دریل‌ها شارژی با ویژگی‌های متفاوت را خواهید دید. بنابراین دانستن اینکه کدام یک دریل شارژی برای شما گزینه بهتری است، شاید کمی گیج کننده باشد؛ اما ما در این بررسی به شما در خرید بهترین دریل شارژی کمک می‌کنیم.

انواع دریل شارژی

انتخاب نوع دریل شارژی را باید مهمترین مرحله در انتخاب ابزار مناسب دانست. در بازار دریل‌های شارژی براساس برند، مشخصات و کاربردها به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. دو نوع دریل شارژی اصلی وجود دارند که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم:

دریل شارژی معمولی (Drill Drivers)

دریل معمولی به طور خاص برای سوراخ کردن و باز و بسته کردن پیچ‌ها طراحی شده‌اند. این ابزار برای طیف وسیعی از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرد. دریل معمولی دارای یک سه نظام بدون کلید است که باعث می‌شود کاربر آن را سریع بین انواع مختلف مته تعویض کند.

دریل معمولی یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای خانگی و صنعتی است که می‌توانید تهیه کنید. با این حال، این ابزار عملکرد چکشی ندارند، بنابراین برای کاربردهای سنگین جهت سوراخ کاری موادی مانند بتن مناسب نیستند. با بررسی قیمت دریل شارژی می‌توانید محصولی مطابق با بودجه خود را خریداری کنید.

مزایا و معایب دریل معمولی:

  • مزایا: مناسب برای مبتدیان، مقرون به صرفه، آسان برای استفاده
  • معایب: عدم استفاده در مواد سخت و کاربردهای سنگین

دریل شارژی ترکیبی (Combi Drills)

دریل ترکیبی علاوه بر کارهای معمول یک دریل از جمله سوراخ کاری و باز وبسته کردن پیج‌ها، دارای حالت چکشی برای سطوح سخت مانند آجر، بتن و سنگ است. در پشت دریل چرخان، دو دیسک فلزی آجدار روی همدیگر کلیک می‌کنند تا مته را با نیروی اضافی به جلو هل دهند. دریل شارژی ترکیبی به تنهایی به انواع دریل چکشی، دریل ضربه‌ای، دریل بتن کن، چکش تخریب و سایر موارد تقسیم می‌شود.

در حالی که دریل‌های برقی کابلی در دسترس هستند، این دریل‌ها بیشتر از آنچه برای پروژه‌های خانگی معمولی نیاز است، قوی هستند. بنابراین اگر به ابزاری قوی و قابل حمل نیاز دارید بهتر است به سراغ دریل شارژی بروید. با بررسی قیمت بهترین دریل بوش می‌توانید یک ابزار از باکیفیت‌ترین برند دنیا را خریداری کنید.

مزایا و معایب مته‌های ترکیبی:

  • مزایا: قابل استفاده بر روی همه موارد، دارای تنوع گسترده
  • معایب: گران‌تر و سنگین‌تر

دریل شارژی بوش

ویژگی‌های بهترین دریل شارژی

هر نوع دریلی را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که از ابزار مناسب کاربردهای مورد نظرتان است. اگر می‌خواهید روی سطوح بسیار سخت مانند بتن سوراخ کاری کنید، دریل باید دارای قدرت چکشی قوی و گشتاور بالا داشته باشد. به هر روی، در ادامه به ویژگی‌هایی که یک دریل شارژی خود باید داشته باشد، اشاره می‌کنیم:

ولتاژ ابزار

در حالی که ولتاژ بالاتر همیشه به معنای گشتاور بالاتر و سوراخ کاری قوی‌تر نیست، اگر در حال برنامه ریزی برای کارهای سنگین هستید، یک دریل با قدرت بالا مناسب‌تر خواهد بود. اگر در حال انجام کارهای سبک و خانگی هستید، دریل با ولتاژ کم و متوسط کافی خواهد بود. ولتاژ به طور کلی از 12 ولت تا 24 ولت متغیر است.

ظرفیت باتری

به دنبال باتری با مدت زمان شارژ کوتاه و عمر طولانی باشید. ظرفیت باتری دریل بر حسب Ah (آمپر ساعت) اندازه گیری می‌شود، به طور کلی هرچه آمپر باتری بیشتر باشد، شارژ دستگاه بیشتر طول می‌کشد. ظرفیت‌ها از حدود 1.5 آمپر تا چهار آمپر است. قبل از خرید دریل شارژی، هزینه تعویض باتری را بررسی کنید. هزینه باتری ممکن است بیشتر از آن چیزی باشد که برای کل کیت تجهیزات پرداخت کرده‌اید، بنابراین به دنبال دریل با دو یا چند باتری بروید تا در ادامه کار متوقف نشوید.

اندازه سه نظام

چاک یا سه نظام بخشی از دریل است که وظیفه نگه داشتن مته را بر عهده دارد. رساندن گشتاور به ماکزیمم مقدار ممکن را می‌توان از دیگر کاربردهای سه نظام دانست. بنابراین برای سوراخ کاری با مته های مختلف، سه نظام مورد نیاز است. اکثر دریل‌های شارژی دارای اندازه سه نظام 10 میلی‌متر (3.8 اینچ) یا 13 میلی‌متر (1.2 اینچ) هستند.

تنظیمات گشتاور

حداکثر گشتاور می‌تواند حداکثر نیروی چرخشی دریل باشد که روی مواد اعمال می‌شود. گشتاور نقش مهمی در قدرت سوراخ کاری دارد، هر چه مقدار گشتاور بیشتر باشد، قدرت سوراخ کاری بیشتر خواهد بود. مواد سخت‌تر به گشتاور بیشتری نیاز دارند. گشتاور بر حسب نیوتن متر اندازه گیری می‌شود.

چاک قفل اتوماتیک

اکثر دریل‌ها زمانی که کنترل سرعت آزاد می‌شود به طور خودکار قفل می‌شوند، اما برخی از مدل‌های دستی از شما می‌خواهند که یک سوئیچ را در موقعیت مرکزی قرار دهید تا مطمئن شوید که مته به طور ایمن به چاک وصل شده است. برای بررسی قیمت خرید دریل ستونی می‌توانید ابزار مناسب کاربردهای خود را خریداری کنید.

موتور براشلس

این موتور برای کاهش اصطکاک و مقاومت طراحی شده است. از مزایای موتور براشلس می‌توان به نسبت توان به وزن بالاتر، سرعت بیشتر و کنترل الکترونیکی بالاتر اشاره کرد. اگرچه دریل‌های براشلس گران‌تر هستند، اما می‌توانند طول عمر بیشتری داشته باشند. پس بهتر است دریلی را با موتور براشلس انتخاب کنید.

حالت‌های دریل

  • حالت باز و بسته کردن پیچ: حالتی که همه دریل‌ها برای پیچاندن آهسته و مؤثر استفاده می‌کنند
  • حالت حفاری چرخشی: حالتی که همه دریل‌ها برای سوراخ کردن استفاده می‌کنند.
  • حالت عمل چکشی: یک عمل چکشی از رانش‌های کوتاه و سریع برای چکش زدن مواد سخت مانند بتن است که منجر به حفاری سریع‌تر با تلاش کمتر می‌شود.

یک دریل ترکیبی معمولاً از ترکیب سه حالت فوق ساخته می‌شود.

بهترین دریل های شارژی

خرید بهترین دریل شارژی از ابزارمارت

دریل شارژی می‌تواند سبک‌ترین، جمع و جورترین، سریع‌ترین، قدرتمندترین، پر ویژگی‌ترین و بهترین قیمت را داشته باشد، اما هر یک از این موارد باید مطابق با نیازهای شما باشند. شما ابتدا باید نیازهای خود اعم از نوع کاربرد و بودجه خود را بررسی کنید و سپس به سراغ خرید دریل شارژی مناسب بروید.

بهترین برندهای دریل شارژی شامل بوش، میلواکی، ماکیتا، دی‌والت و رونیکس هستند. برای انتخاب بهترین دریل شارژی می‌توانید از وبسایت «ابزارمارت» اقدام کنید. ابزارمارت یک فروشگاه اینترنتی فروش انواع ابزارهای برقی و شارژی که خدمات مناسبی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 

همچنین ببینید

راهنمای خرید کیس استوک

راهنمای خرید کیس استوک: سفری هوشمندانه در دنیای کامپیوتر در دنیای امروز، کامپیوترها  به یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *