آخرین خبرها

چطور می توان یک مشاوره برندینگ بدون نقص را تجربه کرد؟

به قول جف بزوس (Jeff Bezos) مدیرعامل و موسس آمازون (Amazon) “برند همان چیزیست که مردم زمانی که در اتاق نیستید، پشت سرتان درباره شما می گویند!” به زبان ساده همه حرف و حدیث های پیرامون شما و ادراک مشتری از کسب وکارتان برند شما را می سازد. اگر به دنبال آن هستید تا بیشتر در مورد برند و برندینگ بدانید، حال آنکه ما در این مقاله به دنبال بررسی پدیده تقریبا نوظهور مشاوره برندینگ هستیم!

اگر بخواهیم یک تعریف کلی از مشاوره برندینگ داشته باشیم، باید بگوییم مشاوره برندینگ نه تنها به شما کمک خواهد کرد تا به آگاهی از برند بیشتری دست یابید بلکه با کالبدشکافی کسب وکارتان مطمئن می شود که همه چیز از طراحی لوگو گرفته تا صدای برند و تا نحوه حضورتان در شبکه های اجتماعی همگی  به درستی و در راستای دستیابی به اهدافتان صورت گیرد.

چنانچه به دنبال تجربه یک مشاوره برندینگ بدون نقص هستید قبل از هر چیز باید بدانید خودتان چه می خواهید و پس از آن بفهمید که یک مشاور برندینگ قادر است چه خدماتی به شما ارائه کند، در نهایت با انطباق نیازها و خواسته های خودتان و با توانمندی های مشاوران می توانید بیشترین بهره را از مشاوره برندینگ خود داشته باشید.

سوالاتی که باید قبل از استخدام یک مشاور استراتژی برند، از خود بپرسید.

خوشبختانه امروزه دیگر همه کسب وکارها بر اهمیت مشاوره برندینگ به عنوان یک سرمایه گذاری مهم در کسب و کار، واقف هستند. ولی از کجا می توانید تشخیص دهید که کدام مشاور برندینگ مناسب برند شماست؟

قبل از آنکه مشاوران برندینگ مختلف فعال در بازار را بررسی کنید، باید مطمئن شوید که آیا خودتان برای همکاری با یک تیم مشاوره برندینگ آمادگی لازم را دارید یا نه. در ادامه به چند سوال کلی که به شرکت های مختلف در شناخت بهتر شما کمک خواهد کرد، می پردازیم. این سوالات را به خاطر بسپارید و برای هر کدام، یک جواب کلی در ذهن داشته باشید:

  1. می خواهید تصویر برندتان چگونه باشد؟

تصویر برند شما چیزی فراتر از لوگوی شماست. تصویر برند در واقع برداشتی است که مشتریان و مشتریان بالقوه از شرکت شما دارند. به عنوان مثال آیا مشتریان شما برند شما را به عنوان یک برند قابل اعتماد می بینند؟ یا آیا شما یک شخصیت منحصر به فرد دارید؟

برای دستیابی به تصویر برندتان کافیست یک طوفان فکری در داخل شرکت خود برگزار کنید و لیستی از لغات کلیدی و صفاتی که قصد دارید به برندتان پیوند بخورد تهیه کنید. در نهایت این لیست لغات را با تیم مشاوره برندینگ خود در میان بگذارید تا بهتر بتوانند کار بر روی استراتژی برندینگ شما را آغاز کنند.

  1. استراتژی فعلی برندتان چیست؟

مشاوره برندینگ هم برای کسب وکارهای تازه تاسیس و هم کسب وکارهای قدیمی که به دنبال ریبرندینگ هستند مناسب خواهد بود. با این توضیحات اگر تا به امروز از استراتژی خاصی برای برندینگ استفاده کرده اید، به آن فکر کنید. به عنوان مثال آیا بیانیه ماموریت برای برند خود دارید؟ آیا می دانید چگونه در کانال های مختلف بک پیام واحد را به گوش مخاطبانتان برسانید؟آیا سندی دارید که بازتاب عملکردتان تا به امروز باشد و با نشان دادن آن به تیم مشاوره برندینگ خود کمک کنید؟ پیشنهاد ما این است که مقاله برند سازی یا برندینگ چیست ؟ را مطالعه کنید.

  1. به دنبال بهبود کدام عملکرد یا دستیابی به چه هدفی هستید؟

هدفتان از دریافت مشاوره برندینگ چیست؟ این اولین سوالی است که باید به آن فکر کنید. اگر به دنبال ریبرندینگ یا به روزرسانی برند خود هستید احتمال می خواهید که در کانال های جدید حضور پیدا کنید یا مخاطبان متفاوت بیشتری را  جذب خود کنید. اما اگر به تازگی کسب وکار خود را راه اندازی کرده اید، احتمالا به دنبال یکی از اهداف زیر هستید :

  • افزایش آگاهی از برند
  • افزایش وفاداری به برند
  • تعیین استراتژی های بازاریابی اصولی و پایدار
  • افزایش تعامل با برند
  • دستیابی به یک تصویر برند قدرتمندتر
  • و …

در نهایت پیشنهاد می کنیم بعد از تعیین هدف خود از دریافت مشاوره برندینگ، آن هدف را به اهداف کوچکتر قابل اندازه گیری مثل افزایش ترافیک وب سایت، کاهش نرخ پرش، بهبود ادراک کلی مشتریان از برند تبدیل نمایید؛ اینگونه خیلی راحت تر به موفقیتی که به دنبال آن هستید، خواهید رسید.

باید انتظار دریافت چه خدماتی را از مشاور برندینگ، داشت؟

مشاوران برند در ایران در شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند. برای اینکه مطمئن شوید که مشاوره برندینگ خود را از شخص یا آژانس بازاریابی درستی دریافت کرده اید، لازم است بدانید که یک خدمات مشاوره استاندارد چگونه است. برخی از خدمات مهمی که توسط مشاوران برند ارائه می شود در ادامه آمده است :

  1. تحلیل و عارضه یابی وب سایت

دردنیای امروز اگر کسب وکاری در فضای آنلاین حضور نداشته باشد، انگار که اصلا وجود ندارد. به همین دلیل است که عارضه یابی وب سایت کسب وکارها به یکی از خدمات اصلی شرکت های مشاوره برندینگ تبدیل شده است. تحلیل و عارضه یابی وب سایت به مشاور برندینگ شما کمک می کند تا موقعیت فعلی شما را در فضای آنلاین بسنجد و کاری کند که شما در آینده، در مسیر درستی گام بردارید. مشاوران موارد زیر را بررسی خواهند کرد.

  1. تجزیه و تحلیل بازار

مشاور بازار فعلی شما را به خوبی رصد خواهد کرد تا جایگاه و موقعیت شما را در بازار بشناسد و همچنین فرصت های موجود در بازار را تشخیص دهد. تجزیه و تحلیل بازار شامل ارزیابی رقبا، مشتریان و دیگر فاکتورهای مهم در شکل گیری برند شماخواهد بود. مشاور برندینگ ممکن است هر یک از فعالیت های زیر را در راستای تحلیل بازار انجام دهد.

  1. انجام تحقیقات و ارائه راهکار

مشاوران می توانند از جانب شما در بازار تحقیق نمایند و پیشنهاداتی را در راستای بهبود استراتژی های فعلی تان و یا حتی از ابتدا ساختن استراتژی های جدید ارائه کنند. پس اگر به اندازه کافی انتقادپذیر نیستید پیشنهاد می کنیم به سراغ مشاور برندینگ نروید، چون قرار نیست کسی به شما به خاطر عملکرد فوق العاده تان تبریک بگوید. این متخصصان به دنبال آن هستند که با ایجاد تغییرات در قسمت هایی که نیاز است، به شما کمک کنند. حال این تغییرات گاه به طراحی مجدد وب سایت محدود می شود و یا گاهی اوقات ممکن است به تغییر استراتژی مارکتینگ یا حتی تغییر نام شرکت بیانجامد.

  1. توسعه بازاریابی و محتوا

تیم مشاوره برندینگ ممکن است به شما پیشنهاد کند تا برای افزایش تعامل با مخاطبان از محتواهای مختلفی مثل انواع محتواهای زیر استفاده کنید.

  1. خلق هویت بصری برند شما

یک تیم مشاوره برندینگ قوی حتی می تواند در زمینه اینکه چگونه از طریق عناصر بصری خود را معرفی کنید، به شما کمک کند. به عنوان مثال با توجه به اهداف کسب وکار و شخصیت برندتان، تیم مشاوره برند ممکن است پیشنهاد تغییراتی در لوگو یا رنگ (به خاطر داشته باشید که اشکال و رنگ ها بر مخاطب تاثیر احساسی دارند) را ارائه کند. حتی اگر در ابتدای راه باشید با کمک یک مشاور برندینگ می توانید هویت بصری شرکت خود را از همان ابتدا به شکل کاملا اصولی و حرفه ای طراحی کنید.

همچنین ببینید

چرا آقایان از انگشتر مردانه استفاده می‌کنند؟

چرا آقایان از انگشتر مردانه استفاده می‌کنند؟

انگشتر مردانه یکی از محبوب‌ترین زیورآلاتی است که آقایان علاقه خاصی به استفاده از آن …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *