آخرین خبرها

چگونه بهترین دوره طراحی لوگو را انتخاب کنم؟

طراحی لوگو بهترین راه‌کار برای معرفی کسب و کارها به مشتریان و ماندگار شدن در ذهن آن‌هاست. با استفاده از لوگو می‌توان برای یک بیزنس، برندسازی کرده و سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص داد. این مهم در سال‌های اخیر و به سبب رشد کسب و کارهای دیجیتالی توجه صاحبین بیزنس‌ها را بیشتر به خود جلب کرده است.

اگر بخواهیم هم‌پا با تغییرات بازار حرکت کرده و شغل مناسبی برای خود دست و پا کنیم؛ قطعا باید مهارت‌های مختلفی کسب کنیم. مهارت‌هایی که هر یک راهی برای موفقیت و کسب درآمد بیشتر هستند. ما در دوره آموزش راه اندازی کسب و کار اینترنتی به طور کامل به بررسی و آموزش مهارت های پولساز پرداختیم. یکی از این مهارت ها، طراحی لوگو برای بیزنس ها است. اما سوال اینجاست که از کجا باید شروع کرد؟ چطور بهترین دوره طراحی لوگو را برای آموزش انتخاب کنیم؟ یک دوره آموزشی عالی باید از چه ویژگی‌هایی برخوردار باشد؟

دیجیاگرام به تمام این سوالات پاسخ می‌دهد. پس با ما همراه شوید تا نکات مهم پیش از خرید دوره آموزش طراحی لوگو را بشناسید.

لوگو چیست و چه کاربردهایی دارد؟

لوگو (Logo) شیوه‌ای هدفمند برای معرفی هویت کسب و کار به مخاطب است. یک لوگو حرفه‌ای معمولا از عناصر گرافیکی و دیداری ساخته شده که به طور خاصی، نام برند و هویت آن را نشان می‌دهد. در واقع هدف از طراحی لوگو را می‌توان سرعت بخشیدن به ثبت و ماندگاری برند در ذهن مخاطب دانست. امروزه لوگو به عنوان کارآمدترین ابزار در برندینگ بیزنس‌ها به خصوص در زمان ورود به مسیر کسب و کار به شمار می‌آید. به همین سبب فعالیت در این حرفه می‌تواند درآمد عالی نصیب طراحان کند. اما تمام این‌ها زمانی محقق می‌گردد که نشان تجاری کسب و کار با اهداف و هویت آن به خوبی هماهنگ باشد. تا مخاطب با دیدن آن حس اعتماد به دست آورده و بتواند با بیزنس ارتباط برقرار کند. بهتر است پیش از شروع، دوره رایگان کسب درآمد را مشاهده کنید تا نکات لازم را برای راه اندازی بیزنس بشناسید.

اگر قصد دارید به عنوان طراح لوگو در بازار مشغول به کار شوید، قطعا باید ابتدا زمانی را صرف آموزش کنید. به همین منظور ما در ادامه ویژگی‌های یک دوره آموزشی کارآمد طراحی آرم و نشان تجاری را بیان می‌کنیم. در نهایت نیز یکی از بهترین دوره های طراحی لوگو در ایران را به شما عزیزان معرفی می‌نماییم.

ویژگی های یک دوره طراحی لوگو خوب چیست؟

اگر بخواهیم ویژگی‌های یک دوره طراحی لوگو خوب را مورد بحث قرار دهیم، موارد زیر از مهم‌ترین‌های آن هستند:

1- آموزش اصول طراحی

در یک دوره طراحی لوگو خوب شما باید یاد بگیرید چطور طرح اولیه را بر اساس نیاز مشتری پیاده‌سازی کنید. این که طرح شما سادگی‌های لازم را داشته و در عین حال مفهومی و چشم‌نواز باشد. در واقع نشان تجاری زمانی موفق عمل می‌کند که عناصر به کار رفته در آن قدرتمند ظاهر شده و ذهن مخاطب را درگیر خود کنند. لوگو باید بتواند بدون عدم حضور یکی از اعضای بیزنس، اهداف و هویت آن را به مخاطب القا کند. پس مهم است که تمام این موارد را به خوبی آموزش ببینید.

2- اهمیت مدرنیته و ماندگاری در ذهن

دیگر ویژگی مهم یک دوره طراحی لوگو حرفه‌ای، به روز بودن محتوای ارائه شده در آن است. این دوره باید جدیدترین مطالب روز دنیا در حوزه طراحی نشان‌های تجاری را به شما آموزش دهد. طوری که در پایان به عنوان طراح لوگو بتوانید عناصر را جوری به کار بگیرید که در طول زمان دچار افت اصالت نشوند. زیرا لوگو باید سال‌های سال در اختیار یک برند بوده و برایش آورده داشته باشد.

3- آموزش رنگ بندی هوشمندانه و اصولی

دیگر نکته‌ای که در طراحی لوگو باید مدنظر داشته باشید، استفاده هوشمندانه و اصولی از رنگ‌هاست. رنگ‌بندی لوگو باید مطابق با نوع خدمات سازمان بوده و بتواند احساسات مشتریان را درگیر کند. به عبارتی باید از اصول روانشناسی رنگ‌ها و رفتارشناسی مشتریان در گروه‌های مختلف مطلع باشید تا در نهایت یک خروجی جذاب و کارآمد ارائه دهید. به همین منظور دوره طراحی لوگو خوب باید تمام این نکات را به طور اصولی به مهارت‌جو منتقل کند.

4- اصول روانشناسی مخاطب

یکی از مواردی که متاسفانه اغلب طراحان لوگو به آن بی‌توجه هستند، سلیقه و نیاز مخاطبان یک بیزنس است. آن‌ها اصلی‌ترین کسانی هستند که باید با لوگو ارتباط برقرار کرده و آن را بپذیرند. بنابراین شما باید در طول آموزش طراحی لوگو به خوبی این مسائل را یاد گرفته و بدانید مخاطبان در گروه‌های مختلف چه سلایقی دارند. تا برای کسب و کار مشتری خود بهترین و ایده‌آل‌ترین لوگو را طراحی و ارائه نمایید.

چه نرم افزارهایی در طراحی لوگو به کار می روند؟

امروزه تنوع در اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های طراحی لوگو نسبت به گذشته بسیار زیاد است. به همین دلیل برای شروع کار طراحی باید بتوان از میان این برنامه‌ها بهترینشان را انتخاب کرد. تا دوره طراحی لوگو مناسب و کاربردی برای آموزش نرم افزار مربوطه تهیه نمایید. اما مسئله اینجاست که با توجه به ویژگی‌های اغلب این برنامه‌ها نمی‌توان تنها یکی از آن‌ها را به عنوان بهترین نرم افزار انتخاب کرد. ولی با تمام این‌ها شاید بتوان لیستی از بهترین‌ها تهیه نموده و سپس بر اساس سلیقه و نیاز خود به یادگیری یکی از آن‌ها بپردازیم.

ما در ادامه 5 مورد از بهترین نرم افزارهای طراحی لوگو در دنیا را معرفی می‌کنیم:

  • ادوبی ایلاستریتور (Adobe Illustrator)
  • کورل دراو (CorelDRAW)
  • افینیتی دیزاینر (Affinity Designer)
  • لوگوجوی (Logojoy)
  • کانوا (Canva)

دوره طراحی لوگو آکادمی راه؛ بهترین و جامعترین دوره در ایران

همان‌طور که گفتیم لوگو یک عنصر مهم در هویت بصری بیزنس‌ها و کسب و کارهای مختلف است. این عنصر بصری باید بتواند در یک نگاه، شناسه‌ای سریع و قابل فهم برای سازمان باشد. در واقع رنگ‌ها، عناصر و المان‌های آن باید در هماهنگی کامل و در راستای ارائه اهداف سازمان به کار گرفته شوند. این وظیفه طراح لوگوست که تمام این موارد را در یک طرح ساده و در عین حال گیرا و جذاب کنار هم گرد آورد.

آکادمی راه با هدف آموزش بهترین و به روزترین مسائل حوزه کسب و کار فعالیت خود را آغاز کرده است. این مجموعه تا کنون دوره‌های آموزشی متعددی برای مهارت‌جویان خود طراحی کرده که اغلب نتایج عالی از آن گرفتند. زیرا هدف این مجموعه ارائه مطالب به صورت کاربردی و عملی است نه صرفا آموزشی بدون نتیجه موثر!

دوره طراحی لوگو ارائه شده در آکادمی راه نیز تمام این ویژگی‌ها را در خود دارد. محتوای این دوره بر اساس آموزش عملی و قدم به قدم با نرم افزار فوق قدرتمند ایلوستریتور است. شما در این دوره می‌آموزید که چطور یک لوگو خوب و کاربردی را با برنامه ایلاستریتور طراحی کنید. علاوه بر این با تمام نکات مهم و به عبارتی فوت‌های کوزه‌گری این حرفه شغلی نیز آشنا می‌شوید. تا در پایان همچون یک طراح کاربلد و حرفه‌ای وارد بازار کار شوید.

دوره طراحی لوگو مناسب چه کسانی است؟

اگر هنوز مطمئن نیستید که دوره طراحی لوگو آکادمی راه برایتان مناسب است یا نه؟ حتما ادامه این مطلب را بخوانید. ما در ادامه گروه‌هایی که با تهیه این دوره می‌توانند کسب درآمد کنند را به طور کامل معرفی کردیم:

  • گروه اول طراحان گرافیک هستند. در واقع تمام افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند اما قصد به روزرسانی اطلاعات و دانش خود را دارند. این دوره شامل تمام تکنیک‌های جدید طراحی لوگو در دنیاست و شما را به فردی حرفه‌ای در این حوزه کاری تبدیل می‌کند.
  • گروه دوم علاقمندان طراحی گرافیک هستند. اگر به فعالیت در مشاغل گرافیکی علاقمندید، تهیه این دوره کمک زیادی به شما می‌کند. زیرا می‌توانید یک مسیر شغل ایده‌آل و در عین حال درآمدزا را انتخاب کنید.
  • گروه سوم کارشناسان بازاریابی و برندینگ هستند. این افراد برای گسترش فعالیت خود باید از رموز طراحی لوگو و نحوه انتقال مفاهیم با آن مطلع باشند. تا در مشاوره‌های خود برای سازمان‌ها و بیزنس‌ها نکات مهم را مطرح کرده و آن‌ها را در انتخاب لوگو مناسب یاری دهند.
  • گروه چهارم کارآفرینان و صاحبین بیزنس‌ها هستند. این گروه برای داشتن یک لوگو حرفه‌ای و ایده‌آل برای کسب و کارشان بهتر است با کاربردهای آن به خوبی آشنا باشند. تا بدانند استفاده از لوگو چه مزایایی داشته و از طراح لوگو انتخابی چه توقعاتی داشته باشند.

چطور دوره طراحی لوگو آکادمی راه را تهیه کنیم؟

آکادمی راه برای ایجاد راحتی و رفاه بیشتر برای مهارت‌جویان خود، دوره‌های آموزشی را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد. از این رو برای تهیه این دوره از هر کجای ایران و دنیا دچار مشکل نخواهید شد. تنها کافیست به وبسایت مجموعه (https://academyraah.com/) مراجعه کرده و از لیست تمام دوره های آموزشی بر اساس نیاز مناسبترین را تهیه کنید. پس از این فایل‌های آموزشی در اختیارتان قرار گرفته و هر گاه زمان داشتید می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. ضمن این که در تمام این مدت پشتیبان‌های مجموعه آماده پاسخگویی به تمام سوالات و ابهامات شما هستند.

 

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *