آخرین خبرها

چگونه عمر حافظه SSD خود را افزایش دهیم؟

سال ۲۰۱۸ در زمینه رایانه و تجهیزات جانبی آن انقلابی رخ داد و به همین خاطر زمانی که ویندوز ۱۰ به بازار آمد اکثر افرادی که آن را آپدیت کرده بودند، ترجیح دادند از حافظه ssd استفاده کنند و هارد درایوهای ساتا را کنار بگذارند. درصورتی‌که سیستم ما جدید باشد یا تجهیزات آن هوشمند باشد، استفاده از یک هارد سنتی می‌تواند سرعت پردازش کامپیوتر را کند کند. راه‌های متعددی برای سرعت بخشیدن به حافظه SSD وجود دارد که پردازش آن را تسریع خواهد کرد. امکاناتی که ویندوز ۱۰ دارد طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها را در دسترس کاربر قرار می‌دهد اما بعضی از این امکانات پیش‌فرض نیستند و برای فعال‌شدن نیاز به تنظیم دستی کاربر دارند.

راه اول: آپدیت کردن میان افزار ssd

آپدیت میان افزار درایو، یکی از راه‌هایی است که سرعت پردازش آن را افزایش می‌دهد و سبب می‌شود در بهترین حالت کارایی داشته باشد.

راه دوم: فعال‌کردن ahci

یک ویژگی مهم در ویندوز، واسطه کنترل‌کننده هوشمند ahci است که می‌تواند کارایی‌های ویندوز را با حافظه ssd حمایت کند. فعال‌شدن این ویژگی باید از طریق بایوس سیستم انجام شود. هر برند مکان مختلفی برای این ویژگی در نظر گرفته که با مراجعه به تنظیمات می‌توان آن را پیدا کرد. البته باید گفت که این قابلیت در رایانه‌های جدیدتر به‌صورت پیش‌فرض فعال شده است. این قابلیت ممکن است در نصب سیستم‌عامل ارور ایجاد کند؛ به همین دلیل باید قبل از نصب سیستم فعال شود.

راه سوم: راه‌اندازی trim

یک راه دیگر برای یکنواخت انجام شدن فرسایش بخش‌های متعدد، استفاده از trim است که موجب می‌شود ssd عمر بیشتری داشته باشد. برای انجام این بررسی بایستی در پنل مدیریتی، پنجره خط فرمان باز شود و فرمان fsutil behavior set disable deletenotify 0 را در آن بنویسد تا پس از فشردن کلمه enter اجرا شود.

انواع برندهای حافظه ssd اینترنال

در ادامه به انواع برندهای حافظه ssd اینترنال موجود در سایت جالبو اشاره می‌نماییم و توضیح مختصری پیرامون آنان خواهیم داد که برای خرید حافظه اس اس دی اینترنال اطلاعات کافی را داشته باشید:

حافظه ssd اینترنال ادلینک

حافظه ssd یک هارد داخلی است که وزن آن ۲/۸ گرم بوده و ابعاد آن به ۸۰×۲۲×۵/۳ می‌رسد. فرم فاکتور این حافظه M.2 است و ظرفیت آن ۵۱۲ گیگ خواهد بود. سرعت نوشتن و خواندن دیتا در این هارد داخلی به ترتیب ۲۰۰۰ و ۳۴۰۰ بوده که برحسب مگابایت بر ثانیه محاسبه شده است. توانایی پشتیبانی trim و raid از قابلیت‌های هارد بوده و میانگین عمر مفید آن یک میلیون و ۸۰۰ ساعت است. ECC, SKC Caching, S.M.A.R.T فرمت‌هایی هستند که توسط این هارد پشتیبانی می‌شوند.

حافظه ssd اینترنال کروشیال

فلش هارد کروشیال 3D nand است که ظرفیت آن دو ترابایت آن برآورد می‌شود. فناوری و کنترل پیشرفته از جمله قابلیت‌های اصلی هارد کروشیال است. سرعت پردازش در زمینه خواندن و نوشتن دیتا به ترتیب ۳۴۰۰ و ۳۰۰۰ مگابایت بر ثانیه خواهد بود.

حافظه ssd اینترنال گیگابایت

مشخصات فنی هارد گیگابایت شامل ظرفیت ۵۱۲ گیگابایتی بوده و فرم فاکتوری آن M.2 2280 است. وزن این هارد ۸ گرم است و سرعت خواندن دیتای آن به ۳۴۸۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد. ۲۰۰۰ مگابایت بر ثانیه نیز سرعت نوشتن دیتای آن به شمار می‌رود. توانایی پشتیبانی از trim در این هارد برآورد شده و مصرف برق آن 272 mW است.

حافظه ssd اینترنال کینگ مکس

توانایی‌های این هارد شامل امکان مقاومت در برابر شوک و لرزش است. وزن این هارد ده گرم بوده و ظرفیت آن ۵۱۲ گیگابایت خواهد بود. مشخصات ظاهری این هارد شامل ابعاد ۸۰×۲۲×۵/۳ میلی‌متری است. عمر مفید حافظه کینگ مکس دو میلیون ساعت برآورد می‌شود.

حافظه ssd اینترنال pnv

ظرفیت ۲۵۶ گیگابایتی در کنار فرم فاکتوری M.2 2280، سرعت خواندن اطلاعات ۱۷۰۰ مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن دیتای آن ۱۱۰۰ از جمله قابلیت‌های هارد pnv است. هارد پی‌ان‌وی در حدود دو میلیون ساعت عمر مفید دارد.

حافظه ssd اینترنال سامسونگ

هارد داخلی سامسونگ دارای ظرفیت ۲۵۰ گیگابایتی بوده و نمی‌تواند در برابر خش و ضربه مقاومت کند. این هارد دارای حافظه کش 512 مگابایت بوده و از کنترل‌گر MJX استفاده می‌کند. مقاومت در برابر لرزش و شوک ویژگی مثبت این هارد است که حداکثر مقدار آن به G۱۵۰۰ می‌رسد.

حافظه ssd اینترنال هایک ویژن

هایک ویژن یک حافظه داخلی است که فرم فاکتوری آن ۵/۲ اینچ است و می‌توان آن را به‌جای هارد دیسک رایانه استفاده کرد. این هارد می‌تواند تا G ۱۵۰۰ در برابر شوک مقاومت کند. عمر مفید این هارد در حدود دو میلیون ساعت است و ظرفیت آن ۲۴۰ گیگابایت خواهد بود.

حافظه ssd اینترنال ای دیتا

وزن هارد ای دیتا ۶۰ گرم است و ظرفیت آن ۲۴۰ گیگابایت خواهد بود. فرم فاکتوری آن نیز ۵/۲ اینچ است. مقاومت در برابر شوک و لرزش از قابلیت‌های این هارد به شمار می‌رود. هارد ای دیتا از raid, trim و ncq پشتیبانی نمی‌کند و عمر مفید آن دو میلیون ساعت خواهد بود.

معرفی جالبو

زندگی آنلاین و تجربیات مربوط به آن به ما ثابت کرد که می‌توان بدون هدر رفت وقت و هزینه بیهوده، خرید لوازم جانبی رایانه را انجام داد. با همین مقدمه شرکت رایانه گستر شیراز سایت جالبو را راه‌اندازی کرد و در کنار تجربه بیست‌ساله خود، به مشتریان خدماتی را ارائه داد. باتوجه ‌به اینکه شرکت جالبو در شیراز واقع شده، محصولاتی که در این سامانه به فروش می‌رسند قیمت کمتری دارند و اغلب با گارانتی‌های معتبر به مشتری تحویل داده می‌شوند. پایه اصلی فعالیت‌های فروشگاه جالبو jalbo.net، ایجاد یک جو رضایت‌بخش برای کاربران است تا همه افراد بتوانند متناسب با نیازهای خود از این فروشگاه خرید کنند. جالبو با ایجاد یک فضای رقابتی در راستای فروش لوازم جانبی رایانه توانسته است بستر مناسبی برای فروش محصولات خود فراهم کند.

همچنین ببینید

دیتابیس ابری، راهکاری نوین برای مدیریت داده‌ها

امروزه داده‌ها بخشی از دارایی‌های ارزشمند سازمان‌ها محسوب می‌شوند و انتخاب راهکاری هوشمندانه برای ذخیره …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *